Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Pe Lokakuu 8. 16:04:22 2004
Elikkä ongelmana on varsinaisesti takatukivarren uloimmat puslat/holkit. Onko vanhoissa puslissa myös ulkopuolella metalliholkki joka pitää poistaa ennen uretaanipuslien asennusta? Jos näin on niin aika kapeaksi jää tukivarressa oleva "kantava" alue. Mahdollisimman vaikeasti selitetty.

Muutkin vinkit ovat tervetulleita. Ja kyseessä olevat puslat ovat autoracing myymät polysportit.
-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
Ilpo
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Viesti
Kirjoittaja Ilpo » Pe Lokakuu 8. 17:08:04 2004
Muistaakseni se ulkopuolen holkki täytyy poistaa. Itsellä on samat puslat mutta ssennuksesta on jo muutama vuosi. Mieleen on kuitenkin jäänyt se ettei istuvuus ollut ihan paras mahdollinen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 8. 18:43:21 2004
Pitää poistaa. Sisemmissä puslissa kannattaa veistää kunnon viiste puslan reunaan että saat sen menemään ehjänä molemmista reijistä.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 8. 19:26:44 2004
Juuri tein itse tuon uloimpien puslien asennuksen hetki sitten ihmettelin samaa asiaa. Aika pieneksi jää se tukiointa itse tukivarteen. Pistää ihan mietityttämään olisiko uusi vakio jäykempi... Ainahan toki voi sitten sorvata nylonista jämäkämmät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 11. 16:38:35 2004
Vielä pari kuvaa varmennukseksi.
Ulompi, onko
sisäpäässä myös poistettava holkki?
Edit:
Onko tämä oikea tapa "koota" sisempi
pusla?
-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ma Lokakuu 11. 18:10:27 2004
Molemmat holkit pois, ja sen jälkeen pääsetkin taas maalaushommiin
Itse aattelin että jos ei kestä tuollalailla niin sorvaan puslasta hiukan pois ja laitan moiset holkit takasin. Mutta tuntuu ne olleen muillakin kestäneen...
-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 11. 18:14:40 2004
No tuo ulkopää lähinnä arveluttaa, mutta jos muutkin on nuo holkit poistanut, niin sitten kai minäkin poistan

Ei kai muu auta, puslia ei huvittais hajottaa kuitenkaan.
-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 4. 12:28:50 2006
mitenkäs noiden deflexin puslien kanssa? vaatiiko holkin poiston?
ford escort´79 tic
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 4. 14:14:21 2006
adh kirjoitti:mitenkäs noiden deflexin puslien kanssa? vaatiiko holkin poiston?
Mulla on jokin mielikuva että ennen kyllä, mutta sen jälkeen Deflex olisi muuttanut mallia että nyt pitäisi asentaa alkeperäien holkin sisään. Itsellä on nuo vanhemmat ja holkit postin ja hitsasin tukivarteen putkesta leveän tukipinnan. Niin kuin Tupe ekassa viestissä sanoikin, niin muuten jää tukipinta aivan liian pieneksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 4. 16:56:41 2006
Jos jollain on nurkissa esim. somalikorollan takatukivarsia niin mitatkoon pituudet, jos niistä vaikka saisi tehtyä korvaavan ratkaisun tuolle peltivarrelle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 12:35:56 2006
vaikuttais siltä että mallia on muutettu.
ford escort´79 tic