S2 RST:n kytkin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

S2 RST:n kytkin

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Huhtikuu 2. 0:48:06 2004

Onko yleistä, että kytkin irrottaa vasta 1cm lattiasta ja nappaa kiinni samassa kohtaa? Polkimessa pitäisi olla oikean kokoinen kiristin.
Liekkö levy, paineasetelma vai molemmat lopussa? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? :cry:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 2. 16:14:44 2004

Ei ole normaalia. Yleensä irroittaa aivan alueen yläpäässä, eli poljinta ei ikinä tarvitse painaa kuin ensimmäiset 20%. Toimiiko kiristin niinkuin pitää? Jos kiristimen löysää, niin kiristääkö heti automaagisesti takaisin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 2. 18:59:29 2004

Minulla otti juuri tuolla tavalla entisen omistajan jäljiltä. Paineasetelma oli jotenkin laitettu päin peetä ja levykin huuti viimeisillään. Hemmetin raskas oli lisäksi kytkintä painella ja pakki ei mennyt rutisematta päälle lämpimänä (kylmänä meni ok).

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Huhtikuu 2. 19:27:18 2004

Kiristin toimii ok ja on juuri vaihdettu orkkis S2:n osaan, joka oli tosin samanlainen kuin entinenkin...
On vaan pirun iso homma irrottaa tuo loota, ettei juuri nyt olisi kiinnostusta, eikä aikaa. Muutto painaa päälle ja viime päivät tullu oltuu pyöreetä päivää palkkatyön lisäksi raksalla. Elikkä taloo ollu väsäämässä ja kohta olis H-hetki... :D

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Pe Huhtikuu 2. 20:34:19 2004

samoja oireita oli mullakin... entinen omistaja oli kanssa vaihtanu uuden kytkimen (tarvike) ja näytti tosi hyvältä, mutta ei pelittäny. vaihteet rutisi ja paukku ja irrotti kans aivan lattiassa ja oli tosi jäykkä. ensin vaihdoin tietty sen säätö-namiskan ja vaijerin, se autto jonkun verran mutta ei tullu hyväksi vieläkään. seuraava liike oli että hain foordilta orggis kytkinpaketin, sen muovi holkin kytkinkoppaan (sen minkä läpi menee akseli painelaakerille ), koska se oli aivan väljä. sitten vielä sorvautin v-pyörän koska siinä oli myös kulumaa selvästi. nyt tuntuis irrottavan ainakin hyvin, mutta paha mennä sanomaan miten muuten toimii, kun en ole vielä päässy ajalemaan kun projekti on muuten vaiheessa... :D.
en kyllä ole koskaan törmänny vastaavaan että irroittaminen takkuilis noin pahasti ja polkimen liike ois noin omituinen, mutta kertahan se on ensimmäinenkin... :D :D
jäsen #323

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Huhtikuu 2. 21:49:01 2004

Melko oudoltahan tuo tuntuu, koska jos kytkinlevy olisi lopussa, niin silloinhan kytkin irrottaisi heti alkuunsa ja mahdollisesti luistaisi, mutta tämä nappaa kiinni, kun sentin lattiasta nostaa. Ja kylmänä muuten toimii aavistuksen paremmin (irrorus kohta 2cm lattiasta) :roll:

Vastaa Viestiin