Cossu taivas aukes =D

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Cossu taivas aukes =D

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Heinäkuu 26. 21:56:54 2004

Eli niinku tossa jo joku sanoki ni toi cosukka vähä savuttelee. Tossa kun käytiin hieman ottamassa viivaa noilla sierroilla (oli muuten prkl tasanen kiihdytys, cossussa stg 1 lastut yms.) ni ku broidi sitten viimen tajus hellittää ku sille valkeni ettei se sen cossun paska mihinkään kulje :lol: Nii ja ei sitte ollu millään julkisella tiellä tää "kaahaus". Syrjänen tie ilman mitään liikennettä...

Mut niin, johan meni jauhamiseks.. Eli siis ku se sitte viimein päästi sen kaasun irti ku luuli voittaneensa ku pääs ohi (ei tarvii sille kertoo mut mä jarrutin :lol: ) ni se tyhjä käynnillä savutti jonkun aikaa aika pahasti ja sit loppu taas savutus.

Oma pikku veikkauksen tynkä olis että on ahdin huollon tarpeessa ja ku sitä kenkii ni se kusee öljyy imu/ahto puolelle ja sitte ku päästi kaasun irti ne se poltteli ne öljyt pois. Tietty koneen väljyys selviis mittaamalla, mutta ku ei oo mittareita :roll: Tolla ahtimella on ajettu nyt toi 136000 km (vissiin auton oikee kilsamäärä) ni kannattaako tota ahdinta silti käytellä huollossa ja missäs päin pääkaupunki seutuu löytyis liikkeitä ku toi rooturpiini on aika kuusessa eikä viittis turvautuu postiin.

Mut niih... loppuun viel et kyl on komee olo ku ei jäänny cossulle ku tikku paskaan :lol:
Viimeksi muokannut janneke, Ma Heinäkuu 26. 22:37:20 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Heinäkuu 26. 22:15:54 2004

Juu ahtimesta johtuu. kannattaa viedä äkkiä huoltoon ettei pääse yhtä pahaksi kun mulla, ei ole yhtäkään ehjää osaa jäljellä. vaan hienosti pelaa löylynhenkenä :P

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 26. 22:25:25 2004

Cossu menee sitten menojaan +200 nopeudessa :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004

ukormi kirjoitti:Cossu menee sitten menojaan +200 nopeudessa :wink:
Ei niin kovaa saa ajaa :shock:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 26. 22:37:12 2004

ukormi kirjoitti:Cossu menee sitten menojaan +200 nopeudessa :wink:
lepikkoon...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 26. 22:39:39 2004

Onhan se ahdin pitkään kestänytkin jos 136000km takana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Heinäkuu 26. 22:46:45 2004

No vakio kossu on niin laiska et ihmekös se jos sen kanssa tasoissa menee. Siinä on virittämiset vasta aluillaan sillon :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Heinäkuu 26. 22:46:50 2004

Ootteko ottanu ahtoputkia pois ja tutkinu onko siellä öljyä? Kannattaa yrittää varmistaa että vika on todella ahtimessa ettei tulis turhia remontteja. Niin ja Turbotekniikka Malmilla on yksi hyvä paikka huollattaa ahdinta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Elokuu 21. 12:22:46 2004

Käytin turbon huollossa tuolla Turbo_IS:än antamas mestas ja siel jannu oli vaan todennu huollon ja 400 euron jälkeen et eipä se kovin huonos kunnos ollu. Eli savutti viel senki jälkeen. :(

Viime keskiviikkona vein cosan töihin ku oli korjaamo illat ja mittasin puristuspaineet. 6 baria näytti ja 8,5 pitäs olla. Eli kone on väljä ku vanha mummo. :x

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Elokuu 21. 12:38:49 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Käytin turbon huollossa tuolla Turbo_IS:än antamas mestas ja siel jannu oli vaan todennu huollon ja 400 euron jälkeen et eipä se kovin huonos kunnos ollu. Eli savutti viel senki jälkeen. :(

Viime keskiviikkona vein cosan töihin ku oli korjaamo illat ja mittasin puristuspaineet. 6 baria näytti ja 8,5 pitäs olla. Eli kone on väljä ku vanha mummo. :x
Sori,mut pakko olla vahingoniloinen.Ton analyysin tein sillon ku ton auton meinasin ostaa.Onneks pysyi järki sillon enemmän pinnalla ku cossukuume. 8)
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 21. 12:46:18 2004

Voihan siellä olla venttiilinohjurit tai kumit tiensä päässä (savutus) ja jos siellä venoja kantaa niin paineet katoaa sieltä kautta. Ohivuotomittaus ja sen jälkeen analyysi mitä tehdään. Ei cossun kone kovin helppo ole väljistymään..

Yleensä huolloksi riittää uudet laakerit, männänrenkaat ja kansiremppa. Välttämättä ei tartte porata ja sitä kautta uusia kalliita mäntiä. Mutta remontin tarpeesta antaa osviittaa tuo ohivuotomittaus ja loppukädessä koneen aukaiseminen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Elokuu 21. 13:16:25 2004

Sen voin silti sanoa että rahaa tulee menemään.. Ja sitä kannattaa varata kaks kertaa enemmän kun mitä ajattelee että siihen menee.. :wink:
Toyota Supra TT

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 21. 13:38:48 2004

Hena kirjoitti:Sen voin silti sanoa että rahaa tulee menemään.. Ja sitä kannattaa varata kaks kertaa enemmän kun mitä ajattelee että siihen menee.. :wink:
Jos tekee koko moottorin huollon niin menee ja paljon mutta jos kannella selviää niin 500-2000 euroa riippuen siitä pitääkö venttiilejä uusia ja uusiiko nostajat.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin