Cossun kannen purku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Cossun kannen purku
Eli pitäs venttiilit irrotella ja näytti olevan aikasen syvällä tuolla koloissaan. Eli onko tuohon olemassa jotain erikoistyökalua tai jotain kikkaa, millä ne sais sieltä helpoiten pois ja jopa vielä joskus takaisinkin.
Ja onko noissa venttiilinohjureitten kumeissa jotain eroja (alkuperäinen vai tarvike).
Mistä tiivisteet kannattais yleensäkkin hommata (alkuperäisyys/hinta).
Kansi saatiin purettua, kun modattiin tollanen samanlainen puristin kuin Upilla. En vaan ite oo sen enempää kerinny perehtyä kuin nähny ton puristimen ja ite kannen ilman venoja.
Kiitos kaikille vastanneille.
PS. upi, nyt on sellanen puristin, että saadaan sunkin "tulevan" cossun kansi purettua tarvittaessa.
Ja onko noissa venttiilinohjureitten kumeissa jotain eroja (alkuperäinen vai tarvike).
Mistä tiivisteet kannattais yleensäkkin hommata (alkuperäisyys/hinta).
Kansi saatiin purettua, kun modattiin tollanen samanlainen puristin kuin Upilla. En vaan ite oo sen enempää kerinny perehtyä kuin nähny ton puristimen ja ite kannen ilman venoja.
Kiitos kaikille vastanneille.
PS. upi, nyt on sellanen puristin, että saadaan sunkin "tulevan" cossun kansi purettua tarvittaessa.
Viimeksi muokannut MikkoT, Su Toukokuu 23. 23:53:44 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cossun kannen purku
Tere.MikkoT kirjoitti:Eli pitäs venttiilit irrotella ja näytti olevan aikasen syvällä tuolla koloissaan. Eli onko tuohon olemassa jotain erikoistyökalua tai jotain kikkaa, millä ne sais sieltä helpoiten pois ja jopa vielä joskus takaisinkin.
Ja onko noissa venttiilinohjureitten kumeissa jotain eroja (alkuperäinen vai tarvike).
Mistä tiivisteet kannattais yleensäkkin hommata (alkuperäisyys/hinta).
Voit mallata tuolla minun puristimellani jos vaikka kävisi. Se on Nestorilla lainassa mutta palauttaneen jos sulla on tarvista. Siinä on aika pitkä toi venttiililautasta vasten tuleva nokka. Ja noista tiivisteistä. Käväise kysymässä voortilta mitä maksaa originellit. Cossun kannessa tuskin kannattaa säästää venavarrenkumeissa

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Itselläni ei ole sille juuri nyt tarvetta, mutta jos sitä kokeilee Mikon cossun kanteen, niin sitten voisi antaa sen Mikolle lainaan. Kun Nestori sitä taas tarttet kasausvaiheessa niin se on sullenestori kirjoitti:Joo, tää joutaa kyllä, voin tuua pois vaikka heti huomenna jos on tarvis? Itellä menee vielä aikaa ennekkä pääsen kannen kasaus hommiin. Voin pistää myös kuvia tästä vehkeestä jos niistä on apua.

edit:
Tässä kuvia puristimesta duunissaan..Kertokaas cossunkansigurut saako tällä cossun venat pois?
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabpakovent ... nnusta.jpg
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabpakovent ... nusta2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabpakosenlukot.jpg
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mutta varmaan kannattaa kokeilla?L@RE kirjoitti:Venat on tosiaan melko syvällä. Mulla oli puristimen yläpään varsiin, joka näkyy tossa Ukormin kolmannessa kuvassa, hitsattu jatkopalat. Saattaa ilman jatkoja napata puristimen kaari kannen reunaan.
Voihan siihen sitten vaikka laittaa jatkoa jos tarttee..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Jepjep, kiva juttuukormi kirjoitti: Itselläni ei ole sille juuri nyt tarvetta, mutta jos sitä kokeilee Mikon cossun kanteen, niin sitten voisi antaa sen Mikolle lainaan. Kun Nestori sitä taas tarttet kasausvaiheessa niin se on sulle![]()

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Joo eli mitä ite sillon kun kävin pyörähtää upin luona, tuota puristinta silmällä mittailin niin se on vielä liian lyhyt. Voihan sitä silti joku päivä kokeilla. Mun koneenrakentaja vaan pääs valtion jälkikouluun seuraavaksi 10 päiväksi, joten hirvee kiire ei tollakaan ole.
Noista tiivisteistä kysyin ihan sen takia, että oon reissussa lappeenrannassa (huomenna dynolle ihailemaan menossa) ja tarkotus ois jatkaa tonne etelään sierra friikiltä kesätassuja hakemaan ja ajattelin samalla käydä hakemassa noi tiivisteet autoracingiltä, mutta hinta ja suunnistustaidot huomioon ottaen mietin, että oisko jotain muuta hyvää clubin yhteistyökumppania, mistä noita vois kysellä.
Noista tiivisteistä kysyin ihan sen takia, että oon reissussa lappeenrannassa (huomenna dynolle ihailemaan menossa) ja tarkotus ois jatkaa tonne etelään sierra friikiltä kesätassuja hakemaan ja ajattelin samalla käydä hakemassa noi tiivisteet autoracingiltä, mutta hinta ja suunnistustaidot huomioon ottaen mietin, että oisko jotain muuta hyvää clubin yhteistyökumppania, mistä noita vois kysellä.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Velipojalle napsahti nakki?
Mullakin oli tarkoitus mennä huomenna Lappeenrantaan Dynotapahtumaan mutta mitens tässä kunnossa meet...
Tuohon puristimeen kyllä saa tehtyä näppärästi jatkoa kun vain on hitsinhitsi, taitoa ja rautaa..
Mullakin oli tarkoitus mennä huomenna Lappeenrantaan Dynotapahtumaan mutta mitens tässä kunnossa meet...
Tuohon puristimeen kyllä saa tehtyä näppärästi jatkoa kun vain on hitsinhitsi, taitoa ja rautaa..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Niihän tolle käviukormi kirjoitti:Velipojalle napsahti nakki?
Mullakin oli tarkoitus mennä huomenna Lappeenrantaan Dynotapahtumaan mutta mitens tässä kunnossa meet...
Tuohon puristimeen kyllä saa tehtyä näppärästi jatkoa kun vain on hitsinhitsi, taitoa ja rautaa..

En välttämättä kehtais olla uhraamassa sun "kaunista" puristinta omiin tarkoituksiini, mutta noi sun vaatimukset tohon modifioitiin voidaan kyllä täyttää viimestään kuhan valtio vapauttaa ton itse asentajan


-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Siihen voi tehdä lisäjatkon ilman varsinaista puristimen hitsaamistakin. Kunhan vain saadaan ainekset kasaan. Mutta eihän tollanen puristin maksa kuin 20 euroa joten jos tollasen ostaa ja modaa Cossulaitteeksi niin kyllä sulla sille on jatkossakin hommia..Ja eihän sitä tiedä vaikka olisi minullakin 

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Katellaan tota modausta, kun se on varmaa että ei siitä ainakaan mitään koristetta oo tarkotus tehdä
Itse mietin, että jos ois rakentanu jonkun painimen yläkautta (kiinnitys esim. nokkapukkeihin), mutta toi puristin on kyllä toimiva kuhan se saadaan rakennettua silleen, että se on myös työturvallinen.


Itse mietin, että jos ois rakentanu jonkun painimen yläkautta (kiinnitys esim. nokkapukkeihin), mutta toi puristin on kyllä toimiva kuhan se saadaan rakennettua silleen, että se on myös työturvallinen.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Kyllä ne ton näkösellä härvelillä lähtee. Varteen joutuu varmaan tehdä lisä vartta (putki päälle), jota jaksaa vääntää. Sitten ennen puristusta antaa pikkuisen napun lautaseen, jotta kiilat irtoaa. Välttämättömänä apuna on ohut jatkovartinen "karttakeppi" jossa on magneettipäässä. Tämä helpottaa huomattavasti purkua ja asennusta sekä pudonneiden kiilojen onkimista kannesta. Kumien poistoon kannattaa tehdä kahdesta putekn puolikkaasta holkki. Alapäähän pieni supistus ja holkin ympärille on panta. Tämä kiristetään vedettävän kuminkaulan päälle. Tämä oli mielestäni kannen purun kettumaisin homma. Ainakin mulla kumit oli todella tiukassa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niitä venttiilinvarren kumeja on kyllä hankala kaivaa sieltä syvältä.
Noita puristimia on valmiitakin jotka on tarkoitettu syvällä oleviin venttileihin.
Noita puristimia on valmiitakin jotka on tarkoitettu syvällä oleviin venttileihin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Tuolla ukormin puristimella ei onnistu ilman modausta, koska se lautanen on syvällä ja välikkö mistä puristin pitää mahtua on kapea. Venttiilivarrenkumit kyllä lähtee ihan linjapihdeillä, jos vaan on kärsivällisyyttä löytyy. Itse viime syksynä muutaman tunnin illalla niitä yritin saada irti ja yksi irtosi. Seuraavana iltana lähtikin sitten kaikki melko helposti irti kun oli edellisenä iltana jokaista vähän sörkkinyt 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi