Cossun bensapumpun takaiskuventtiili?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Cossun bensapumpun takaiskuventtiili?

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 22. 0:57:07 2003

Onko se pumpussa (Bosch)jos ei niin tarvitaanko?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 22. 9:23:23 2003

sisällä pumpussa
lähtö päässä kuula joka aukee bensan voimalla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Joulukuu 22. 12:13:37 2003

Ainakin niissä kahdessa Cossun pumpussa jotka itseltä löytyy, takaisku on erillisessä nipassa. Se kierretään pumpun lähtöön ja siihen banjo-liitin kiinni. Näin myös Turbo Uunon, RST:n ja 240 Turbo Volvon pumpuissa.... ja muissakin kädessä pitämissäni Boschin rullapumpuissa.
Ja onhan se hyvä siellä olla, ei se ainakaan käynnistymistä huononna.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 22. 13:49:31 2003

nimen omaan tarkoitin että on sisällä pumpussa siinä nipassa ja on
helposti vaihdettavissa
ja on tärkeä lämpimänä käynistyksen helpottamiseksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 22. 21:41:47 2003

Onko alkuperäisessä 4x4 cossussa alunperin banjoliitin ja onko
se takaisku venttiili siinä banjoliittimen Ruuvissa?Mulla oli tavallinen
3 reiällä oleva banjoliitimen ruuvi missä ei ollut takaiskua.
Jos laittaa tuplapumput niin se on ilmeisesti pakollinen se takaiskuventtiili
molemmissa pumpuissa.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Joulukuu 22. 22:03:29 2003

Peltsi kirjoitti:Onko alkuperäisessä 4x4 cossussa alunperin banjoliitin ja onko se takaisku venttiili siinä banjoliittimen Ruuvissa?.
Jos en aivan väärin muista, niin kaverin nelikossa on se sama pumppu ja liitin kuin omassakin. Eli se takaisku on sen kaksoisnipan sisällä, jonka toinen pää menee pumppuun ja toiseen päähän banjoliitin + kupumutteri.
Peltsi kirjoitti: Jos laittaa tuplapumput niin se on ilmeisesti pakollinen se takaiskuventtiili
molemmissa pumpuissa.
Luonnollisesti, jos et sitten laita jotain muuta takaiskuvenaa sen jälkeen, kun yhdistät pumput samaan putkeen/letkuun. Hydrauliikkaa myyvistä liikkeistä löytyy noita venttiileitä ja erilaisia liittimiä mielin määrin.

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 22. 22:17:43 2003

Kiitos täytyypi käydä hydrauliikka alan kaupassa,kävin Auto-Racingillä
ja siellä myyjä ei tiennyt eikä hyllystä löytynyt,vaikka nippoja ja letkuja on monenlaisia.Autossa on ATL:n turvatankki ja letkut tankista kahdelle pumpulle.Vain toinen saa käydä kerrallaan N sääntöjen mukaan,joten molemmissa pitää olla takaisku ettei kierrä takaisin päin.

Vastaa Viestiin