Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisinTurbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...
Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
Paljon olis amiksella kysyttävää =)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos joku Wolf tai vastaava paja, joka on rakentanut kokonaisia autoja, on halunnut ettei chippiänsä kopioida ja levitetä niin ei se tosta boksista viallista tee.Jahman kirjoitti:Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisinTurbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...
Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Jos, jos ja jos...SLEI kirjoitti:Jos joku Wolf tai vastaava paja, joka on rakentanut kokonaisia autoja, on halunnut ettei chippiänsä kopioida ja levitetä niin ei se tosta boksista viallista tee.Jahman kirjoitti:Itse jos olisin laillisesti ostanut laillisen boxin, joka olisi tuolla tavalla pilattu, niin palauttaisin sen ja vaatisin rahat takaisinTurbo_IS kirjoitti:Nyt taisit Aksu sekoittaa boxit...
Kyselitkö Amis, sieltä mistä boxin ostit oliko kaikki muut rojut samasta autosta? Jos siinä on vakio suuttimet ja vakio MAP, oletettavasti lastu on joko vakio tai STG1. Varmaa tuskin kukaan ainakaan täällä voi siitä sanoa.
P.s. ostaisitko tietokoneen johon on osat epoxoitu paikoilleen
p.s.s. Enkä myöskään ostaisi moottoria(varsinkaan projekti-sellaista), jossa kannenpultit olisi hitsattu kiinni
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jahman toi epoksoitu PC oli loistava idea, noi tietsikat lähes aina purkautuu ulos koteloistaan pitkin pöytiä
Jos sen chipin oikein kiihkeesti haluaa ECUsta irti niin kortin voi pakastaa ja sitten murtaa tökötin. Jos se ei tepsi niin Dremelin tai vastaavan ohuella katkaisulaikalla leikkaa läpi, jalatkin voi vaikka katkaista jos jättää lyhyet tyngät joihin saa IC-testerin kiinni tai vähemmän krapulainen voi juottaa uudet jalatkin.
Jos sen chipin oikein kiihkeesti haluaa ECUsta irti niin kortin voi pakastaa ja sitten murtaa tökötin. Jos se ei tepsi niin Dremelin tai vastaavan ohuella katkaisulaikalla leikkaa läpi, jalatkin voi vaikka katkaista jos jättää lyhyet tyngät joihin saa IC-testerin kiinni tai vähemmän krapulainen voi juottaa uudet jalatkin.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei taida ympäröivät komponentit oikein kestää noin kovaa kuumennusta.Rami kirjoitti:Jos se mönjä on kakskomponentti liimaa lähtee helposti,kuumailmapuhaltimella lämmitetään niin kauan että liima pehmenee ja esim puutikulla lohkotaan liimat pois.
Viimeksi muokannut SLEI, Ti Joulukuu 30. 20:27:10 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Näitä mömmölaatikoita hiipii vastaan 1-2kpl kk:dessa; kiva sanoa vieressä odottavalle asiakkaalle: et viitteis hei kattoo varttiks muualle, otetaan just suolahappo esille...
Eli näitä teki erityisesti ulkomailla muutama omantunnonarvostaan kiinni pitävä "mestari" ja suomessakin jokunen; hinnat tosin olivat tyyliin alk. 2500mk.
Itse en ole moiseen boxien pilaamiseen viitsinyt ryhtyä, enkä ryhtyisi vaikka EPROMeista saisi vielä tuon yli 400e nykyisen alk. 100e sijaan. Pari tapausta on narahtanut viimeisen 10v aikana kopioinnista.
Eli näitä teki erityisesti ulkomailla muutama omantunnonarvostaan kiinni pitävä "mestari" ja suomessakin jokunen; hinnat tosin olivat tyyliin alk. 2500mk.
Itse en ole moiseen boxien pilaamiseen viitsinyt ryhtyä, enkä ryhtyisi vaikka EPROMeista saisi vielä tuon yli 400e nykyisen alk. 100e sijaan. Pari tapausta on narahtanut viimeisen 10v aikana kopioinnista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kannattaako sitä ECUa rikkoa ennen kuin kone on edes kasassa ja ensi savut on vielä ottamatta, kysyy epätietoinen??
Jos lastu on esim. STG1 niin varmasti sillä saa kakkua niin paljon koneeseen, että OHC:n vakio kellarin saa päreiksi.
SOHC ja 16-V DOCH eroaa kuitenkin niin paljon toisistaan virtauksiltaan ja sytytysennakon osalta ettei mikään ole just oikein ellei boksiin jostain saa OHC:lle säädettyä chippiä.
Jos lastu on esim. STG1 niin varmasti sillä saa kakkua niin paljon koneeseen, että OHC:n vakio kellarin saa päreiksi.
SOHC ja 16-V DOCH eroaa kuitenkin niin paljon toisistaan virtauksiltaan ja sytytysennakon osalta ettei mikään ole just oikein ellei boksiin jostain saa OHC:lle säädettyä chippiä.
-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tarkoitin vain sitä, että mitä väliä on jos chippiä ei saa vaihdettua, kun rakennetaan n. 200hv konetta? Kannattaako ruveta taistelemaan chippiä irti boksin rikkoutumisen uhalla, kun sitä chippiä ei tarvitse vaihtaa?Hannez kirjoitti:Niin ja millä tavalla pelkällä kakun saannilla on koneita laitettu päreiksi, vaikka sais kuin paljon?? Eiks turpokoneissa oo yleensä toisinpäin kö??
Kysyy epätietoinen??
Tuskin kannattaa myöskään ottaa kovia paineita siitä ettei HX50 sovi pakosarjaan, kun ei sitä tarvita tässä vaiheessa
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Mitähän se Jallu-setä nyt ajaa takaa? Isommalla ahtimella pakosarjan suhteellinen haitta vain kasvaajallu kirjoitti:Ja vastapaineiden pudottamiseksi vaihdettiin pakosarja? Ajoititteko nokat sitten, kun huomasitte, ettei sarjan vaihtaminen auttanutkaan?Jahman kirjoitti: Tuo kerää kunnon vastapaineet eli muuttaa suuren osan pakokaasun virtausenergiasta paine-energiaksi mikä on yhtä kuin vastapaine= ei hyvä!
Pakopulssit häiritsevät toisiaan pahasti jne. Toimii siis pakosarjana yhtä hyvin kuin tanarin vakiosatsi - kyllähän silläkin auto liikkuu ja vieläpä ilman sitä solmua
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuskin on vakio jos noin on sotkettu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
alashattu
- Ylläpitäjä
toi osottaa vaan sen että tuota chippiä on räpelöity tehtaan jälkeen eli todennäköisesti on vaihdettu joku virilastu -> eli voit nostaa teoriassa ahtoja huolehtimatta että boksi sanoo vastaan (nokulastulla tosiaa se 0.8bar rajana).
Ei varmana ole nokulastu kun tollee suojattu (siis ketä suojaisi nokulastun tollee..). Mahdoton sanoa onko toi joku stg1 tms. mutta noku se ei ole. Mistä vehkeestä toi boksi muuten on?
Onko järkeä mennä vaihtamaan tuo? Jos nyt pistäisit muut hommat ensin kuntoon ja testaisit tuolla lastulla.
Ei varmana ole nokulastu kun tollee suojattu (siis ketä suojaisi nokulastun tollee..). Mahdoton sanoa onko toi joku stg1 tms. mutta noku se ei ole. Mistä vehkeestä toi boksi muuten on?
Onko järkeä mennä vaihtamaan tuo? Jos nyt pistäisit muut hommat ensin kuntoon ja testaisit tuolla lastulla.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
mikähän se tuo ruuvimahtaa olla? onko tuo se turbo ruuvi? 
Edit: Tuossa kuvassa näyttäis olevan oikeella ylhäällä
Edit: Tuossa kuvassa näyttäis olevan oikeella ylhäällä
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
Juppe
- Ylläpitäjä
Tuolta http://www.vpv-motorracing.com sais hyvän mittarin mutta onhan tuolla hintaaki. Mielellään tietenkin laadukas lämmitettävä anturi mutta turbokoneessa toimii kylmäkin kun ei laita liian kauas turbosta.TuunaavaAmis kirjoitti:kerpele.... komian on hintasii... kattelin tossa ni oli jotain ~70$ Tollanen kyl olis aika selkee ja komia.. Muuten onko lamba-anturilla väliä? Ei oo ku tuollanen yks piuhanen (ei lämmitettävä) jonka turbo is:ltä sain... pitääkö olla just jonkun tyyppinen?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos tarvitsee kunnon MITTARIA niin tuolta saa kunnon rakennussarjan tai valmiinkin:
http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm
http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Nyt on mittari... mut mitä hyötyy on mittarista joka roikkuu piuhoissa jossain lattialla? Ei tietenkään mitään ku ei sitä oikeen nää, joten tuli sitte kyhäiltyä tuollanen
Tulee sitte siihen kello jutskan tilalle. Pitää vielä kaivella se maalaus topic tuolta jostain mut linkitetään nyt tännekki, eli tänään hain auton maalauksesta ja ei voi olla ku tyytyväinen
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/maalaus.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... alaus2.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/puskuri.jpg
Nii ja sit tuli ovet vaihettuu ennen maalausta ku ne oli... hmm... Mitenhän ton sanois... hieman pintaruostees... tai voi olla et se oli vaan hioma pölyy
Aijoo ja tuolt saa fani kamaa..... <- HAHAHAH
Edit: Panokset kovenee... http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utiset.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/maalaus.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... alaus2.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/puskuri.jpg
Nii ja sit tuli ovet vaihettuu ennen maalausta ku ne oli... hmm... Mitenhän ton sanois... hieman pintaruostees... tai voi olla et se oli vaan hioma pölyy
Aijoo ja tuolt saa fani kamaa..... <- HAHAHAH
Edit: Panokset kovenee... http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/k ... utiset.jpg
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Hmm... onko TAAS kuluttajaa kusetettu
Eli mitä noille kangille on oikeen tehty? Ei siis mitään ei tuo kiillotus niin haittaa voi olla et teen sen kaikille mut mikä toi homma oikeen on tos yhen kangen ylä pääs? kevennetty?
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki2.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki2.jpg
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Millä toi kiillottaminen kannattaa suorittaa? et menee ees suht helposti? Tarkotus olis kyllä tehä tasopainotus noille.. mut toi alapääki on vähä outo
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki3.jpg Ja siis toi mikä on erilainen alhaalta ei kuitenkaan oo se sama mikä on taas ylhäältä erilainen 
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Tossa ohjeitaTuunaavaAmis kirjoitti:Millä toi kiillottaminen kannattaa suorittaa? et menee ees suht helposti? Tarkotus olis kyllä tehä tasopainotus noille.. mut toi alapääki on vähä outohttp://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/kanki3.jpg Ja siis toi mikä on erilainen alhaalta ei kuitenkaan oo se sama mikä on taas ylhäältä erilainen
http://ffp-motorsport.com/tuning/tasapain.php
Edit: Lue myös tämä
http://ffp-motorsport.com/tuning/vwturbo.php
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Cosan pumppu ja ruuttaputkihässäkkä tai kunnon pumppu ja ybp:n suuttimet jotka koneistetaan lohkoon ja saavat öljyn pääöljykanavasta. Sopivia suuttimia voi etsiä myös muilta merkeiltä esim. Audi. Välttävä tapa on myös porata kankiin samanlaiset reijät kuin vakioissakin (ohc), mutta eri kulmassa eli pystysuorempaan ylös.
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Yoh... mut tota riittääks korkee painepumppu vai pitääkö olla myös suur tuotto? Miten ne kavavat menee lohkos ja mitä on "ybp:n suuttimet"? Ja millaset reijät on ohc:n vakio veiveissä? Ku en oo päässy konetta viel avaamaan ni menee vähä kyselyks... sori... ens viikol saan koneen auki.Jahman kirjoitti:Cosan pumppu ja ruuttaputkihässäkkä tai kunnon pumppu ja ybp:n suuttimet jotka koneistetaan lohkoon ja saavat öljyn pääöljykanavasta. Sopivia suuttimia voi etsiä myös muilta merkeiltä esim. Audi. Välttävä tapa on myös porata kankiin samanlaiset reijät kuin vakioissakin (ohc), mutta eri kulmassa eli pystysuorempaan ylös.
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Sellast se onJahman kirjoitti:Sulle ei uskalla vastata, kun herää vaan lisää kysymyksiä
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Team Järnberg
Kolla, 26560 Rauma
Puhelin:
Fax: 02-8220074
Matkapuhelin: 0500-220072
Kolla, 26560 Rauma
Puhelin:
Fax: 02-8220074
Matkapuhelin: 0500-220072
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.