Taitaa sieltä muut osat tulla ensin ulos ku kampiakseli. Onhan 903cc fiiatin koneessakin vaan 3 runkolaakeria jo ne koneet kierää parhaimmiillaan yli 10 000 rpmylimark kirjoitti:Juu ne neljä runkolaakeria on aika helposti vaihdettavissa vaikka kuuteen?
Paljonko tehoja saatu 2.8 colognesta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
tommoiset kiekathan on silkkaa murhaa kutoskoneelle,varsinkin v-mallin...ytte kirjoitti:Enpä ooSierra xr4x4 kirjoitti:ootkos kokeillu sit kierrättää tota kutosta ite, vai onko tämäkin esson baari tietoaOn vaan tullu eteen kisakoneita jotaka on kieräneet yli 7000rpm. Mut sopii mulle että se kone ei kestä yli 6500rpm millään
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Joo... Ei sitä kutosta, ku kutosta kannata yli 4000 kierättää, tiiä millon hajoofomoco3 kirjoitti:tommoiset kiekathan on silkkaa murhaa kutoskoneelle,varsinkin v-mallin...ytte kirjoitti:Enpä ooSierra xr4x4 kirjoitti:ootkos kokeillu sit kierrättää tota kutosta ite, vai onko tämäkin esson baari tietoaOn vaan tullu eteen kisakoneita jotaka on kieräneet yli 7000rpm. Mut sopii mulle että se kone ei kestä yli 6500rpm millään
-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Heh tämäpä on kirvottanu kielen kantoja....
Itellä kokemusta kolmesta kutvosesta... Aika ajoin kierrättämistä ainaskii kestää.
Tietenkää ihan joka päiväsestä rääkkämisestä en tiiä
MUTTA MUTTA Eikös ne kutvoset kuitenkii oo vääntö pelejä??
Taitaapi olla nuo riisikupit kierrättämistä varten.. HÄH??
Itellä kokemusta kolmesta kutvosesta... Aika ajoin kierrättämistä ainaskii kestää.
Tietenkää ihan joka päiväsestä rääkkämisestä en tiiä
MUTTA MUTTA Eikös ne kutvoset kuitenkii oo vääntö pelejä??
Taitaapi olla nuo riisikupit kierrättämistä varten.. HÄH??
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
ytte kirjoitti:Taitaa sieltä muut osat tulla ensin ulos ku kampiakseli. Onhan 903cc fiiatin koneessakin vaan 3 runkolaakeria jo ne koneet kierää parhaimmiillaan yli 10 000 rpmylimark kirjoitti:Juu ne neljä runkolaakeria on aika helposti vaihdettavissa vaikka kuuteen?
Kierroksista en tiedä, taisi olla ahdistettu kone. Mutta kampura kesti, lohko ei!
http://www.corral.net/forums/showthread ... did=387871
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Hieman erikoisen näköinen V6:nenArto65FB kirjoitti: Kierroksista en tiedä, taisi olla ahdistettu kone. Mutta kampura kesti, lohko ei!
http://www.corral.net/forums/showthread ... did=387871
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ilmeisesti miehet on räjäytelleet ja rakentaneet useankin koneen kun tietävät mitä kestää ja mitä ei. Cologne vakio alakerralla maksimi kierrokset 6500, mielellellään 6000. 2.8i tuottaa 'korkeimman' maksimitehon (160hp versio) 5800rpm, 2.9 ja muut reilusti alle tuon. maksimitehon kierrosten jälkeen tehokäyrä tippuu näissä kuin lehmän häntä eikä kiihtyvyys todellakaan enää parane. Mitään perusteita kierrättää vakio kutosta yli 6000 ei ole. Jos se jonkun mielestä vielä kiihtyy niin silloin ei tiedä kiihtymisestä mitään.
Kyllähän nuo saa kestämään ja kiertämään vaikka 8000, mutta yhteisiä osia vakio moottoriin on silloin luokkaa kampura ja lohko. Ja kyllähän vakio mosakin (hyvä yksilö) kestää hetkellisesti vaikka 7000rpm, syyt tällaiseen rääkkiin löytyvät aina omistajan pääkopasta ja seuraukset kärsii kukkaro.
Kyllähän nuo saa kestämään ja kiertämään vaikka 8000, mutta yhteisiä osia vakio moottoriin on silloin luokkaa kampura ja lohko. Ja kyllähän vakio mosakin (hyvä yksilö) kestää hetkellisesti vaikka 7000rpm, syyt tällaiseen rääkkiin löytyvät aina omistajan pääkopasta ja seuraukset kärsii kukkaro.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
No nyt on koneen kaikki alakerran osat ja koko lohko särötarkastettu että ei ainakaan vielä ole orastavia vikoja... Ja tarkoituksena mulla tuskin on kierrättää tota tappiin... Ainakaan joka kerta... Vaikka mitenkä sen nyt ottaa jos pelkkää streetreissiä vaan ajetaan. Ja sitten: Onko noissa 2.8:seis rajoitinta ja missä kierrosalueella se mahtaa pätkäistä??? Ja voiko kytkee pois niin vois kokeilla että mitä mä saan sen kiertämään 
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Ei kai niissä rajoitinta ole?? Lyöt vehkeet nippuun, pedaalin pohjaan ja pyydät katsojia siirtymään hieman kauemmaksi.Colognevsa kirjoitti:. Ja sitten: Onko noissa 2.8:seis rajoitinta ja missä kierrosalueella se mahtaa pätkäistä??? Ja voiko kytkee pois niin vois kokeilla että mitä mä saan sen kiertämään
S a a b & F o r d
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Korjaapa skorppi, mutta muistelen että 6250 kiekassa tuo rajoitin pätkäisee. siis 2,8 koneessa, ja sama se taitaapi olla myös tässä kossun kutosessa.
Ja kyllä, kyllä on tullut tutuksi hyvin monta kertaa kyseinen ilmiö... sattui kerran tuolla vanhalla koneella kesäkuumalla motarille kiihdytyksen aikana moinen, antoi melkoisen afterburner -efektin. Sen huomasi myös peräkoukkua kutitellut chevy-kaappi kuskeineen... nousi jalka kaasulta, oletti vissiin että pakoputkesta tulee seuraavaksi muutakin perässä
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Eikös tollasesta kutosesta luulis saavan vaparinakin virittämällä tuhdisti alavääntöä ja ainakin kohtuulliset huipputehot kumminkin. Luulisin ,että 180Hv gologne on mukavampi ajettava kuin 240Hv ohc ,missä ei alavääntöä takuulla ole lainkaan.
Mielestäni liikaa tuijotetaan huipputehopiikin lukemaa ,mistä ei katukäytössä kumminkaan pääse kovin usein nauttimaan ,muutakuin täysillä kiihdytettäessä.
Mielestäni liikaa tuijotetaan huipputehopiikin lukemaa ,mistä ei katukäytössä kumminkaan pääse kovin usein nauttimaan ,muutakuin täysillä kiihdytettäessä.
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Muistuttakaapas ny et mikä riusku oli mikäkin: OHC:ssä muistaakseni EFI ainakin oli L-jetronic ja joku joskus väitti että DOHC:ssa olis ollu K-Jetronic? EFIN:n ja MFI:n eron kyllä tiedän! Mutta mikä esim. tää mun ruisku on siinä on 2kpl ilmamäärämittareita ja tietenkin ne 6kpl suuttimia?????Sierraxr4x4 kirjoitti:muisteekseni tuo 6250 tai 6400... pitää tarkastaa ohjekirjasta ku kerkee... siis ainakin tossa k-jetronikissa
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Taitaapi se sähköjuttu hieman rajoittaa suosiota siihen...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Täällä raahessa on mk1 scorpio jossa on mulkosilmä scorppari tekniikka ja omistajaa sanoo että johtosarja kytkeminen ei todellakaan ole mikään pikkujuttu
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
totteleekohan nimeä Järnberg? vai olikohan hän edes Raahesta...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
ei tällä kaverilla ole tiimiä kuin itsensä kanssa 
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Tarina kuuvetosen kierroskestävyydestä, sarjassa "Miten tyhmä sitä voi ihminen olla":
Mulla oli aikoinaan vuonna miekka ja kypärä Taunus 2,3-litraisella Kölnillä. Oli sitä pikkuisen viilailtukin (ei ihan niin vähänkään oikeastaan) vaikkakin kone piti melkoista naputusta koko sen ajan kun se minulla oli. Tähän päivään mennessäkään en tiedä mikä siinä koneessa kolisi. No enivei. Siinä oli kerran sähköissä vähän jotain häikkää ja kävi niin, että kun ajoin kahvilan pihaan niin auto toimi siihen saakka ihan ok, mutta kahvilta tullessa ei oikein kaasupoljin sitten antanutkaan totuttua vastinetta. Menin pellin alle ihmettelemään ja totesin että kaasuvaijerin kuori oli lievästi sulaneen näköinen. (myöhemmin totesin että auto oli päättänyt maadoittaa moottorin kaasuvaijerin kautta -> vaijeri oli käynyt vähän kuumana...) Kuori oli sulanut sen verran vaijeriin kiinni, että kaasun toiminta oli hyvin ailahtelevaa. Päätin ajaa kuitenkin auton kotiin. Meno oli sellasta nykivää, kun painoi kaasua niin auto hyökkäsi ja kierrokset jäi päälle. Sitten kun napautti kaasua niin vaijeri hölläsi taas sen verran että kierrokset putosi. Lähellä kotia sitten eräässä ylämäessä alkoi nykiminen vituttaa siinä määrin paljon, että tuli sellainen "ON SE NYT VITTU"-fiilis ja runttasin polkimen pohjaan. No sehän sitten tietysti jäi sinne...
Kierrosten noustessa ja vauhdin kiihtyessä iski paniikki ja siinä sekunnin ajassa kun ihmettelin mitä tehdä, niin tein tyhmimmän ajateltavissa olevan teon ja heitin vaihteen vapaalle. Siinä samassa tajusin virheeni ja käsi syöksyi virta-avaimelle, mutta ehdin nähdä (ja kuulla) kun rundikellon viisari heitti ns. tappiin, joka kyseisessä mittarissa oli 8000. Viisari meni vielä noin tuhannen kierroksen edestä suurimman merkin ohi. En ole koskaan muualla kuullut miten Fordin kuutonen kiekaisee sillä lailla...
Olin aivan varma että se oli sen koneen menoa, mutta yllätys oli suuri kun shokista toivuttuani kokeilin konetta käymään. Lähti laakista ja kävi kuin kello. Ei mitään vauriota, koska auto kulki edelleen ihan samalla lailla kuin ennenkin.
Tarinan opetus: Tuurilla ne laivatkin seilaa ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Mulla oli aikoinaan vuonna miekka ja kypärä Taunus 2,3-litraisella Kölnillä. Oli sitä pikkuisen viilailtukin (ei ihan niin vähänkään oikeastaan) vaikkakin kone piti melkoista naputusta koko sen ajan kun se minulla oli. Tähän päivään mennessäkään en tiedä mikä siinä koneessa kolisi. No enivei. Siinä oli kerran sähköissä vähän jotain häikkää ja kävi niin, että kun ajoin kahvilan pihaan niin auto toimi siihen saakka ihan ok, mutta kahvilta tullessa ei oikein kaasupoljin sitten antanutkaan totuttua vastinetta. Menin pellin alle ihmettelemään ja totesin että kaasuvaijerin kuori oli lievästi sulaneen näköinen. (myöhemmin totesin että auto oli päättänyt maadoittaa moottorin kaasuvaijerin kautta -> vaijeri oli käynyt vähän kuumana...) Kuori oli sulanut sen verran vaijeriin kiinni, että kaasun toiminta oli hyvin ailahtelevaa. Päätin ajaa kuitenkin auton kotiin. Meno oli sellasta nykivää, kun painoi kaasua niin auto hyökkäsi ja kierrokset jäi päälle. Sitten kun napautti kaasua niin vaijeri hölläsi taas sen verran että kierrokset putosi. Lähellä kotia sitten eräässä ylämäessä alkoi nykiminen vituttaa siinä määrin paljon, että tuli sellainen "ON SE NYT VITTU"-fiilis ja runttasin polkimen pohjaan. No sehän sitten tietysti jäi sinne...
Tarinan opetus: Tuurilla ne laivatkin seilaa ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Kyllä noi koneet tuntuu ylikiekkoja sietävän jonkinverran. Tuttavan parvekkeella katteltiin joskus -94 ,kun eräs vinukki pisti dx corollaa käyntiin pikku rempan jälkeen parkkiksella ,heti kun se sai koneen käymään ,meni kierrokset tappiin ja raa'an kierrätyksen seasta kuului sellaisia outoja rallatuksia välillä ,ennenkuin se sai paniikissaan sen sammumaan. Tais irrota irtopaskat männistä sen huudatuksen jälkeen ,mut ei leikannu kiinni kumminkaan ,siitä hatunnostot.
-
xrissane
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
musicman kirjoitti:Tarina kuuvetosen kierroskestävyydestä, sarjassa "Miten tyhmä sitä voi ihminen olla":
Tuurilla ne laivatkin seilaa ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
¨
Siis tuollaista onnentunnetta tarkoitan
btw - nythän on niin, että kuutosten suhteen voidaan tässä(kin) klubissa puhua noista kuutiotuumien korvattavuusasioista ja ahtimien tarpeesta - jo aikoinaan siitä kuittailin noille merkurtyypeille ison-veden-tuolla-puolen jylläävässä IMON-foorumissa
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
miten on, razorass, nytrazorass kirjoitti:Aika aikaansa kutakin. Nyt on sen aika että rakennellaan neloskoneita, tähän myötävaikuttaa paljon myös se että osat löytyy jopa omilta tukkureilta erittäin sopivasti, jos ja kun paukahtaa. Toisekseen ei ole ennen tullut ohc:tä rakennettua, eli paljon puhuttua mielenkiintoa on runsaasti.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
cologne
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
ennenkuin hirveesti lähtee morkkaa V6 niin kannattaa muistaa esim. Rajamäen Arin 2.3 V6 coupe taunus
http://www.historicrace.fi/rsb29.htm
ilmoitettu teho on takapyöriltä ja kansina ihan normaalit 2. pakoreikäset.
http://www.historicrace.fi/rsb29.htm
ilmoitettu teho on takapyöriltä ja kansina ihan normaalit 2. pakoreikäset.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
kutosesta voimaa
Hyvä lähtökohta 2.8 viritykselle peruskone kuntoon poraus vaikka millinylikokoon, ollaan jo aika lähellä 3 litraa kannet pieni lasku , kanavat kohdalleen. peltisarjat. nokka vaikka v6t2 ( muistaakseni), vauhtipyörästä otettiin hiukan pois. Accelin johtosarjat ja jakaja kohdalleen (penkissä). peli oli vielä kaasarilla weberin sellaisella. Penkissä autosta irtosi jotain 185 heppaa ja väännöt jotain kivaa. Kone oli 80 mallin granadassa. Todistetusti auto kulki tuollaiset 230kmh Ajettiin sillä moottoritiellä kun perään tuli mp joka tuli huoltoasemalle perässä äijä kysyi että mikä v....u tuo härveli on siihen vastattiin vain että iso vanha taunus. Moottori pyörii vielä tänäkin päivänä ja on ihan hyvä kestoltaan. Muuta heikkoa kohtaa siinä ei ole kuin noi laakerit, huolehtii vain ettei ne pääse loppumaan.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
joo, en morkkaakkaan.. jos katsot mun viestiä, niin löydät "allakirjoituksesta" jotain yhteneväisyyksiä ko. moottorimallin kanssa
mä halusin virittää tätä moottorimallia just siksi, että mua kiellettiin tekemästä sitä
ja näitä moottoreja kun ei ole viritetty paljoa vaparina. täytyy sanoa, että olen ihan tyytyväinen lopputulokseen, eikä viritys moottoriremontin yhteydessä maksanut mansikoita. ja mikä parasta: alavääntö säilyi.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
cologne
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
En tarkoittanut ketään erikoisesti vaan yleisesti kaikille !
Kun -60/70 luvun taitteessa ajettiin Caprilla ratasarjaa Westlaken virittämillä A-blockin V6 nämä oli porattu liki 3 litraisiksi ja teho saatiin yli 300.. mutta näissä oli luotettavuus ongelmaa venttiilikoneiston ja lohkojen kestävyyden suhteen.
Tilanne muuttui kun cosworthin paja tuli ja teki 3.0 essex:stä 24v Dohc version ja 3.4l ylikoossa, tehoja saatiin jonkun matkaa yli 400
Alakertaan voi laittaa laatulaakerit esim. clevite 77 trimetal ja tasapainottaa limpun mäntineen ja v-pyörineen. Myös kevyempää mäntää ja kankea.
Hintaa tulee mutta pitäs kestääkin 7000 rpm ylitykset
Kun -60/70 luvun taitteessa ajettiin Caprilla ratasarjaa Westlaken virittämillä A-blockin V6 nämä oli porattu liki 3 litraisiksi ja teho saatiin yli 300.. mutta näissä oli luotettavuus ongelmaa venttiilikoneiston ja lohkojen kestävyyden suhteen.
Tilanne muuttui kun cosworthin paja tuli ja teki 3.0 essex:stä 24v Dohc version ja 3.4l ylikoossa, tehoja saatiin jonkun matkaa yli 400
Alakertaan voi laittaa laatulaakerit esim. clevite 77 trimetal ja tasapainottaa limpun mäntineen ja v-pyörineen. Myös kevyempää mäntää ja kankea.
Hintaa tulee mutta pitäs kestääkin 7000 rpm ylitykset
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
No ei siinä sitä tehonpaskaa niin paljoa ole --> vrt. Taunus clubin tehopenkitykset Sporttiautossa.cologne kirjoitti:muistaa esim. Rajamäen Arin 2.3 V6 coupe taunus
ilmoitettu teho on takapyöriltä ja kansina ihan normaalit 2. pakoreikäset.
Hyvään vauhtiin Ari on autonsa kyllä saanut!
S a a b & F o r d
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
joo... No sex like essex. Eikä ohc:ssä mitään vikaa ole, mun vanha kone palvelee edelleen Caprissa muttei omassa. Ei vaan oikein neloskone tuohon mun pyydykseen enää oikeen istu.taneli kirjoitti:miten on, razorass, nytrazorass kirjoitti:Aika aikaansa kutakin. Nyt on sen aika että rakennellaan neloskoneita, tähän myötävaikuttaa paljon myös se että osat löytyy jopa omilta tukkureilta erittäin sopivasti, jos ja kun paukahtaa. Toisekseen ei ole ennen tullut ohc:tä rakennettua, eli paljon puhuttua mielenkiintoa on runsaasti.![]()
![]()
takki kääntyi uudelleen
lueskelin vaan vanhoja viestejä läpi..
Voimasta.. Vakio alakerralla+Vakiokanavilla Essexistä 200+hp ja about 300nm vääntöä. Heti kun lunta on niin paljon maassa ettei enää liikkeelle pääse niin menee kone muttereiksi. Alakerta tehdään kokonaan uusiksi kestämään 7000rpm jatkuvaa rääkkiä ja kannet käy JR-tehokannessa portattavana. Melkeinpä uskallan sitten väittää että nykyisillä välityksillä ja tehopainosuhteella saa olla kohtuullisesti viritetty sierra että pysyy mukana 200km/h asti. Ja tokihan sitä saa tulla koittaan, Keväällä taas varmasti tavataan Alastarossa! Vai mitä taneli?
Ja talven aikana voi pellin alle tulla pikku päivitys kaasaripuolellekin.. hehe
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
joo.. pitää tulla koettamaan, voi olla ettei aika kyllä parane kun 0.3- 0.4s, kun ei taida olla varaa kun tuohon tasauspyörästön lukkoon, jos siihenkään.14.3 tai 14.4:n aika kun tulee, niin olen tyytyväinen. pitää nääs ostaa talviauto, sierra tai joku, siihen menee rahat.koneesta saisi kyllä se parikymmentä heppaa vielä iri,ja newttoneitakin, kun olisi rahaa ja inspistä..
kyllä köyhän elämä on vittumaista. 
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
cologne
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
joo ei ole enää, muistaakseni luin/kuulin jostain, että siihen tehtiin jotain muutoksia (tai jotain vst.) ja mentiin huonompaan suuntaan.Tähtisilmä kirjoitti:No ei siinä sitä tehonpaskaa niin paljoa ole --> vrt. Taunus clubin tehopenkitykset Sporttiautossa.cologne kirjoitti:muistaa esim. Rajamäen Arin 2.3 V6 coupe taunus
ilmoitettu teho on takapyöriltä ja kansina ihan normaalit 2. pakoreikäset.
Hyvään vauhtiin Ari on autonsa kyllä saanut!
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
jos ajattelee että takapyöriltä on mitattu 220hv, niin koneessa pitäis olla n. 260hv.. aika helvetisti tehoa 2.3 litraseen cologneen varsinkin jos kone on rehti 2.3:nen. täytyy sanoa että viritys on enemmän kuin onnistunut. mutta on sitä konetta hierottukin mun käsityksen mukaan. siis tätä arin mottia.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
All do respect and so on, but... Esitän noiden tehojen perusteella epäilyni iskutilavuuden osalta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.8
Aika hyvistä osista on kone kylläkin tehty, tehot voi ollakkin oikeita riippuen missä mitattu, onhan noita meinaan monenlaisia penkkejä suomen maalla. Yläviritteinen, miten lie ala väännöt. Yksi pata tehtiin 2.3 sta ja käyttöalue oli 4000-6500, sillä paras vetoalue. Penkissä tehoja oli tuollaiset 135 hv.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Mitä sulla oli 60-jalkaa alastarossa? Mulla meni parhaimmillaan muutamasatku päälle 2sek. Ja se 14.39 tuli helpohkosti heti kun lähti sutimatta liikkeelle, sutien aika painui heti 14.5-14.7 tuntumaan. Nyt on joka kerta aika parantunut kun on käynyt koettamassa eli kaippa sitä 13sek puolelle on seuraavaksi ajettava. ..mutta kuten sanotaan; Kauas on pitkä matka.taneli kirjoitti:joo.. pitää tulla koettamaan, voi olla ettei aika kyllä parane kun 0.3- 0.4s, kun ei taida olla varaa kun tuohon tasauspyörästön lukkoon, jos siihenkään.14.3 tai 14.4:n aika kun tulee, niin olen tyytyväinen. pitää nääs ostaa talviauto, sierra tai joku, siihen menee rahat.koneesta saisi kyllä se parikymmentä heppaa vielä iri,ja newttoneitakin, kun olisi rahaa ja inspistä..kyllä köyhän elämä on vittumaista.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
paa painetta,ni rupee ääni muuttuu kellossa,(hajoamisenkin suhteen)TeRoK kirjoitti:Joo ja sama testi on jatkunut jo yli 50tkmSkorppi kirjoitti:Oon ainakin laulattanu kossun kutosta rajottajan tuntumassa ja paljon, eikä ainakaan 15tkm aikana tullu mitään ulosEi hajoo millään.
silti tosi moottori,en vaihda,paitsi ehjään samanlaiseen
nii,ja rajotin tietty 6800,ettei rajota huippunopeutta
Viimeksi muokannut Timppa, Ma Lokakuu 24. 22:30:30 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timppa 24V
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo