´74 Cortina GT

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

´74 Cortina GT

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ke Joulukuu 10. 9:04:29 2003

Voisiko joku kertoa vähän tarkemmin miten toi eroaa tavallisesta 2-litran Cortinasta? Netistä ei löydy kovin paljon infoa tosta mallista. Sen verran tiedän että siinä on 2-litran OHC peltipakosarjoilla sekä jäykempi alusta (takana kallistuksenvakaaja), mutta onko sisusta esimerkiksi erilainen, onko lisämittareita niin kuin esim. GT-Tanessa jne. Ja paljonko on hevosvoimia tommosessa?

Eli kyse on tämmösestä autosta

http://www.mk3cortina.com/images/CORGT20.JPG

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Joulukuu 10. 9:41:53 2003

Samat mittarit yms. kikkareet mitä taunuksessa. Eipä ollut takavakaajaa ainakaan omassa mk3 2.3gt:ssä. Sisustaa/valoja/merkkejä lukuunottamatta ei sitten juuri eroakaan karvalakeista.

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ke Joulukuu 10. 16:06:04 2003

Jostain vain luin että niissä pitäisi olla takavakaaja, olipa oiken kuvakin siitä. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa...

Oisko kellään tietoa siitä koneesta miten GT eroaa tavallisesta 2-litraisesta..?

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » To Joulukuu 11. 0:43:53 2003

Esitteen mukaan kaikissa 2-litraisissa on samat tehot: 98 hv. GT-mallin mahdollisesta peltipakosarjasta ei mainita mitään, takavakaaja näyttäisi ainakin kuvassa olevan. Mittaristo sama kuin -74-> taunuksessa ja gt-malliin ainoastaan kierroslukumittari lisätty. Pienet lisämittarit ovat vain -71- -73-mallien herkkua, uudemmissa malleissa niitä ei enää ollut :cry: .
Alustasta maininta "vahvistettu jousitus".

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 11. 0:49:50 2003

Peltisarja noissa oli kyllä.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Joulukuu 11. 8:00:14 2003

Ainakin peruskakslitrasessa oli valusarja. 2.0 GT:stä en tiedä. Ilmoitetut tehot todellakin samat ( 2.0 perus ja GT )?
Tosin 1.6 GT:ssä oli taas peltisarja ja weber 32/36.

Edit: Sattu yks. juttu lontoota oleva juttu silmään. Siinä sanotaan, että vakaajat olisivat olleet kaikissa malleissa? Ainoastaan 2000GT eroaa muista jäykempien jousien osalta edessä 73lb-->106lb ja takana 123lb-->140lb?
S a a b & F o r d

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Pe Joulukuu 12. 10:19:46 2003

Kävin eilen Alfamerin kirjakaupassa tutustumassa Cortina-kirjallisuuteen ja löysin noi samat tiedot sieltä. Löytyi kyllä vaikka mitä muista Cortina-malleista, mutta 2000 GT malleista ei puhuta juuri mitään. 1600 GT:stä löytyi vähän enemmän teknistä tietoa, tosin ei kovin paljon siitäkään. Englannissa 2000E malli oli näköjään kova sana, se oli ihan huippuvarusteltu malli, GXL:n seuraaja. Yllättävän huonosti löytyi teknistä tietoa GT-malleista, eikä myöskään kuvia GT:n sisustasta.

Vastaa Viestiin