rs2000 viriviri??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
rs2000 viriviri??
Termos. Kyselisin että, millä keinoin sais rs2000 -94 lisää tehoja? Mitäs kaikkea siihen tarttis ja mistä niitä sais kun ei ole vielä kokemusta? Paljonko siihen on mahdollista saada? Kiitos jo etukäteen!!
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Ylläpitäjä
Ihan offtopic, mutta onko sulla se cossun siivellä oleva rs?
No, alkuperäiseen kysymykseen, aluksi putkiston vaihto+katti pois ja vaikka paremmin virtaava suodatin. Pakosarjaakin kannattaa muokata tai vaihtaa....
Tsekkaa: http://www.rs2000-16v.com/
No, alkuperäiseen kysymykseen, aluksi putkiston vaihto+katti pois ja vaikka paremmin virtaava suodatin. Pakosarjaakin kannattaa muokata tai vaihtaa....
Tsekkaa: http://www.rs2000-16v.com/
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
- Paikkakunta: KOUVOLA
kyllä rs2000 saa yli 200hv vaparina ,mutta maksaa...
normaalit lastu +putkisto +vapaavirtaus suodatin ei tuo kuin max 20 hv
lisää ,mutta äänet tulee miehekkäämmiksi eli tuntuu kulkevan.
ehkä halvin olisi laskea puristuksia ja laittaa ahdin pellin alle ( penkistä paperit ,että tehon nousu jää alle 20% eli 180 hv.)
normaalit lastu +putkisto +vapaavirtaus suodatin ei tuo kuin max 20 hv
lisää ,mutta äänet tulee miehekkäämmiksi eli tuntuu kulkevan.
ehkä halvin olisi laskea puristuksia ja laittaa ahdin pellin alle ( penkistä paperit ,että tehon nousu jää alle 20% eli 180 hv.)
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=rs2000*TH* kirjoitti:kyllä rs2000 saa yli 200hv vaparina ,mutta maksaa...
normaalit lastu +putkisto +vapaavirtaus suodatin ei tuo kuin max 20 hv
lisää ,mutta äänet tulee miehekkäämmiksi eli tuntuu kulkevan.
ehkä halvin olisi laskea puristuksia ja laittaa ahdin pellin alle ( penkistä paperit ,että tehon nousu jää alle 20% eli 180 hv.)
Tuossa tuosta ahtamisesta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
No kun viritetään, viritetään _kunnolla_. Ensin alakerta uusiksi. Lisää porausta ja iskua, vahvemmat sisuskalut, samalla lasketaan sopivat puristukset. Kannen porttaus, uudet nokat, uusi pakosarja ja -putkisto ja perään vielä ohjelmoitava ruisku. Eiköhän noilla ala irrota.


Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
- Paikkakunta: KOUVOLA
joo ,eipä näköjään noin uutta kannatakkaan ahtaa
mutta jos malttaa pitää painet kurissa ,ahtamalla saadaan melko vähillä muutoksilla helppolla tehoa

mutta jos malttaa pitää painet kurissa ,ahtamalla saadaan melko vähillä muutoksilla helppolla tehoa
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
Joo jotakuinkin noi hommat ite tein viime talvena omaan ekkeriin, ainoastaan ohjelmoitava ruisku puuttuu "vielä"! Kyllä noilla konsteilla tuntu lisää tehoa jonkun verran tulevan. Ei ainakaan vakio mtx-75 loota kestäny kovinkaan montaa kovaa kiihytystä!!jallu kirjoitti:No kun viritetään, viritetään _kunnolla_. Ensin alakerta uusiksi. Lisää porausta ja iskua, vahvemmat sisuskalut, samalla lasketaan sopivat puristukset. Kannen porttaus, uudet nokat, uusi pakosarja ja -putkisto ja perään vielä ohjelmoitava ruisku. Eiköhän noilla ala irrota.

Tosiaan en oo kerenny vielä penkittää omaani, mutta paremmin pysyin kesällä kavereitten turbo vehkeitten imussa kun ennen kutitusta!!!!

-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Kerran tuota imusarjan virtauksia mittailleena, voisin todeta että, fordin inssit osaa kyllä fysiikan laskut. Aikanaan kyseisin mallin omistaneena tuli hankittua tietoa vehkeestä aika mittavasti ja yhden rallia ajavan kaverin autoa hyvinkin syvällisesti tutkineena tiedän et potentiaalia autossa on, mutta se maksaa(n.3500-5000€).
Kuten Lauri jo mainitsi imusarja toimii resonaattorina yhdessä pakosarjan kanssa. Imusarja virtaa vakiona yli 200 heppaa ihan mugavasti. Ruisku on kyseissä vermeessä ihan perseestä, RS kun on vähäpäästöinen kiulu. Se vaihtoon ekaksi. Pelkällä unichipillä ja paremmin virtaavalla putkistolla saatu 180 hepan tuloksia.
Galaxyn/Scorpion 2.3 lohko käy RS:ään suoraan.
Jos haluat oikein radikaalin koneen niin --> 2,3l lohko, puristukset 12:1, cat camssin nokkasarja hydraulisilla nostajilla, jossa asteita on 261/257 ja nostoa 10,90/10,65 mm ja ohjelmoitava ruisku.
Vakio alakerta on heikko, kun aletaan ottamaan koneesta +200 hepan tehoja. Siihen laittaisin ensimmäiset roposet. Kansi on hyvä aihio, pakopuolella joutuu vaan täyttämään pakokanavia, että saadaan kanavan muoto oikeanlaiseksi.
Ja jos se ei riitä niin kit carin konetta ostamaan... 280hp/9500rpm liikuttaa tollasta kiulua ihan kivasti, taitaa vaan olla se vakio koneen mugava alavääntö kummasti kadonnut jonnekkin..
Kuten Lauri jo mainitsi imusarja toimii resonaattorina yhdessä pakosarjan kanssa. Imusarja virtaa vakiona yli 200 heppaa ihan mugavasti. Ruisku on kyseissä vermeessä ihan perseestä, RS kun on vähäpäästöinen kiulu. Se vaihtoon ekaksi. Pelkällä unichipillä ja paremmin virtaavalla putkistolla saatu 180 hepan tuloksia.
Galaxyn/Scorpion 2.3 lohko käy RS:ään suoraan.
Jos haluat oikein radikaalin koneen niin --> 2,3l lohko, puristukset 12:1, cat camssin nokkasarja hydraulisilla nostajilla, jossa asteita on 261/257 ja nostoa 10,90/10,65 mm ja ohjelmoitava ruisku.
Vakio alakerta on heikko, kun aletaan ottamaan koneesta +200 hepan tehoja. Siihen laittaisin ensimmäiset roposet. Kansi on hyvä aihio, pakopuolella joutuu vaan täyttämään pakokanavia, että saadaan kanavan muoto oikeanlaiseksi.
Ja jos se ei riitä niin kit carin konetta ostamaan... 280hp/9500rpm liikuttaa tollasta kiulua ihan kivasti, taitaa vaan olla se vakio koneen mugava alavääntö kummasti kadonnut jonnekkin..
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Kaivanpas vanhaa topicia huvikseni ja ajattelin kysyä, että ensin imusarjassa varmaan ahdistaa tuo pieni kaasuläppä, mutta se siis riittänee sinne 180hp asti?Hannez kirjoitti:Kerran tuota imusarjan virtauksia mittailleena, voisin todeta että, fordin inssit osaa kyllä fysiikan laskut. Aikanaan kyseisin mallin omistaneena tuli hankittua tietoa vehkeestä aika mittavasti ja yhden rallia ajavan kaverin autoa hyvinkin syvällisesti tutkineena tiedän et potentiaalia autossa on, mutta se maksaa(n.3500-5000€).
Kuten Lauri jo mainitsi imusarja toimii resonaattorina yhdessä pakosarjan kanssa. Imusarja virtaa vakiona yli 200 heppaa ihan mugavasti. Ruisku on kyseissä vermeessä ihan perseestä, RS kun on vähäpäästöinen kiulu. Se vaihtoon ekaksi. Pelkällä unichipillä ja paremmin virtaavalla putkistolla saatu 180 hepan tuloksia.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Huhhu mitä setiä.. taas on kerrottu mitä sylki suuhun tuo.
Alotetaan nyt siitä imusarjasta sitten, en tiiä millasia teil on mut mei kilpurin imusarja hengitti 195hv virtauspenkissä, kansi hengitti melkein vakiona 240hv. Ei siinä imusarjassa ehkä muuten mitään vikaa ole, liian pieni kaasuläppä, ei saa ilmaa tarpeeks. Nokkien vaihdolla tosta saa jonkun 180hp , mutta silloin kyllä joutuu boxin/chipsin hommaamaan että saa noista nokista kaiken hyödyn irti (ennakkoa pääsee lisäämään yms). Samalla kannattaa esim. Amw:ltä hommata siihen alkuperäiseen bensasäädinmötikän päälle hommata semmoinen alumiininen säädin, mikä puristaa sitä bensasäädintä kasaa. Sen voi kyllä manuaalisestikkin puristaa, mutta sillä ei saa tarkasti nostettua paineita (HUOM! Jos nostat
paineita liikaa eli puristat säädintä liikaa, sitä ei saa säädettyä enää takaisinpäin) Amw:n mallissa sitä pääsee säätämään edestakaisin, kun siintä sorvataan se hattupois ja laitetaan toi säädin siihen päälle. n-ryhmän autossa meillä oli bensanpaineita jotain 2,5-3 bar (muuten vakio kone, paitsi nokat ajoitettu ja bensanpaineita nostettu. DTAn boxi 163hp ja 190Nm).
En nyt ala siintä kannen virittämisestä puhumaan enempää, kun se homma näyttää hanskassa olevan.
Vakioalakerta on KESTÄVÄ. Hirveenkokoset männät (ja painavat), sekä vakiokiertokanget (kestäny meil ainaki 220hv ja 8000rpm hienosti) ovat ihan riittävät jossei kierroksia aleta nostamaan 8000rpm päälle.
Pakosarja on surkea. Se kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos haluat yli 200hp tehoja, muuten se riittää kyllä. Kannattaa huomata esim. Kit Carissa se on tehty tyyliin että 1 ja 2 menevät yhteen ja 3 ja 4 menevät yhteen kun vakiossa on 1 ja 4 sekä 2 ja 3 yhteen. En tiedä miksi kit caarissa on näin tehty, mutta ajattelin kokeilla samanlaista/tyylistä pakosarjaa omassa kilpurissa.
Vakiolaatikko on aika hurja myös, en usko että sitä rikki saa ainakaan jos tehot ovat alle 300hp. Tosin tässäkin pätee vanha totuus että hullu rikkoo kaiken. Mutta laatikon saa myös paskaksi jos sun vaihekepin ne tangot ovat löysät, eli se tyrkkii siirtäjätankoja hiukan huonosti paikalleen, ne muoviset nivelet kannattaa tehdä metallista uusiks jos ne on kulunut.
Sanotaanko että kannattaa miettiä mitä aijot tehdä autolles, kyseessä on kuitekin vähäpäästöinen auto ja äkkiä saat pakokaasuarvot sekaisin. Jos katalysaattoria käyttää, niin sanotaanko että se on erittäin tukkoinen noin vanhassa autossa, joten se kannattaa joko poistaa tai hommata kilpakatalysaattori.
Halusin nyt vain kumota muutamia juttuja mitä tuolla minun mielestäni on päin pyllyä kirjoiteltu.
EDIT:
Unohtu tuo vapaavirtaussuodatin, eli kokeiltiin sitä sillon vakiokoneessa, eli kokonaan koko ilmanputsarihässäkä irti ja suoraan viileetä ilmaa kaasuläpälle, niin 2 hp tuli lisää tehoa.
Alotetaan nyt siitä imusarjasta sitten, en tiiä millasia teil on mut mei kilpurin imusarja hengitti 195hv virtauspenkissä, kansi hengitti melkein vakiona 240hv. Ei siinä imusarjassa ehkä muuten mitään vikaa ole, liian pieni kaasuläppä, ei saa ilmaa tarpeeks. Nokkien vaihdolla tosta saa jonkun 180hp , mutta silloin kyllä joutuu boxin/chipsin hommaamaan että saa noista nokista kaiken hyödyn irti (ennakkoa pääsee lisäämään yms). Samalla kannattaa esim. Amw:ltä hommata siihen alkuperäiseen bensasäädinmötikän päälle hommata semmoinen alumiininen säädin, mikä puristaa sitä bensasäädintä kasaa. Sen voi kyllä manuaalisestikkin puristaa, mutta sillä ei saa tarkasti nostettua paineita (HUOM! Jos nostat
paineita liikaa eli puristat säädintä liikaa, sitä ei saa säädettyä enää takaisinpäin) Amw:n mallissa sitä pääsee säätämään edestakaisin, kun siintä sorvataan se hattupois ja laitetaan toi säädin siihen päälle. n-ryhmän autossa meillä oli bensanpaineita jotain 2,5-3 bar (muuten vakio kone, paitsi nokat ajoitettu ja bensanpaineita nostettu. DTAn boxi 163hp ja 190Nm).
En nyt ala siintä kannen virittämisestä puhumaan enempää, kun se homma näyttää hanskassa olevan.
Vakioalakerta on KESTÄVÄ. Hirveenkokoset männät (ja painavat), sekä vakiokiertokanget (kestäny meil ainaki 220hv ja 8000rpm hienosti) ovat ihan riittävät jossei kierroksia aleta nostamaan 8000rpm päälle.
Pakosarja on surkea. Se kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos haluat yli 200hp tehoja, muuten se riittää kyllä. Kannattaa huomata esim. Kit Carissa se on tehty tyyliin että 1 ja 2 menevät yhteen ja 3 ja 4 menevät yhteen kun vakiossa on 1 ja 4 sekä 2 ja 3 yhteen. En tiedä miksi kit caarissa on näin tehty, mutta ajattelin kokeilla samanlaista/tyylistä pakosarjaa omassa kilpurissa.
Vakiolaatikko on aika hurja myös, en usko että sitä rikki saa ainakaan jos tehot ovat alle 300hp. Tosin tässäkin pätee vanha totuus että hullu rikkoo kaiken. Mutta laatikon saa myös paskaksi jos sun vaihekepin ne tangot ovat löysät, eli se tyrkkii siirtäjätankoja hiukan huonosti paikalleen, ne muoviset nivelet kannattaa tehdä metallista uusiks jos ne on kulunut.
Sanotaanko että kannattaa miettiä mitä aijot tehdä autolles, kyseessä on kuitekin vähäpäästöinen auto ja äkkiä saat pakokaasuarvot sekaisin. Jos katalysaattoria käyttää, niin sanotaanko että se on erittäin tukkoinen noin vanhassa autossa, joten se kannattaa joko poistaa tai hommata kilpakatalysaattori.
Halusin nyt vain kumota muutamia juttuja mitä tuolla minun mielestäni on päin pyllyä kirjoiteltu.
EDIT:
Unohtu tuo vapaavirtaussuodatin, eli kokeiltiin sitä sillon vakiokoneessa, eli kokonaan koko ilmanputsarihässäkä irti ja suoraan viileetä ilmaa kaasuläpälle, niin 2 hp tuli lisää tehoa.