Alatukivarsi

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Alatukivarsi

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 13. 12:38:01 2004

Takaveto Escorteissa ja kaikissa Capreissa on ainakin sama alatukivarsi. Minkä valmistajan atv:tä ootte käyttänyt, mistä ootte hommannu ja mitä noin niinku ootte maksanu?

Paikallisesta varaosaputkasta oon aina ennen ostanu näitä Italialaisia "Quality Parts" varsia. Rupesin vaan oikeen miettimään että olisko parempia vaihtoehtoja. Fordilta saa edelleen myös, mutta hinta oli muistaakseni se joka pisti hanttiiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Mikez
Ylläpitäjä

Re: Alatukivarsi

Viesti Kirjoittaja Mikez » Ti Heinäkuu 13. 14:51:29 2004

MouTine kirjoitti:Italialaisia "Quality Parts" varsia.
Mulle ei aikonaan tutussa varaosaputkassa suostunu myymään noita "luigi" mallin alatukivarsia, sanovat vaan että ostat noi TRW:t tai et osta meiltä olleskaan... Eivät kuulemma kellekään mielellään myy noita italian ihmeitä... ;)

Kuulemma olivat myyneet johonkin fiudeen tommosen italiaanomallin alapallon kun se oli siitä leimasta pompannu, asiakas oli tyytyväisenä vaihtanu nivelen ja takas leimalle... Ei ollu menny leimaan sillä uudellakaan... Ilm. suht losoja suoraan paketista.

Tähän nykyiseen Capri rojektiin ostin Moogin nivelet, olipahan ainakin paketissa hieno nascar logo... Ihan laadukkaan oloiseilta vaikuttaa.

M.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Heinäkuu 13. 16:26:47 2004

Juuri näin, italiaano läpinäkyvässä muovikäärössä olevat HALVAT varret ovat kokolailla skeidaa, itse myös niissä pettynyt. TRW:tä käytetty, orkkisvarretkaan ei ole ihan samaa laatua kuin ennen vanhaan aikaan. Aikoinaan nuukana jätkänä ostin italia pallot jotta sain mk2:een leiman ja kesässä sököksi :shock: kun olin Fordilla kesätöissä hankin kunnon alennuksella orkkikset joilla ajelin n.80tkm eikä väljistyny :wink:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Heinäkuu 13. 16:30:39 2004

joku mulle sanoi että toi moog ja trw ois sama osa, en tiedä?

Mikez
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikez » Ti Heinäkuu 13. 16:35:01 2004

Brenda kirjoitti:joku mulle sanoi että toi moog ja trw ois sama osa, en tiedä?
Voi ollakin, ainakin toi mun suosima putiikki möi ennen TRW:tä ja nykyään järestään mitä niveliä siel nähny ni ne o noita Mooggeja, menejatiedä...

M.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Heinäkuu 13. 16:41:49 2004

Noita moog/trw keppejä tullut itse myös käytettyä. Hintaero italiaanoon aika pieni loppujen lopuksi. Ja motonetistä.

Ei ole muuten noissa jälkituotanto ohjausvaihteissakaan laatu aivan alkuperäisen tasolla. Pelkääjän puolen tanko on ollut jo parissa väljä runkoon nähden. Vika jota ei vanhoissakaan orkkisvaihteissa ole juuri näkynyt.

edit; TRW ja moog ovat samaa tavaraa periaatteessa. Kuuluvat Federal Mogul konserniin usean muun laadukkaan valmistajan kanssa. Yleensä saman konsernin sisällä ei yhtä osaa valmista kuin yksi tehdas ja riippuen tilanteesta ja markkinaalueesta se pakataan sitten milloin minkäkin merkkiseen pakettiin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Heinäkuu 13. 17:56:16 2004

Yleensä olen TRW:n osia käyttänyt eikä oo mitään valittamista. Edellinen varsi minkä ostin, on jonkun MB-Technologies tai jotain sinne päin...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Heinäkuu 13. 18:53:15 2004

joo noi italialaiset tukivarret vaikuttaa vähän huonoilta, omaani tosin laitoin sellaset, saa nähdä kauan kestää?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 13. 21:55:32 2004

Voi perse! Tämänkin topicin kun oisin lukenu hiukka aikasemmin. Juuri tulin pihalta ja kovalla työllä sain vaihdettua I Luhtamäen kynäjousi tolpat, puslat ja ehdin kampeamaan utalianou-varret paikalleen uusilla polyuretaani puslilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Heinäkuu 13. 22:10:11 2004

no tiedätpähän sitten 5000km kuluttua niitä vaihtaessasi :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 13. 22:16:58 2004

Taidampa käydä sielä Motonetissa huomenna... Voisihan sinne toiselle puolelle vaihtaakkin paremman. TRW/Federal Mogul raidepäät löytyykin jo.

Edellisestä viestistäni poiketen, olen vasta urakan lähes puolivälissä. Toinen puoli on ihan vielä koskematon.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Heinäkuu 13. 22:57:55 2004

Katso sitten että saat ehtaa tavaraa moponetissä, ei ole aina sanottua että nimenomaan noita trw:tä on hyllyssä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Su Maaliskuu 4. 21:14:50 2007

Jatkanpa tähän topicciin....

Moogin (Federal Mogul) kuvastossa on RS2000 raidetangon päät...mahtaako olla isolla kartiolla ja millikierteellä....siis välikopan raidetangon ja ison tolpan väliin?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 4. 21:20:31 2007

Nelilinkki kirjoitti:Jatkanpa tähän topicciin....

Moogin (Federal Mogul) kuvastossa on RS2000 raidetangon päät...mahtaako olla isolla kartiolla ja millikierteellä....siis välikopan raidetangon ja ison tolpan väliin?
Onpa vanha aihe kaivettu ylös. =) No, olenpa huomannut saman että noi Federal Mogul / Moog / TRW osat on hinta-laatu-suhteeltaan parhaita, jollei jopa ihan osinakin parhaita. Itellä on nyt kaikki varret juuri noita eikä mitään huonoa sanottavaa. Quality Partsit kesti sen 5000km ja ihan paskat olivat. Haukuin muistaakseni tutussa varaosaputkassa tutun myyjän että miten kehtasi myydä mulle tuomoset.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Maaliskuu 5. 17:43:04 2007

Nelilinkki kirjoitti:Jatkanpa tähän topicciin....

Moogin (Federal Mogul) kuvastossa on RS2000 raidetangon päät...mahtaako olla isolla kartiolla ja millikierteellä....siis välikopan raidetangon ja ison tolpan väliin?
Öö... Jos mk2 RS2000 tarkoitit niin eikös siinä ole millikierre ja _pieni_ kartio. Tavismalleissa sitten iso kartio. Itse ainakin caprin kääntövarsiin jyrsin isommat reijät jotta pystyy käyttämään mk2 tavismallin päitä jotka maksaa sen about 5€/kpl verrattuna siihen pienellä kartiolla olevaan joista halvimmat eteen tulleet taisi olla jotain 30€/kpl

Ja TWR alatukivarret tuli motonetistä hankittua kun foortin hinta meinasi tiputtaa penkiltä, ~290€/kpl kahden viikon toimitusajalla kun motonetistä sai about 30€/kpl. Hyvin on noin 30tkm kestäneet eikä vielä mitään väljän tuntuista.

Jos miettii että nuo tarvikkeet kestää vaikka 50tkm niin tuohon hintaeroon orkkiksen pitäisi kestää 500tkm jotta maksaa itsensä takaisin. Ei oteta huomioon vaihtamisen vaivaa mutta pieni vaiva se kuitenkin loppupelissä on

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ma Maaliskuu 5. 18:57:42 2007

VesQ kirjoitti:
Nelilinkki kirjoitti:Jatkanpa tähän topicciin....

Moogin (Federal Mogul) kuvastossa on RS2000 raidetangon päät...mahtaako olla isolla kartiolla ja millikierteellä....siis välikopan raidetangon ja ison tolpan väliin?
Öö... Jos mk2 RS2000 tarkoitit niin eikös siinä ole millikierre ja _pieni_ kartio. Tavismalleissa sitten iso kartio. Itse ainakin caprin kääntövarsiin jyrsin isommat reijät jotta pystyy käyttämään mk2 tavismallin päitä jotka maksaa sen about 5€/kpl verrattuna siihen pienellä kartiolla olevaan joista halvimmat eteen tulleet taisi olla jotain 30€/kpl

Suakeli...niinpä onkin...siis RS:n pää = millikierre ja pikkukartio...jatkossa tuon ehkä muistaa ulkoa. Kiitti kun korjasit. Huomenna näkee saako niitä moogin RS päitä ja sopiiko ja mitä maksaa.

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ti Maaliskuu 6. 20:09:47 2007

Moogin RS2000 raidetangon pää näyttää olevan millikierteella ja pikkukartiolla...hintaa jäi 21,50/kpl...

Alatukivarret näytti olevan 34eur/kpl...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Maaliskuu 6. 20:28:20 2007

Nelilinkki kirjoitti:Moogin RS2000 raidetangon pää näyttää olevan millikierteella ja pikkukartiolla...hintaa jäi 21,50/kpl...

Alatukivarret näytti olevan 34eur/kpl...
onko sulla mitään osanumeroa tolle Moogin rs raidepäälle?

Vastaa Viestiin