seoksista ja ahtopaineista(rst s2)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

seoksista ja ahtopaineista(rst s2)

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Elokuu 3. 15:15:37 2004

jahas, nyt täällä on taas lukiopoika ns. sormi suussa :lol:

Ensimmäinen kysymys: eikö tasakaasulla matka-ajossa seokset kuuluisi olla laihalla? ja kun ahdot nousee niin silloin pitäis olla seokset kunnossa?

rst käyttäytyy vastaavasti: matka-ajossa lambda-arvo n. 0,9 ja 2-3ensimmäistä vihreää lediä palaa 20ledisessä seossuhdemittarissa.
Kun painaa tallan pohjaan, seos laihenee, lambda-arvo n. 0,95 ja vihreät sekä viimeinen keltainen ledi sammuu. SEKÄ välillä(ei ihan joka kiihdytyksessä) tuoksuu BENSA.

Eli bensavuoto jossain? suutin rikki? mikä vialla? yrittiin kyllä ettiä kohtaa että mistä se bensa tuoksahtaa, muttei kyllä löytynyt... eikä vielä ainakaan ole syttynyt palamaan :roll:

eli eipä tuo erityisen laihalla käy kiihdytettäessäkään, mutta jonnekkin muualle kuin sinne minne pitäisi sitä bensaa taitaa mennä...? tiedä vaikka joku pytty kävisi laihalla ja muut ok tms?

Eikä kyllä sitten voi olla 100% varma näyttääkä toi seossuhdemittari just ja melkein oikein.

Ja ahtopaineista: kelloko on päässyt tiensä päähän kun ahdot nousee ekaksi säädettyyn 0,8bariin ja tippuu sitten 0,6bariin? tämä siis kakkosella. mutta kolmosella tippuu vain 0,7bariin ja vitosella pysyy jo 0,8barissa koko ajan. Uusi kello tilaukseen vaiko jotain muuta vialla?

Jos joku osaisi auttaa... 8)

Entä jos tuota jonnekkin penkkiin veisi säädettäväksi ja tutkittavaksi, niin mikä olisi hyvä(turun lähellä)? häkkinen? sporttiauto?

kiitän.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: seoksista ja ahtopaineista(rst s2)

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 4. 10:32:43 2004

Hoovee kirjoitti:jahas, nyt täällä on taas lukiopoika ns. sormi suussa :lol:

Ensimmäinen kysymys: eikö tasakaasulla matka-ajossa seokset kuuluisi olla laihalla? ja kun ahdot nousee niin silloin pitäis olla seokset kunnossa?

rst käyttäytyy vastaavasti: matka-ajossa lambda-arvo n. 0,9 ja 2-3ensimmäistä vihreää lediä palaa 20ledisessä seossuhdemittarissa.
Kun painaa tallan pohjaan, seos laihenee, lambda-arvo n. 0,95 ja vihreät sekä viimeinen keltainen ledi sammuu. SEKÄ välillä(ei ihan joka kiihdytyksessä) tuoksuu BENSA.

Eli bensavuoto jossain? suutin rikki? mikä vialla? yrittiin kyllä ettiä kohtaa että mistä se bensa tuoksahtaa, muttei kyllä löytynyt... eikä vielä ainakaan ole syttynyt palamaan :roll:

eli eipä tuo erityisen laihalla käy kiihdytettäessäkään, mutta jonnekkin muualle kuin sinne minne pitäisi sitä bensaa taitaa mennä...? tiedä vaikka joku pytty kävisi laihalla ja muut ok tms?

Eikä kyllä sitten voi olla 100% varma näyttääkä toi seossuhdemittari just ja melkein oikein.

Ja ahtopaineista: kelloko on päässyt tiensä päähän kun ahdot nousee ekaksi säädettyyn 0,8bariin ja tippuu sitten 0,6bariin? tämä siis kakkosella. mutta kolmosella tippuu vain 0,7bariin ja vitosella pysyy jo 0,8barissa koko ajan. Uusi kello tilaukseen vaiko jotain muuta vialla?

Jos joku osaisi auttaa... 8)

Entä jos tuota jonnekkin penkkiin veisi säädettäväksi ja tutkittavaksi, niin mikä olisi hyvä(turun lähellä)? häkkinen? sporttiauto?

kiitän.
Tutkipa onko p-ainesuodatin kunnossa.

B-linja (reguloidulta osalta (viittaa siihen tuo bensantuoksu kun ahto nousee, jolloin nousee myös bpaine))

Häkkistä suosittelen ja penkissä on helppo kattoa, mistä bensa tursuaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Elokuu 4. 11:14:44 2004

melkeimpä kannattais ostaa uusi kello,niitten ahtojen suhteen...
#446

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 4. 14:45:09 2004

JRZ kirjoitti:melkeimpä kannattais ostaa uusi kello,niitten ahtojen suhteen...
Aina käyttäny paskoja kelloja ja lisäjousia, hyvin toimii...

Jousta vaan portin tankoon lisää.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re: seoksista ja ahtopaineista(rst s2)

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Elokuu 7. 21:05:50 2004

PasiZ kirjoitti: Tutkipa onko p-ainesuodatin kunnossa.
sen vaihdoin tänään. en pysty vielä sanomaan auttoko vaiko eikö, kun ei kyennyt testaamaan tarpeeksi.

Näyttää toisinaan pysyvän kihdytyksessä seokset ihan suht koht ok:na, mutta välillä vetää hetkeksi rajusti laihalle?

Tolla kyllä nyt kovaa edes uskalla ajaa, erinäisistä syistä :roll:

nyt kyllä vtuttaa tuo intti, kun ois niin mielettömästi hommaa auton kanssa mutta ei oikein ehdi :?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Elokuu 22. 2:10:01 2004

kertokaahan nyt ihan kädestä pitäen että miten ja mistä noi seokset tulisi säätää?

ja offtopikkia, leikin äsken vähän turboruuvilla ja kyllä se teinikoppakin näyttää liikahtavan...
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Elokuu 22. 17:31:44 2004

Hoovee kirjoitti:kertokaahan nyt ihan kädestä pitäen että miten ja mistä noi seokset tulisi säätää?
no älkää sitten auttako 8)
Löytyihän se tieto kun vähän etsi ja käänteli lontoota. nyt seokset niin hyvät kuin miten mä ne sain...

ja ahtojakin sen verran että voi huoletta sanoa että ilo alkaa kilosta :shock:

Muistaako joku minkä verran on rs turbon ahtoletkujen sisähalkaisija? ite muistelisin että 50 ja 60mm,mutten ole varma.... eikä pääse nyt edes mittailemaan.

seuraavaksi kun lomille pääsen niin ois tarkoitus panna isompi väläri. saa nähdä koska joku paikka hajoaa :roll:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ma Elokuu 23. 21:45:11 2004

Tilaa jo valmiiksi uusi mäntä sarja, mikäli "ilo alkaa kilosta". Se ilo on nimittäin tod. näk. lyhyt aikaista RST:n kanssa ilman kikkailuja. Ja niitä uusia mäntiä voi huonolla onnella joutua odottamaan!

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » To Syyskuu 2. 22:59:55 2004

tuke kirjoitti:Tilaa jo valmiiksi uusi mäntä sarja, mikäli "ilo alkaa kilosta". Se ilo on nimittäin tod. näk. lyhyt aikaista RST:n kanssa ilman kikkailuja. Ja niitä uusia mäntiä voi huonolla onnella joutua odottamaan!
ei siellä nyt sentään mitään 15vuotta vanhoja vakiomäntiä ole. en minäkään tyhmä ole.

...kovin 8)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Syyskuu 2. 23:26:48 2004

Hoovee kirjoitti: ja ahtojakin sen verran että voi huoletta sanoa että ilo alkaa kilosta :shock:
... elämä kahdesta
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

kaizu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kaizu » Pe Syyskuu 3. 19:22:03 2004

ei siellä nyt sentään mitään 15vuotta vanhoja vakiomäntiä ole. en minäkään tyhmä ole.

...kovin 8)[/quote]

onks siellä vielä ne je pistonsin männät jotka oli jo mun aikana??? :)

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Syyskuu 3. 19:29:40 2004

kaizu kirjoitti:ei siellä nyt sentään mitään 15vuotta vanhoja vakiomäntiä ole. en minäkään tyhmä ole.

...kovin 8)
onks siellä vielä ne je pistonsin männät jotka oli jo mun aikana??? :)[/quote]

on.

muistatko muuten ton puristussuhdetta?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

kaizu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kaizu » Pe Syyskuu 3. 19:36:35 2004

Hoovee kirjoitti:
kaizu kirjoitti:ei siellä nyt sentään mitään 15vuotta vanhoja vakiomäntiä ole. en minäkään tyhmä ole.

...kovin 8)
onks siellä vielä ne je pistonsin männät jotka oli jo mun aikana??? :)
on.

muistatko muuten ton puristussuhdetta?[/quote]

Ei pysty muistamaan...

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Syyskuu 3. 22:40:21 2004

tänään kokeilin tota kaverin välijäähyä.

tuossa pari kuvaa uusimmista "väliaikaisesti sen tohon viritin..." -virityksistäni :roll: :
http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... C01189.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... C01186.jpg

Kuten näkyy niin hienot ovat taas asennukset 8)
Huomenna ois tarkoitus katsoa että miten sen siihen kunnolla sais...ja miten puskurin saa. letkutkin pitää lyhentää.

Mutta mutta, mistäs mahtaa johtua että turboviive kasvoi aivan julmetusti? kiihtyvyyskin huononi ko. viiveen takia, vaikkei se ehkä ihan tarkoitus ollut...

Niin pitkät letkut ja isompi väläri? vaikuttaako se tosiaan noin paljon...mitäs kokemuksia muilla isommista väläreistä escorttiin?
Vai voisko se johtua tuosta jäähdyttimen muotoilusta? 90asteen kulmat=hlvetin huono virtaus?

No onneksi se on vasta vain lainassa, etten ole ostanut sitä :wink:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 3. 23:28:55 2004

Mulla on tosta vähän isompi väläri ja turboviiveestä ei voi puhua. Nokassa on enemmän "viivettä" kuin turbossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Syyskuu 4. 11:15:19 2004

JesseT kirjoitti:Mulla on tosta vähän isompi väläri ja turboviiveestä ei voi puhua. Nokassa on enemmän "viivettä" kuin turbossa.
sitä minäkin. täytyy tutkia...

mitä mieltä tosta muotoilusta kun ei ole ns. "oikeaoppisesti" viistot päädyt? paljonko vaikuttaa?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Syyskuu 4. 12:15:37 2004

Hoovee kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Mulla on tosta vähän isompi väläri ja turboviiveestä ei voi puhua. Nokassa on enemmän "viivettä" kuin turbossa.
sitä minäkin. täytyy tutkia...

mitä mieltä tosta muotoilusta kun ei ole ns. "oikeaoppisesti" viistot päädyt? paljonko vaikuttaa?
Ei millään pahalla, mut harvinaisen järkyttävä tekele :oops:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 4. 12:26:17 2004

Hoovee kirjoitti:
Kuten näkyy niin hienot ovat taas asennukset 8)
Huomenna ois tarkoitus katsoa että miten sen siihen kunnolla sais...ja miten puskurin saa. letkutkin pitää lyhentää.

Mutta mutta, mistäs mahtaa johtua että turboviive kasvoi aivan julmetusti? kiihtyvyyskin huononi ko. viiveen takia, vaikkei se ehkä ihan tarkoitus ollut...

Niin pitkät letkut ja isompi väläri? vaikuttaako se tosiaan noin paljon...mitäs kokemuksia muilla isommista väläreistä escorttiin?
Vai voisko se johtua tuosta jäähdyttimen muotoilusta? 90asteen kulmat=hlvetin huono virtaus?

No onneksi se on vasta vain lainassa, etten ole ostanut sitä :wink:
mites tuo on tehty ? Jaettu puolestavälistä kahtia, siitähän tulee tosi pitkä silloin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Syyskuu 4. 12:52:22 2004

Jahman kirjoitti:
Hoovee kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Mulla on tosta vähän isompi väläri ja turboviiveestä ei voi puhua. Nokassa on enemmän "viivettä" kuin turbossa.
sitä minäkin. täytyy tutkia...

mitä mieltä tosta muotoilusta kun ei ole ns. "oikeaoppisesti" viistot päädyt? paljonko vaikuttaa?
Ei millään pahalla, mut harvinaisen järkyttävä tekele :oops:
mulle se ois hyvin sama minkälainen viritys siellä puskurin takana ois. eikä tuo kyllä paljoa maksais...

lisää infoa myöhemmin.

edit: siis ois aivan sama JOS se toimis paremmin ku vanha.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Syyskuu 4. 13:55:01 2004

Hoovee kirjoitti: edit: siis ois aivan sama JOS se toimis paremmin ku vanha.
Erittäin hyvin sanottu :D

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Syyskuu 4. 15:20:39 2004

Tossa nyt on vaan tehty melkein kaikki virheet mitä coolerin kanssa voi tehdä :)

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » La Syyskuu 4. 16:28:27 2004

Jahman kirjoitti:Tossa nyt on vaan tehty melkein kaikki virheet mitä coolerin kanssa voi tehdä :)
annas tulla infoo, niin tietää mitä välttää. jos ei välärii tykkää ostaa tai sellasta ei löydy..

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Syyskuu 4. 16:35:05 2004

Jahman kirjoitti:Tossa nyt on vaan tehty melkein kaikki virheet mitä coolerin kanssa voi tehdä :)
tiedän. eipä ihme kun se on käsittääkseni jonkun opelistin tekemä ;)

Mutta jos sedällä on myynnissä parempi ja oikeasti halpa väläri, niin panehan privaa :roll:

Päivärahoilla kun ei oikein kannata ostaa mitään 500euron teetettyä välijäähdytintä.
tosin paskasta ei kannata maksaa senttiäkään... :wink:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 4. 21:57:34 2004

Jos kerran haluaa isomman/paremman coolerin niin kyllä siihen kannattaa kerralla satsata enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Syyskuu 5. 1:10:59 2004

En tunne rst:tä joten en osaa heittää järkevintä ehdotusta, mutta jos tolla kennolla ja letkut noista kohtaa niin apaut tämmönen tuli mieleen:
http://www.saunalahti.fi/jahman/paska/superhyper.JPG
Tuokaan ei ollenkaan paras ole, mutta näillä lähtökohdilla ;)

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Su Syyskuu 5. 12:16:31 2004

http://personal.inet.fi/private/kasurinen/kuule1.jpg

Suosittelen tuota amw:n cooleria, on rakenteeltaan just tollanen minkä jahman on taitellut. Hinta jää alle 500e.
RS2000 -96
Fiesta -11

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Syyskuu 5. 19:45:10 2004

jahas, eipä tarvitsee enää miettiä että panenko ton tohon kunnolla kiinni vaiko enkä. se on niin paska kuin ooppelistin tekemä voi ollakin, myös jäähdytysominaisuuksiltaan ;)

reilu 1bar ahtoja ja lämmöt kävi maksimissaan 47asteessa :shock: Vakiolla vielä 2-3astetta ylempänä, ei siis käytännön merkitystä.

ja uskoisin että tuo turboviive johtuu siitä, että hukkaportti saattaa olla koko ajan hieman auki... tutkin huomenna sen. jos jaksan.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Vastaa Viestiin