puslien vaihtoko..?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
King Jokke
- Ylläpitäjä
puslien vaihtoko..?
Takaveto cossu vetelee urissa aivan s**tanasti!! Voisko vika olla vakaajan puslissa?? Kokeili ravistella renkaita eteen taakse suunnassa ja olin huomaavinani jonkin verran löysyyttä.
Vai oisko kenties kulahtaneet iskarit.. Renkaat on uudet ja norm. kokoset 205/15 jne... Auttakee!!! 
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
L@RE
- Ylläpitäjä
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mulla on alustassa joka paikassa paitsi takavakaaja uretaani/hd kumipuslat ja ei tiettävästi väljää ja vetelee vakiorenkailla häiritsevästi. Käsittääkseni se on kossun "ominaisuus", asiaa ihmetelty muistaakseni koeajoissakin. Ilmiö häviää nopmittarin ollessa pohjassa
Olen asiaa joskus pohtinut mikä sitä vetelyä voisi korostaa, mulla on Konin sääd.etujalka joka saattaa hieman madaltaa keulaa joka taas lisää -camberia, auto pirun napakka ohjata mutta todellakin vetelee. Olen testannu ilmiöö ajamalla motaria ensin kuluneempaa oikeaa kaistaa jolloin vetelee ikävästi ja sitten siirryn vasemmalle parempi kuntoiselle kaistalle jolloin vetely häviää.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
King Jokke
- Ylläpitäjä
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Raidepäät on samat kuin normissakin, raidetangot sisempinepäineen eivät maksa maltaita ja jos tyydyt originelleihin iskareihin niin nekään eivät kaada taloutta ( n.100 eur/kpl) Mutta ota silti sitä bisseä, niin minäkin teenKing Jokke kirjoitti:Vikalistaa.. Raidetangon nivelet saanu kipeää. Iskarit loppu. Aurauskulmat päin persettä.. Noh, tiedänpä mitä teen tänä vkloppuna! ..vedän kunnon kännit.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jollen muista väärin, siipimalli taisi olla sullakin. Se on huomattavasti herkempi vetelemään, johtunee eri geometriasta etupäässä. Erityisesti taxia pienempi casterkulma vaikuttaa asiaan; sain omasta vähän vikaa pois laittamalla säätölevyjä vakaajan ja alatukivarren väliin. Renkailla on myös suuri vaikutus; orkkisdunlopit 15"/205 vetelivät pahemmin kuin 17" 215 Bridgestonet tai Fuldat. Aurausta säädeltiin 0,5- 1,5 haarukkaan. Alatukiv/kall.vak. kumit täytyy noissa vaihtaa ärjympiin; kohtuu tulos tuli -Fordin omilla- HD-kumeilla ja prikkojen hienosäädöllä tiukempaan suuntaan.SHR kirjoitti:Mulla on alustassa joka paikassa paitsi takavakaaja uretaani/hd kumipuslat ja ei tiettävästi väljää ja vetelee vakiorenkailla häiritsevästi. Käsittääkseni se on kossun "ominaisuus", asiaa ihmetelty muistaakseni koeajoissakin. Ilmiö häviää nopmittarin ollessa pohjassaOlen asiaa joskus pohtinut mikä sitä vetelyä voisi korostaa, mulla on Konin sääd.etujalka joka saattaa hieman madaltaa keulaa joka taas lisää -camberia, auto pirun napakka ohjata mutta todellakin vetelee. Olen testannu ilmiöö ajamalla motaria ensin kuluneempaa oikeaa kaistaa jolloin vetelee ikävästi ja sitten siirryn vasemmalle parempi kuntoiselle kaistalle jolloin vetely häviää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Onkos kukaan nähnyt Rally Racen pitkittäistä alatukivarsi sarjaa??
Luettelossa meinaan on hinnoiteltuna,pitkittäis-alatukivarsi sarja,korikorvat,tanko ja kiinnikesarja alatukivarteen.
ilmeisesti tukivarteen/koriin hitsataan korvat johon tanko tulee,eikä varmaan laillinen??toisin sanoen kisakäyttöön?
Luettelossa meinaan on hinnoiteltuna,pitkittäis-alatukivarsi sarja,korikorvat,tanko ja kiinnikesarja alatukivarteen.
ilmeisesti tukivarteen/koriin hitsataan korvat johon tanko tulee,eikä varmaan laillinen??toisin sanoen kisakäyttöön?
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Reaktiotangot?Walderama kirjoitti:Onkos kukaan nähnyt Rally Racen pitkittäistä alatukivarsi sarjaa??
Luettelossa meinaan on hinnoiteltuna,pitkittäis-alatukivarsi sarja,korikorvat,tanko ja kiinnikesarja alatukivarteen.
ilmeisesti tukivarteen/koriin hitsataan korvat johon tanko tulee,eikä varmaan laillinen??toisin sanoen kisakäyttöön?
Jos on reaktiotanko kyseessä niin tulee vakaajan tilalle samoihin pultinreikiin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
bisseä
Jos ei muuta ni hyvä asenne tohon korjaukseen..ukormi kirjoitti:Raidepäät on samat kuin normissakin, raidetangot sisempinepäineen eivät maksa maltaita ja jos tyydyt originelleihin iskareihin niin nekään eivät kaada taloutta ( n.100 eur/kpl) Mutta ota silti sitä bisseä, niin minäkin teenKing Jokke kirjoitti:Vikalistaa.. Raidetangon nivelet saanu kipeää. Iskarit loppu. Aurauskulmat päin persettä.. Noh, tiedänpä mitä teen tänä vkloppuna! ..vedän kunnon kännit.
mulla on aika varmasti samat viat.
Isot pojat sano joskus et raidetankoo vois kiristää, onko huuhaata?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
Ari
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: bisseä
Raidetankoa ei juuri voi kirstää. Jonkun olen joskus kuullut lyövän lekalla ulompia raidentangonpäitä kasaan saaden ne tiukemmiksi(myyntikorjaus). Sen sijaan ohjausvaihdetta voi kirstää. Siellä on hammastanko ulomman putken sisällä ja jousivoima puristaa nailonholkin välityksellä tiukaksi. Nailonholkit kuluu ja tulee välystä. Ruuvataan jousivoimaa kiireämmälle ja välys poistuu, mutta jos on kovin kuluneet ne nailonholkit asettuu hammastanko vinoon ja ohjauksesta tulee takerteleva. Sitten voi hankkia korjaussarjan joka siältää uudet nailonholkit ja kiristysruuvin.laze666 kirjoitti:Jos ei muuta ni hyvä asenne tohon korjaukseen..ukormi kirjoitti:Raidepäät on samat kuin normissakin, raidetangot sisempinepäineen eivät maksa maltaita ja jos tyydyt originelleihin iskareihin niin nekään eivät kaada taloutta ( n.100 eur/kpl) Mutta ota silti sitä bisseä, niin minäkin teenKing Jokke kirjoitti:Vikalistaa.. Raidetangon nivelet saanu kipeää. Iskarit loppu. Aurauskulmat päin persettä.. Noh, tiedänpä mitä teen tänä vkloppuna! ..vedän kunnon kännit.![]()
![]()
mulla on aika varmasti samat viat.
Isot pojat sano joskus et raidetankoo vois kiristää, onko huuhaata?