Cossun alakerta laakerit?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Cossun alakerta laakerit?
Elikkä nyt pitäs ostaa tonne cossun alakertaan uudet laakerit mistäs olette hommanneet niitä ja onko ollut jokin muita paikkoja halvenpia?
Vai onko toi autoracing ainut paikka mistä niitä saa?
Vai onko toi autoracing ainut paikka mistä niitä saa?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Autoracing on viimeinen paikka josta niitä kannattaa ostaa. Fordilta kannattaa kysellä ,on meinaan samat kuin ohc:ssa käytännössä.
Joskus cossujen alkutaipaleella oli laakereissa laatueroja ja cossuun valkattiin paremmat ,kuin perus ohc:n.
Tarvikkeiden varaosanumerotkin ovat monesti samat nykyään ohc:n ja cossun kesken.
Omani tulivat koneistamolta rempan yhteydessä murto-osa hintaan autoracingiin verrattuna. Autoracing myy OHC laakereita cossu hintaan luultavasti.
Joskus cossujen alkutaipaleella oli laakereissa laatueroja ja cossuun valkattiin paremmat ,kuin perus ohc:n.
Tarvikkeiden varaosanumerotkin ovat monesti samat nykyään ohc:n ja cossun kesken.
Omani tulivat koneistamolta rempan yhteydessä murto-osa hintaan autoracingiin verrattuna. Autoracing myy OHC laakereita cossu hintaan luultavasti.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Ylläpitäjä
Kävin juuri tilaamassa osia, katalookit kertoi laakereissa olevan eroa vm.86 asti vs. -87 alkaen ?? Mitkähän laakerit sitten on oikeat tuohon minun tapaukseeni, kone peräisin -86 ruiskuscorpiosta, lohko 205 ?jjs kirjoitti:Vanderwell, AE, Glacier ainakin kelpo merkkejä. Muistaa pyytää OHC /uudempi kuin 85 (=205-lohko) niin saa rungot ilman pukinpuoleista öljyuraa-> Cosworth.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Muistaakseni tossa sierran korjausoppaassa sanottiin, että noi toisen puolen runkolaakeriliuskat muuttu sileiksi vasta -88 alkaen.
Ite oon purkanu muutaman 205 alakerran, joista vain -89:ssä oli alkuperäisenä noi sileällä pinnalla olevat laakerit. Vertailin joskus -85:n ja -89:n kampiakseleita enkä silmällä niistä mitään eroa löytänyt eli sen pitäs olla ihan sama kummat laakerit sinne laitat. Jos noita sileitä käytetään siis cossussa niin ne on varmaan kestävämmät kuin noi normaalit.
Ite oon purkanu muutaman 205 alakerran, joista vain -89:ssä oli alkuperäisenä noi sileällä pinnalla olevat laakerit. Vertailin joskus -85:n ja -89:n kampiakseleita enkä silmällä niistä mitään eroa löytänyt eli sen pitäs olla ihan sama kummat laakerit sinne laitat. Jos noita sileitä käytetään siis cossussa niin ne on varmaan kestävämmät kuin noi normaalit.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Koivunen tuo maahan AE:n laakereita ja tarvikeliikkeistä saa. Punametalli laakerit (runko ja kiertokanki) maksoi hiomolla vähän yli 60e.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No mitä mulle on koneistamolla ja myös muutamat F-ryhmän kilpakoneita rakentaneet sanoneet niin ero ei ole loppujen lopuksi kovinkaan suuri.
Punametallilaakerit ovat pinnan alta kovempia eli jos sattuu öljynkierto pettämään niin kestävät vähän enemmän kuin tavalliset. Mutta jos tollanen pahempi voiteluongelma pääsee tapahtumaan niin yleensä kyllä vauriot on enemmän kuin isot oli siellä kummat laakerit tahansa.
Viisaammat saa antaa sitten tarkemmat/paremmat vastaukset, mutta tossa on nyt se ero mikä mulle niistä on selvinnyt.
Punametallilaakerit ovat pinnan alta kovempia eli jos sattuu öljynkierto pettämään niin kestävät vähän enemmän kuin tavalliset. Mutta jos tollanen pahempi voiteluongelma pääsee tapahtumaan niin yleensä kyllä vauriot on enemmän kuin isot oli siellä kummat laakerit tahansa.
Viisaammat saa antaa sitten tarkemmat/paremmat vastaukset, mutta tossa on nyt se ero mikä mulle niistä on selvinnyt.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Näin minäkin olen asian itselleni kertonut. Jos laakerit ovat kunnossa, öljykalvo pitää huolen ettei vauriota tapahdu.MikkoT kirjoitti:No mitä mulle on koneistamolla ja myös muutamat F-ryhmän kilpakoneita rakentaneet sanoneet niin ero ei ole loppujen lopuksi kovinkaan suuri.
Punametallilaakerit ovat pinnan alta kovempia eli jos sattuu öljynkierto pettämään niin kestävät vähän enemmän kuin tavalliset. Mutta jos tollanen pahempi voiteluongelma pääsee tapahtumaan niin yleensä kyllä vauriot on enemmän kuin isot oli siellä kummat laakerit tahansa.
Viisaammat saa antaa sitten tarkemmat/paremmat vastaukset, mutta tossa on nyt se ero mikä mulle niistä on selvinnyt.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kampiakselilla ei mielestäni ole syytä punametalleja käyttää koska jos laakeri menee punametallilla menee myös kampi hiontaan/sököksi. Tavallisissa laakereissa selviää yleensä liuskojen vaihdolla tai kammen kiillotuksella. Jos laakereita alkaa menemään on yleensä vikaa voitelussa tai sitten rasitus niin kovaa että öljykalvo rikkoutuu tai pintapaine kertakaikkiaan liikaa liuskalle. Pintapaineesta ei kovin helposti laakeri hajoa, vain huipputiukassa kovaa kiertävässä vaparissa joutuu useammin liuskoja vaihtaa tai todella tehokkaat ahdetut. Viritetyssä OHC koneessa käytetään nokassa punametallia jotta keskilaakeri kestäisi edes hetken menemättä yläreunasta naarmuille/kulahtamasta josta seuraa myös voitelu ongelmia kun öljy purskahtelee välistä 

-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
mietin tuossa kun omasta koneesta kuuluu aaltoileva nakutus... ja se kuuluu minusta alakerrasta. että pitäneekö tässä alkaa vaihtamaan nuo kk ja rk laakerit... en oikein kohta muutakaan selitystä keksi.
venttiilikoneiston taidan kummiskin eka käyttää auki ja katsoa sen ennekuin alan alakertaa purkamaan
vai onko muilla ollut aaltoilevia nakutus ääniä cosan moottorissa????
venttiilikoneiston taidan kummiskin eka käyttää auki ja katsoa sen ennekuin alan alakertaa purkamaan

vai onko muilla ollut aaltoilevia nakutus ääniä cosan moottorissa????
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Jos kuuluu nakuttava ääni kuin venttiileistä, mutta ei tule venttiileistä niin äkkiä alakerta auki kun siellä on viellä jotain ehjää.cozz_ kirjoitti:mietin tuossa kun omasta koneesta kuuluu aaltoileva nakutus... ja se kuuluu minusta alakerrasta. että pitäneekö tässä alkaa vaihtamaan nuo kk ja rk laakerit... en oikein kohta muutakaan selitystä keksi.
venttiilikoneiston taidan kummiskin eka käyttää auki ja katsoa sen ennekuin alan alakertaa purkamaan![]()
vai onko muilla ollut aaltoilevia nakutus ääniä cosan moottorissa????
Nimim. Oma kallis kokemus.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
Tervehdys
Tarttis omaan voimalaan hankkia alakerran laakerit. Saan tilattua ne kaverin kautta suoraan Koivuselta, mutta en ole vielä päässyt silmäilemään katalookia.
Joten kysynkin: onko OHC:n ja Cosworthin kiertokankien laakereissa eroa? Foordilta kysyin pelkkiä runkolaakereita, joiden hinnaksi kertoivat à 17€ (kaikki 10kpl yhteensä 170€
) OHC:n laakerit ei varmaankaan ole yhtä arvokkaita, vaikka samaa kamaa periaatteessa ovat? (kiertokangen laakerit std ja runkolaakerit 0,01" ylikoko)
Toinen kymysys koskee mäntiä, sillä ostamani 4WD männät olivatkin liian alikokoiset ja ajattelin korjauttaa kilahtaneet männät ja olla porauttamatta lohkoa.
Voiko 2WD:n mäntien laelta sorvata pientä siivua pois, jotta venttiilien tekemät naarmut saisi tasoitettua? Onko vaivan väärti vai kannattaako ostaa uudet ylikokomännät? Nykyiset sopivat koneistamon mukaan vielä toleranssin sisään. Jos tarvii porauttaa, pitäisi teettää 0,5mm ylikokoiset männät.
T:Ilari
Tarttis omaan voimalaan hankkia alakerran laakerit. Saan tilattua ne kaverin kautta suoraan Koivuselta, mutta en ole vielä päässyt silmäilemään katalookia.
Joten kysynkin: onko OHC:n ja Cosworthin kiertokankien laakereissa eroa? Foordilta kysyin pelkkiä runkolaakereita, joiden hinnaksi kertoivat à 17€ (kaikki 10kpl yhteensä 170€

Toinen kymysys koskee mäntiä, sillä ostamani 4WD männät olivatkin liian alikokoiset ja ajattelin korjauttaa kilahtaneet männät ja olla porauttamatta lohkoa.
Voiko 2WD:n mäntien laelta sorvata pientä siivua pois, jotta venttiilien tekemät naarmut saisi tasoitettua? Onko vaivan väärti vai kannattaako ostaa uudet ylikokomännät? Nykyiset sopivat koneistamon mukaan vielä toleranssin sisään. Jos tarvii porauttaa, pitäisi teettää 0,5mm ylikokoiset männät.
T:Ilari
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
OHC:n laakerit sinne kannattaa laittaa jos ei halua maksaa itseään kipeäksi cossun laakereista.
Ne käy sinne suoraan.
Ne käy sinne suoraan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Vuolet jollain teräaseella pahimmat reunat koloista pois ja hiot jollain tasaiseksi ja toimii hyvin. Teräviä särmiä ei saa jäädä ,ettei kerry karstapiikkejä siihen hehkumaan.ilesoft kirjoitti:Tervehdys
Toinen kymysys koskee mäntiä, sillä ostamani 4WD männät olivatkin liian alikokoiset ja ajattelin korjauttaa kilahtaneet männät ja olla porauttamatta lohkoa.
Voiko 2WD:n mäntien laelta sorvata pientä siivua pois, jotta venttiilien tekemät naarmut saisi tasoitettua? Onko vaivan väärti vai kannattaako ostaa uudet ylikokomännät? Nykyiset sopivat koneistamon mukaan vielä toleranssin sisään. Jos tarvii porauttaa, pitäisi teettää 0,5mm ylikokoiset männät.
T:Ilari
Pelkät nätit kolot ilman kohoreunoja ei pitäis haitata.
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Joo mulla tulee kans tota aaltoilevaa vaimeeta naputusta ja slaagista selvittyäni totesin että ääni tulee painajista.Alapään kolkutus loppuu kun kyseisen laakerin rasitus vähenee eli tulpat vuorotellen irti koneen käydessä mutta painajiin ei vaikutusta.Mulla kanssa tuntui selkeesti tulevan alakerrasta eikä täyttökorkin aukasu lisänny ääntä joten oletin että nyt meni alakerta purkuun.Mutta painajahan siellä aaltoillen naputtaa ja enimmäkseen kylmänä tahi kovan ajon jälkeen(rata).cozz_ kirjoitti:mietin tuossa kun omasta koneesta kuuluu aaltoileva nakutus... ja se kuuluu minusta alakerrasta. että pitäneekö tässä alkaa vaihtamaan nuo kk ja rk laakerit... en oikein kohta muutakaan selitystä keksi.
venttiilikoneiston taidan kummiskin eka käyttää auki ja katsoa sen ennekuin alan alakertaa purkamaan![]()
vai onko muilla ollut aaltoilevia nakutus ääniä cosan moottorissa????
Cosworth 4x4 -90
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on yhdellä öljyuralla olevat OHC:n vandervellit menossa roskiin (muutama kierros pyöritetty koneessa)Jahman kirjoitti:Meneekö joku takuuseen siitä, että myöhemmät OHC:n Vandervellit ovat identtiset cossun Vandervellien kanssa? Itse en uudempia ohc:n luakereita ole nähnyt ,pitäs kai ostaa ja tehdä analyysi jos ehtii...
Edit. hassu typo poistettu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Nostetaas tätä asiaa taas esille.
Kun tos kokosin cossun alakertaa ja avasin runkolaakeri paketin niin siel oli laakerit mis molemmis puolissa öljy urat, no sit soitin hiomolle et haluisin semmoset mis on toinen puoli sileä niin ei suositellut niitä koska kammes on runkokaulalla vain yksi öljy reikä silloin puoli kierrrosta olis veivit ilman öljyn painetta.
Eli onko niin et jossain cossun kampiakseleis on kahdet öljy reijät rungon kohdas vai miks jotkut suosittelee sileitä laakereita alapinnalle?
Kun tos kokosin cossun alakertaa ja avasin runkolaakeri paketin niin siel oli laakerit mis molemmis puolissa öljy urat, no sit soitin hiomolle et haluisin semmoset mis on toinen puoli sileä niin ei suositellut niitä koska kammes on runkokaulalla vain yksi öljy reikä silloin puoli kierrrosta olis veivit ilman öljyn painetta.
Eli onko niin et jossain cossun kampiakseleis on kahdet öljy reijät rungon kohdas vai miks jotkut suosittelee sileitä laakereita alapinnalle?
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
En ota kantaa tohon koneistamon juttuun, mutta kossussa kuuluu olla laakerit joissa toinen puolisko on sileä ja kampurat ovat kaikki samanlaisia.Cosander kirjoitti:Nostetaas tätä asiaa taas esille.
Kun tos kokosin cossun alakertaa ja avasin runkolaakeri paketin niin siel oli laakerit mis molemmis puolissa öljy urat, no sit soitin hiomolle et haluisin semmoset mis on toinen puoli sileä niin ei suositellut niitä koska kammes on runkokaulalla vain yksi öljy reikä silloin puoli kierrrosta olis veivit ilman öljyn painetta.
Eli onko niin et jossain cossun kampiakseleis on kahdet öljy reijät rungon kohdas vai miks jotkut suosittelee sileitä laakereita alapinnalle?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Väitän vastaan, voitelu tapahtuu hydrodynaamisen voitelun oppien mukaan vaikka uraa ei olisi kummassakaan puoliskossa. Kalvo säilyy vaikka öljyreikä välillä käy toisen liuskan puolella.Cosander kirjoitti:Nostetaas tätä asiaa taas esille.
Kun tos kokosin cossun alakertaa ja avasin runkolaakeri paketin niin siel oli laakerit mis molemmis puolissa öljy urat, no sit soitin hiomolle et haluisin semmoset mis on toinen puoli sileä niin ei suositellut niitä koska kammes on runkokaulalla vain yksi öljy reikä silloin puoli kierrrosta olis veivit ilman öljyn painetta.
Eli onko niin et jossain cossun kampiakseleis on kahdet öljy reijät rungon kohdas vai miks jotkut suosittelee sileitä laakereita alapinnalle?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Arskan kanssa samaa mieltä ei se voitelu siitä urasta ole kiinni, öljy täyttää välyksen. Uraton laakeri kestää kovemman pintapaineen eli tehon.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Ja noita laakereita jossa toinen liuska sileä ei saa suomesta enää mistään, on koitettu lautamäki, rallyrace, arwidson, koivunen, mp huolto nisula, useampi koneistamo ja kaikissa eioota, ilmeisesti valmistus lopetettu. Mulle piti koneistamolla puheen että miten "10 öljyuralla" olevat on parempia mutta en uskonut vaan tilasin erään klubilaisen kautta englannista "aidot" cossun laakerit. Sitäpaitsi noissa -85--> ohc ja cossu liuskoissa alemmassa liuskassa on 1mm leveämpi lukkokynsi kuin ylemmässä. Tähän taas koneistamolla sanoivat että voihan sinne porata pienen reijän ja laittaa lukkotapin!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Vaihdoin viime keväänä cossun kampiakselin liuskat ,kun kone oli muutenkin aukinaisena lohkon tason suoristuksen takia.
Laitoin aluksi koneistamolta mukana tulleet molemminpuolin öljyuralliset liuskat paikoilleen ,mutta vaihdoin ne sitten cossun workshop manuaalin mukaisiin ilman toista öljyuraa oleviin,kun niitä erityisesti siellä manuaalissa käskettiin käyttää.
Näitä ilman öljyuraa olevia löytyi Ford mafiasta hyllystä. Federal mogul merkkiset muistaakseni.
Ilman öljy-uraa olevat on kestävemmät cossussa.
Laitoin aluksi koneistamolta mukana tulleet molemminpuolin öljyuralliset liuskat paikoilleen ,mutta vaihdoin ne sitten cossun workshop manuaalin mukaisiin ilman toista öljyuraa oleviin,kun niitä erityisesti siellä manuaalissa käskettiin käyttää.
Näitä ilman öljyuraa olevia löytyi Ford mafiasta hyllystä. Federal mogul merkkiset muistaakseni.
Ilman öljy-uraa olevat on kestävemmät cossussa.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
itse ajelin edellisellä moottorilla ~20tkm, ja öljyurat oli molemmin puolin, ahtopaine pääasiassa se 1.5-1.8bar. kun nyt purin koneen ei laakereissa ollut minkäänlaista kulumajälkeä. no, nehän ois voineet hajota seuraavalla sadalla kilsalla, siihen en ota kantaa. silti, sileä toiselle puolen on varmaan parempi..
mut laitoin silloin aikoinaan noi kun lindvalin moottorinkasaaja niitä suositteli ja sanoi janillakin olevan sellaiset. bpasi saattais tietää tästäkin asiasta lisää?
mut laitoin silloin aikoinaan noi kun lindvalin moottorinkasaaja niitä suositteli ja sanoi janillakin olevan sellaiset. bpasi saattais tietää tästäkin asiasta lisää?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
No nyt löyty 0.25 rungot punametallina ja kampi on nitrattu niin eikähän ne kestä+uusi öljypummu ja kaikki osat on tasapainoitettu /tarkistettu suoruuret ynnä muut
Edit: noi laakerit mitkä mulle tuli niin niis on jokaises öljyura.
Edit: noi laakerit mitkä mulle tuli niin niis on jokaises öljyura.
Viimeksi muokannut Cosander, To Syyskuu 14. 13:56:06 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Hyvin ne siellä menee. Jos ovat hyvässä kunnossa. Tuskin ne parissa päivässä mikskään menee ,jos on öljynkierto ollu kunnossa.olafu kirjoitti:Itte pistän tanarin alakertaan pari päivää ajetut punametallit, kun ei raaski roskiinkaan heittää. Onko jollain jotain hyviä perusteltuja syitä miksi ei kannattaisi niitä laittaa? Jos ei lasketa sitä mukaan, että ne kaikki on uritettuja.