RST käynti ongelma!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

RST käynti ongelma!

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Huhtikuu 14. 8:18:57 2004

No nyt pitäs saada toi rst cabrio kesäksi käyttöön!
Viime kesänäkin oli teho häviö ongelmia heti kun kierrokset nousu noin 2500 niin tehot katos taivaan tuuliin!
No mut nyt käy hyvin mut kun laittaa jetronic boksin kinni niin rupee röpöttämään saa pensaa aivan perkeleesti!
Mulla on molenpien s1 ja s2 boksit mut molemmilla tekee saman!
Olisko jollain numeroita et kunpi on s1 ja kumpi s2 boksi! Molenpien s2 boksien numerot kun sais niin olis hyvä!
Menivät sekaisin kun vaihdeltiin niitä!

edit: Kokeilin ajaa mut tehoja ei ole mitään(kokeilin ilman jetronic boksia)
Boksi kiinni savuttaa pirusti ja ei ota kierroksia!

Rahallinen/nestemäinen korvaus tiedos joka osaa neuvoa auton kuntoon! :D
Viimeksi muokannut Cosander, Ke Huhtikuu 14. 11:13:35 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Huhtikuu 14. 10:30:58 2004

KE-Jet boksi rikki jolloin täysi rikastus päällä koko ajan. Tämä on yksi mahdollisuus ja noita rikkinäisiä bokseja on tullut muutama vastaan. S1 boksissa on siniselle pohjalle painettu tarra ja S2:ssa vihreä, numeroita en tähän hätään muista. Bokseja ei voi suoraan vaihtaa keskenään, kaasuläppätunnistimen kytkentä on erilainen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 14. 11:05:00 2004

Kannattaa testata myös lämpötila-anturit, läpän potentiometri ja ohjauspaineen säätimen resistanssi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Huhtikuu 14. 11:17:23 2004

JesseT kirjoitti:Kannattaa testata myös lämpötila-anturit, läpän potentiometri ja ohjauspaineen säätimen resistanssi.
Olisko antaa paikat mistä mitata mitäkin ja arvot!??

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Huhtikuu 20. 19:06:04 2004

Vian etsintä jatkuu :x
Jetronic boksi on ehjä sitä kokeiltii toiseen rst escoon ja toimi!
Kiitokset siitä Harjun Samille!
Eli auto käy hyvin kun boksi on irti kun laittaa kinni saa pensaa pirusti!
Mitä arvoja noista lämpötila ynnä muista antureista pitäs tulla onko kellään tiedos?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 20. 19:45:27 2004

hmm heti kun lähdit tuli mieleeni boksin maavika mut nyt taas ajatukset selkenivät etteihän se sun boksi munkaan autossa maata voinut saada eli maaongelmakaan se ei voi olla... :cry:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 20. 21:22:03 2004

Mittasitko kaiken mitä laitoin privana?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Huhtikuu 28. 14:51:41 2004

JesseT:lle Kyllä on mitattu kaikki ja tuntuis olevan kohallaan!
Olisko jollain s2 tai s1 kaasun asentotunnistimen numeroita
mulla on molenpien s1 sekä s2 kaasun asentotunnistimet mut molemmissa on täsmälleen samat numero sarjat! Miten ne erottaa toisistaan?
Tännään kokeillaan taas kolmannen kerran vaihtaa eri määränjakaja ja laittaa pensanpaine mittari kiinni ja tarkistella liitoksia! :?
Paljonkos noi pensan paineet pitääs olla? Muistaakseni jotain 6bar?
Vai muistanko väärin? :?:
Jos ei nytkään rupee toimimaan niin sit täytyy kääntyä hinata auto seinäjoen voort huoltoon.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 28. 15:10:00 2004

Asentotunnistimissa ei olekaan mitään eroa, vain niiden kytkemisessä boksiin. S1 bensaboksi on V85AB alkuinen koodi kun taas S2 boksi on V86AB alkuinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Huhtikuu 28. 15:28:47 2004

Onkohan siellä nyt kaikki liittimet varmasti kiinni ja oikeissa antureissa? Vähän tuntuis siltä että se KE-Jet boksi ei saa koneen lämpöanturilta oikeaa tietoa tai johto on poikki. Ko. anturi on koneen takana ja se sekä sen liitin ovat keltaisia. Siellä samalla suunnalla on myös lämpöaikakytkin (ruskea liitin) ja lisäilmaluisti (musta liitin) ja nämä kolme saattavat olla jotenki keskenään ristissä. Jos koneen lämpöanturi on irti, tai johto poikki, tulkitsee boksi koneen olevan täysin kylmä ja ohjaa rikastuksen maksimiin. Kun taas ko. liitimen navat oikosulkee yhteen vastaa se täysin lämpimän moottorin tilannetta.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Vastaa Viestiin