tiedän että sierraa on tehty kutoskoneella mutta käykö esim kyseinen kone suoraan keulalle vai mitä kaikkea joutuu tekemään sen vaihtamiseksi ja kilpiin saamiseksi
2.0 Dohc pois ja tilalle kutonen?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
2.0 Dohc pois ja tilalle kutonen?
Tuli tossa vaan semmonen ajatus mieleen että kun on tommonen 2 litranen dohc joka sattuu olemaan vielä vähäpäästönen, ni sattuuko siihen tilalle joku kutoskone helposti?
tiedän että sierraa on tehty kutoskoneella mutta käykö esim kyseinen kone suoraan keulalle vai mitä kaikkea joutuu tekemään sen vaihtamiseksi ja kilpiin saamiseksi
tiedän että sierraa on tehty kutoskoneella mutta käykö esim kyseinen kone suoraan keulalle vai mitä kaikkea joutuu tekemään sen vaihtamiseksi ja kilpiin saamiseksi
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
varoituksen sana.
mieti onko sierrasi niin rakas että haluat tehdä muutoksen.
nimittäin sun pitää muuttaa aika paljon.
minimissään että auto toimisi kunnolla sun pitää vaihtaa.
moottori
vaihteisto
perä
mittaristo
ja johdotukset muuttaa.
jarrut kaikki 4 nurkkaa.
mutta järkevintä' olisi vaihtaa.
moottori
vaihteisto
akselit
mittaristo.
ja prosentit tulee aika suureksi.
suosittelen.
pistä dokki myyntiin ja etsit v6 moottorisen suoraan .
mieti onko sierrasi niin rakas että haluat tehdä muutoksen.
nimittäin sun pitää muuttaa aika paljon.
minimissään että auto toimisi kunnolla sun pitää vaihtaa.
moottori
vaihteisto
perä
mittaristo
ja johdotukset muuttaa.
jarrut kaikki 4 nurkkaa.
mutta järkevintä' olisi vaihtaa.
moottori
vaihteisto
akselit
mittaristo.
ja prosentit tulee aika suureksi.
suosittelen.
pistä dokki myyntiin ja etsit v6 moottorisen suoraan .
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mä vaihdoin -88 sierraani ruisku oharin tilalle 2.9 efin just muutama kk sitten.
leiman takia vaihtaa pitää jarrut ympäriinsä, ei muuta. toimivuuden takia pitää vaihtaa kone ja loota + koneen johtosarja. mulla on vakioperä kiinni, samoin vakiojouset (vielä) koska niitä ei kehoteta vaihtamaan. mittaristoa en ole vaihtanut, tuntuu toimivan täysin, kierroslukumittari näytti eka 1,5 kertaisia lukemia mutta mittarin sisällä on potikka jota ruuvaamalla sain näyttämän tarpeeksi lähelle oikeata (tyhjäkäynnillä neulan verran alle 1000rpm ja rajoittimella n 6000rpm).
bensapumpun johdot ei mun autossa kohdanneet milloinkaan toisiaan joten tinailin uuden johdon bp-releeltä. tankki ja pumppu ovat 2.0i oharista (riittää koska molemmissa sähköruisku). lambdat piti laittaa ettei kone käy hätäkäytöllä, ja koska sun auto on vähäpäästöinen pitää kone olla mielellään saman ikäinen / nuorempi kun sun autos (ja todisteet siitä) sekä jos autossa on ollut katti pitää se luonnollisesti olle myös isommalla koneella. joiduin vetämään myös puolan 15-virran uusiksi virtalukon takaa. moottorin johtosarjan vajaudesta johtuen laitoin myös lataus- ja öljynpainevalojen johdot uudet.
2.9 konetta en voi muuta kun kehua. vetää kivasti ollakseen jokapäiväinen käyttöauto eikä ole mikään kauhea pensarosvokaan. niinhän se mullakin kävi että projekti lähti käsistä... päiväkirja tuolla.
leiman takia vaihtaa pitää jarrut ympäriinsä, ei muuta. toimivuuden takia pitää vaihtaa kone ja loota + koneen johtosarja. mulla on vakioperä kiinni, samoin vakiojouset (vielä) koska niitä ei kehoteta vaihtamaan. mittaristoa en ole vaihtanut, tuntuu toimivan täysin, kierroslukumittari näytti eka 1,5 kertaisia lukemia mutta mittarin sisällä on potikka jota ruuvaamalla sain näyttämän tarpeeksi lähelle oikeata (tyhjäkäynnillä neulan verran alle 1000rpm ja rajoittimella n 6000rpm).
bensapumpun johdot ei mun autossa kohdanneet milloinkaan toisiaan joten tinailin uuden johdon bp-releeltä. tankki ja pumppu ovat 2.0i oharista (riittää koska molemmissa sähköruisku). lambdat piti laittaa ettei kone käy hätäkäytöllä, ja koska sun auto on vähäpäästöinen pitää kone olla mielellään saman ikäinen / nuorempi kun sun autos (ja todisteet siitä) sekä jos autossa on ollut katti pitää se luonnollisesti olle myös isommalla koneella. joiduin vetämään myös puolan 15-virran uusiksi virtalukon takaa. moottorin johtosarjan vajaudesta johtuen laitoin myös lataus- ja öljynpainevalojen johdot uudet.
2.9 konetta en voi muuta kun kehua. vetää kivasti ollakseen jokapäiväinen käyttöauto eikä ole mikään kauhea pensarosvokaan. niinhän se mullakin kävi että projekti lähti käsistä... päiväkirja tuolla.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
samiharju kirjoitti:mä vaihdoin -88 sierraani ruisku oharin tilalle 2.9 efin just muutama kk sitten.
leiman takia vaihtaa pitää jarrut ympäriinsä, ei muuta. toimivuuden takia pitää vaihtaa kone ja loota + koneen johtosarja. mulla on vakioperä kiinni, samoin vakiojouset (vielä) koska niitä ei kehoteta vaihtamaan. mittaristoa en ole vaihtanut, tuntuu toimivan täysin, kierroslukumittari näytti eka 1,5 kertaisia lukemia mutta mittarin sisällä on potikka jota ruuvaamalla sain näyttämän tarpeeksi lähelle oikeata (tyhjäkäynnillä neulan verran alle 1000rpm ja rajoittimella n 6000rpm).
bensapumpun johdot ei mun autossa kohdanneet milloinkaan toisiaan joten tinailin uuden johdon bp-releeltä. tankki ja pumppu ovat 2.0i oharista (riittää koska molemmissa sähköruisku). lambdat piti laittaa ettei kone käy hätäkäytöllä, ja koska sun auto on vähäpäästöinen pitää kone olla mielellään saman ikäinen / nuorempi kun sun autos (ja todisteet siitä) sekä jos autossa on ollut katti pitää se luonnollisesti olle myös isommalla koneella. joiduin vetämään myös puolan 15-virran uusiksi virtalukon takaa. moottorin johtosarjan vajaudesta johtuen laitoin myös lataus- ja öljynpainevalojen johdot uudet.
2.9 konetta en voi muuta kun kehua. vetää kivasti ollakseen jokapäiväinen käyttöauto eikä ole mikään kauhea pensarosvokaan. niinhän se mullakin kävi että projekti lähti käsistä... päiväkirja tuolla.
Just tämmöstä vastausta toivoinkin...KIITOS
ilmeisesti jos alotan projektin ni voin kysellä neuvoja ja vinkkejä projektin aikana
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
TP_ToopE kirjoitti:Saahan siihen miun käsityksen mukaan vaihtaa koneen mikä ei oo vähäpäästönen, mutta päästöt on vissiin katsastuksen ajaks saatava olemaan vähäpäästösen rajoissa...vai kuinka on?
jos vaihtaa ei vähäpäästösen koneen niin eikös sitte pääse mittailemaan vtt:lle että päästöt on kohillaan
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
eti scorpio, niitä löytyy paremmin (ja halvemmalla). jarrut on samat -83 xr4i:stä lähtien, eli taakse riittää 10" rummut. 1000e kun varaat tekniikkaan + jarrut niin ei olla kaukana todesta. vanhan ohc-moottorin remppaaminen tulee kalliimmaksi...
etujarrut on samat mm. RS Turbo escortissa. scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
etujarrut on samat mm. RS Turbo escortissa. scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ite maksoin tonnin verran kilvettömästä -86 is sierrasta johon joku oli joskus laittanut 2.9efi koneen ja type9 laatikon sekä toki kutosen jarrut. siitä hyödynsin ne jarrut sekä koneen ja loodan ja toki is ratin 
tuon lisäksi meni toki rahaa aika paljon kaikkeen pikkusälään, mm. öljyt, suodatin, tulpat, johdot, bensansuodatin, kartiofilterit (2kpl
), putkisto (by TMT)...
tuon lisäksi meni toki rahaa aika paljon kaikkeen pikkusälään, mm. öljyt, suodatin, tulpat, johdot, bensansuodatin, kartiofilterit (2kpl
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Tommosesta ilosta kun saa kutosen pörisemään konehuoneen puolelle ni maksaa ton tonnin ihan kevyesti jos ei vaikka vähän enemmänkin
joo pitää se ruveta kattelemaan tekniikkaa jos vaikka tammikuun alkupuolella jostain viimeistään hakis semmosen omaan talliin ja rupeis sovittelemaan kiinni, ni sitten kesällä kehtais tulla clubin tapahtumiinkin...vielä ei oo tullu käytyä yhdessäkään
joo pitää se ruveta kattelemaan tekniikkaa jos vaikka tammikuun alkupuolella jostain viimeistään hakis semmosen omaan talliin ja rupeis sovittelemaan kiinni, ni sitten kesällä kehtais tulla clubin tapahtumiinkin...vielä ei oo tullu käytyä yhdessäkään
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Eikös kaikkissa ABS malleissa ole isot jarrut. Eli levyt takana ja isot levyt edessä. Eikö jos ennemmin semmosen jarrut laittas, niitähän oli viimesissä malleissa enemmänkin.samiharju kirjoitti:eti scorpio, niitä löytyy paremmin (ja halvemmalla). jarrut on samat -83 xr4i:stä lähtien, eli taakse riittää 10" rummut. 1000e kun varaat tekniikkaan + jarrut niin ei olla kaukana todesta. vanhan ohc-moottorin remppaaminen tulee kalliimmaksi...
etujarrut on samat mm. RS Turbo escortissa. scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
Eikös ne näin mene:
Edessä sama levyt löytyvät RSTurbo, XR4i, XR4x4 ja Sierra ABS malleista, 260mm jäähdytetty.
Takana samat levyt malleissa XR4x4 ja Sierra ABS, jäähdyttämättömät levyjarrut, halkaisija ?
Cossuissa sitten vielä isommat. Edessä 280mm ja takana...???
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei aina! 95->samiharju kirjoitti:scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
-Jarkko-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Su Huhtikuu 18. 9:19:07 2004
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Aluks vaan ajattelin kysästä miten kun kattelin tossa tekniikkaa ni voiko se kutoskone olla -89 jos miun auto on -90...tosin en tiiä vielä tosta moottorista mitään kun en oo vielä lähettäny viestiä
Tommosen löysin
Tommosen löysin
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
vastaan vain iskee tuossa tapauksessa sen tekniikanluovuttajan kova hinta.. jos lähdetään lähtökohdasta ettei kannattaisi vanhaan sierraan laittaa moninverron kalliimpaa tekniikkaa niin mulkosilmäscorpion saa silloin unohtaa. eli tekniikan saa mukavasti vanhemman mallin korpparista joka puolestaan on 5-bolt malli.MouTine kirjoitti:Ei aina! 95->samiharju kirjoitti:scorpiosta on huono hyödyntää jarruja, se kun on 5-pulttisilla navoilla.