4x4 N ryhmäläinen alkuperäinen tehtaan rakentama rallivehje?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vege
Ylläpitäjä

4x4 N ryhmäläinen alkuperäinen tehtaan rakentama rallivehje?

Viesti Kirjoittaja Vege » Su Helmikuu 22. 6:18:13 2004

http://man.unk.fi/~vege/cossu/ tossa on kuvia

ahdin nyt on vaihdettu isompaan, lähinnä kiinnostaa se voiko auto tosiaan olla alkuperäinen tehdaslähtöinen rallipeli, voiko tuo kansi olla orkkis vai onko cossu escortista lähtösin jne jne eli jos jollian tietoa miten tehtaalta noi on lähteny ni tulisi tarpeeseen, onko jätetty takapenkit paikalleen jne.

kojetaulun turhan pilkkomisen ymmärtää sikäli mikäli jos ja kun on tarvinnut sääntömuutosten takia vaihtaa kaaret

mutta mutta tietoa ja faktaa kaivattaisiin

kopio "alkuperäisestä" dynolapusta oli mutta siitäkään ei käynyt ilmi varmaksi mikä auto 301 heposta silloin, ja jotain ohjeita jossain paperilla on miten pitää öljyä olla jne.

auto on saksasta tuotu 98 sitä ennen sillä on saksassa ajettu jaon sielläkin ollut suomalais omistajalla

suomen puolella tuota on toki rallitaipaleillakin nähty silloin tällöin harvemmin

vaihdeaskikin tuossa vaikutti orkkis 5 loviselta

jruutiainen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jruutiainen » Su Helmikuu 22. 11:18:23 2004

En kyllä usko että olis tehdaspeli, n-ryhmässä piti olla muutama vuosi sitte takapenkit mutta lattiamatot kyllä sai poistaa.
Kumpiko pitäis olla A vai N

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Su Helmikuu 22. 11:23:25 2004

Ei ainakaan tehtaan A konen N läiseltä viritykseltä sisältä näyttää ja reissussa on rähjääntynyt,kaarissa ei ole säästelty jäykistää ainakin koria.
Minäkö, en se ollut minä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Su Helmikuu 22. 12:12:10 2004

Tehdastekoisessa kattoluukku, tuskinpa. Niin paljon on siviiliauton
osia jäljellä, että kotikutoiselta näyttää.

Vege
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vege » Su Helmikuu 22. 12:38:05 2004

toisaalta toi kattoluukkuhan varmaankin on pitänyt olla, koska kyse on cosworthin korista ja niissä on kaikissa tuo luukku, korimalliahan pitää olla tietty määrä siviilissäkin

KWV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja KWV » Su Helmikuu 22. 14:18:11 2004

Riipi sydäntä kattoa mihin kuntoon auto saadaan kun sitä vähän laitetaan. Tosin jos tekniikka tulee myyntiin tuosta niin minuun yhteyttä ;)

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Su Helmikuu 22. 15:02:27 2004

kyllä on kaukana tehdaskilpureista tuo.... kauheeta jälkeä kabiinissa...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Helmikuu 22. 15:05:44 2004

andeRS kirjoitti:kyllä on kaukana tehdaskilpureista tuo.... kauheeta jälkeä kabiinissa...
Samalla kannalla olen. "tein itse ja säästin" versio.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 4x4 N ryhmäläinen alkuperäinen tehtaan rakentama rallive

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 22. 17:57:14 2004

Vege kirjoitti:http://man.unk.fi/~vege/cossu/ tossa on kuvia

ahdin nyt on vaihdettu isompaan,
Tuolla ei sitten saa enää ajaa rallia; vain sprinttiä SS-ryhmässä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Helmikuu 22. 18:30:56 2004

Joo aika kamalan näköistä on sisällä. :roll:


Mutta on siinä ainakin hyvä akku. :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Helmikuu 22. 20:14:57 2004

Kaaret näkyi olevan OMP:n luokitellut,tohonaikaan kun sierralla ajettiin N-ryhmässä laatikko oli oltava orginelli synkkaloota.Sittemmin tuli sallituksi laittaa suorakytkentä ja luokitellut välitykset joita ei ole sierraan taidettu luokitella...-eipä silloin ännäläiseen saanut juuri tehdä muuta kuin laittaa turvavarusteet,ja kaikki luokitusvarusteet oli oltava mukana kuten häikäisysuojat peräkontissa ja matot paikoillaan.Jopa alkuun sai ajaa alkuperäisillä penkeillä ja vöillä!(+alumiinikaarilla :? )
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 22. 21:28:59 2004

Tehdasautohistoria: vaikuttaa epätodennäköiselle, mm. detaljit sähköjen vedoissa/ komponenttien sijoittelu puhuu sitä vastaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Su Helmikuu 22. 21:35:57 2004

Kyl mitä mäkin olen nähnyt tehdasvalmisteisia ford-kilpureita ni jälki on ollu virheetöntä ja viimeisteltyä. Kaaret on hitsattu etu ja taka tolppiin kiintiästi ilman mitään pulttiliitoksia välillä. Enkä myöskään oo nähny kattoluukullisia kilpureita tehtaan tekeminä... :?

Espen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Espen » Ma Helmikuu 23. 10:12:10 2004

Olenko paljon väärässä, jos väitän et se on Peltosen Jonin vanha auto??? Jos on, ni seuraava väite on et ei oo tehtaan tekemä peli....

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Helmikuu 23. 20:39:04 2004

Kattoiko muuten kukaan eilen ruttulippua?,oli meinaan hienon näköinen WRC-esco siinä katsastusta koskevassa osuudessa.Väritys omasta mielestä se hienoin valko-sininen isolla foordin lgolla kyljessä (ajalta kun kankkunen ajoi sillä ainoalla oikealla kilpa-autolla :wink: )
Kenenkähän auto mahtoi olla,ehkä kankkusen museosta :shock: ?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 23. 21:22:48 2004

Katselin samaa, ja ihmettelin kun auto oli vakioalusta/jarruosilla; eli ilmeisesti ryhmä N(?), mutta WRC -takasiivellä ja kuitenkin vakio etupuskurilla/ etulokasuojilla. Periaatteessa siis laiton yhdistelmä; WRC luokituspaketti (oikeastaan se on kokonaisuus eli eri auto) tulee käyttää kokonaisuudessaan, eli N ja A-ryhmän Cosworthissa ei saa käyttää yhtäkään WRC -osaa.
F- ryhmässä periaatteessa sama juttu niiltä osin kun säännöt eivät vapauta kokonaan luokituksista..
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Helmikuu 23. 21:40:51 2004

Tuli itselle heti mieleen että jonkun F-ryhmäläinen,mutta nuo alustan etuvetarit sulki sen vaihtoehdon pois,sitten taas takasivulaseissa oli nimet joten kuitenkin viittaisi kisakäyttöön...-ja kun sitä oltiin siviilikatsastamassa niin ei se miltään näyttelyesineltäkään tunnu :?:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 23. 22:12:55 2004

Esim Bastilla oli joku vuosi sitten (ehkä vieläkin) A-ryhmän Escort Cosworth joka näytti liki Escort WRC:lle, vain etulokasuojat kavalsivat ennenkuin kurkkasi tekniikkaa. Käyttötarkoitus oli asiakastilaisuuksien ajelut.
Joku vastaava homma ehkäpä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Helmikuu 24. 23:56:53 2004

Oliko tämä auto ruutulipussa?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Helmikuu 25. 19:07:08 2004

Taitaa olla sama laite,juuri puskurin päissä noi pienet "ford Credit"-tarrat.
Ei vaan taida olla sallittua käyttää tota WRC-siipeä A-ryhmässä,vai saako käyttää vain osaa kitin palikoista?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 25. 20:46:55 2004

jjs kirjoitti:Katselin samaa, ja ihmettelin kun auto oli vakioalusta/jarruosilla; eli ilmeisesti ryhmä N(?), mutta WRC -takasiivellä ja kuitenkin vakio etupuskurilla/ etulokasuojilla. Periaatteessa siis laiton yhdistelmä; WRC luokituspaketti (oikeastaan se on kokonaisuus eli eri auto) tulee käyttää kokonaisuudessaan, eli N ja A-ryhmän Cosworthissa ei saa käyttää yhtäkään WRC -osaa.
F- ryhmässä periaatteessa sama juttu niiltä osin kun säännöt eivät vapauta kokonaan luokituksista..
Tuossa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin