Muutama cossu esco kysymys!?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Muutama cossu esco kysymys!?
Eli nyt sain eilen haettua tos cossu escon itelle ja tänään vähän tutkin sitä niin sieltä löyty kaikenlaista.
Mut ekana et mitä eroa on normi cossu escolla ja Wolf cossu escolla?
Sillä tuolla oli Wolf mittarista, polkimet, Ja ruisku poksiin oli kirjotetu et tero motors ja sit Wolf:in tarrat molenmmin puolin ruisku poksia.
Ja sit et onko 2 wd ja 4wd kampiakseleis eroja?
Ja sit alla näytti olevan bilstein iskarit vaikka myyja sano et olis konit mimmoset noi bilsteinit on? kokemuksia!?
Mut ekana et mitä eroa on normi cossu escolla ja Wolf cossu escolla?
Sillä tuolla oli Wolf mittarista, polkimet, Ja ruisku poksiin oli kirjotetu et tero motors ja sit Wolf:in tarrat molenmmin puolin ruisku poksia.
Ja sit et onko 2 wd ja 4wd kampiakseleis eroja?
Ja sit alla näytti olevan bilstein iskarit vaikka myyja sano et olis konit mimmoset noi bilsteinit on? kokemuksia!?
Viimeksi muokannut Cosander, Ke Maaliskuu 30. 14:08:55 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
- Viesti:
Bilsteinin iskareita on monia erilaisia. Katso niiden tyyppiä. B6 on Bilstein Sport ja B8 Sprint. Lukee varmaankin iskarin kyljessä, tyyppikoodissa. Sprint tarkoitettu madallusjousien kanssa. Molemmat noista ovat väriltään keltaisia. Sprint on ainakin lyhennetyllä ulosjoustolla. Jotkut pitävät sitä parempana kuin Koni Sportia. Makuja kun on monia.
● EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Wolfissa oli vakiona 300 hv ja muutamia kosmeettisia eroja .
Myyjä on voinut luulla alustaa koniksi koska myös bilsteinit ovat keltaiset
Tuo koko kirjoituksesi on aika kummallinen , eikä tuosta viimeisestä rivistä saa kyllä mitään selvää
Myyjä on voinut luulla alustaa koniksi koska myös bilsteinit ovat keltaiset

Tuo koko kirjoituksesi on aika kummallinen , eikä tuosta viimeisestä rivistä saa kyllä mitään selvää

Viimeksi muokannut Jake, Ma Syyskuu 20. 14:26:41 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Joo siinä sun autossa on jotain Wolfin kilkkeitä vaikka ei sen sellaisesta pitänyt olla rakennettu. Esim se mittaristo 300km/h asti, mitä ei omassani ollu, oli hiano. Noita osiahan on kyllä voitu siihen lisäillä kun tuosta on rakennettu WRC replika.
Bilsteinit med Eibach on olleet vakiona Wolf editionessa. Tyypeistä ei tietoa.
Kantsii syynätä mitkä suuttimet siinä on ja MAP. Jos on isot ruutat ja 3bar MAP niin jos ei oo orig Wolf edition, niin on varmaan tehoa on ainakin saman verran.
Bilsteinit med Eibach on olleet vakiona Wolf editionessa. Tyypeistä ei tietoa.
Kantsii syynätä mitkä suuttimet siinä on ja MAP. Jos on isot ruutat ja 3bar MAP niin jos ei oo orig Wolf edition, niin on varmaan tehoa on ainakin saman verran.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Kattelin tota ruisku poksia ja avasin sen kannen mut en löytänyt siltä semmosta piiriä ollenkaan mikä cossu sierras on et saaa vaan nypätä
irti ja laittaa toisen tilalalle, vaan tuol oli osa levys peitetty semmosella vihreällä kovala mommöllä et ei nähnyt mitä sen alla oli. (Yritän laittaa kuvan kun saan sen nettiin)
Ja map anturi oli harmaa. 3Bar? Onks jollain tietoo?
Suuttimis ei lukenut mitään numeroita ja väri on tommonen tumma sini/viletti. Onko kellään koosta tietoa?
irti ja laittaa toisen tilalalle, vaan tuol oli osa levys peitetty semmosella vihreällä kovala mommöllä et ei nähnyt mitä sen alla oli. (Yritän laittaa kuvan kun saan sen nettiin)
Ja map anturi oli harmaa. 3Bar? Onks jollain tietoo?
Suuttimis ei lukenut mitään numeroita ja väri on tommonen tumma sini/viletti. Onko kellään koosta tietoa?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kuulostaa vakiosuuttimilta. Ei mitään numeroita Boschin tyyliin, ensimmäisenä pistää silmään Weberin W-logo. Suuttimet on 311cc/min, joten paljoa yli vakion niillä ei mennä.Cosander kirjoitti: Suuttimis ei lukenut mitään numeroita ja väri on tommonen tumma sini/viletti. Onko kellään koosta tietoa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Mulle taas sanottiin yhestä kuuluisasta penkitys paikasta (Nimeä en mainitse) et noi vakio suuttimet piisaisi karvan karvan yli 300hp menemättä laihalle!JesseT kirjoitti:Kuulostaa vakiosuuttimilta. Ei mitään numeroita Boschin tyyliin, ensimmäisenä pistää silmään Weberin W-logo. Suuttimet on 311cc/min, joten paljoa yli vakion niillä ei mennä.Cosander kirjoitti: Suuttimis ei lukenut mitään numeroita ja väri on tommonen tumma sini/viletti. Onko kellään koosta tietoa?
NYT MUUTAMA KUVA!!! MYÖS TUOSTA RUISKU BOKSISTA.
http://groups.msn.com/MarkonAutot
-
- Ylläpitäjä
Vakiosuuttimista ja niiden riittoisuudesta on aikanaan vaannetty katta oikein urakalla.Cosander kirjoitti:Mulle taas sanottiin yhestä kuuluisasta penkitys paikasta (Nimeä en mainitse) et noi vakio suuttimet piisaisi karvan karvan yli 300hp menemättä laihalle!JesseT kirjoitti:Kuulostaa vakiosuuttimilta. Ei mitään numeroita Boschin tyyliin, ensimmäisenä pistää silmään Weberin W-logo. Suuttimet on 311cc/min, joten paljoa yli vakion niillä ei mennä.Cosander kirjoitti: Suuttimis ei lukenut mitään numeroita ja väri on tommonen tumma sini/viletti. Onko kellään koosta tietoa?
NYT MUUTAMA KUVA!!! MYÖS TUOSTA RUISKU BOKSISTA.
http://groups.msn.com/MarkonAutot
Keltaisilla cossun vakiosuuttimilla on jarrutettu jopa 320hv. Missaan nimessa en alkaisi pitkia vetoja tekemaan kys suuttimilla ja tehoilla.
Samaa mielta oli myos henkilo joka kyseiset tehot sai aikaiseksi.
Kyseiset suuttimet riittavat hieman ylemmaksi, ehka 350hv tietamille. Muistaakseni SHR on kys lukemia saanut vai muistanko vaarin?
ALA POLTA ARVOKASTA KONETTASI taalta saamasi mututiedon perusteella.
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Piiri on peitetty sillä vihreällä mömmöllä että ei näe mikä se on. Eikö se koko piirilevy missä on sitä mössöä lähde irti?Cosander kirjoitti:Kattelin tota ruisku poksia ja avasin sen kannen mut en löytänyt siltä semmosta piiriä ollenkaan mikä cossu sierras on et saaa vaan nypätä
irti ja laittaa toisen tilalalle, vaan tuol oli osa levys peitetty semmosella vihreällä kovala mommöllä et ei nähnyt mitä sen alla oli. (Yritän laittaa kuvan kun saan sen nettiin)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Lambdahan tuo...Cosander kirjoitti:Seos mittari tulee kyllä et näkee vähän mitä siel konees tapahtuu.
Mites toi cossunescon vakio turbo Mikä ihme reikä tos turbon pakopesän päällä on reijäs on kierteet ja näyttää alkuperäiseltä reijältä?
Kenties alkuperäinen lamda anturi?
EDIT: niin ainakin 4wd cossussa on näin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis nuo suuttimien riittoisudet nyt määräytyy lähinnä bensanpaineesta. Painetta kun nostaa ja nostaa, niin aina löytyy vähän lisää tuottoa, mutta pumppu joutuu kyllä aika koville äkkiä ja karttojen modaaminenkin on hankalaa vakioruiskulla. Itselläni on nuo 311cc/min vakiosuuttimet mennyt pieneksi Orionissa jo aikapäivää sitten, eikä autossa tosiaankaan ole 350hv. Bensanpaineet on vaan vakiot.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Mullakin on wolfin purkki mössätty ,ettei piiristä saa selkoa. Ja sinetit ympäri purkkia..
siipicossu kirjoitti:Piiri on peitetty sillä vihreällä mömmöllä että ei näe mikä se on. Eikö se koko piirilevy missä on sitä mössöä lähde irti?Cosander kirjoitti:Kattelin tota ruisku poksia ja avasin sen kannen mut en löytänyt siltä semmosta piiriä ollenkaan mikä cossu sierras on et saaa vaan nypätä
irti ja laittaa toisen tilalalle, vaan tuol oli osa levys peitetty semmosella vihreällä kovala mommöllä et ei nähnyt mitä sen alla oli. (Yritän laittaa kuvan kun saan sen nettiin)
-
- Ylläpitäjä
Tuoton rajakin tulee jossain vastaan. 3'' putkesta ei tuu 6'' paskaa.JesseT kirjoitti:Siis nuo suuttimien riittoisudet nyt määräytyy lähinnä bensanpaineesta. Painetta kun nostaa ja nostaa, niin aina löytyy vähän lisää tuottoa, mutta pumppu joutuu kyllä aika koville äkkiä ja karttojen modaaminenkin on hankalaa vakioruiskulla. Itselläni on nuo 311cc/min vakiosuuttimet mennyt pieneksi Orionissa jo aikapäivää sitten, eikä autossa tosiaankaan ole 350hv. Bensanpaineet on vaan vakiot.
Kun lahennellaan b-paineissa 4baria alkaa rajat tulemaan vastaan ja on aika hankkia jo isompia suuttimia.
Bosch harmaat suuttimet ja 2,8bar b-paineet anto cossussa +400hv eika mennyt laihalle viela.
On jarkevampaa hankkia tehoille riittavat suuttimet kuin yrittaa rypistaa ne viimoset tehot riittamattomilla suuttimilla.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös tossa ole L8 ECU vakiolla baby boardilla? Chipin pystyy vaihtamaan, kun ruuvaa ruuvit aukia ja irrottaa ne kaksi mössätylle kortille tulevaa johtoa isommasta. Sitten hankkii sellaisen chipin jossa tulee kortti mukana, yleensä kai se on Pectel P3-kortti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jossain vaiheessa se b-paine alkaa hidastamaan sen suuttimen avautumista, jolloin tuotto lähtee putoamaan...ckolli kirjoitti: Tuoton rajakin tulee jossain vastaan. 3'' putkesta ei tuu 6'' paskaa.
Kun lahennellaan b-paineissa 4baria alkaa rajat tulemaan vastaan ja on aika hankkia jo isompia suuttimia.
Bosch harmaat suuttimet ja 2,8bar b-paineet anto cossussa +400hv eika mennyt laihalle viela.
On jarkevampaa hankkia tehoille riittavat suuttimet kuin yrittaa rypistaa ne viimoset tehot riittamattomilla suuttimilla.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Noista suuttimista, mun käsitys on että vakioilla oli ne keltaset tai uudemmat violetit, ei ole järkevää edes 300hv yrittää koska turhaa kuormittaa kovalla b-paineella pumppua ja putkia ja sitten kylmänä ja hiljaa alipaineella ajaessa kone käy rikkaammalla jolloin kasoa kuluu turhaan. Itse käytän vihreitä 382cc suuttimia ja olen niillä aina jarruttanu. Jos aikoo ottaa tehoa yli 350hv, kannattaa ehdottomasti siirtyä esim sinisiin 437cc suuttimiin.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tuota juurikin jäin miettimään, kun wolffissa nimenomaan pitäis tuon verran jo vakiona olla...Cosander kirjoitti:Minkähänlaiset suutimet tollases wolfi escos on ollut?
Kun 300hp pitäs olla! Eikö noiden vakiosuuttimien pitäs piisata 300hp?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Vakioiden pitäs riittää 300hv kuten on ollut jo puhetta. Mutta riskisä siinä bensanpaineiden kanssa pelaamisessa tietty on.
Mulla oli luultavasti jotku Siemensin suuttimet Escossa... ei mitään lukuja mistä olis saanu tietoja irti mutta oletin vakioita isommiksi.
Onko siinä sun autossa muka vakiot suuttimet?
Mulla oli luultavasti jotku Siemensin suuttimet Escossa... ei mitään lukuja mistä olis saanu tietoja irti mutta oletin vakioita isommiksi.
Onko siinä sun autossa muka vakiot suuttimet?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Popi kirjoitti:Vakioiden pitäs riittää 300hv kuten on ollut jo puhetta. Mutta riskisä siinä bensanpaineiden kanssa pelaamisessa tietty on.
Mulla oli luultavasti jotku Siemensin suuttimet Escossa... ei mitään lukuja mistä olis saanu tietoja irti mutta oletin vakioita isommiksi.
Onko siinä sun autossa muka vakiot suuttimet?
Jos tarkotit mua niin en tiedä! Ei ole mitään numeroita suuttimis!
Tai tämmöset numerot löyty kolmes luki 3240/00 ja yhes 1070/00
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jotkut pajat tekee/on tehnyt sellaisia ilkiötemppuja, että lastun mössäämisen lisäksi hiovat suuttimista sarjanumerot pois.
Niin kuin joskus aiemmin mainitsin niin ainakin nelariin on olemassa 300hv settejä joissa on vihreät suuttimet, mutta ei 803 "tumman vihreät" vaan 355cm3 virtaavat.
Niin kuin joskus aiemmin mainitsin niin ainakin nelariin on olemassa 300hv settejä joissa on vihreät suuttimet, mutta ei 803 "tumman vihreät" vaan 355cm3 virtaavat.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Joo sua tarkotin.Cosander kirjoitti: Jos tarkotit mua niin en tiedä! Ei ole mitään numeroita suuttimis!
Tai tämmöset numerot löyty kolmes luki 3240/00 ja yhes 1070/00
Mulla oli kanssa jotain tollasia ihme nummeroita suuttimissa ja oletin niiden olevan Siemensit. Mutta voihan olla että joku niistä ne numerot on raputtanu hiiteenkin. Luultavasti nuo on jotku Wolfin satsin mukana tulleet ja riittänevät ainakin siihen 300hv asti.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Öljy turbolle tulee kannesta keskeltä pakopuolelta. Tulppasin kyseisen reiän omasta koneesta ja otin öljyn ahtimelle suodattimen jalassa olevan ison pultin keskeltä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Tai sitten tekee kierteen öljynputsarin jalkaan lähtöpuolelle.Cosesc kirjoitti:Öljy turbolle tulee kannesta keskeltä pakopuolelta. Tulppasin kyseisen reiän omasta koneesta ja otin öljyn ahtimelle suodattimen jalassa olevan ison pultin keskeltä.
Cosesc: Tuleeko öljy ison pultin keskelle meno- vai lähtöpuolelta suodatinta?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso