Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Lokakuu 1. 9:40:06 2004

Tullin haaviin jäi. Tietenkään ei ollut kuittia paketissa sisällä. Onneksi tullin täti oli sen verran ystävällinen että haettiin tavaran hinnat netistä megasquirtin kotisivuilta :D
Tullia ei mennyt, oli sen verran pieni summa, alv joutui maksamaan.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Lokakuu 1. 12:15:37 2004

Yksi partial kit, 60 taalaa, on 48 egea, ja tullittomuuden raja on 50 egeä. Omituista että joutu alvarit kustantamaan...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Lokakuu 1. 12:25:19 2004

siinä oli mukana myös display kit 30$ :wink:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 1. 12:33:14 2004

pau kirjoitti:Yksi partial kit, 60 taalaa, on 48 egea, ja tullittomuuden raja on 50 egeä. Omituista että joutu alvarit kustantamaan...

p.
Kyllä niiden tullin ohi tulleiden tavaroidenkin arvosta pitäisi maksaa valtiolle 22% ALV. Luulen tosin että tullivirkailijat ovat ihan tyytyväisiä, etteivät kansalaistottelemattomat suomalaiset heille kiikuta tullausilmoituksiaan.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Lokakuu 1. 15:25:43 2004

No niin, itse itseään korjaten.

10 egeä on minimi tullin laskutus. Eli jos tavaran tulli + alv jää alle 10 e, ei laskuteta. Käytännössä tämä summa on siinä 50 euron paikkeilla...

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Lokakuu 2. 8:03:41 2004

pau kirjoitti:tuo "priming pulse" ei pyöritä pumppua, vaan ruiskasee ainettaa koneeseen. Ajat kun ovat millisekunneissa, eipä pumppu ehtisi paljoa pyörähtää...
p.
No niinpä tietenkin... Joka tapauksessa itselläni tuo pumppu höräyttää 2s aina kun virrat laittaa päälle. Olisiko sitten eroa softaversioissa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » La Lokakuu 2. 15:46:25 2004

Saakos noita lämpötiloja Megatunessa millään muutettua Fahrenheiteista celsiuksiksi?
20m 2.9 -65 ms&edis

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » La Lokakuu 2. 21:28:26 2004

megatunen softaversioita on enempi kuin tarpeeksi, mutta en ole vielä törmännyt C versioon. Jostain luin että pystyy config fileissä ehkä muuttamaan, mutta kun ei asia häirinnyt niin ....

Yhden spruutan asensin tuossa toista kuukautta sitten, päivä meni ja 1,3 valencia laulaa komeasti fiestan keulilla. 1:38 Alastarolla kertoo että siellä on joku oikeasti kotonakin.

Minkälaisia asennuksia muilla löytyy ?


p.


ah, kyllä wlan on poikaa, saa istua pannuhuoneessa "jemmassa", ryystää pilsua, röökata ja surffata ;)
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Lokakuu 3. 16:37:06 2004

Mites jos hommaa ton megasquirt II:n mitä toi partco myy niin käykö noi softapäivitykset mitä nyt on tullu myös siihen vai onko se ihan oma lukunsa? Eli tarkotan juuri tota mistä JesseT mainitsi, missä on tuo Launch control ym. hilppeet..
Toyota Supra TT

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Lokakuu 3. 21:59:11 2004

Tuo partcon paketti ei ole MegasquirtII vaan MS V2.2, joka tarkoittaa vaan alkuperäisen megapruutan piirilevy/softaversiota. MegasquirtII tulee olemaan prosun paikalle tulevan lisälevy, sitten joskus. Mutta, kyllä, siinä viimisessä extrasoftassa on launchit sun muut jotka toimii tossa V2.2:ssa.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Lokakuu 3. 22:27:10 2004

No hittolainen, niinpä näkyy olevan.. :oops: Ois voinu vähän tarkemmin katsoa mitä siellä lukee..
Toyota Supra TT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Lokakuu 13. 11:38:08 2004

Tämä varmaan kiinnostaa monia siinä vaiheessa kun ensimmäinen katsastus alkaa olla ajankohtainen:
0.1% CO = 14.71:1
0.5% CO = 14.27:1
1.0% CO = 14.10:1
1.5% CO = 13.93:1
2.0% CO = 13.76:1
2.5% CO = 13.55:1
3.0% CO = 13.37:1
3.5% CO = 13.19:1
4.0% CO = 12.99:1
4.5% CO = 12.82:1
5.0% CO = 12.63:1
5.5% CO = 12.42:1
6.0% CO = 12.24:1
6.5% CO = 12.06:1
7.0% CO = 11.88:1
7.5% CO = 11.71:1
8.0% CO = 11.53:1
8.5% CO = 11.36:1
9.0% CO = 11.15:1
9.5% CO = 10.96:1
10.0% CO = 10.78:1
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Lokakuu 29. 20:38:30 2004

nyt on partcosta haettu megaruisku s19 tiedostolla.
kaikki osat,kotelo ja mappi.
hinta oli todella mieleinen.
ongelma on että piirilevy on turtanan kehittelemä,
ja mulla ei ole siihen osien sijoittelu kuvaa.
googlella löyty kuva mutta on niin pieni ettei saa selvää.
jos löytyy kuvaa tai "turtana" kaverin yhteystiedot niin jatkuisi taas tämänkin harrastus... sähköpostiin ei vastaa en tiedä käyttääkö se tota osotetta, sekin löytyi googlesta. kuulema myös saa 3bar mapin siihen ruiskuun...
riittää ensihätään
t.mika

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 29. 23:18:41 2004

Silläkin niitä on eri versioita, mutta kaiva vaikka tuolta: http://www.turtana.com/muut/
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Lokakuu 29. 23:50:00 2004

JesseT kirjoitti:Silläkin niitä on eri versioita, mutta kaiva vaikka tuolta: http://www.turtana.com/muut/
missä vika ei kuukle osunu :roll:
näyttäs toi ver71 olevan. no ei muuta ku kasailemaan.. mites se relekortti relayboordi ei taida olla pakollinen? suuttimia olis tarkotus laittaa heti toinen pussilinen lisää. onkos kukaan cossuun vielä kerenny tällästä työntää?

EDIT turtana mulle joskus lähetti vähän erityylisen excel taulukon. ja sitä nyt olen verrannut tämän ver71 kansiosta löytyvän kanssa mutta noilla ei oo mitään yhteistä :shock: mulla oli sen numero en vaan muistanu turtanan oikeeta nimee..sama pää kesät talvet

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Lokakuu 31. 21:59:05 2004

vaikuttaa niin paljon mielenkiintoselta laitokselta että saattaa hyvinki muuttua ohc:n turbotus rojrkti kaasari vehkeestä ruiskuun jo ennen valmistumistaan :? on vaan vähän epäselvää että mitä kaikkee hiluu joutuu hommaamaan? motti on lähtösin is sierrasta mutta mitään antureita tai vakio ruisku hilppeitä :roll: ku tarkotus oli tehä kaasareilla. eniten kiinnosti toi ms edis4 versio ilmesesti laturin hihna pyörään pitää tehdä 36/1 hammastus (jos joku viittis laittaa kuvaa tommosen toteutuksesta) jos oon oikeen ymmärtäny niin tossa saa orkkis jakajan jättää pois? ja saako suomesta tota rakennus sarjaa jossa on valmiiks ohjelmoitu piirit jenkeistähän ilmesesti saa? mitkähän suuttimet olis sopivimmat n.250hp? ja vastaukseks linnkki englannin kieliselle foorumuille ei oo mulle mitään apuu ku en oikeen tota enklantia ymmäärrä

ja koneenahan on 2.0 ohc turbo
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Marraskuu 3. 22:45:36 2004

Terve... hei mulla on ongelma...

Tuossa pöydällä on yksi megaspruuuuutta joka ei toimi.. tai siis toimi mutta näppärä sähkömies testaili eri piuhoja ja boxi kait pimeä.

Itselläni ei ole valitettavasti omien projektien takia tutkia että menikö pääjehu tuosta vai onko joku pienempi piiri/osa rikki.

Olisiko joku halukas testaamaan/korjaamaan? tietenkinj tarvittavat osat etc kustannetaan.

tietenkin vaihtoehtoisena on ostaa kokonaan uusi mega jos jollain on sellainen ylimääräisenä =)

Projektina on Nissan Primera GT kone josta orginaali boxi ja kaapeli sarja kadonnut saksassa ja suomesta ei löydy käytettynä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Marraskuu 4. 10:42:57 2004

NiceMan kirjoitti:Projektina on Nissan Primera GT kone josta orginaali boxi ja kaapeli sarja kadonnut saksassa ja suomesta ei löydy käytettynä.
Onko tuo GT koneen johtosarja erilainen kuin normi kakslitrasen 16V?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Marraskuu 4. 19:52:30 2004

On... koko ruiskujärjestelmä on erilainen...
Normaali nuhapuppu on 1 piste suihkulla etc...

GT on 4 pisteversio ja lisänä viellä eri johtosarja ja boxi...

Nissanin hinta johfot 1500e ja boxi 2000e.
Kone tuli japan motorista ....
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ti Marraskuu 9. 9:56:50 2004

Onkos jollain kokemuksia tälläisen asentamisesta zetekin koneeseen? mitäs kaikkee tulis viel lisäksi hankintalistalle? anturit vissiin käy suurinpiirtein kaikki vai kuinkas on?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 9. 13:47:26 2004

Aika plug'n'play jos sulla on koneesta vielä tallella:

vauhtipyörä
kaasuläppäkotelo
kaasuläpän asentoanturi
imusarja
vedenlämpöanturi
imuilmaanturi
nakuanturi
kampiasentoanturi
puola
sytytyspiuhat
sytkäboksi
liittimet/johtosarja kaikkiin edellisiin.
suuttmiet
polttoainekisko
paineensäädin
pumppu
lambda NB/WB
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ti Marraskuu 9. 14:16:17 2004

Joo elikkä on kaikki osat mitä zetekissä noin ylipäätänsä on,kone on vuodelta 94. onnistuuko alkuperäistä johtosarjaa hyödyntämällä asentaa elikkä vanha ruiskuboksi pois ja siihen liittimeen yhistää tommonen? vähän löytyy tietoa googlella. ajattelin ton partcon pakettia hankimista.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 9. 14:24:33 2004

Kiinnostuneena kans seuraillaan tuota zetec-kysymystä, pappacosworth kun aiheutti mullekin zetec+ms kuumeen..

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Marraskuu 9. 14:27:22 2004

Hartzza kirjoitti:Joo elikkä on kaikki osat mitä zetekissä noin ylipäätänsä on,kone on vuodelta 94. onnistuuko alkuperäistä johtosarjaa hyödyntämällä asentaa elikkä vanha ruiskuboksi pois ja siihen liittimeen yhistää tommonen? vähän löytyy tietoa googlella. ajattelin ton partcon pakettia hankimista.
EEC-IV boksin 60-napaisen liittimen purkaminen kysyy hermoja, mutta muutoin homma on kohtuullisen plug&play x 30 :D
Aikalailla ylimääräistä piuhaa tosin jää, joille kannattaa keksiä joku hyvä tapa pitää ehjänä. Sitten kun joskus tarttis alkuperäistä johtosarjaa, niin ketuttaa pistää liittimiä juottaen takaisin.

En tiedä miten homma nykyään on, mutta alkujaan MS ohjasi suuttimia vain kahtena ryhmänä kuten EFi CVH, eikä sekventiaalisesti kaikkia yksitellen, kuten Zetecin boksi. Tämä kannattaa huomioida, kun suutinten karvoja liittelee.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Marraskuu 9. 14:56:56 2004

varmaan järkevintä olisi käyttää MS:n rele/kytkentärasiaa ja siihen omatekemä johtosarja?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 9. 15:09:05 2004

EEC-IV, mitä monissa zeteceissä on käytetty, ei ollut vielä sekventiaali ja suuttimet 1&2 ja 3&4 on kytketty rinnakkain.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Marraskuu 9. 16:37:01 2004

JesseT kirjoitti:EEC-IV, mitä monissa zeteceissä on käytetty, ei ollut vielä sekventiaali ja suuttimet 1&2 ja 3&4 on kytketty rinnakkain.
Kinataanko? Etsippäs minulle (euro-)Zetec missä ei ole sekventiaaliruiskua, niin myönnän olevani väärässä. EEC-IV boksista on kyllä vanhempi ryhmäruutta versio, muttei yhdessä Zetecin kanssa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 9. 17:08:02 2004

Olet varmaan oikeassa. Joka tapauksessa on olemassa EEC-IV systeemejä, jotka on ryhmäruiskutuksella. Oletin, että puhdas sekventiaali tuli vasta EEC-V:seen.

Mistä me tähän päästiin... Ai niin, alkupeäriset johtosarjat. Itsellä oli alkuperäinen mk5 Escon johtosarja, josta käytin kaiken soveltuvan. Siihen ei sitten paljoa enää tarvittukaan. Lykkäsin vaan releet väliin MS:n kytkennän mukaisesti. Mukava kun on esim nuo alkuperäiset liittimet, niin ei tarvitse irroittaa kuin yksi liitin, kun imusarjan irroittaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ti Marraskuu 9. 18:15:02 2004

Semmosta olin suunnitellut ettei alkuperäistä johtosarjaa tarvitsisi hajottaa vaan liittäis siihen alkuperäiseen johtosarjan liittimeen tän megaruutan. Vois sit esim. katsastukseen laittaa alkuperäisen boksin kiinni takasin. Täytynee tutkia lisää ja kerätä tietoo onko toi millään ilveellä mahdollista.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Marraskuu 9. 19:42:45 2004

Niin.. oliko halukkaita korvausta vastaan korjaamaan yhden megaspruutan?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Marraskuu 9. 22:17:21 2004

löytyisköhän suomek mitään muuta infoa ku mitä eri foorumeilla on keskusteltu :? :?: ku oon noi kaikki jo lueskellu ja vielä haluis lisää tietoo. :? onkohan kukaan tilailemassa nuita jenkeistä talven aikana jos ois mahdollista kimppa tilaukseen? ku en itte mielellään alkais omalla heikolla englannin taidolla sieltä mitään tilaamaan.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 8:59:36 2004

Kaiken saa jo nykyään Partcosta, eli jenkeistä ei ole pakko mitään tilata. Englannin kielen puute kyllä hankaloittaa hommaa valtavasti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 9:02:57 2004

Niceman: voin vilaista, jos jaksat tuoda joskus töihin Otaniemeen tai kotiin Kirkkonummen Långvik/Hirsala suuntaan. Soita joskus. Googlesta löytyy yhteystiedot nimellä Jesse Tuominen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 10. 10:47:39 2004

Miten te jaksatte....

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Marraskuu 10. 11:31:01 2004

SHR kirjoitti:Miten te jaksatte....
Kiitos kysymästä.Pientä vitu*usta ilmassa,muuten kyllä menettelee. :lol:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Marraskuu 10. 11:33:49 2004

SHR kirjoitti:Miten te jaksatte....
Se on hauskaa kun itse tekee. Juuri eilen aloitin oman ruutan kolvauksen :D

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Marraskuu 10. 11:42:59 2004

heka kirjoitti:löytyisköhän suomek mitään muuta infoa ku mitä eri foorumeilla on keskusteltu :? :?:
Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että tämä threadi sisältää aika kattavan katsauksen MS asentamiseta jossei nyt ihan kaikkiin autoihin, niin ainakin Fordeihin. Lieneekö ainoa plaatuaan kiitos JesseT:n ja turtanan.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 11:53:35 2004

SHR kirjoitti:Miten te jaksatte....
Kiitos hyvin, sen kun avaimesta kääntää, antaa happea ja ajelee. Ei ole ollut ongelman ongelmaa nyt kohta vuoteen (tai jotakin) päivittäisessä käyttöajossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ke Marraskuu 10. 13:38:00 2004

PasiL kirjoitti:Juuri eilen aloitin oman ruutan kolvauksen :D
Te ketkä olette jo kolvanneet/aloittaneet, oletteko rakentaneet myös sen stimulatorin? Vai uskaltaako MS:n kolvata kasaan ilman sitä ja lyödä vaan autoon kiinni? :roll:
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 13:42:01 2004

hyvin uskaltaa kyllä, ei se siitä ole kiinni. Softan päivittäminen ja testaaminen kotosalla on vaan helpompaa ja näppärämpää, sehän toimii samalla myös virtalähteenä.
Mulla on jossakin kuva siitä piirilevyn kuparista jos joku haluaa. Joskus silloin tein siitä oman version, kun alkuperäisestä ei ollut kuin kytkentäkaavio julkisena.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ke Marraskuu 10. 13:51:21 2004

Juu kätevä se olis noiden päivitysten kannalta. Jos sitten joskus rakentaa senkin, kunhan nyt pääsee tänään alkuun MS:n kanssa.
RS2000 -96
Fiesta -11

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Marraskuu 11. 20:52:15 2004

joo hienosti lähti ekakäynnistys yritys johdot kii ja töpseli seinään. hetken ihmeteltyä nenään tulvi tuttu haju se oli toiminta savu. syyllinen paljastui ja sen nimi oli zeener mutta nyt tarvis orkkis megaruiskun kytkikset... koska jostain syystä laite ei toimi, tai en saa siihen yhteyttä. olisko savua päässyt muualtakin karkuun..

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Marraskuu 12. 3:04:22 2004

RubberDuck kirjoitti:joo hienosti lähti ekakäynnistys yritys johdot kii ja töpseli seinään. hetken ihmeteltyä nenään tulvi tuttu haju se oli toiminta savu. syyllinen paljastui ja sen nimi oli zeener mutta nyt tarvis orkkis megaruiskun kytkikset... koska jostain syystä laite ei toimi, tai en saa siihen yhteyttä. olisko savua päässyt muualtakin karkuun..
Kytkentäsavussa on se huonopuoli, että sitä ei myydä kuin originaalipakkauksissa. Täyttöpakkauksia ei ole kävellyt vastaan :(

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 12. 10:17:14 2004

RubberDuck kirjoitti:joo hienosti lähti ekakäynnistys yritys johdot kii ja töpseli seinään. hetken ihmeteltyä nenään tulvi tuttu haju se oli toiminta savu. syyllinen paljastui ja sen nimi oli zeener mutta nyt tarvis orkkis megaruiskun kytkikset... koska jostain syystä laite ei toimi, tai en saa siihen yhteyttä. olisko savua päässyt muualtakin karkuun..
Kerropas vähän tarkemmin mitä tapahtu, jos korjausapua kaipaat.
Niin joo ja sijainti suami... :roll:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Pe Marraskuu 12. 11:39:09 2004

JesseT kirjoitti: Niin joo ja sijainti suami... :roll:
Vastaan mikan puolesta suami=helsinki.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 12. 12:34:45 2004

kuulin just juttua että mitsulla on varaosakoodi jonka takaa löytyy "electric smoke"a... hyvä lahjaidea :-)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 13. 0:04:19 2004

Tuolla on aika hyvä taulukko eri fordien ruiskuista ja sytkistä.

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » La Marraskuu 13. 1:50:00 2004

JesseT kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:joo hienosti lähti ekakäynnistys yritys johdot kii ja töpseli seinään. hetken ihmeteltyä nenään tulvi tuttu haju se oli toiminta savu. syyllinen paljastui ja sen nimi oli zeener mutta nyt tarvis orkkis megaruiskun kytkikset... koska jostain syystä laite ei toimi, tai en saa siihen yhteyttä. olisko savua päässyt muualtakin karkuun..
Kerropas vähän tarkemmin mitä tapahtu, jos korjausapua kaipaat.
Niin joo ja sijainti suami... :roll:
boxi lähtenyt postissa raumalle ja saa siellä isoo silmää.
(etten riko sitä enempää) vika oli kytkentä kuvassa jossa virta puolen eka diodi oli väärin päin. no sehän oli yhtä lankaa sitten ku päästi savut ulos. regulaattori oli seuraava epäilty ja joutuu lampun alle. mä en vaan osannu mitatta sitä nöyränä ilmotan. osasijoittelu kuvia kun oli kahta erilaista samalle levylle joka aiheutti ylimäärästä silmäilyä. turtana kuulustelee sen..
t.mika

kiitokset silti avusta jesseT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 13. 11:02:41 2004

Oliko ongelma ja virhe siis Turtana-versiossa vai originaaliversiossa? Kaikesta päätellen turtanaversio...?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » La Marraskuu 13. 23:05:07 2004

Ei kellään oo tietoa mistä sais tohon edis6 puolaan tulevan liittimen irrallisena? tai jos olis jollain ylimääräisenä?kysyin Kivitilasta niin joutuu ostaan aika kasan johtoo mukana ja hinta oli sen mukanen :evil:
20m 2.9 -65 ms&edis

Vastaa Viestiin