RST:n laatikko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

RST:n laatikko

Viesti Kirjoittaja Jani » La Joulukuu 20. 17:55:48 2003

Mitä vaihdelaatikoit olette laittaneet rs turboon ku ei meinaa kaveril kestää? Onko parempi nyt?
Viimeksi muokannut Jani, Su Joulukuu 21. 14:48:44 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » La Joulukuu 20. 18:25:53 2003


rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » La Joulukuu 20. 19:26:58 2003

Mites pojat oikee niil rs turboillansa ajelee kun ei boksit kestä :D

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » La Joulukuu 20. 19:27:13 2003

Mites pojat oikee niil rs turboillansa ajelee kun ei boksit kestä :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:n laatikko

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Joulukuu 20. 19:51:02 2003

Jani kirjoitti:Mitä vaihdelaatikoit olette laittaneet rs turboon ku meinaa kaveril kestää?
No sehän on hyvä että meinaa kestää :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Su Joulukuu 21. 11:17:46 2003

Joo ei oo kivaa kun laatikotkin kestää ei oo mitään ropaamista.. :D

Kandeisko vaihtaa merkkiä?

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Su Joulukuu 21. 18:04:14 2003

No laita vaikka 1.3 brassiescon aski niin eiköhän sellainen ainakin säry,meilläpäin on onnex laatikot niin tuusanpaskana että Anssi K:n laatikosta ei oo pakkia löytynyt puoleen vuoteen :lol:
====RS2K====

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 21. 19:31:40 2003

Kaikki nuo BC laatikot on ihan yhtä kestäviä ja samanlaisia, joten turha nauraa brassieskon laatikoille. Poikkeuksena on viimeiset vuodet 90-95 jolloin joissakin malleissa käytettiin suurempia laakereita. Näitä on lähinnä 1.8 diesel ja 105hp 1.8 zetec mallit. 95 jälkeen tuli sitten IB5 laatikko, joissa on kaikissa jo suuremman laakerit, mutta startin paikka ja vaihteidensiirtomekanismi vaihtelevat riippuen luovuttaja-autosta. En tiedä mistä se pitäisi otta, jotta se tipahtaisi suoraan RST:hen. MTX-75 laatikko on sitten se kaikkein järein etuvetoloota, mutta se vaatii hieman enemmän sovittelu. Vetareissa/diffissä on eri määrä booreja ja kiinnikkeet täytyy sitten vissiin suunitella ihan itse. On näitä nähty kuitenkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Su Joulukuu 21. 20:03:58 2003

Cvh lohkon kanssa ei ilmeisesti voi olla tuo startin paikka koneen takana kun tulee öljynsuodatin eteen?
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 21. 23:15:55 2003

Ei kai siellä muu haittaa, kuin se huohotuksen lähtö, mutta voin olla väärässäkin. Kuvista voisi päätellä aika pitkälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ma Joulukuu 22. 12:07:34 2003

Tässä kuva laatikosta ja tässä lohkosta. Vertailun vuoksi vielä zetecin lohko.
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 22. 12:37:45 2003

No eipä se sitten taida mitenkään tuohon CVH:hon mennä...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Joulukuu 22. 13:21:58 2003

En nyt yht'äkkiä keksi missä mallissa olisi sellainen IB5 joka menisi RST:n CVH:n perään. Startti on joko takana (Escort, Fiesta) tai ylhäällä edessä (Focus 1.6 ainakin). Muistaakseni Zetecin lohkoissakin on eroja sen mukaan onko startti takana vai edessä. Mondeoissa se on kaikissa takana.

MTX:n kestävyydestäkin on ollut ainakin Englannin foorumeissa epäilyjä. Ottaen huomioon että lähes kaiken joutuu tekemään uusiksi jos semmoisen meinaa Mk3/4 Escorttiin laittaa niin sanoisin ettei kannata. Eikä siinä ole edes lukkoa vakiona.

Vastaa Viestiin