nopeusmittarin vaijeri.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
- Paikkakunta: lempäälä
- Viesti:
nopeusmittarin vaijeri.
eli mikä nopeusmittarin vaijeri käy välikoppaan.2.0 ohc ja type 9.mittaristona orkkis kiekkamittarillinen.mistäs päin maailmaa lähtis mettästään.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
- Paikkakunta: lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002
Re: nopeusmittarin vaijeri.
Haulla tämmönen vanha keskustelu löyty... Tuli vaan itellä yks aamu ajellessa mieleen, kun vanhakopassa on Sierran perusviislovinen (Type 9) ja nopeusmittari ei ole toiminnassa koska vaijeri puuttuu. Aattelinpa vaan sit, et jos on olemassa vaijeri, joka käy suoraan välille Sierra 5v -> vanhakopan vakiomittaristo, niin voishan ton joskus napata toimimaan.
Onko jollain kokemusta asiasta mikä vaijeri menis suoraan, käykö toi em. välikopan vaijeri esim? Jos se rakenne välikopassa toimii, niin varmaan vahnakopassakin jos vaan mittariston pää on sama... Ja onko tietoo tuleeko mittarista tolla rakenteella yhtään paikkansa pitävä (pyörittääkö Sierran laatikko vaijeria "samalla nopeudella" kun vanhakopan laatikot...)?
Onko jollain kokemusta asiasta mikä vaijeri menis suoraan, käykö toi em. välikopan vaijeri esim? Jos se rakenne välikopassa toimii, niin varmaan vahnakopassakin jos vaan mittariston pää on sama... Ja onko tietoo tuleeko mittarista tolla rakenteella yhtään paikkansa pitävä (pyörittääkö Sierran laatikko vaijeria "samalla nopeudella" kun vanhakopan laatikot...)?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ke Helmikuu 4. 18:59:47 2004
- Paikkakunta: Laitila
- Viesti:
Re: nopeusmittarin vaijeri.
Omassa Mexicossa alkuperäinen vaijeri käytössä ja sierran type 9. Perävälitys 3.54 ja renkaat 205/60 R13... näillä nopeusmittari näyttää tismalleen oikein.
Escort Mexico 1600 GT -74
Escort RS 2000 X-Pack -77 museoprojekti
Kadett B Coupe Rallye 1900 -71
Rompetori
Escort RS 2000 X-Pack -77 museoprojekti
Kadett B Coupe Rallye 1900 -71
Rompetori
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: nopeusmittarin vaijeri.
Itsellä välikorissa type-9 kaverina sierran vai taunuksen joku puolipitkä malli. Kiertää sieltä jarrutehostajan takaa-->vakaajassa kiinni-->startin päältä-->laatikon palkin ja lattian välistä laatikkoon.
Niissä laatikoissa on eri nopeuksisia pyörittäjän rattaita riippuen mitä perävälitystä on käytetty, oisko ollu 2 vai 3 eri värikoodilla rattaita, hauskin homma onkin että
sitä ratasta ei voi vaihtaa muuta kuin purkamalla laatikosta häntäosa irti ja vaihtamalla ratas "pää-askelille".
Niissä laatikoissa on eri nopeuksisia pyörittäjän rattaita riippuen mitä perävälitystä on käytetty, oisko ollu 2 vai 3 eri värikoodilla rattaita, hauskin homma onkin että
sitä ratasta ei voi vaihtaa muuta kuin purkamalla laatikosta häntäosa irti ja vaihtamalla ratas "pää-askelille".
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: nopeusmittarin vaijeri.
Pikkupyöriä on useita, ja niitä voi vaihtaa purkamatta laatikkoa
Viimeksi muokannut TAp, Pe Helmikuu 20. 23:08:56 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: nopeusmittarin vaijeri.
Aijuu niitä pystyy siis vaihtamaan "ei-pareina" kö ?
Sehän on ihan hyvä juttu sitten vaikka ei se peltitulppa kovin helppo ole väännellä irti ehjänä varsinkaan auton alla
Noistahan saa sitten jo aikasmonta eri välitystä aikaiseksi tarpeen mukaan, se että osaa laskea oikean välityksen omiin tarpeisiin onkin
jo vähän vaikeampi
Sehän on ihan hyvä juttu sitten vaikka ei se peltitulppa kovin helppo ole väännellä irti ehjänä varsinkaan auton alla

Noistahan saa sitten jo aikasmonta eri välitystä aikaiseksi tarpeen mukaan, se että osaa laskea oikean välityksen omiin tarpeisiin onkin
jo vähän vaikeampi
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: nopeusmittarin vaijeri.

nuo natural 20, black 23, green 24, blue 25 on pikkulaatikon osat
Isossa 4-vaihteisessa (Type E)
Musta = 20h, 71-BG-AA
Sininen = 23h, 72-GT-DA
Harmaa = 24h, 72-GT-CA
burtonin sivuilla on kuvissa eri värit

ja pääakselin rattaita on
6h, 71-BG-BA
7h, 71-BG-AA
8h, 72-GG-BA