Cossu Scorpin päästöt+cruise

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Cossu Scorpin päästöt+cruise

Viesti Kirjoittaja Corleone » La Lokakuu 16. 16:03:22 2004

Nyt alkaa hiljaiseltakin mieheltä käämi palaa...

Jakoremppa tehty, laatikko korjattu kahdesti ja nyt katsastukseen ja hylky :evil:

Hakua koitin käyttää tuloksetta joten:

Päästöt, CO 0.67 ja kierroksilla ja HC tyhjäkäynnilla 174. Katti on uusi, lambdoja koitin mittailla ja tuloksen perusteella pitäs toimia, tai sit on molemmat paskana... :? Jännite sahasi samalla tavalla molemmissa.

Mitäs seuraavaksi tutkitaan? Auto toimii muuten moitteetta, ei nyi yms.

Ja nyt kun tuota on koitettu setviä, alkoi cruisen merkkivalo hehkua, vilkkuu himmeästi ikäänkuin kosketushäiriöstä eikä sammu ollenkaan. Ehdotuksia mistä tuota alkaa selvittää?

Kiitän ja korkkaan Karhun.
Viimeksi muokannut Corleone, Su Lokakuu 17. 20:54:55 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Lokakuu 16. 20:05:11 2004

arvot samat ku mun yhessä 2.9 efissä
jos ensiviikolla menis hakeen päästölapun niin vois kattoo että meneekö läpi.
luulen että mää löysyn vian.
mullakin lamdat toimi ja katit mut
suuttimet ei ollutkaan enää kunnossa ja pesukaan ei auttanut.
uusilla pestyillä suuttimilla luulen että vika löytyi. mut kerron kun kerkeen sen kimppuun,
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » La Lokakuu 16. 21:11:48 2004

No voi helvata!!
Kyllä sinnuu nyt tää foorti harrastus kokeilee....
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 17. 10:09:00 2004

Heiånpä ihan vaan vertailun vuoksi omat koneen arvot. EGR ja KATit poistettu, X-putkisto.

RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Lokakuu 17. 20:54:30 2004

MouTine kirjoitti:Heiånpä ihan vaan vertailun vuoksi omat koneen arvot. EGR ja KATit poistettu, X-putkisto.

RPM 850 rpm
CO 0,42 %
CO2 12,3 %
HC 208 ppm
O2 2,84 %
Lambda 1,127
Mulla oli joutokäynti/yli 2000 rpm:

CO 0.45/0.67
HC 174/72
Lambda -/1.00
CO2 14.9/14.5
O2 0.40/0.60

Y putkisto ja yksi 3" katti. EGR vittuili viimevuonna niin että yli 2000rpm mittauksessa kun egr avasi venttiilin alkoi käydä 5 pytyllä. Johto irti ja läpi meni. Nyt on johto taas kiinni mutta pakosarjan ja egr venttiilin välissä on peltilevy... Tulpat on uudet.

Voisikohan tuo EGR silti aiheuttaa jotain?

Tuo Cruisen lamppukin alkaa kyllä nyppiä...

"No voi helvata!!
Kyllä sinnuu nyt tää foorti harrastus kokeilee...."

Niimpä niin...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 18. 10:12:03 2004

seokset näyttäis olevan todella poskellaan verrattuna MouTinen arvoihin. Mitkäs on motin ohjearvot? Tuo sierra friikin neuvo suuttimien vaihdosta lienee kohillaan, tai sitten sulla on MAF rikki/paskanen. Paljonkos löpöä kuluu? Tarkistitko lohkon lämpö/aika kytkimen?

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ma Lokakuu 18. 10:55:50 2004

osta joku VAG ni helpottaa :wink:

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Lokakuu 18. 11:36:08 2004

No minusta nuo tyhjäkäynnin seosarvot on Moutisen ja Corleonen koneissa lähes identtiset. Se mikä minua ihmetyttää on tuo Corleonen yli 2000 rpm mittaus jossa CO on 0.67% mutta lambda kuitenkin 1.00. Tästä voisi päätellä että lambda säätö toimii oikein mutta eikös lambdan arvolla 1.00 CO pitäisi olla jotain 0.1% luokkaa? Jotenkin tuntuis että mittaus ei ole ihan onnistunut? Korkea HC arvo tyhjäkäynnillä vois viitata alipainevuotoon?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Rahnu
Viestit: 454
Liittynyt: La Joulukuu 22. 21:23:38 2001
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Rahnu » Ma Lokakuu 18. 17:36:21 2004

andeRS kirjoitti:osta joku VAG ni helpottaa :wink:

:wink: :D
Mondeo 2.0 Tdci Limited -07
Mondeo 1.8 Ghia -02
Escort mk4 2.3 b230 Super-Rock

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Lokakuu 18. 18:24:03 2004

Rahnu kirjoitti:
andeRS kirjoitti:osta joku VAG ni helpottaa :wink:

:wink: :D

Mites täällä saa keskaria näyttävän hymiön teille molemmille... :roll:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Lokakuu 21. 20:33:25 2004

Corleone kirjoitti:
Rahnu kirjoitti:
andeRS kirjoitti:osta joku VAG ni helpottaa :wink:

:wink: :D

Mites täällä saa keskaria näyttävän hymiön teille molemmille... :roll:

Vag miehet suohon kiroten ajoin auton lopulta paikalliseen ryöväämöön, eli vauhti-vaunuun. Siellä asentaja löi letkut ja nippelit kiinni, kertoi että kaksi vikakoodia, EGR ja Kickdown solenoidi. No EGR ymmärrettävä kun johto on irti... Kickdown solenoidi on toivottavasti antanut koodinsa jo aiemmin kun laatikko vielä temppuili.

Ja sitten, auto käyntiin, kenkää ja mittaus. Ihme homma että CO oli luokkaa nolla ja HC 12...

Perskeles olisi pitänyt taas ajaa se insinööri sieltä autosta ja alkaa itse lämmittää sitä kattia joka on siis nyt y putkessa "hieman" kauempana kuin orkkikset.( on laatikon takana)

No ompahan nyt leima. Eilen kolme tuntia tutkin johtoja ja ravistelin bokseja että saisi sen cruisen valon sammumaan. lopulta kyllästyin ja lopetin, kävin pesemässä kädet ja kotiin lähdettyäni huomasin ettei se enää pala :roll: Kävin kurvailemassa ja tupakin ostoreissun jälkeen se taas paloi. Ja taas tänä aamuna ei eikä töistä kotiin tullessa :roll:

Onko noissa jotain tyyppi ongelmia esim sulakerasioiden kanssa? Vauhti-vaunu asentaja epäili että on vettä sulakerasiassa. Koitin tutkia vaan en löytänyt, eikä jaksa hirveätä painetta hönkiä ilman kompuraa että voisi koittaa kuivatella. Palakoon valo...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Lokakuu 21. 22:43:34 2004

enemmän kyllä epäilen kylmä juotoksia elektroniikka bokseissa.
mulla on ongelmaa cruisen kanssa kun se lämpeää eli 100km jälkeen ja ovi monitoori toimii vaan pakkasella
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin