http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
Mistä ahtopaineen tieto kellolle/amalille?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Mistä ahtopaineen tieto kellolle/amalille?
Normaalistihan tuon letkun nippa on kompurapesässä ja siihen ahtimen myyjä neuvoi sen poraamaankin jälkeenpäin. Oli unohtunut tai tingin liikaa halpojen tehojen toivossa
. Taitaa jäädä pesään vaan aika paljon lastua kun ahdin on jo kasattu
. Välijäähdyttäjän letkulähtöön onnistuisi ainakin pienemmällä metallilastun määrällä.
http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
SuunnilleenHartsa kirjoitti:Niin tietysti. Sama paine sielläkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jive
- Ylläpitäjä
mitenhän mahtaa toimia, jos painekotilosta ottaa läppärungon takaa? Meneekö paskaks kun hukkaportti lävähtää kiinni? Ei se lastu kai painovoimaa uhmaa? Tuohon turbiinin ulostulon kylkeen reikä, niin ei se kait siitä mihinkään eksy? Tukkii tien turbiinikammioon vaikka sopivalla määrällä kangasta varmuudeksi.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Painekotelosta mittarille ja ahtimelta hukkaportille.
Mulla on kyllä ollut molemmat painekotelosta aina. Mittarille painekotelosta siksi että näyttää oikein myös imupuolen jos sitä tietoa kaipaa.
Paine ja hukkaportin jousi ohjaavat hukkaporttia joten ei sieltä mitään painetta takasinpäin tule, kalvotkin välissä.
Mulla on kyllä ollut molemmat painekotelosta aina. Mittarille painekotelosta siksi että näyttää oikein myös imupuolen jos sitä tietoa kaipaa.
Paine ja hukkaportin jousi ohjaavat hukkaporttia joten ei sieltä mitään painetta takasinpäin tule, kalvotkin välissä.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Mistä ahtopaineen tieto kellolle/amalille?
Jos on paineilmaa, ei sen nipan kierteiden tekeminen kompurakoteloon kasatussa ahtimessa ole temppu. Reikä tulee ulospuhallusputken varteen, eli ei mene lastua pyörän väliin jos pitää sopivassa asennossa ja puhaltaa paineilmalla sisäänmenon kautta hiutaleet ulos.Hartsa kirjoitti:Normaalistihan tuon letkun nippa on kompurapesässä ja siihen ahtimen myyjä neuvoi sen poraamaankin jälkeenpäin. Oli unohtunut tai tingin liikaa halpojen tehojen toivossa. Taitaa jäädä pesään vaan aika paljon lastua kun ahdin on jo kasattu
. Välijäähdyttäjän letkulähtöön onnistuisi ainakin pienemmällä metallilastun määrällä.
http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
RubberDuck
- Ylläpitäjä
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Näistähän voi pilkkua viilailla hamaan tulevaisuuteen asti. Itse en huomannut minkäänlaista eroa kun kokeilin kompurakotelosta ottaa lähdöt.RubberDuck kirjoitti:mikäs on kun suositellaan kompurakotelon putkeen eikä painekoteloon?
mulla on ihan painekotelosta ruuville ja siitä mittarille ja ruuvin toisesta lähdöstä portille.
Se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli.
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Painekotelosta kellolle, ja siinä kun on normaali turboruuvi välissä, eli ohittaa ilmaa.RubberDuck kirjoitti:mikäs on kun suositellaan kompurakotelon putkeen eikä painekoteloon?
mulla on ihan painekotelosta ruuville ja siitä mittarille ja ruuvin toisesta lähdöstä portille.
Voi olla että vaikuttaa tyhjäkäyntiin, kun pääsee tyhjäkäynnillä imemään "välistä" enemmän ilmaa. Mulla ainakin nousi cosassa tyhjäkäynti kun dumpista lähti ohjausletku irti. Tosin ero ei mikään suuri ollut.