Isot tolpat ja WC-palkki

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Isot tolpat ja WC-palkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Marraskuu 6. 18:34:31 2003

Elikkä kyseisten palikoiden tuntomerkkejä ovat..?<br>Oisko kuvia tai jotain matskua josta näkis tarkemmin?<br><br>Ja onko totta että esim. capreissa ja Granadoissa on käytetty samanlaisia "isoja tolppia" kuin muinaisessa RS2000 escossa?<br><br>Ajattelin paikallisesta romuttamolta/purku liikkeestä käydä katteleeen JOS vaikka onni potkaisisi...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Isot tolpat ja WC-palkki

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Marraskuu 7. 15:06:33 2003

WC palkissa on korvien pultit vaakasuoraan (kardaani)puslan<br>läpi.<br><br>En oo kuullu, että Granadassa olis tolppia...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Isot tolpat ja WC-palkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Marraskuu 8. 13:08:56 2003

Ei oikein tahdo löytyä infoa googlella eikä altavistalla...eikö kellään sitten ole mitään juttua tai edes nettisivua josta löytys?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

ReNULL tolpat ja WC-palkki

Viesti Kirjoittaja BDG » La Marraskuu 8. 15:15:30 2003

RapajuoppoPutkiMies*469*

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Isot tolpat ja WC-palkki

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Marraskuu 9. 13:50:32 2003

Just semmoset sivut kun aattelinkin että pitäs löytää!!<br>Kiitos!<br><br>Oho onpa tuo wc-palkki järeän näköinen... :o
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Joulukuu 9. 8:52:52 2003

nyt tarttis saada nopeasti varma tieto: eli caprin etu tolpat ovat ns. isot tolpat ja sopivat suoraan mk1/mk2 escoon. vai ei ?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 9. 22:40:38 2003

[PeXi] kirjoitti:nyt tarttis saada nopeasti varma tieto: eli caprin etu tolpat ovat ns. isot tolpat ja sopivat suoraan mk1/mk2 escoon. vai ei ?
Riippuu Caprista. Jos mk2-3, lähes varmasti ovat isot. Erona on että Caprin tolpan putki on hitsattu syvemmälle olka-akseliin; ero n. 1". Keula voi jäädä vähän alemmaksi; sekin tietysti riippuu tolpan jousista (1,6 - 3,0). Mk2-3 Caprin 3,0 tolpat on vähän erilaiset, lähinnä navan ja jarrulevyn osalta; nekin sopivat.
Huomiokohta on raidetangon pää: Esco mk1-> Caprin kääntövarsi menee suoraan. E mk2-> tarvitset RS2000-mallin oman raidepään (esim. Lautamäeltä) tai vaihdat mk1:stä koko hammastangon.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Joulukuu 10. 22:30:33 2003

Äskettäisen hankinnan tuloksena on todettava ainakin
ilmeisen Capri-II:n tolpan (74EB3K033-numerolla)
laakerien olevan hiukka eri kokoa kuin
Escortin RS-tolppassa olevat,
ja napakin on tyystin erilainen.
Varmaan löytyy muitakin kombinaatioita.

Kiinnitykset ja muut mitat täsmää, samoin kaltevuuskulma.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Joulukuu 10. 23:33:09 2003

KUVASSA näkyy käsittääkseni Caprin isotolppa, sekä aivan varmasti Escortin Bilstein-kisatolppa ja allekirjoittaneen kalossit...

laakerikoot samat, tolppa noin tuuman syvemmällä napaan nähden ja jousilautanen eri korkeudella.

mutta itsellänikin on epäselvää alkuperäisen Mk2 RS tolpan putken korkeus. brittifoorumeiden kuvia selaillessa melkein kaikissa aidoissa RS2000:ssa tuo putki on myös tuuman alempana :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 10. 23:40:09 2003

TAp: tolpat ovat ilmeisesti (num.sarjan perust.) juuri nuo mainitut Capri 2/3 3,0 V6 -tolpat ->"mk2-3 caprin 3,0 tolpat on vähän erilaiset, lähinnä navan ja jarrulevyn osalta...."
Ko. tolpat tunnistaa helpoiten siitä että jarrulevy on kiinnitetty "päältäpäin" eli kiinnityspulttien kannat on pinnapulttien välissä. Laakereiden ulkokoolingit olivat vähän eri mittaiset (muistaakseni isompi halk.?) mutta olka-akseli taisi olla mitoiltaan sama. Jarrulevy on muutaman mm:n isompi. Täsmääkö hankkimiisi tolppiin?
EDIT Brenda: Samaa olen ihmetellyt joskus; saksan purkuosakuormassa oli muutaman viistonokan alustat ja yksissä putket ala capri ja toisissa kuin Bilsteineissa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Joulukuu 11. 0:18:02 2003

mikä sen WC palkin kiinnityksien reikäväli on. eli niiden joilla palkki tulee pirssiin kiinni? ja ykköskoppaisessa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Joulukuu 11. 0:25:53 2003

Hectori kirjoitti:mikä sen WC palkin kiinnityksien reikäväli on. eli niiden joilla palkki tulee pirssiin kiinni? ja ykköskoppaisessa.
en nyt ole auton vieressä...mutta mk2 korimitta paperissa reikien väliksi ilmoitetaan 654,2mm ja sama palkki käy mk1 ja mk2 escoon.
mitan oikeellisuutta en tässä yhteydessä varmuudella vanno....

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Joulukuu 11. 13:08:27 2003

akselin mitat on erilaiset kun RS:
RS halkaisijat on 19 / 28.5
caprissa 17.4 / 29 mm

juu, levy on tollai ulkoapäin pultattu.

mahtaako Cortina-II:ssa olla samat laakerit ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Joulukuu 11. 14:12:41 2003

eli tuo mun tolppa ei olisi caprista? samat akselikoot oli molemmissa....

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Joulukuu 11. 14:24:32 2003

Voihan ne olla, jos on fordilaiset, löytyykö numeroa
(noin 5 cm jarruletkun kiinnikkeestä ylöstäin) ???

Kun nuo mun on 74EB, niin ne on joko Capri-II tai
sitten Mk1-Facelift ??? Tietääkö kukaan paremmin ?

Ymmärtääkseni vanhemmissa Mk1 capreissa piti olla sama tolppa
kuin RS Escot.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 11. 18:51:31 2003

Brenda&TAp: TAp:n tolpat ovat siis (melko) varmasti nuo mk2/3 3,0 Essex tolpat ja löytyvät siis alunperin ainoastaan ko. kolmelitraisista. Muistin näemmä tuon laakerin sisämitan (=akselimitan) väärin. Jostain vakiofordista viimeksi tuollaiseen kaivoin laakerit. Selvinnee tarvikelistasta. Mk1 3,0 tolppa on normi isotolppa. 1,6-2,8 mk2/3 tolppa on jousen halk., navaltaan ja laakereiltaan sama kuin RS (siitä putken asennussyvyydestä ei päästy vielä yksimielisyyteen...). Mk1 Caprissa on ainakin kaikissa V4 (2,0 "ESSEX" :roll: ) ja V6 -koneisissa myös tuo normaali isotolppa; myös 1,6 GT:stä moiset irroitin, totuus selvinnee myös tarvikekirjasta, jos isot levyt -> iso tolppa (vain Capri).

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » La Joulukuu 13. 0:34:31 2003

Joo, sekä motonetin että oldcars.de:n katalogien mukaan tossa tolpassa on uniikit laakerit, eivät ole yhteiset minkään muun kanssa;
Voihan olla, että sisä- ja ulkolaakerit on kumpikin erikseen käytössä jossain muussakin Foordissa.
Koitan hankkia SKF:n kataloogin.

Oldcarsilla oli jarrulevykin listattuna, 80 euroo/kpl.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Joulukuu 13. 0:54:02 2003

TAp kirjoitti:Joo, sekä motonetin että oldcars.de:n katalogien mukaan tossa tolpassa on uniikit laakerit, eivät ole yhteiset minkään muun kanssa;
Voihan olla, että sisä- ja ulkolaakerit on kumpikin erikseen käytössä jossain muussakin Foordissa.
Jostain, mielestäni Fordista, ne laakerit kaivettiin tutun tarvikeliikkeen takahuoneessa, n.7-8v sitten. Saattoi hyvinkin olla juuri kuten ehdotit; sisälaakeri jostain ja ulko- toisesta. Pistäpä tänne jos viitsit kun/jos saat selville.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Tammikuu 4. 22:32:23 2004

No nii, empiiristenkokeiden tuloksen tiedän nyt, että mainitut capri-II/3.0
navat on samoilla sorvauksilla kuin välikopan levyjarrullinen pikkutolppa.
Eli vai isompi laakeri on erikoisesti tohon tehty SKF-331274
Koitin vaihtaa ko. laakerin valikopan napaan, ja sopi hyvin, mutta
akseli on noin 10 mm liian pitkä tai siis napa liian lyhyt.

Nyt pitäis keksiä pidempi napa, joka toimii noilla laakereilla,
tunteeko joku taunus III-IV-V napoja tai olisko malliksi ?

Jos jotakuta kiinnostaa laakerinumerot tai mitat, niin voin laittaa tänne.

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ma Tammikuu 5. 1:28:43 2004

Sattui hyllystä löytymään 2 kpl Motorcraftin (EUB 3) laakerisarjaa 3 litrasen Caprin etupyörään. Pakkauksen mukaan sopii 3 litran Capriin 10/71-8/81 sekä Consul/Granada 2/72-> etupyörään. Lisäksi Escort 1.1/1.3/1.6 sedan/estate 8/80-> takapyörään.
Laakerit ostin muistaakseni vuonna -83 mk1 Capriin mutta jäi vaihtamatta.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Tammikuu 5. 21:31:16 2004

Onko isomman laakerin numero tuo SKF-331274
vai onko ne muuta valmistetta ?

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ma Tammikuu 5. 22:43:04 2004

Joo, isompi on tuo SKF-331274 ja pienempi SKF EK-LM11749.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 6. 0:11:14 2004

Seppo kirjoitti:Sattui hyllystä löytymään 2 kpl Motorcraftin (EUB 3) laakerisarjaa 3 litrasen Caprin etupyörään. Pakkauksen mukaan sopii 3 litran Capriin 10/71-8/81 sekä Consul/Granada 2/72-> etupyörään. Lisäksi Escort 1.1/1.3/1.6 sedan/estate 8/80-> takapyörään.
Laakerit ostin muistaakseni vuonna -83 mk1 Capriin mutta jäi vaihtamatta.
Vieläkin aavistuksen mielenkiintoista; itsellä ollut 1kpl aito 3,0 mk1 vm 71/2, tolppia ja muuta tekniikkaa olen ostellut 80-luvulla aika monesta purkuun menneestä varmuudella aidosta 3,0 mk1:stä (en kuitenkaan "mk1,5:sta" faceliftistä) ja näissä on jokaisessa ollut tämä isompilaakerinen "RS"-tolpan kaima normi jarrulevyllä. Täytynee vielä katsoa minä vuonna tuo syvempikeskiöinen isompi levy on tullut varaosakirjojen mukaan käyttöön ennenkuin sulatan lopullisesti :) Liekö olleet kaikki sitten valmistettu ENNEN 10.71 -> fordilla siis mallivuosi jo vaihtunut pari kk aiemmin eli "rehtiä" 72-malliakin voi liikkua "tavallisella" jarrulla/navalla/laakerilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Tammikuu 11. 18:38:53 2004

etupyörän laakereista.
kerran kun vaihdoin escortin isoon bilstein-tolppaan laakerit, niin säilytin laakeripaketin kyljessä olevan soveltuvuus listan.
en tiedä kuinka totuuden mukainen se on...
lakeripaketista skannattu

mulla on myös yhdet navat jotka sopii isoon tolppaan ja muuten samoilla mitoilla, mutta vanteen kiinnitystaso on n.10mm syvemmällä.
navan valussa merkintä 109E, mistä lienee kotoisin.
kuvakin olis näyttää jos photojippii skulais

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 11. 22:29:39 2004

Pieni väliyhteenveto:
näemmä mk1 capri 3000:een tuli 10-12/-71-> tuo oma napa ja levy.
Mutta tulihan taas uusi pikku pähkinäkin; Brendan laatikonkylki antaa ymmärtää että 1/-78 (eli Capri mk3) 3,0S olisi taas "tavallinen" isotolppa ->jarruineen ja laakereineen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Tammikuu 12. 9:27:22 2004

Varaosakirjan mukaan mk2 Mexico/rs1600/rs2000 laakeri sama kuin capri EI 3000 kaikki vuosimallit. Sama laakeri löytyy myös cortinassa <70. Normi mk2 laakeri taas sama mikä cortina 70> ja taunus mk3. mk1 escortissa oma laakerinsa lukuunottamatta twincam jossa taas sama mikä mk2 mexico/rs1600/rs2000/capri ei 3000.

Periaatteessa käytettyjä laakereita on, caprit, mk1&2escortit ja cortinat mukaanlukien siis neljä; mk1 perusmallit, mk2 perusmallit/cortina 70>, mk1&2 twincam/rs1600/rs2000/mexico/capri ei 3000/cortina <70, sekä Capri 3000. Voin mittailla ehtoolla kaikista halkaisijat ja pistää mitat tänne.

Mutta ainakin capreissa on tavattu myös vanhemmissa 1600 malleissa tuota 3000 napaa/tolppaa. Ja mihinkään varaosalaatikoihin painettuihin sopivuuksiin ei kannata luottaa, usein niissä on enemmän tarua kuin totta.

EDIT; mk2 75> mexicossa on ilmeisesti käytetty myös mk2 pikkulaakeria.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 12. 10:06:28 2004

mk2 mexico on samalla laakerilla kuin RS2000

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Tammikuu 12. 10:14:43 2004

Ja mittoja,

Escort mk1; 17,5/40 27/50,3
Escort mk1 mexico; 19/45,3 28,6/57,3
Escort mk2; 17,5/40 27/50,4
Escort mk2 mexico <75; 19/45,3 28,6/57,3
Escort mk2 mexico 75>; 17,5/40 27/50,4
Escort mk2 RS1600; 19/45,3 28,6/57,3
Escort mk2 RS2000; 19/45,3 28,6/57,3
Cortina mk1&2(levyj); 19/45,3 28,6/57,3
Cortina mk3; 17,5/40 27/50,4
Capri ei 3000; 19/45,3 28,6/57,3
Capri 3000; 17,5/40 29/50,3

Siellä muutamia mielenkiintoisia faktoja. Tuosta MK2 mexicosta on tosiaan ristiriitaisia tietoja, osa kataloogeista väitää toista ja osa toista.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Tammikuu 12. 11:48:36 2004

Tästä päästää varsinaiseen asiaan;
onko Mk1 ja Mk2 eri LAAKERIT (laakerisarja on eri, kun on eri stefa)
SKF:n sivulta L44649/610 saa laakerille
mitat 26,988 x 50,292, muita 27 mm akselille meneviä ei ole listattu.
elikkä tuo 50.3 ja 50.4 hiukka hämäävät.

pikkuakselin halkaisija on tarkemmin 17,462 mm.

eli kaikkiaan, kävisikö siis Cortina-III (onko sama kuin vastaava Taunus)
napa tuohon capri 3000:n tolppaan ?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Tammikuu 12. 14:52:53 2004

TAp kirjoitti:Tästä päästää varsinaiseen asiaan;
onko Mk1 ja Mk2 eri LAAKERIT (laakerisarja on eri, kun on eri stefa)
SKF:n sivulta L44649/610 saa laakerille
mitat 26,988 x 50,292, muita 27 mm akselille meneviä ei ole listattu.
elikkä tuo 50.3 ja 50.4 hiukka hämäävät.

pikkuakselin halkaisija on tarkemmin 17,462 mm.

eli kaikkiaan, kävisikö siis Cortina-III (onko sama kuin vastaava Taunus)
napa tuohon capri 3000:n tolppaan ?
Tuo mk2 setti tulee yleisimmin ilman stefaa. Kaveri mittasi nuo, ja on yleensä aika tarkka mittojen suhteen, eli en osaa tuosta kympin heitosta sanoa 50,3 / 50,4. Todennäköisesti kuitenkin pelkkä mittaheitto. Taunuksen navan pitäisi sopia suoraan caprin tolppaan, ero on vain sisemmän laakerin sisähalkaisijassa. Cortina mk3=taunus
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 12. 19:06:15 2004

razorass kirjoitti:Taunuksen navan pitäisi sopia suoraan caprin tolppaan, ero on vain sisemmän laakerin sisähalkaisijassa. Cortina mk3=taunus
Kysymysmerkiksi jäänee edelleen Taunus/cortsu -navan mitoissa laakereiden etäisyys toisistaan; esim. escon tolppaan kun sovitin, Taunuksen napa oli huomattavasti leveämpi.
RS Mexico (MK2 76-78 ) on samoilla laakereilla kuin RS2000 koska alusta on pilkulleen samoilla osilla kuin RS2000.
Viimeksi muokannut jjs, Ti Tammikuu 13. 19:12:52 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Tammikuu 13. 11:40:38 2004

Kun mä nyt saan taunuksen navat, niin testataan.

Onko cortina-III:ssa vielä tuumaset pyöränpultit ?

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ti Tammikuu 13. 17:51:38 2004

Mulla oli ainakin -71 cortinassa normaalit milliset pultit.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Tammikuu 13. 17:56:20 2004

Saat TAp taunuksen etunavat jos joskus poikkeat Lopella. Mulla on jossain romujen seassa sellaiset.

- Ville

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Ke Toukokuu 11. 20:49:09 2005

Kaupan olis 3000 caprin tolpat, olisko noi järkevät escortiin? Tästä kun lueskelin, niin se jarrulaikka ei taida sopia tavan tolpasta. Ja laakerit taitaa olla erilaiset.. Tavan ison tolpan napakaan ei kai käy? Jos haluais laittaa vaikka siis alunavat.. Iskari kai nyt sentään käy.

Vai kannattako etsiä se normaalimpi versio?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Kesäkuu 1. 23:24:37 2008

Kaivetaas vanha hyvä topicki taas esiin ja jatketaan pikku kyssärillä. Eli onko mk2 escon pikku- ja isotolpassa laakereiden ulkokoolien väli sama.

Tarkoitus olisi sorvata uudet navat, mutta tähän hätään malliksi ei ole kuin pikkutolpan napa. Huomenna olisi tarkoitus käydä ostamassa noi laakerit, joista saa niiden mitat otettua, mutta niiden väli pitäisi vielä selvittää.

Vastaa Viestiin