Cossuun tuli ihme vika?!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Cossuun tuli ihme vika?!

Viesti Kirjoittaja -sami- » Pe Tammikuu 2. 16:08:47 2004

Oli cossu käynnissä tossa vähän aikaa. Ensin alko kierrokset vaeltaa silleen tietyin välein ja putkessa "pamahteli" ei kovaa vaan ihan semmonen pieni "puff". Noh, aattelin että jotain pientä jossain ja että tasantuu varmaan hiljalleen.
Vika vaan voimistui, tiheemmin ja voimakkaammin alko kierrokset vaeltelee rajusti, oli pakko himaan päin suuntaa. Kun siinä lähestyin himaa niin se ei totellu kaasua melkein enään vaikka kuinka kaasua yritti pitää niin ei käyny ollenkaan kunnolla.
Himaan pääsin ja auto sammu ku nostin kaasun. Onko teillä kokemuksia samasta viasta niin tietäis vähän mistä ettiä?
Olisko sytkässä joku vika?
On vaan outoa kun se pikku hiljaa tuli se vika, noin 10min ajan sisällä.
Harmittaa vaan ku ei oo tallia ja pitäis tuolla ulkona autoa rassaa!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 2. 16:14:09 2004

polttoaine suodattimessa vettä?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Viesti Kirjoittaja -sami- » Pe Tammikuu 2. 16:17:47 2004

sierra friikki kirjoitti:polttoaine suodattimessa vettä?
Se vois olla yks mahdollisuus. Olin kyllä ajellu sillä jonku tunnin vähän aikasemmin, eikä mitään vikaa ollu siinä sillon..

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Viesti Kirjoittaja -sami- » Pe Tammikuu 2. 17:39:56 2004

nyt kun laitoin käyntiin niin kierrokset vaelteli 900 ja 1600 välillä koko ajan. jonkun ajan päästä niin kierrokset tasontui 1000 ja tyhjäkäynti on suht. tasanen. Ainut että kun kaasua painaa niin 2500 jälkeen alkaa röpöttää. olisko vaan vettä bensan seassa?
kylmä ulkona..

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Tammikuu 2. 19:04:45 2004

Varmaan vettä bensan seassa tai kosteutta virranjakajassa tjsp. Onko tankki ollut kovinkin tyhjänä?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 2. 19:56:01 2004

Tharkad kirjoitti:Varmaan vettä bensan seassa tai kosteutta virranjakajassa tjsp. Onko tankki ollut kovinkin tyhjänä?
Vika viittaa selvästi sytytyspuoleen... tai bensapuoleen ? Siitä vaan käymään läpi yksi kerrallaan mahdolliset vian aiheuttajat.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 2. 20:25:25 2004

Kokeile suoraa virtaa akulta puolalle, kaverin cossuescossa samantapaisia oireita ja vika oli puolan plussassa..
#350

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 2. 22:37:06 2004

Ja vanha klassikko: se virranjakajan anturi eli työtahtitunnistin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Tammikuu 3. 14:31:43 2004

jjs kirjoitti:Ja vanha klassikko: se virranjakajan anturi eli työtahtitunnistin.
Jep, luulisin kans et vika olis täs. Itellä teki aivan samaa ja kys. anturin vaihto auttoi.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Tammikuu 4. 13:48:14 2004

Putsaas ihan ensin siivapyörän anturi jäästä ja liasta ja sit muitten ongelmien kimppuun.

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Viesti Kirjoittaja -sami- » Su Tammikuu 4. 18:11:20 2004

kiitos vastauksista. helpottais huomattavasti kun lämpimässä tallissa sais ihan rauhassa säätää. en oo vielä jaksanu vilkaista konepellin alle kun ulkona on jotain -20 ollu ja niin nopeesti pimenee.
Onneks on talviauto niin ei oo sinäänsä mitään hätää.

Vastaa Viestiin