Cossun viritys ja alavääntö.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Cossun viritys ja alavääntö.

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 25. 21:33:17 2004

Nyt rupeaa olemaan kaikki säädöt kohdallaan ja dynotus vielä uupuu ,mutta vielä on parantamisen varaa kyllä.

Cossussa on nyt 4wd cooleri ja imusarja painekoteloineen viilattuna ja kiillotettuna paremmin virtaaviksi. Kevyesti portattu kansi (tekijän mukaan paremmin vääntö kuin kierroskoneeseen sopivaksi tehty) Esim imuvenan takaa kurkkua ei ole avarrettu maksimi mittoihin.
Wolfin lastu ,vihreet ja muut asiaan kuuluvat kilkkeet. Ahtoja 1.2Bar.

Koneen alavääntö paikaltaan liikkeelle lähtiessä on kuitenkin heikentynyt entisestä ,meinaa sammua varsinkin kylmällä koneella jos hiukankin liian nopeasti kytkimen ylös päästää.Mutkiin on pakko pistää pienempää pykälää kun ei väännä enää yhtään alhaalta Se on ihan laama ,kunnes kierroksia on 2500 ja sen jälkeen tulee voimaa niin ettei pito tunnu riittävän kolmosellakaan kostealla asfaltilla kiihdyteltäessä.

Vanhalla kokoonpanolla irtosi 0.9 paineilla 265Hv ,mut nyt on potkua rutkasti enemmän 2500Rpm jälkeen.

Millä tota teho viivettä vois saada hiukan pienennettyä ,onko nokkien ajoituksen muutoksella mahdollisesti jotain vaikutusta alavääntöön. Lastuja on nyt kahta erilaista kokeiltu ja vaikutusta ei pers tuntumalla huomaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 25. 21:48:31 2004

Eikö se 2500 rpm ole muka tarpeeksi alhaalta.
Nokkien ajoituksella voi saada vähän muutettua.
Mikä ylös saadaan lisää on yleensä alhaalta pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 25. 21:58:42 2004

Kai seokset on säädetty uudestaan kohdilleen? Aika oleellista jos on MAP-pohjaiseen autoon tehty virtauksiin vaikuttavia muutoksia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 25. 22:05:34 2004

siipicossu kirjoitti:Eikö se 2500 rpm ole muka tarpeeksi alhaalta.
Nokkien ajoituksella voi saada vähän muutettua.
Mikä ylös saadaan lisää on yleensä alhaalta pois.
Joo ei se 2500rpm tehonnousu liian alhaalla ole ,mutta mikä on sitä alavääntöä sen alapuolelta heikentänyt entisestä Kannen,imusarjan ymm virtaus on varmasti parempi kuin ennen ,sen verran oli paljon pykälää sovituksissa ja huonoa pinnan laatua painekotelon mutkissa ymm.

Eihän näillä operaatioilla ole samanlaista vääntöä heikentävää vaikutusta kuin esim 310 asteisella nokalla ja 48mm kaasareilla vapari ohc:ssa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 25. 22:08:00 2004

JesseT kirjoitti:Kai seokset on säädetty uudestaan kohdilleen? Aika oleellista jos on MAP-pohjaiseen autoon tehty virtauksiin vaikuttavia muutoksia.
Seokset on ok ,mittarista tulee seurattua käyttäytymistä operaatioitten jälkeen.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Maaliskuu 25. 23:51:21 2004

kannattaa viedä penkkiin ja jonkun gurun antaa säätää ne ajotukset nokista
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Vastaa Viestiin