rs turbo johtosarjanvaihto???

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

rs turbo johtosarjanvaihto???

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Maaliskuu 15. 21:44:48 2004

elikkäs ois sellanen ongelma jotta pitääkö/saako rs turbon johtosarjan vaihdettu esim.sulakerasialta vaiko pitääkö vaihtaa koko hela hoito?? :?

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ma Maaliskuu 15. 22:10:26 2004

Sanoisin että helpommaksi tulee vaihtaa koko paska edestä loppuun. En tosin ole tutkinut miten sulakerasian pohja lähtee purkautumaan :roll:

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Maaliskuu 15. 22:17:30 2004

oon aatellu vaihtaa koko sarjan, paitsi taakse menevät johdot.. :)jos sitä kerta ei helposti saa vaan vaihdettua sulakerasialta!!??joku joka tiätää/on tehnyt homman vois sanoo mikä on helpointa.. ??!! :?

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ma Maaliskuu 15. 22:40:00 2004

kannattaa kerralla vaihtaa koko johtosatsi takalampuille asti.

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ma Maaliskuu 15. 23:41:21 2004

Kyllä sen moottorinohj.järjestelmän johdotukset saa purettua kohtuullisen helpostikin, mutta aikaa, hyvät hermot ja kytkentäkaavion se vaatii(ne johtosarjan teippaukset on kiva purkaa). Äkkiä muistellen sulakerasian lävitse ei kulje kuin bensapumpunreleelle menevät johdot ja yksi rele sulakerasiaan, siis moottorinohjausjärjestelmään kuuluvista. Mutta kun niissä moottorinjohtosarjoissa kulkevat myös kaikki muut etupään sähköpiuhat! Mutta kyllä sen saa vaihdettettua. RST:n johtosarjoissa on sitten muuten eroja kaasuläpänanturin osalta ainakin S1:n ja S2:n välillä!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 16. 7:48:54 2004

Itse perkasin juuri viime viikonloppuna KE-jetronic johdot pois Orionin S1 johtosarjasta niin että sinne jäi valot, flekti, lataus, starttaus, varoitusanturit, pyyhkimet, pumput, .... Aika tympäisevää hommaa, mutta onneksi kovin moni johto ei mene sulakerasian läpi kabiinin puolelle. Koko johtosarjan jos haluaa vaihtaa, niin kyllä se pääjohtosarja on vaihdettava joko kokonaan tai sitten laitettava poikki siitä mistä kytkinpolkimen kohdalta lähtee ne noin 15 johtoa taakse. Itse pistin aikoinaan poikki kun S1 johtosarjan laitoin Orioniin, koska takapään sähköissä oli niin paljon eroa. Jos tulee jotakin tarkempaa kysyttävää, niin kysy pois. Rupeaa pikkuhiljaa muistamaan jo kaikkien johtojen väritkin ihan ulkoa. Huolestuttavaa :roll:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 16. 10:12:38 2004

vaihda koko sarja vain suosiolla.

takavalon yn johdot menee itsestään oikeaan paikkaan kun laitat vanhan johtonipun mukana rautalangan ja kiskot sillä samalla langalla uuden paikalleen. ai niin, kun katkaisee takaluukun kanteen menevän johtonipun niin sammuu orggis radio. weird?

been there, done that.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ti Maaliskuu 16. 20:41:22 2004

kyllä...täs pitää sit vaan ruveta perkaamaan johtasarjaa toisesta toiseen escoon.... :) :)

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » To Maaliskuu 18. 10:30:41 2004

Joo, kai se viisainta ois vaihtaa koko johtosarja. Mä olin laiska ja katkasin taakse menevät. Kantsii vaan olla tarkkana, jos erilaiset johtosarjat, muistaakseni osa eri värisiä vai olikohan toisessa enempi johtoja?

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » To Maaliskuu 18. 22:08:04 2004

juu..onnekx aato rupee muuten oloo koos..toukokuu lähenee uhkaavasti :)

Vastaa Viestiin