Cossun (2wd) ulompi vetonivel

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hankey
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
Paikkakunta: Tampere

Cossun (2wd) ulompi vetonivel

Viesti Kirjoittaja Hankey » To Toukokuu 13. 18:14:46 2004

Eli alkoi kuulumaan oikealta takapyörältä naksutusta liikkeelle lähtiessä ja kiihdyttäessä. Ääni voimistuu kaartaessa vasemmalle. Omien päätöksieni mukaan kysessä voisi olla ulompi vetonivel.
Onkohan sen vaihtaminen vaikea homma?
Onko mitään niksejä mitä on hyvä tietää ennenkun aloittaa homman? :oops:
Millä se nivel rasvataan, vai tuleekohan sen nivelen mukana jotakin rasvaa?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Toukokuu 13. 19:09:57 2004

Aika helppo homma. Pitää vaan saada auto riittävän ylös että alle mahtuu mukavasti. Sitten suosittelen ostamaan laadukkaan kuusioavaimen noita pultteja varten. Pultit ovat yleensä tooodella tiukassa ja huonot avaimet nöyrtyvät voiman edessä.

Rasva tulee tuon murroksen mukana.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Toukokuu 13. 19:12:04 2004

Mulla tuli ääntä taka-oikealta ja aukaisin ulomman palkeen klemmarit ja laitoin vetonivel rasvaa niveleen ja palkeen kiinni. Ei naputusta sen jälkeen ole 1.5 vuoteen kuulunut. Rasvat olivat iskostuneet suojapalkeen ulkopintaan ,jättäen nivelen vähälle rasvalle. Löbrö nivel on aika kallis ,kantsii kokeilla edellämainittua temppua. Omassani ei ollut väljää käsin koittamalla yhtään ja silti naputteli ajossa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Toukokuu 13. 22:25:10 2004

Itselläni alkoi kuulua viime syksynä napsutusta silloin tällöin apparin puolelta ja alettiin tutkia sitä vielä samana päivänä kaverin kanssa. Kun takapyörän nosti ilmaan ja siitä pyöritti, niin vetari liikkui aksiaalisesti noin 2cm :shock:
Siitä sitten toooodella varovasti kotiin siirtymään. Kerkesin ajaa n. 300m ja silloin pyörähti takana tyhjää. Meno loppui nivelen myötä. Kannattaa tutkia se melko nopeesti, ennen kuin se pettää. Varsinkin jos pettää kovemmassa vauhdissa, voi olla että tekee muutakin tuhoa... :roll:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Toukokuu 13. 23:59:15 2004

Aksiaalista liikettä kuuluu vetareissa ollakkin. Jotain vikaa on muuten vetarissa.

Hankey
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hankey » Pe Toukokuu 14. 0:19:11 2004

Täytyy koittaa lievittää sitä rasvalla, uuden nivelen kyllä tilasin jo.
Ettei se nyt antautuis viikonloppuna.. :x

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Toukokuu 14. 0:36:35 2004

Joutuu ajamaan kepeämmällä jalalla.... :lol:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 14. 5:42:28 2004

Ettei ole vika pyöränlaakerissa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin