Cossun ahdot.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TKH
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004

Cossun ahdot.

Viesti Kirjoittaja TKH » Su Marraskuu 7. 20:08:19 2004

olisko kellään ideoita kun -89 2wd cossu ei nosta ahtoja kun 0,3bar ja hukkaportin tangon säätämisellä ei ole juurikaan vaikutusta. voisko olla mappi tai solenoidi venttiili? miten ne voi testata? :cry:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Marraskuu 7. 20:15:07 2004

mittaa mikä jännite tulee amalille.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Marraskuu 7. 20:53:16 2004

Jos pakopesä on rikki
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Cossun ahdot.

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Marraskuu 7. 21:05:47 2004

TKH kirjoitti:olisko kellään ideoita kun -89 2wd cossu ei nosta ahtoja kun 0,3bar ja hukkaportin tangon säätämisellä ei ole juurikaan vaikutusta. voisko olla mappi tai solenoidi venttiili? miten ne voi testata? :cry:
Ota kellolta letku pois ja tiukkaa tanko kunnolla kiinni. Jos ei vieläkään nouse ahdot, niin todennäkösesti pakopesä halki tai hukkaportin läppä paskana.
Muista seuraa ahtomittaria tarkkaan, jos se yhtäkkiä nappaakin ahdot!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 7. 21:35:05 2004

Eihän vuoda paineita pois jostakin rikkinäisestä letkusta tai välijäähdyttimeltä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Marraskuu 7. 23:26:21 2004

ukormi kirjoitti:Eihän vuoda paineita pois jostakin rikkinäisestä letkusta tai välijäähdyttimeltä?
Tosta tuli mieleen vielä, että tarkista myös se by-pass venttiili.

TKH
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004

Viesti Kirjoittaja TKH » Ma Marraskuu 8. 12:24:26 2004

otin kellollta letkun irti ja tiukkasin tangon. nyt nousee ahdot, mut 0,6bar kohdalla katkeaa veto. voisko olla map anturi?? oon vähän tietämätön näissä ku ei o ikinä ollu ahdettua autoa :oops:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Marraskuu 8. 12:46:02 2004

mistäs otat mittarille tiedon.
ettei vain olis kunnossa ja piiri kaatkaise sen ahdon kun nousee liian korkalle
mikäs mitari sulla on?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 12:51:21 2004

RS turbossa ainakin jos on amalin maajohto irti tippuu ahdot 0,3bariin.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Marraskuu 8. 13:01:00 2004

Todennäköisesti mittari heittää ja boksi katkasee menon. Mittaa se amalin pälletulevan johdon jännite? Jos ei oo mittaria,niin tarkista ainakin ettei oo piuha poikki tai liitin pahasti hapettunut.

Omassa kokeilin ajella piuha irti niin ahdot oli tota 0,3-0,4 luokkaa...

EDIT: Ja vakio cossussa toi amal on siinä coolerin päällä oleva mötikkä mihin tulee 3 letkua ja johto päälle.
#446

TKH
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004

Viesti Kirjoittaja TKH » Ma Marraskuu 8. 16:00:36 2004

amalille tulee 12.5V.ja ainakin se naksahtaa ku irrottaa/kiinnittää liittimen. Auto oli alusta asti laimeen tuntunen että se ei muuttunu mittarin laiton jälkeen.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Marraskuu 8. 17:26:45 2004

Onkos autolle tehty jonkun sortin virityksiä vai onko vakio kuosissa?
Voipi olla et vakio kello olis vähän vainaa...
#446

TKH
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004

Viesti Kirjoittaja TKH » Ma Marraskuu 8. 18:11:52 2004

vaihdoin mittarin liitoksen paikan bensanpaineen säätäjälle menevään letkuun ja nyt se näyttää 0,6 bar kun kellon tanko on käännetty lyhimmilleen.mittari on autogauge, joka on kuulemma ihan p***a. auto on täysin vakio. olisko kyseessä sittenkin vaan kello? näyttää ainakin ikivanhalta. kokeilin amalventtiilin liitin irti ja näytti 0,4 bar ahtoa. :oops:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Marraskuu 8. 18:21:30 2004

Kyllä se voipi se kello ruveta olemaan löysä jos kerta alkuperäinen on.

EDIT: Ja tosiaan se amalin johto irti sen ei kuulu enempää ahtaakkaan.
#446

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ma Marraskuu 8. 22:56:01 2004

samiharju kirjoitti:RS turbossa ainakin jos on amalin maajohto irti tippuu ahdot 0,3bariin.
Nyt tuli oikosulku...Paljos rs turbon vakio ahdot on? Joskus muistan kuuleeni jotain 0,3 bar ja toisinaan 0,5 bar?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 8. 23:16:21 2004

Laita prikkoja tai vastaavaa kellon väliin niin tulee lisää jäykkyyttä .
ex Jäsen #10

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Marraskuu 9. 0:29:49 2004

tai tee niinkuin mää tein.
laitoin volvoturbon kellon kiinni ja säätämättä lähin ajaan.
(ei vakio piiri)ahtomittari loppu 1.5baariin ja tappiin meni ja muuten suti nelosellaki.....kaasulla ...100 vauhdissa kuivalla asvaltilla.
no ei uskaltanut jättää sitä siihen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 9. 6:09:48 2004

sierra friikki kirjoitti:tai tee niinkuin mää tein.
laitoin volvoturbon kellon kiinni ja säätämättä lähin ajaan.
(ei vakio piiri)ahtomittari loppu 1.5baariin ja tappiin meni ja muuten suti nelosellaki.....kaasulla ...100 vauhdissa kuivalla asvaltilla.
no ei uskaltanut jättää sitä siihen.
No siinäpä hyvä neuvo. :roll:
#446

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Marraskuu 9. 7:04:11 2004

sierra friikki kirjoitti:tai tee niinkuin mää tein.
laitoin volvoturbon kellon kiinni ja säätämättä lähin ajaan.
(ei vakio piiri)ahtomittari loppu 1.5baariin ja tappiin meni ja muuten suti nelosellaki.....kaasulla ...100 vauhdissa kuivalla asvaltilla.
no ei uskaltanut jättää sitä siihen.
Unohdit laittaa tuohon,että oli talvi :)
Tässähän se menee...

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ti Marraskuu 9. 16:17:35 2004

Planet kirjoitti:Paljos rs turbon vakio ahdot on?
0,5bar
RS2000 -96
Fiesta -11

TKH
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004

Viesti Kirjoittaja TKH » Ke Marraskuu 10. 11:41:50 2004

ostin autoracingistä -31 kellon (ihan vaan ens kesää ajatellen). loppuviikosta pääsee kokeilemaan. kiitti neuvoista! oon tosiaan itse opettelemassa vielä näitä ahtamisjuttuja, ehkä se siitä... :wink:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Marraskuu 10. 12:05:38 2004

TKH kirjoitti:ostin autoracingistä -31 kellon (ihan vaan ens kesää ajatellen). loppuviikosta pääsee kokeilemaan. kiitti neuvoista! oon tosiaan itse opettelemassa vielä näitä ahtamisjuttuja, ehkä se siitä... :wink:
Hyvä jos menee kellon vaihdolla. Kyllä täältä yleensä apu löytyy... 8)
#446

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Marraskuu 10. 17:55:09 2004

Muista laittaa seosmittari kiinni, vaikka ajelisit "vakio" ahdoilla.. Varsinkin kun meinaat laittaa jäykemmän kellon ja nostaa paineita.

Vastaa Viestiin