Mk2 moottorin kumityynyt

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

Mk2 moottorin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Marraskuu 17. 21:17:53 2004

Minkäpaksuisia kumityynyjä olette käyttäneet Escort Mk2 + 2.0 OHC -yhdistelmässä vakiopalkilla ?
Näyttäis olevan tuo öljypohja mulla niin pirun lähellä palkkia, ei haittais vaikka olis vähän ylempänäkin... Miten muilla ?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 17. 21:24:30 2004

Taunuksen kumit. n.4cm.
Lähellehän se pohja menee.. :wink:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Marraskuu 17. 21:26:42 2004

4 cm tarvike moottorikumit
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 21:44:15 2004

riippuu tietysti korvista,
RS alukorvilla ja 50 mm tyynyllä OK,
Motonetista saa aika lähellä olevaa Volvon tyynyä

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Marraskuu 17. 21:44:41 2004

Tarkoitus olisi laittaa BMW e30:n 50mm tyynyt
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 21:54:33 2004

BMW:n tyynyt on lähellä volvoa, mutta muistaakseni ohuemmat, siis halkasija hiukka pienempi.
Oikeitakin saa enkkulasta, mutta lafka ei vielä ota luottokorttia,
ja sit Autoracingista saa kovia HD-mallleja.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Marraskuu 17. 22:04:13 2004

TAp kirjoitti:riippuu tietysti korvista,
RS alukorvilla ja 50 mm tyynyllä OK,
peltipohjan kanssa ei taida vieläkään olla ok. alupohja aikalailla matalampi hammastangon kohdalta.
tahtoo olla peltipohjien kanssa (jos niitä ei kunnolla madalla) melkoisia "koneen nokka pystyssä asennuksia"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 22:10:46 2004

peltipohjaan pitää tehdä se pieni kyhmy öljypumpulle

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Mk2 moottorin kumityynyt

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Marraskuu 17. 22:54:55 2004

Samil kirjoitti:Minkäpaksuisia kumityynyjä olette käyttäneet Escort Mk2 + 2.0 OHC -yhdistelmässä vakiopalkilla ?
Näyttäis olevan tuo öljypohja mulla niin pirun lähellä palkkia, ei haittais vaikka olis vähän ylempänäkin... Miten muilla ?
50mm

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Marraskuu 17. 22:56:02 2004

Brenda kirjoitti:
TAp kirjoitti:riippuu tietysti korvista,
RS alukorvilla ja 50 mm tyynyllä OK,
peltipohjan kanssa ei taida vieläkään olla ok. alupohja aikalailla matalampi hammastangon kohdalta.
tahtoo olla peltipohjien kanssa (jos niitä ei kunnolla madalla) melkoisia "koneen nokka pystyssä asennuksia"
siihen hammastangon kohtaan hieman vasaraa koko pituudeltaan ja hyvin istuu..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Marraskuu 19. 9:18:10 2004

35mm välikopan moottorikumi autoracingiltä
#6
Escort -75

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Marraskuu 19. 21:42:39 2004

Asiasta kolmanteen. Olen vaihtamassa kumityynyjä vähän paksumpiin, mutta mieleeni juolahti että onhan korvakot oikeilla puolilla. Moottorin korvakoissa on pieni pituusero, kumpi kuuluu oikeasti millekin puolelle ?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Marraskuu 19. 21:44:49 2004

Samil kirjoitti:Asiasta kolmanteen. Olen vaihtamassa kumityynyjä vähän paksumpiin, mutta mieleeni juolahti että onhan korvakot oikeilla puolilla. Moottorin korvakoissa on pieni pituusero, kumpi kuuluu oikeasti millekin puolelle ?
se pidempi oikealle ja lyhempi vasemmalle puolelle

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Marraskuu 19. 21:46:14 2004

Joo, olihan ne sitten oikein jos puhutaan samaa kieltä ja samasta suunnasta, eli oikea on vänkärin puoli ?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Marraskuu 19. 21:51:50 2004

Samil kirjoitti:Joo, olihan ne sitten oikein jos puhutaan samaa kieltä ja samasta suunnasta, eli oikea on vänkärin puoli ?
jep

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 21. 10:39:31 2004

Tähän jatkoksi kokemusperäistä tietoa,
Noi kun neuvottiin, tulee kone suoraan, eli nokkapyörä on linjassa syylarin korkin kanssa.
Mulla Mk1:ssä on vanhempaa mallia oleva iso motorcraft-jakaja, joka kuitenkin noin asennettuna tulee liian lähelle tehostajaa,
eli kun laittaa korvat eri päin kone tulee vinoo ja jakajalle on enemmän tilaa.
Ongelmaa ei ole Bosch-jakajalla

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 21. 23:42:26 2004

edelliseen lisäten myös mk2 RS2000 ja Mexico OHC moottorit ovat alunperinkin kierossa. eli koneen etuosa on huomattavasti auton keskilinjasta vänkärinpuolella.
omiin rakennelmiin oon laittanut kuitenkin suoraan linjaan.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Marraskuu 22. 9:18:10 2004

Niin, ja kun ylläolevaa kummastelette, niin tuo pätee LHD malleihin,
kirjoissa ym olevat kuvat taas ovat useimmiten enkkula-malleja, joilla ei ole tota ongelmaa eli siksi kuvissa on kone suorassa

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Marraskuu 23. 0:47:24 2004

mielestäni enkkukoneet on yhtälailla kierossa :?
ainkin mk2 malleissa. täytyy tutkailla kuvia....

tuossa omasta kuva punaisin apuviivoin rs-alukorvilla ja rs-palkilla
click
moottori on vänkärin puolella ja hieman kierossa (siis koneen keula enemmän vänkärin puolella)

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Marraskuu 23. 9:27:40 2004

Mk1 on Robsonin kirjoissa ja ja sen ajan lehdistötestien kuvissa suorassa,
voihan olla että ne ei vastannu tuotantoversioita, koska useissa lehdissä on samat fordin pressikuvat.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Joulukuu 7. 2:04:47 2004

Brenda kirjoitti:
TAp kirjoitti:riippuu tietysti korvista,
RS alukorvilla ja 50 mm tyynyllä OK,
peltipohjan kanssa ei taida vieläkään olla ok. alupohja aikalailla matalampi hammastangon kohdalta.
tahtoo olla peltipohjien kanssa (jos niitä ei kunnolla madalla) melkoisia "koneen nokka pystyssä asennuksia"
:oops: on tullut aina pyöriteltyä jotain vanhoja taunuksen pohjia, ja nyt kun satuin sierran pohjaa tutkimaan, niin sehän oli etuosastaan yhtä paksu kuin rs alupohja, eli 7cm.

moottorin kiinnityksistä puheenollen, värkkäiltiin viikonloppuna korikiinnitteiset

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Joulukuu 9. 16:37:14 2004

ite laitan 40mm yleis mallin kumit.
brenda: oisko sulla kuvia noista rs:n alukorvista?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Joulukuu 9. 18:55:47 2004

m_pajula kirjoitti: brenda: oisko sulla kuvia noista rs:n alukorvista?
ei kovin tarkkoja, mutta jos näistä jotain selviää :wink:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Joulukuu 9. 22:04:06 2004

kiitän kuvista,enpä enne oo moisia nähny.. nytpä tunnistan jos joskus tulee vastaan. :roll:

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Joulukuu 9. 22:22:24 2004

Brenda kirjoitti:
m_pajula kirjoitti: brenda: oisko sulla kuvia noista rs:n alukorvista?
ei kovin tarkkoja, mutta jos näistä jotain selviää :wink:
Siisti koppa :shock:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 16. 23:29:13 2004

Laitetaampa nyt pari kuvaa:

Vakio korvat + BMW:n 50mm kumityynyt

KUVA

Selfmade öljypohja:

KUVA
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Vastaa Viestiin