Kalle etsii 200 sarjan lohkoja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vieras
Ylläpitäjä

Kalle etsii 200 sarjan lohkoja

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Helmikuu 11. 8:13:13 2004

Laitetaas tännekki tuo.

Jatkuva kehittyminen vaati veronsa, joten SRT:n Ford Escort RS Cosworthista alkaa lohkot olla kortilla. Auton elinkaaren jatkamiseksi olemme kiinnostuneet ostamaan Ford Escort tai Sierra 4x4 Cosworthin lohkoja (type 200). Mikäli sinulla on ylimääräinen lohko, niin tarjoa sitä meille.

srt@sarlinraceteam.fi tai 0456 765 380

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Helmikuu 11. 18:03:14 2004

Eikös ne tehneet 200 lohkoja englannissa vieläkin ,niin olin jostain lukevinani. Hinta varmaan aika suolanen suomeen tuotuna.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 11. 18:39:53 2004

Johan minä hänelle "lahjoitin" yhden lohkon :wink: Ei vaan, kiven alla ovat 200 std käytetyt lohkot. Engelsmanneilta saa uusia lohkoja ja ei ne hinnat mitään hirmuja ole verrattuna muihin cossun osiin.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Helmikuu 11. 21:42:26 2004

Osatuonti Juha Junnikkala toi vasta Oulussa erän uusia 200:n lohkoja, liekö vielä ylimääräisiä hyllyissä.... Eikä nuo hinnat ollu mielestäni mitään kohtuuttomia.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 11. 23:03:39 2004

Pakko poiketa vähän: Jos nämä nettijutut pitäisivät aina kutinsa (en siis tarkoita tätä viestiketjua!), nyt ostettaisiin kiireen vilkkaa kaikki 92 -malliset OHC Transitit. Niissä kun piti olla elämää vahvempi 202 -lohko joka (muka) piti olla Escocossun lohko alunperin ja parempi kuin 200.....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Helmikuu 12. 0:34:34 2004

Joo, siinä oli engelsmanni keksinyt hyvät tarinat, ei muuta kuin transitin koneita metsästämään

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Helmikuu 12. 10:59:34 2004

KtK kirjoitti:Eikös ne tehneet 200 lohkoja englannissa vieläkin ,niin olin jostain lukevinani. Hinta varmaan aika suolanen suomeen tuotuna.
Onhan ne tavallaan kalliita. Uusi maksaa englannissa karvan yli 1000e, kun täällä pitäs saman verran maksaa yli 10v vanhasta ja 200tuhatta poljetusta :wink: .
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Helmikuu 12. 12:15:20 2004

Kallelta sain emailia:
Moikka,
Kiitos postista.
202 lohko taitaa olla ilman pitkien pulttien paikkaa ja ohuille putkilla???

T kalle
-----------

Onko noin?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Helmikuu 12. 14:52:03 2004

Tällasta sanoo englannin pojat:

When I was over at SCS I had a chat with Harvey Gibbs about the 202 block. They are slightly better than a 205 block but not as good as the 200 block. They basically are only good for a standard rebuild, are considerably cheaper than a 200 block and have less core plugs which would help make the water jacket slightly stronger.

The bad points:
- The piston bore walls remain the same thickness throughout whereas the 200 block's gets thicker near one end
- They cannot be long studded like the 200. Harvey held up the 2 blocks and showed where the 200 had meat to drill into and the 202 didn't.

They therefore a not seen as being the block of choice for higher powered engine. Also, the supply of them was brief and small, so you are unlikely to hear of them again.

Hope this helps!

Veikkaan että Kalle on oikeassa, ei transiittiin vahingossa laiteta superkestäviä lohkoja..

- Ville

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Helmikuu 12. 15:40:23 2004

Jes, kiitokset. Laitoin Kallelle tuon.

Vastaa Viestiin