cossun kaasuvaijeri

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

cossun kaasuvaijeri

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 1. 19:30:46 2004

eli ongelma on ettei ostamani cosan kaasuvaijeri pysy kiinni siinä kaasuvivussa olevassa "pallossa" vaan kaasua painettaessa muljahtaa pois kanteen päin.onko noita kaasuvaijereita cossuun eri kokoisella päillä,kun toi tuntuu olevan suuri tuohon vivuston"palloon" >ainaki 2-3mm liian iso halkasija siinä kupissa.mielestäni pitäs olla suht.tiukka sovite,että pysyisi paikallaa.
vai mikähän tuossa mättäisi.sen kaasuvaijerin pidikkeen joka on kinni imusarjassa josta vaijeri menee läpi olen ite tehny,mut ei oikein tunnu siitäkään syytä löytyvän

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 19:48:59 2004

No eikös sulla ole siinä sitä metallisokkaa joka pitää pään kiinni pallossa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Marraskuu 1. 19:53:45 2004

ukormi kirjoitti:No eikös sulla ole siinä sitä metallisokkaa joka pitää pään kiinni pallossa?
Tota minäkin meinasin, mutta 2-3mm liian iso kuulostaa siltä, että ei olis osat ihan yhteenkuuluvia.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 1. 19:54:21 2004

hmmm..... millanen sokka siihen pitäs tulla>ei oo sokkaa ei jos siinä sellanen kuulus olla :roll:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 19:56:28 2004

rs11 kirjoitti:hmmm..... millanen sokka siihen pitäs tulla>ei oo sokkaa ei jos siinä sellanen kuulus olla :roll:
Se on sellanen lieriönmuotoinen pelti jossa halkio. On hieman liian pieni siihen päälle ja siten jousikuormittuu kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 1. 20:05:36 2004

taas oppi jotain uutta>täytyy semmoset hommata.rupeski jo ihmetyttään et miten toi pitäs tossa pysyä.varmaan tarvis kaasupolkimen päähänki hankkia samanlainen ni pysyy seki paremmin paikallaan kiinni vai kuuluuko sinne>ku laitoin kaasarimallin polkimen jossa myös tuo kuula.tuo is:n ku oli erilaisella kiinnityksellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 20:17:39 2004

rs11 kirjoitti:taas oppi jotain uutta>täytyy semmoset hommata.rupeski jo ihmetyttään et miten toi pitäs tossa pysyä.varmaan tarvis kaasupolkimen päähänki hankkia samanlainen ni pysyy seki paremmin paikallaan kiinni vai kuuluuko sinne>ku laitoin kaasarimallin polkimen jossa myös tuo kuula.tuo is:n ku oli erilaisella kiinnityksellä.
Tässä vielä pari selventävää kuvaa jotka kävin äsken nappaamassa..

KIINNIKE
KIINNIKE DUUNISSAAN

Noi on Efistä mutta cossussa on samanlainen.

Ja kevennykseksi Virontuliaskuvia..

KUVA 1
KUVA 1
KUVA 1
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Marraskuu 1. 20:19:58 2004

ukormi kirjoitti: Ja kevennykseksi Virontuliaskuvia..

KUVA 1
KUVA 1
KUVA 1
Mistäpäin Viroa tuollaisia löytyy?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 20:26:08 2004

Tallinnan Cittarista. Se on ihan siinä sataman läheisyydessä.

Ostin tuon ja cossu Escon :D . Ovat Buragon kasattavia metallikorisia pienoismalleja.

Sitten ostin sellaiset pienet, sedan Cossun ja cossu Escon 1:43 koossa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 1. 20:27:03 2004

kiitos ukormi vaivannäöstä!!!!
mitäpä mieltä olet kuuluuko sinne kaasupolkimen päähänki laittaa tommonen sokka?
onpa vimpanpäälle tehty pienoismalli ralli viikkuksesta>hieno 8)

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Marraskuu 1. 20:44:36 2004

Pidike kuuluu olla molemmissa päissä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 1. 20:54:26 2004

Turbo_IS kirjoitti:Pidike kuuluu olla molemmissa päissä.
Paitsi jos on automaattikiristimellä varustettu systeemi jolloin vaijeri tulee hahloon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 1. 21:43:14 2004

tässä on samanlainen pallo kaasupolkimen päässäki,eli toi on kaasarimallin poljin ja vaijerin päät samanlaiset molemmista päistä eli on tuo "kuppi". sellanen poljin tossa alunperin oli et vaijeri tuli polkimen hahloon.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Marraskuu 2. 2:04:43 2004

Eli sillon kuuluu toi sokka molempiin päihin.
Kaveri oli joskus tollasta vailla ja ainakaan tavan varaosaputiikeista ei noita löytynyt. En ole varma, että kävikö ihan fordilta asti kysymässä, mutta jos sinä rs11 käyt niin kehtaatko pistää tähän topickiin ton tiedon saatavuudesta niin tietää sitten vastasuuden varalta.
On niin pieni osa, että tuppaa yleensä häviämään "jonnekkin" kun noita purkaa ja sitten kun taas tarviaa niin ei löydy millään.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Marraskuu 2. 7:31:47 2004

Aikoinaan kun omaan projektiini vastaavan virityksen tein, Tikkurilan Fordilla oli noita nippeleitä hyllyssä. Taitaa toi osa olla niin helppo hukata, että menekkiä jonkin verran on.

Kaasupolkimissa on tosiaan eroa, IS:n polkimen vipusuhde on lyhyempi kuin Cossun ja kaasarimallin. Lisäksi vaijerin kiinnitys polkimeen on erilainen.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 2. 8:10:33 2004

MikkoT kirjoitti:Eli sillon kuuluu toi sokka molempiin päihin.
Kaveri oli joskus tollasta vailla ja ainakaan tavan varaosaputiikeista ei noita löytynyt. En ole varma, että kävikö ihan fordilta asti kysymässä, mutta jos sinä rs11 käyt niin kehtaatko pistää tähän topickiin ton tiedon saatavuudesta niin tietää sitten vastasuuden varalta.
On niin pieni osa, että tuppaa yleensä häviämään "jonnekkin" kun noita purkaa ja sitten kun taas tarviaa niin ei löydy millään.

joo tänään kyselen saatavuutta ja pistän tänne infoa mistä semmosia saan.luonnollisesti koitan täältä nääswillestä sitä ensin kysellä.

joo sain tuosta kaasupolkimesta tietää jo alkuvaiheessa tätä cossun imusarjaprojektia ettei sovi toi is:n oma ilman patentteja joten tuli sellasen hankittua imusarjan kanssa samoin aikoihin.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 2. 10:41:46 2004

kivitilasta 40 senttiä/kpl>hyllytavaraa,muualta en ruvennu kyseleen ku ei ollu ton kallimpia .

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Marraskuu 2. 11:09:41 2004

rs11 kirjoitti:kivitilasta 40 senttiä/kpl>hyllytavaraa,muualta en ruvennu kyseleen ku ei ollu ton kallimpia .
Hö, kyllä tuollaiset summat jo pitää kilpailuttaa :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 2. 11:32:07 2004

ukormi kirjoitti:
rs11 kirjoitti:kivitilasta 40 senttiä/kpl>hyllytavaraa,muualta en ruvennu kyseleen ku ei ollu ton kallimpia .
Hö, kyllä tuollaiset summat jo pitää kilpailuttaa :shock:
:lol: joo vois kannattaa,ainoo huono puoli on et jos joutuu monesta lafkasta kyseleen niin menee puhelinlaskuihin enemmän :roll:

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 2. 17:09:51 2004

2 kpl ostin ja clubialenuksilla 70senttiä tuli laskua 8)

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 18:47:57 2005

prkl,ja mulla on nyt toi pellinkappale hukassa... :evil:
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Tammikuu 29. 18:59:44 2005

ja eiku kauppaa ja korttia esiin 8)

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 19:01:18 2005

rs11 kirjoitti:ja eiku kauppaa ja korttia esiin 8)
Niinpä,lähinpään voorttiliikkeeseenki on taas se 70km...ja uusi korttika ei oo tullu...eikä se täällä edes kävis... :?
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Tammikuu 29. 19:29:11 2005

no jos haluat niin voisin sen sulle hommata ja postittaa täältä lähipäivinä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 19:35:54 2005

rs11 kirjoitti:no jos haluat niin voisin sen sulle hommata ja postittaa täältä lähipäivinä.
Kaippa mä käyn ensin tuolta Rauman Auto-Iirosta kysäsemässä,yritän keksiä jotain muuta siihen samaan reissuun... 8) Mut otan yhteyttä jos tommonen mötikkä täälläpäin osoittautuu harvinaisuudeksi,kiitos tarjouksesta... :)
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Tammikuu 29. 19:38:23 2005

juu ilmottele jos tarviit,niin hommaan tuolta kivitilasta sulle semmosen.

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » Ma Huhtikuu 24. 21:55:42 2006

Lainaan vähän aihetta.
Onko 2wd ja 4wd cossun kaasuvaijereissa jotain eroa?
Painekotelon kyljessä on se kiinnike mihin vaijerin "muoviholkki" tulee, niin vaijerin "holkki" oli liian pieni siihen. On aika sekalainen osavalikoima tossa mun koneessa et joskus on varaosien hankinta vähä hankalaa :)
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 24. 22:06:48 2006

Boss429 kirjoitti:Lainaan vähän aihetta.
Onko 2wd ja 4wd cossun kaasuvaijereissa jotain eroa?
Painekotelon kyljessä on se kiinnike mihin vaijerin "muoviholkki" tulee, niin vaijerin "holkki" oli liian pieni siihen. On aika sekalainen osavalikoima tossa mun koneessa et joskus on varaosien hankinta vähä hankalaa :)
Ei ainakaan microcatissa ole kuin yksi kaasuvaijeri Cossuun.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Huhtikuu 25. 12:56:00 2006

JRZ kirjoitti:prkl,ja mulla on nyt toi pellinkappale hukassa... :evil:
Sama juttu..Jotakin kummaa tuli ropailtua tuolla kirnun
pellin alla niin eiköhän koko viritys pudonnut maahan ja eihän
sitä enää mistään löytynyt..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vastaa Viestiin