Cossun korkea tyhjäkäynti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Cossun korkea tyhjäkäynti
Tuossa aamupäivällä herättelin sierraa talviunilta ja lähti tapansa mukaan laakista käyntiin. Jonkun aikaa pyöri tyhjäkäyntiä hyvin, mutta sitten alkoi nousemaan. Lopulta tyhjäkäynti oli siellä 3000rpm ja kaasua pumppaamalla se laski ja silloin kuulosti että käy kolmella. Antoi vähän aikaa olla niin nosti taas 3000rpm. Auton sammutus ja ei lähde enää käyntiin ja bensa haisee. Tulpat märät. Kuivattelu ja odottelu ja taas käymään mutta sama ilmiö toistuu.
Missä mättää? Tyhjäkäynti venttiili?
Missä mättää? Tyhjäkäynti venttiili?
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Osittain vähän samantyyppistä vikaa oli minulla pari kertaa viime syksynä pidemmän sadekelissä ajon jälkeen. Kaupunkiin tullessa ensin tippui tyhjäkäynti n. 200-300rpm:ään ja sitten kohta nousi 3000rpm:ään. Vähän hävetti liikennevaloissa...
Sitten illtapäivällä auton kuivuttua toimi normaalisti.

Sitten illtapäivällä auton kuivuttua toimi normaalisti.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Sama ongelma vaivannut koko talven aika ajoin. Syynä luultavasti hapettunut kaasuläppäanturin kontakti boxilla. Puhdistin kontaktin, mutta pari kertaa temppuillut senkin jälkeen, eli luultavasti vieläkin katkoo. Viimeksi kun vika ilmestyi, sammutin koneen ja virrat päällä polkaisin kaasun pohjaan ja auto käyntiin, tyhjäkäynti putosi normaaliin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Venttiili putsattu ja rasvattu moneen kertaan, liukas kuin papin kalu
Tyhjäkäynti rauhoittuu heti kun venttiilin piuhan ottaa irti, jos jumittais, tyhjäkäynti pysyis korkealla. Jos piuhan laittaa takaisin, taas on kierrokset korkealla. Eli boxi ohjaa tyhjäkäyntiventtiilin täysin auki jostakin syystä. Mulla toi hapettunut nasta oli tosiaan kaasuläppäanturille menevä, eli sikäli olis järkeenkäypää että tyhjäkäynti pomppaa. Voi vika kyllä johtua muustakin, vaikka imuilman tai moottorin lämpöanturista.

Tyhjäkäynti rauhoittuu heti kun venttiilin piuhan ottaa irti, jos jumittais, tyhjäkäynti pysyis korkealla. Jos piuhan laittaa takaisin, taas on kierrokset korkealla. Eli boxi ohjaa tyhjäkäyntiventtiilin täysin auki jostakin syystä. Mulla toi hapettunut nasta oli tosiaan kaasuläppäanturille menevä, eli sikäli olis järkeenkäypää että tyhjäkäynti pomppaa. Voi vika kyllä johtua muustakin, vaikka imuilman tai moottorin lämpöanturista.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Pois otto ja takaisin tökkääminen on tehty aina ilman virtoja, ei lennossa. Toi boxin nasta oli niin pahasti hapettunu, että varmasti ei ottanu kontaktia. Pieni epäilys on, että ei ole täysin puhdas vieläkään.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Irti on tyhjäkäyntivena.
Laitan säädöstä ja puhdistuksesta jutun tänään tai huomenna.
HUOM: Ennenkuin purat venan niin mittaa mutterin etäisyys tarkkaan.
2,6-2,7mm on kossuissa ruuvin päästä mutterin yläreunaan.
Laitan säädöstä ja puhdistuksesta jutun tänään tai huomenna.
HUOM: Ennenkuin purat venan niin mittaa mutterin etäisyys tarkkaan.
2,6-2,7mm on kossuissa ruuvin päästä mutterin yläreunaan.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Mulla oireilee kanssa tyhjäkäyntiventtiili, purkasin ja puhdistin, samalla nostin tyhjäkäyntiä.
Nyt oireilee ainostaan kylmällä koneella, seilaa 500-3000rpm. Lämpimällä koneella käy nätisti n.1000rpm. Ennen oireili myös lämpimällä koneella.
Tosiaan en huomioinut sitä mutterin etäisyyttä, pitää vielä kokeilla säätää se siihen 2,6-2,7mm
Nyt oireilee ainostaan kylmällä koneella, seilaa 500-3000rpm. Lämpimällä koneella käy nätisti n.1000rpm. Ennen oireili myös lämpimällä koneella.
Tosiaan en huomioinut sitä mutterin etäisyyttä, pitää vielä kokeilla säätää se siihen 2,6-2,7mm
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002
saman-tyyppisiä "ominaisuuksia" täälläkin päin.
onneks tulppien/virranjakajan kannen/pyörijän vaihto ja sen hirveän tyhjäkäynivenan puhdistus sai cosan talviunien jälkeen taas nätisti kehräämään
En ole kyllä koskaan purannu atomeiksi sitä tyhjäkäyntivenaa, ainoastaan puhdistus-ainella ja "ravistus-tekniikalla"
ckolli -> odottelen innolla lisäinfoo kyseisestä operaatiosta
onneks tulppien/virranjakajan kannen/pyörijän vaihto ja sen hirveän tyhjäkäynivenan puhdistus sai cosan talviunien jälkeen taas nätisti kehräämään

En ole kyllä koskaan purannu atomeiksi sitä tyhjäkäyntivenaa, ainoastaan puhdistus-ainella ja "ravistus-tekniikalla"

ckolli -> odottelen innolla lisäinfoo kyseisestä operaatiosta

-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Vena tuli purettua ja hoidettua, mutta ei auttanut
Kun venasta ottaa piuhan irti niin tyhjäkäynti katoaa, eli tuskin se mistään muualta ilmaa saa?
Ei ollut vaikea operaatio, kiitos ckollin hyvien ohjeiden.
Mutta mitäs seuraavaksi. Uudet tulpat voisi ainakin hakea..
Odotellaan torstaille kun kuukausi vaihtuu ja käydään ajamassa motarilla karstat pois, sillä tommoset pikkuviat on usein korjaantunut

Ei ollut vaikea operaatio, kiitos ckollin hyvien ohjeiden.
Mutta mitäs seuraavaksi. Uudet tulpat voisi ainakin hakea..
Odotellaan torstaille kun kuukausi vaihtuu ja käydään ajamassa motarilla karstat pois, sillä tommoset pikkuviat on usein korjaantunut

Viimeksi muokannut glue, Ma Maaliskuu 29. 19:04:59 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Sanoit että bensa haisee, eli saa liikaa. Viitannee siihen ettei boxilla ole tietoa kaikista antureista ja ohjelma sekoaa ja kone saa liikaa. Kattoisin ensin kaikki liittimet ettei ole hapettumaa tms. Sitten antureiden kimppuun.glue kirjoitti:Vena tuli purettua ja hoidettua, mutta ei auttanutKun venasta ottaa piuhan irti niin tyhjäkäynti katoaa, eli tuskin se mistään muualta ilmaa saa?
Ei ollut vaikea operaatio, kiitos ckollin hyvien ohjeiden.
Mutta mitäs seuraavaksi. Uudet tulpat voisi ainakin hakea..
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
Boxilla ei ole tietoa kaikista antureista???Turbo_IS kirjoitti:Sanoit että bensa haisee, eli saa liikaa. Viitannee siihen ettei boxilla ole tietoa kaikista antureista ja ohjelma sekoaa ja kone saa liikaa. Kattoisin ensin kaikki liittimet ettei ole hapettumaa tms. Sitten antureiden kimppuun.glue kirjoitti:Vena tuli purettua ja hoidettua, mutta ei auttanutKun venasta ottaa piuhan irti niin tyhjäkäynti katoaa, eli tuskin se mistään muualta ilmaa saa?
Ei ollut vaikea operaatio, kiitos ckollin hyvien ohjeiden.
Mutta mitäs seuraavaksi. Uudet tulpat voisi ainakin hakea..
Mitä tolla tarkotat?. Boxilla voi olla tasan tarkkaan tiedot antureista joita on olemassa.
Kakku haisee = liikaa bensaa ja tulpat kastuu... Kynttilät irti yksitellen ja katot mikä ei natsannu.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Tarkoitin että boxi sais väärää tietoa tai ei mitään tietoa joltakin anturilta kaasuläppä, imuilma, moottorinlämpö, eli jokin liitin ei saa kunnon kontaktia tai anturi olis rikki.ckolli kirjoitti:Boxilla ei ole tietoa kaikista antureista???Turbo_IS kirjoitti:Sanoit että bensa haisee, eli saa liikaa. Viitannee siihen ettei boxilla ole tietoa kaikista antureista ja ohjelma sekoaa ja kone saa liikaa. Kattoisin ensin kaikki liittimet ettei ole hapettumaa tms. Sitten antureiden kimppuun.glue kirjoitti:Vena tuli purettua ja hoidettua, mutta ei auttanutKun venasta ottaa piuhan irti niin tyhjäkäynti katoaa, eli tuskin se mistään muualta ilmaa saa?
Ei ollut vaikea operaatio, kiitos ckollin hyvien ohjeiden.
Mutta mitäs seuraavaksi. Uudet tulpat voisi ainakin hakea..
Mitä tolla tarkotat?. Boxilla voi olla tasan tarkkaan tiedot antureista joita on olemassa.
Kakku haisee = liikaa bensaa ja tulpat kastuu... Kynttilät irti yksitellen ja katot mikä ei natsannu.
Mulla kun toi nasta oli hapettunut, niin käynnistäessä pölläytti mustaa pakokaasua, eli sai liikaa. Boxilla kun ei ollut tietoa kaasuläpän asennosta, niin ruiskautti polttoainetta liikaa sylintereihin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cossun korkea tyhjäkäynti
Taisi tuossa välillä juttu livahtaa tyhjäkäyntisolenoidin ihmeelliseen maailmaan. Se muuten kastuttuaaan esim. painepesussa tekee juuri tuon rundien nostamisen 3000 rpm kohdalle ja laskee "normaaliksi" (vähän alemmaksi; perussäätöön ohituskanavan ruuvin säädön mukaiseksi) kun töpselin nykäisee irti. Ei kuitenkaan pistä konetta käymään rikkaalla mikä Gluella näemmä on myös ongelmana.glue kirjoitti:Tuossa aamupäivällä herättelin sierraa talviunilta ja lähti tapansa mukaan laakista käyntiin. Jonkun aikaa pyöri tyhjäkäyntiä hyvin, mutta sitten alkoi nousemaan. Lopulta tyhjäkäynti oli siellä 3000rpm ja kaasua pumppaamalla se laski ja silloin kuulosti että käy kolmella. Antoi vähän aikaa olla niin nosti taas 3000rpm. Auton sammutus ja ei lähde enää käyntiin ja bensa haisee. Tulpat märät. Kuivattelu ja odottelu ja taas käymään mutta sama ilmiö toistuu.
Missä mättää? Tyhjäkäynti venttiili?
Pari juttua tuli oireista mieleen:
1) suuttimet jumittaa. Hyvin tyypillistä muutaman kk:n käyttämättömyyden jälkeen. Kisko/suuttimet irti ja ensin cleanspraytä, sitten "dödöä" eli ruosteenirroitinta/vast. ohutta ja tunkeutuvaa öljyä. 4 olutpulloa (tyhjää; joku kerholainen voinee vaikka lahjoittaa, tai auttaa tyhjennyksessä) joihin zoomaat suuttimet ja pyydät kaveria starttaamaan ja katsot tuleeko kaikista nätti sumu vai poron kusi. Viimeisenä konstina jos suutin/met edelleen kusee, voi mekaanisesti, ERITTÄIN VAROVASTI, yrittää painaa neulaa esim pienehkön ruuvarin muovi/kumikahvapuolella. Omalla vastuulla! Taita neula ja... Tätä mä en kirjoittanut

2) lämpötilatunnistin/liitin hapettunut; luulee kone olevansa vieläkin karmeessa pakkasessa ja soosia piisaa....
Nämä kaksi kohtaa siis törkeän rikkaanakäymisongelmaan.
Ai niin; tyhjäk. venttiileitä on useita versioita. Oma saldo toistaiseksi 3kpl erilaisia. Käyvät kaikki ristiin.
Viimeksi muokannut jjs, Ma Maaliskuu 29. 21:58:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mullakin teki viimeksi tänään cossu ilkeän tempun valossa töistä lähtiessä.
Rupesin jarruttelemaan valoihin ja kun lopulta painoin kytkimen pohjaan nousi kiekat kolmeen tonniin ja alas about tonniin kolmeen kertaan.
Tyhjäkäyntivena on putsattu ja liikkuu herkästi.
Tota häiriötä se tekee kylmähköllä koneella ainoastaan ,ihan kuin se ei osais päättää onko "ryyppy" päällä vai ei?
Rupesin jarruttelemaan valoihin ja kun lopulta painoin kytkimen pohjaan nousi kiekat kolmeen tonniin ja alas about tonniin kolmeen kertaan.
Tyhjäkäyntivena on putsattu ja liikkuu herkästi.
Tota häiriötä se tekee kylmähköllä koneella ainoastaan ,ihan kuin se ei osais päättää onko "ryyppy" päällä vai ei?
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Re: Cossun korkea tyhjäkäynti
Taitaa rikkaalla käyminen johtua lähinnä viturallaan olevista säädöistä. Tyhjäkäyntiventtiilin piuhan irroittaminen mun tapauksessa johtaa kyllä tyhjäkäynnin totaaliseen katoamiseen. Nyt en ole muuta kun paikallaan autoa käyttänyt, joten en taida tehdä mitään ennekun pääsen lämmittämään koneen kunnon ahdoilla. Tulpat ainakin näytti aika karstaisilta, kun autoa on vain silloin tällöin talven aikana käytetty paikallaan, seisonnan aikana. Sitten jos vielä temppuilee niin tehdään jjs:n neuvomat toimenpiteet..jjs kirjoitti: Taisi tuossa välillä juttu livahtaa tyhjäkäyntisolenoidin ihmeelliseen maailmaan. Se muuten kastuttuaaan esim. painepesussa tekee juuri tuon rundien nostamisen 3000 rpm kohdalle ja laskee "normaaliksi" (vähän alemmaksi; perussäätöön ohituskanavan ruuvin säädön mukaiseksi) kun töpselin nykäisee irti. Ei kuitenkaan pistä konetta käymään rikkaalla mikä Gluella näemmä on myös ongelmana.
Pari juttua tuli oireista mieleen:
1) suuttimet jumittaa. Hyvin tyypillistä muutaman kk:n käyttämättömyyden jälkeen. Kisko/suuttimet irti ja ensin cleanspraytä, sitten "dödöä" eli ruosteenirroitinta/vast. ohutta ja tunkeutuvaa öljyä. 4 olutpulloa (tyhjää; joku kerholainen voinee vaikka lahjoittaa, tai auttaa tyhjennyksessä) joihin zoomaat suuttimet ja pyydät kaveria starttaamaan ja katsot tuleeko kaikista nätti sumu vai poron kusi. Viimeisenä konstina jos suutin/met edelleen kusee, voi mekaanisesti, ERITTÄIN VAROVASTI, yrittää painaa neulaa esim pienehkön ruuvarin muovi/kumikahvapuolella. Omalla vastuulla! Taita neula ja... Tätä mä en kirjoittanut![]()
2) lämpötilatunnistin/liitin hapettunut; luulee kone olevansa vieläkin karmeessa pakkasessa ja soosia piisaa....
Nämä kaksi kohtaa siis törkeän rikkaanakäymisongelmaan.
Ai niin; tyhjäk. venttiileitä on useita versioita. Oma saldo toistaiseksi 3kpl erilaisia. Käyvät kaikki ristiin.
Kiitokset.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Dooih ja nyt on tyhjäkäyntisolenoidi lionnut yön yli bensassa.
Tässä nyt sitten kuvallinen kertomus puhdistuksesta.
1. Irroitus.
Vedä liitin irti solenoidista.
Avaa kaksi ruuvia ja poista kiinnitysrengas ruuveineen.
Kopauta pari kertaa venttiilin kylkeä varovasti.
Laita kypärä päähän.
Ota tanakka ote venttiilistä ja nitkuttelemalla vedä se irti ja kas lensit selällesi, juuri tuon vuoksi piti poistaa kiinnitysrengas ja ruuvit ettei ne lennä mäelle. Kypärä siksi koska kuitenkin löit pääsi konepeltiin.
2. Puhdistus
Anna venttiilin alaosan liota bensiinissä jonkin aikaa.
Puhdista päällisin puolin venttiili.
Mittaa venttiilin keskiruuvista matka mutterin päähän. Cossuissa 2,6-2,7mm, muunkinlaisia mittoja olen kuullut.
Avaa mutteri varovasti 4mm hylsyllä ja PIDÄ PEUKALOA stopparina ettei osat singahda.
Ota mutteri, keskitysprikka ja jousi pois ja PIDÄ sitä peukaloa edelleen stopparina. Avita mäntää esim pienellä ruuvarilla ulos (jos ei lentänyt jo) ja poista se sekä alla oleva jousi.
ÄLÄ SEKOITA jousia keskenään sillä ovat eri jousivoiman omaavia.
Ja kas tässä se koko komeus on purettuna. Kuten huomaat täällä käytetään puoliarkki serlaa talouspaperina.
Kuten huomaat on männässä pieniä reikiä. Puhdista ne neulaa ja bensaa apuna käyttäen ja puhalla lopuksi puhtaaksi.
Hio mäntää hieman esim vesihiomapaperilla ja pese lopuksi osat uudestaan.
Voitele mäntä kevyesti aseöljyllä ja kasaa vena.
Vaikka mutteri on ns lukittuva sanoisin että kannattaa laittaa lukitteeksi tippa kynsilakka tms lisäksi.
Voitele venttiilin o-renkaat vaseliinilla ettet seuraavallakin kerralla lennä persiillesi sitä irroittaessasi, sillä noin puolen vuoden välein joudut tämän toimenpiteen tekemään.
Paikalleenasennuksessa et tarvitse kypärää mutta toki voit sitä käyttää jos haluat.
Kuva (epäselvä) venan päädystä.
Tässä nyt sitten kuvallinen kertomus puhdistuksesta.
1. Irroitus.
Vedä liitin irti solenoidista.
Avaa kaksi ruuvia ja poista kiinnitysrengas ruuveineen.
Kopauta pari kertaa venttiilin kylkeä varovasti.
Laita kypärä päähän.
Ota tanakka ote venttiilistä ja nitkuttelemalla vedä se irti ja kas lensit selällesi, juuri tuon vuoksi piti poistaa kiinnitysrengas ja ruuvit ettei ne lennä mäelle. Kypärä siksi koska kuitenkin löit pääsi konepeltiin.
2. Puhdistus
Anna venttiilin alaosan liota bensiinissä jonkin aikaa.
Puhdista päällisin puolin venttiili.
Mittaa venttiilin keskiruuvista matka mutterin päähän. Cossuissa 2,6-2,7mm, muunkinlaisia mittoja olen kuullut.
Avaa mutteri varovasti 4mm hylsyllä ja PIDÄ PEUKALOA stopparina ettei osat singahda.
Ota mutteri, keskitysprikka ja jousi pois ja PIDÄ sitä peukaloa edelleen stopparina. Avita mäntää esim pienellä ruuvarilla ulos (jos ei lentänyt jo) ja poista se sekä alla oleva jousi.
ÄLÄ SEKOITA jousia keskenään sillä ovat eri jousivoiman omaavia.
Ja kas tässä se koko komeus on purettuna. Kuten huomaat täällä käytetään puoliarkki serlaa talouspaperina.
Kuten huomaat on männässä pieniä reikiä. Puhdista ne neulaa ja bensaa apuna käyttäen ja puhalla lopuksi puhtaaksi.
Hio mäntää hieman esim vesihiomapaperilla ja pese lopuksi osat uudestaan.
Voitele mäntä kevyesti aseöljyllä ja kasaa vena.
Vaikka mutteri on ns lukittuva sanoisin että kannattaa laittaa lukitteeksi tippa kynsilakka tms lisäksi.
Voitele venttiilin o-renkaat vaseliinilla ettet seuraavallakin kerralla lennä persiillesi sitä irroittaessasi, sillä noin puolen vuoden välein joudut tämän toimenpiteen tekemään.
Paikalleenasennuksessa et tarvitse kypärää mutta toki voit sitä käyttää jos haluat.
Kuva (epäselvä) venan päädystä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Voihan piuhan jättää irti tyhjäkäyntivenasta , kylmänä käy vaan vähän liian hiljaa mutta lämpöisenä normaalisti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
mites vikamuisti?siipicossu kirjoitti:Voihan piuhan jättää irti tyhjäkäyntivenasta , kylmänä käy vaan vähän liian hiljaa mutta lämpöisenä normaalisti.
kaverin hondassa (aerodekki accord) kun oli vikamuisti täynnä niin eipä enään käynnistynyt

tyhjennyksen jälkeen taas normaalia ajoa.
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
moro
siitä saa aika helposti mekaanisen toinen piuha poikki ja kytkin kabiiniin.ckolli kirjoitti:Cossut toimii ilmanki tuota venaa, tosin kylmäkäynnistyksessä saa kikkailla kaasun kanssa
omassa on sitä ongelmaa että kun pysähdyn ajosta valoihin, niin meinaa melkein sammua kierrokset tippuu alas ja sitten taas nousee ja hötkyilee hetken joten en käytä sitä kun kylmä käynnistyksessä.....
t.mika
-
- Ylläpitäjä
Itsellä näyttää olevan viittä vailla kaput koko hässäkkä. Toimii kuin vilkku.
Jos sen ottaa pois kannattaa nostaa tyhjäkäyntirundeja noin 100rpm koska saman tuo vena tekee toimiessaan.
Muistaakseni tyhjäkäynnin säätöohjeissa sanottiin että ilman venaa säädetää 800rpm ja kun venan lykkää toimimaan pitäs nousta 850-900rpm rundit.
Jos sen ottaa pois kannattaa nostaa tyhjäkäyntirundeja noin 100rpm koska saman tuo vena tekee toimiessaan.
Muistaakseni tyhjäkäynnin säätöohjeissa sanottiin että ilman venaa säädetää 800rpm ja kun venan lykkää toimimaan pitäs nousta 850-900rpm rundit.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Suunnilleen noin.ckolli kirjoitti:Itsellä näyttää olevan viittä vailla kaput koko hässäkkä. Toimii kuin vilkku.
Jos sen ottaa pois kannattaa nostaa tyhjäkäyntirundeja noin 100rpm koska saman tuo vena tekee toimiessaan.
Muistaakseni tyhjäkäynnin säätöohjeissa sanottiin että ilman venaa säädetää 800rpm ja kun venan lykkää toimimaan pitäs nousta 850-900rpm rundit.
Viritysaste kun tuntuu rankentuvan noissa joka kevät vähintään 2 stagea, niin seurauksena on yhä huonommin tyhjää käyviä himmeleitä. Tyhjäkäynti, manuaalisesti ruuvista, kuumana 950-1000 on ollut aika sopiva.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noita on tosiaan eri versioita, kuten taisin jo ed. sivun puolivälissä mainita.KtK kirjoitti:Räpelsin tänään tyhjäkäynti solenoidin kanssa ja huomasin sen olevan erilainen mulla kuin ckollin kuvaama. Mäntä hieman erilainen ja jousi ainoastaan sisäpuolella mäntää. Ja tapin päässä olevaa mutteria ei pysty kiertämään syvemmälle kuin että on 1.5mm ruuvia näkyvissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun korkea tyhjäkäynti
Mites toi kossun vena nyt pitä kasata, miten ne jouset kuuluu tulla ja miten päin se vena kuuluu tulla?
edit: Hmm ilmeisesti mäntä väärinpäin se vena ei aukea kunnolla ja ilmeisesti se tiukempi jousi tulee sisälle ja löysempi siihen ulkopuolelle mutteria vasten?
edit: Hmm ilmeisesti mäntä väärinpäin se vena ei aukea kunnolla ja ilmeisesti se tiukempi jousi tulee sisälle ja löysempi siihen ulkopuolelle mutteria vasten?