cossujen koneiden erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
cossujen koneiden erot
Miten paljon tuo uusin pikkuturbo escocossun kone eroaa vanhemmista koneista? heikompi vai kestävämpi vai sama paska eri paketissa?
Jos sulloo 2vetoseen 4wd:een koneen mitä täytyy ottaa huomioon?
Toimiiko paketti pulttaa kiinni periaatteella vai täytyykö jotain antureita ym. vaihtaa 4wd:een vastaaviin?
Jos sulloo 2vetoseen 4wd:een koneen mitä täytyy ottaa huomioon?
Toimiiko paketti pulttaa kiinni periaatteella vai täytyykö jotain antureita ym. vaihtaa 4wd:een vastaaviin?
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: cossujen koneiden erot
Riippuu mitä on 2wd:stä.jiivee kirjoitti: Jos sulloo 2vetoseen 4wd:een koneen mitä täytyy ottaa huomioon?
Toimiiko paketti pulttaa kiinni periaatteella vai täytyykö jotain antureita ym. vaihtaa 4wd:een vastaaviin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
Escort Cosworth T25 kone sopii kyllä mekaanisesti, mutta lähes kaiken muun joutuukin vaihtamaan. Ainoastaan puolimoottori on likipitäen samanlainen kuin muissakin Cossuissa. Sähköistä ei käy mikään osa ristiin paitti muistaakseni AMAL. Imusarja, kansi pakosarja, sytytysosat, suutintukit, suuttimet, bensansyöttö, jne... menee vaihtoon, jos haluaa Magneti-Marellin boxeilla ajella.
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ei aivan niinkään, ei nimittäin mahdu 4wd pumppu 2wd pohjaankaan..sprint kirjoitti:Totta, sama pää kesät talvet.Hena kirjoitti:Tässä tapauksessahan tota ongelmaa ei tuu kun vaihetaan toisinpäin..sprint kirjoitti:2wd öljypumppu ei mahdu 4wd öljypohjaan.
(itselläni on 2wd autossa 4wd kone ja 4wd autossa 2wd kone..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Ylläpitäjä
No tosiaan sähköt ja polttoaineen syöttö on joko siirrettävä mukana tai osat vaihdettava. Mm virranjakaja menee vaihtoon...jiivee kirjoitti:No timo sittenhän sä osaat sanoa miten homma meni?
Osaako joku vastata siihen että onko se t25 myllyn laittaminen vaikeampi homma? etten mene turhaan sellaista ostamaan.
Aika paha homma, varsinkin, kuin T25 puolat ovat yhdysrakenteisia tulpanjohtojen kanssa. Saattaa tuon sytytyksen sovittamisen kanssa tulla ongelmia.
Joka tapauksessa voisin kuvitella että johtosarjaa joutuu puukottamaan, teki hommat kumminpäin tahansa.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: cossujen koneiden erot
eli vastauksissa alkaa itse kullakin menemään sekaisin mitä vaihdetaan mihin, mutta sierracossun 2wd<->4wd noin yleensä:jiivee kirjoitti:Miten paljon tuo uusin pikkuturbo escocossun kone eroaa vanhemmista koneista? heikompi vai kestävämpi vai sama paska eri paketissa?
Jos sulloo 2vetoseen 4wd:een koneen mitä täytyy ottaa huomioon?
Toimiiko paketti pulttaa kiinni periaatteella vai täytyykö jotain antureita ym. vaihtaa 4wd:een vastaaviin?
1. öljypohjat erilaiset, 4wd öljypumpun runko ottaa 2wd öljypohjaan kiinni kolmesta kohtaa, pumpun runko öljypohjan reunaan että itse pohjaan ja männille menevän öljyputken alku öljypohjaan. sen saa sopimaan kun varovasta ohentaa öljypohjaa kunnes ei enää kanna, mutta en vastaa siitä jos menee puhki, mulla ei mennyt.. 2wd öljypumppu ei mene 4wd öljypohjaan vaan männille menevä öljyputki ottaa kiinni loiskelevyyn, saa sopimaan varovasti putkea taittaen, kannattaa tarkistaa että suihku osuu edelleen mäntään..
2. virranjakaja on erilainen, mutta lohkojen puolesta voit laittaa kumman vaan, tulpanjohdot ratkaisee, eli toisessa piippu-malli ja toisessa perinteinen pystylähtö (löytyy tarvikkeena molemmat)..
3. kaasuläppäanturit, eri nastajärjestys, laita se anturi kumpi boksi on käytössä..
4. vedenlämpötila-anturin piuhan joudut jatkamaan (2wd kone nelikkoon), nelikossa se on kannen takakulmassa ja 2wd etukulmassa, toisinpäin johto riittää..
5. laturinremmi on erilainen, mieti millaisilla siivoilla kasaat, moniura vai kiilahihna.. eli mikä laturi, ohjaustehostin jne..
6. vedenlämpötila antureissa taisi olla eroa, en muista, itse laitoin 2wd:hen 2wd anturit jne..
7. 4wd autoon kun laittaa 2wd koneen ei ole lambdalle paikkaa ahtimessa.. siis jos on 4wd kattimalli..
8. 4wd auto vaatii öjynhuohotusputkeen ylimääräisen t-haaran, mikälie bensahöyryjen talteenottojärjestelmä onkaan..
9. termostaattikotelo on erilainen, vesiletkut erilaisia..
10. ohjaustehostin eri puolella, jälleen valintaan vaikuttaa mihin autoon laittamssa mitä, riittääkö putket..
sitten vielä soppaa sekoittuu reilusti kun on 2wd lohkoa 4wd kannella ja päinvastoin jne
t25 koneesta ja sen sopivuudesta mihinkään en tiedä mitään.

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Sellanen kysymys vielä tähän liittyen, että kun kerran 2wd:n männän palotila on 16cm2 ja 4wd:n männän palotila on 20cm2, niin ilmeisesti kannen osalta palotilat menee kääntäen verrannollisesti, koska puristussuhde molemmissa on ilmoitettu samaksi. Tästä johtaen käytettäessä 4wd:n mäntiä ja 2wd:n kantta, saadaan puristussuhde laskettua alemmaksi? Kuinka paljon?
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003
Std-mitoilla 7,63:1:eendudek kirjoitti:Sellanen kysymys vielä tähän liittyen, että kun kerran 2wd:n männän palotila on 16cm2 ja 4wd:n männän palotila on 20cm2, niin ilmeisesti kannen osalta palotilat menee kääntäen verrannollisesti, koska puristussuhde molemmissa on ilmoitettu samaksi. Tästä johtaen käytettäessä 4wd:n mäntiä ja 2wd:n kantta, saadaan puristussuhde laskettua alemmaksi? Kuinka paljon?
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Iskutilavuuden ollessa vakio eli 1993cm3, tulee yhden sylinterin iskutilavuudeksi 498,25cm3. Ja vakio puristussuhteella 8 tulee palotilaksi n. 71,17cm3. Jos 2wd koneeseen laitetaan 4wd männät, puristussuhteeksi tulee n. 7,62. Jos taas laitetaan 4wd koneeseen 2wd männät tulee puristussuhteeksi n.8,41
Matikkaa:
Vakio iskutilavuus: 1993cm3
Iskutilavuus per pytty: 498,25cm3
Vakio puristussuhde: 8
Puristussuhdehan lasketaan kaavalla (iskutilaavuus + palotila) / (palotila). Ja kun tiedetään että puristussuhde on 8 voidaan äskeisestä kaavasta ratkaista että palotilan täytyy olla n.71,17cm3 että saadaan puristussuhteeksi 8. 4wd männän tilavuushan on 4cm3 isompi kuin 2wd niin voidaan laskea uusi puristussuhde lisäämällä vakio palotilaan tuo 4cm3 jolloin palotilaksi tulee 75,17cm3. Eli:
(498,25 + 75,17) / 75,17 = 7,62
EDIT: menipäs kauan kirjottamiseen..
Matikkaa:

Vakio iskutilavuus: 1993cm3
Iskutilavuus per pytty: 498,25cm3
Vakio puristussuhde: 8
Puristussuhdehan lasketaan kaavalla (iskutilaavuus + palotila) / (palotila). Ja kun tiedetään että puristussuhde on 8 voidaan äskeisestä kaavasta ratkaista että palotilan täytyy olla n.71,17cm3 että saadaan puristussuhteeksi 8. 4wd männän tilavuushan on 4cm3 isompi kuin 2wd niin voidaan laskea uusi puristussuhde lisäämällä vakio palotilaan tuo 4cm3 jolloin palotilaksi tulee 75,17cm3. Eli:
(498,25 + 75,17) / 75,17 = 7,62
EDIT: menipäs kauan kirjottamiseen..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: cossujen koneiden erot
Timo kirjoitti:eli vastauksissa alkaa itse kullakin menemään sekaisin mitä vaihdetaan mihin, mutta sierracossun 2wd<->4wd noin yleensä:jiivee kirjoitti:Miten paljon tuo uusin pikkuturbo escocossun kone eroaa vanhemmista koneista? heikompi vai kestävämpi vai sama paska eri paketissa?
Jos sulloo 2vetoseen 4wd:een koneen mitä täytyy ottaa huomioon?
Toimiiko paketti pulttaa kiinni periaatteella vai täytyykö jotain antureita ym. vaihtaa 4wd:een vastaaviin?
1. öljypohjat erilaiset, 4wd öljypumpun runko ottaa 2wd öljypohjaan kiinni kolmesta kohtaa, pumpun runko öljypohjan reunaan että itse pohjaan ja männille menevän öljyputken alku öljypohjaan. sen saa sopimaan kun varovasta ohentaa öljypohjaa kunnes ei enää kanna, mutta en vastaa siitä jos menee puhki, mulla ei mennyt.. 2wd öljypumppu ei mene 4wd öljypohjaan vaan männille menevä öljyputki ottaa kiinni loiskelevyyn, saa sopimaan varovasti putkea taittaen, kannattaa tarkistaa että suihku osuu edelleen mäntään..
2. virranjakaja on erilainen, mutta lohkojen puolesta voit laittaa kumman vaan, tulpanjohdot ratkaisee, eli toisessa piippu-malli ja toisessa perinteinen pystylähtö (löytyy tarvikkeena molemmat)..
3. kaasuläppäanturit, eri nastajärjestys, laita se anturi kumpi boksi on käytössä..
4. vedenlämpötila-anturin piuhan joudut jatkamaan (2wd kone nelikkoon), nelikossa se on kannen takakulmassa ja 2wd etukulmassa, toisinpäin johto riittää..
5. laturinremmi on erilainen, mieti millaisilla siivoilla kasaat, moniura vai kiilahihna.. eli mikä laturi, ohjaustehostin jne..
6. vedenlämpötila antureissa taisi olla eroa, en muista, itse laitoin 2wd:hen 2wd anturit jne..
7. 4wd autoon kun laittaa 2wd koneen ei ole lambdalle paikkaa ahtimessa.. siis jos on 4wd kattimalli..
8. 4wd auto vaatii öjynhuohotusputkeen ylimääräisen t-haaran, mikälie bensahöyryjen talteenottojärjestelmä onkaan..
9. termostaattikotelo on erilainen, vesiletkut erilaisia..
10. ohjaustehostin eri puolella, jälleen valintaan vaikuttaa mihin autoon laittamssa mitä, riittääkö putket..
sitten vielä soppaa sekoittuu reilusti kun on 2wd lohkoa 4wd kannella ja päinvastoin jne
t25 koneesta ja sen sopivuudesta mihinkään en tiedä mitään.
11. vesipumppu lähdöiltään erilainen
12. öljytikku ja öljytikun "suojaputki" erilaiset
Näistä eroista ja miksei myös muiden fordien eroista voisi kerätä jonkinmoisen listan, josta voisi tarkistella mitkä ne erot nyt olivatkaan kun eihän niitä muista.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No sama pumppu siihen ainakin käy. Niissä on ainakin kahta eri mallia. Alumiinikuorinen ja valettu. Tuskin tuossa tehoeroa on. Jos ole väärässä, joku oikaissee.dudek kirjoitti:Menee jo pikkasen offtopiciksi mutta onko tuossa cossun vesipumpussa (2wd/4wd) eroa tehon suhteen normi-OHC:n pumppuun verrattuna?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Samannäköisiäkin ne pumput on päällepäin.
niin siis 2wd ja ohc
niin siis 2wd ja ohc
Viimeksi muokannut siipicossu, Pe Lokakuu 8. 19:02:04 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.