Mk2 turvakaaret

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Mk2 turvakaaret

Viesti Kirjoittaja rstbeast » To Joulukuu 11. 15:52:57 2003

Voiko nykyään laittaa katukilpiin tulevaan autoon turvakaaria? Vai Onko niissä joku erikoinen säännös millaset ne saa olla?

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » To Joulukuu 11. 21:22:42 2003

ei kai niissä mit... ellet kilpaa meinaa ajaa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kaaret kadulle

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Joulukuu 11. 23:24:03 2003

Voi laittaa. Katsastus ohjesäännössä sanotaan että kaarien tulee olla autourheiluseuran hyväksymät ja seuran sääntöjen mukaan kiinnitetyt.
Elikä AKK:n sääntökirjan mukaiset. Sääntökirja löytyy osoitteesta www.akkry.fi

Katsastusmies itse tosin totesi vain että kunhan tukevasti kiinnitetyt ja tietenkin lailliset eli ei ole mistään telttakepeistä kasattu.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Joulukuu 12. 13:05:45 2003

Ok! kiitoksia tiedoista :)Aikomus Ei ole virallisia kilpailuja ajaa mutta ratapäivillä mennään lujaa 8)

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » La Joulukuu 13. 19:54:59 2003

Joo voi tosiaan laittaa... Autostahan tulee tosin 2 paikkainen. Tähän liittyen onkohan kellään tietoa saako pidettyä 5 tai ainakin 4 paikkaisena jos tekee diagonaalituesta eli takapenkin yli poikittaen menevästä putkesta irrotettavan ja katsastaa ilman sitä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 14. 19:37:03 2003

Onnistuu. Pidät vain huolen takatukien sijainnista; etteivät ole vaaralliset takamatkustajille ja kannattaa laittaa pehmustemateriaalia paljon, erityisesti diagonaalin korvakkeisiin. Helpoin tapa teloa itsensä on joutua onnettomuuteen turvakehikolla varustetulla autolla ilman kypärää (ja vöitä).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JuhaN
Viestit: 67
Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JuhaN » Su Joulukuu 14. 20:28:27 2003

Minun -76 Escortissa lukee rekkariotteessa:

Suojakaaren ollessa asennettuna henkilöluku kuljettajan lisäksi yksi.

Minun mielestä siinä ei kuitenkaan ole koskaan ollut turvakaaria, mutta joku aikaisempi omistaja on ilmeisesti hakenut siihen luvan. Onko se sitten joskus aikaisemmin vaatinut käyntiä konttorilla ja merkintää otteeseen?
S-Max 2.0TDCi -07
Mondeo ST200 STW -00 (2002-2007) Escort RS 2000 -93 (2000-2002)
Escort 2.0 -76 "viistokeula" (Projekti) Escort 1.6 -78 (Pelto-/jäärataauto)

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Su Joulukuu 14. 20:54:25 2003

JuhaN kirjoitti:Minun -76 Escortissa lukee rekkariotteessa:

Suojakaaren ollessa asennettuna henkilöluku kuljettajan lisäksi yksi.

Minun mielestä siinä ei kuitenkaan ole koskaan ollut turvakaaria, mutta joku aikaisempi omistaja on ilmeisesti hakenut siihen luvan. Onko se sitten joskus aikaisemmin vaatinut käyntiä konttorilla ja merkintää otteeseen?
Mulla on kans -76 ekkeri ja siinä on pultattavat kaaret paikollaan. Ei oo katsastettu nuilla kaarilla ja siksi mietinkin ottasko pois ennen seuraavaa katsastusta ettei tulis mitää merkintöjä rekisteriotteeseen ku niitä on ilmeisesti vaikea saaha pois siitä otteesta jos sullaki kerta niin lukee vaikka ei oo kaaria.. Mutta jos sais tuolla diagonaalituen irroittamisella vähintään 4 paikkaiseksi ni sitten vois katsastaakki niillä. Pitää kuitenki kysästä konttoriltä ennen katsastusta mikä kanta niillä sitten on tuohon..

Vastaa Viestiin