cossun etuvakaaja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

cossun etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Joulukuu 5. 7:15:22 2003

sopiiko 2wd cossun etuvakaaja -88 is sierraan suoraan vai täytyykö vaihtaa muitaki osia,kun se on vahvempi kuin tuo alkuperänen.kyselee tietämätön.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 5. 14:58:04 2003

käy hyvinkin
pari asiaa kannattaa huomioida
etu pyörät tulevat eteenpäin pikkasen
muista vaihtaa myös kiinnitys kumit runkoon (reikä isompi)
tarkasta aurauskulmat(säädä jos tarvii)
laitoin itse aikoinaan -86 diesel farmariin kyseisen vakaajan
ja oli muuten jäykkä keula mennä mutkiin
sai kiusata alastarolla bensa vehkeitä mutkissa :P
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Joulukuu 5. 17:36:10 2003

joo niin arvelinkin ettei muta tarvii muuttaa,eihän ne renkaat kai ny paljoo edemmäksi tule?ne koriin tulevat kumit ja lenkit jolla tulee runkoon kiinni siinä tulikin mukana,meinasin laittaan ne niillä kiinni.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Joulukuu 5. 20:24:39 2003

Cossussa on renkaat hiukan edempänä kuin vakiossa kyllä (ottaa helposti kiinni sisälokarin etureunaan renkaat linkussa uusilla 15/55/195 talvi skemmeillä)
Työntääkö cossun vakaaja alatukivarsia eteenpäin vakioon verrattuna,eli hiukan etuvinoon? Vai onko alatukivarren kiinnityspiste rungossa edempänä. Vai onko alatukivarressa muutakin eroa kuin erilainen niveltappi ,samanlaisilta ne näyttää vakioon verrattuna.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 5. 20:45:06 2003

Kannattaa huomioida myös vakaajan ja korin välinen kiinnitys; panta joka menee kumin ympärille on erilainen, isompi. Kannattaa pyytää vakaajan mukaan, maksaa cossuun 49e/kpl. Vakio alle 4e.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Joulukuu 6. 5:49:49 2003

KtK kirjoitti:Cossussa on renkaat hiukan edempänä kuin vakiossa kyllä (ottaa helposti kiinni sisälokarin etureunaan renkaat linkussa uusilla 15/55/195 talvi skemmeillä)
Työntääkö cossun vakaaja alatukivarsia eteenpäin vakioon verrattuna,eli hiukan etuvinoon? Vai onko alatukivarren kiinnityspiste rungossa edempänä. Vai onko alatukivarressa muutakin eroa kuin erilainen niveltappi ,samanlaisilta ne näyttää vakioon verrattuna.
joo ne pannat ja kumit mulle tuli vakaajan mukana (toinen scorppiosta kun oma oli hukkunut oli saman kokonen kuin cossun.toi ktk:n kysymys jäi vähän kans kaiveleen.täytyy kans tutkia kun sellasetki tossa paketissa mukana tuli,vai olikohan täällä joku asiaa jo tutkinu?täytyykö mun ne alatukivarret laittaa jos kerran alatukivarren niveltappikin on erilainen.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Joulukuu 6. 16:41:15 2003

alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
minun tietojeni mukaan
kossun koria ei ole olemassa se on vain kattoluukullinen kori
tieto perustuu fordin mikro filmiin
cossun filmisissä varaosakorin numero on sama kuin sierran kattoluukullinen kori
eli
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

alashattu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja alashattu » La Joulukuu 6. 18:36:13 2003

sierra friikki: kuulin sitte taas hieman luotettavammalta lähteeltä ku esson baarista, että jos teoriassa leikkaisi nokusierran korin keulan irti ja yrittäisi sovittaa siihen cossun keulaa ni tulis ongelmia ku ne ei kuulemma mee kohdalleen. Oli meinaan joku hullu yrittäny asiakkaan pyynnöstä jotain vastaavaa tehdä(autokorjaaja/peltikorjaaja). tosin nyt päästiin taas aiheeseen josta ei ois kyl oikeutta muilla puhuu ku fordin insinööreillä koska ketää meistä tuskin on pistänyt cossun koria silpuks ja vielä toista sierran koria ja tutkinu niitä eroja millimitalla.. ja faktaahan asiasta ei näytä saavan mistään.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Joulukuu 6. 18:56:18 2003

sierra friikki kirjoitti:alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit
minun tietojeni mukaan
kossun koria ei ole olemassa se on vain kattoluukullinen kori
tieto perustuu fordin mikro filmiin
cossun filmisissä varaosakorin numero on sama kuin sierran kattoluukullinen kori
eli
kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
heh!jos noin on niin sithän mulla on on sama kori kuin cosassa,tossa -88 is nimittäin alkuperänen kattoluukku.rupesin epäileen et kai toi mun vakaaja nyt on cosan,enkä päässy tänään auton alle varmistaan,eli ton uuden halkasija on 28mm,tietääkö joku onko onko kyseessä cosan tuote?

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Joulukuu 6. 20:10:52 2003

cossussa on 28mm vakaaja , normi sierassa on 22mm vakaaja , ite laitoin omaani cosan 28mm ja ne kiinnikkeet ilman mitään ongelmia
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Joulukuu 6. 21:20:04 2003

pylvis kirjoitti:cossussa on 28mm vakaaja , normi sierassa on 22mm vakaaja , ite laitoin omaani cosan 28mm ja ne kiinnikkeet ilman mitään ongelmia
no hyvä kun tuli toikin selväksi,näillä tiedoilla tuntus siltä että ei kun ryhtyä hommaan ilman sen kummempia lisäosien ostoa.kiitos kaikille hyvistä vastauksista näillä kelpaa jatkaa...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Joulukuu 6. 23:51:06 2003

Heitä samantien uretaanipuslat tai ainakin kovemmat orkkikset tukivarteen ,ellei jo ole. Samalla ne menis helposti ,kun kumminkin kaikki on irtonaisena.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Joulukuu 7. 8:08:57 2003

KtK kirjoitti:Heitä samantien uretaanipuslat tai ainakin kovemmat orkkikset tukivarteen ,ellei jo ole. Samalla ne menis helposti ,kun kumminkin kaikki on irtonaisena.
joo sitäkin olen miettinyt,mukana tuli myös alatukivarret joihin oli laitettu kallistuksenvakaimen reikiin nailoniset puslat,mut kun toisesta alatukivarresta on sulanu niveltapin ympäriltä kumi.ei voi sitä käyttää,täytyy koittaa jos sais ne nailonit irti ehjänä ja laittas vaihtaen autossa olevaan niin siinä kyllä samalla uretaanitki vaihtus.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Joulukuu 7. 11:23:23 2003

pyydän kovati anteeksi teiltä epähuomiossa antaamaani vaillinaista tietoa
harrastan sierraa mutta pää osin mk1 sarjaa
ja kyseinen korin samanlaisuus tieto kuuluu mk1 ,siipi,flygel,-cossuun.
kun verrataan tavan 3-ovista kattoluukulla olevaa koria ja cossua.
muunmuassa itse cossuun tehtyjä osia ei le siivessä montaa esim.
johtosarjahan on siipicossussa otettu xr4istä (katso ovimonitoorin kuvaa).

uusi koppainen mk2 siitä en tiedä yhteneväisyyttä mutta luulen että vahvistuksia on tehty kun vanhassa mallissa jo löydettii heikkoja katkeavia kohtia,kun käytettiin linjalta otettua koria.
mutta vakaajista muutama tieto.
22mm ei tietoa malleista.
24mm moni malli (mulla muutama niitä)
26mm esim.85 2.0is,86 2.0is
27mm esim 88 2.9 4x4 stw
että silleen tällä kertaa
p.s
uusi koppaisessa on sitten kossuissakin eri korimalleja riippuen ilmastoinnin läsnä olosta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Su Joulukuu 7. 16:25:21 2003

Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa... :lol:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Joulukuu 7. 16:35:14 2003

sierra friikki kirjoitti:alatukivarsia ei tarvi vaihtaa
tulemme taas tähän cossun kori >muut korit

kallistuksen vakaajan kiinnitys on sama sierrassa ja cossussa
jos jollain on käytössä autorobotin mitta tiedot niin voi tarkistaa asian koska kallistuksen vakaan luona on yksi mitta pistereikä jos muistan oikein.
kallistuksen vakaaja on ilmeisesti pitempi kossusa mutta pituutta ei ole paljon rengas tulee eteenpäin korkeintaan 2cm mutta sen verran että silmällä näkee kun pyörä on lokarin sisällä
tämä raidenvälin pidennys tulee rallikäytön takia......(mutua).
siivessä on pari senttiä pidemmät alatukivarret kuin tavallisessa sierrassa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Su Joulukuu 7. 20:49:27 2003

sierra friikki kirjoitti:pyydän kovati anteeksi teiltä epähuomiossa antaamaani vaillinaista tietoa
harrastan sierraa mutta pää osin mk1 sarjaa
ja kyseinen korin samanlaisuus tieto kuuluu mk1 ,siipi,flygel,-cossuun.
kun verrataan tavan 3-ovista kattoluukulla olevaa koria ja cossua.
muunmuassa itse cossuun tehtyjä osia ei le siivessä montaa esim.
johtosarjahan on siipicossussa otettu xr4istä (katso ovimonitoorin kuvaa).
Missä muussa kuin Cossussa on 3-ovisessa Mk1 korissa rintapellissä ABS-tehostimelle sopiva neliön mallinen reikä?

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » Ke Marraskuu 28. 20:30:56 2007

onko tietoo pääseekö jostain käsiks sen kotelon sisälle mihinkä vakaajatanko kiinnitetään? kaikki pultit poikki prkl :evil:

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ke Marraskuu 28. 20:38:16 2007

onkos se nyt rintapelti/lattia.vaan matto pois ja sieltä bitumin raavit ritilän päältä ja siellä ne on. rälläkkä hommia.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Joulukuu 6. 12:49:51 2007

Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa... :lol:
Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi! :roll:

Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin... :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 6. 20:49:39 2007

Sierrasta en tiiä mutta Scorpiosta 27mm löytyy 100% varmasti. Ainakin 85-87 hinnat alkaen malleista, uudemmissa ilmeisesti 28mm aina?? Useampia olen käpistellyt, ja yks löytyy hyllystäkin. Miksei sitä Sierrassakin olis ollu, vai liekkö sierra/scorpio osissa joku nanomillin leveys ero.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Joulukuu 11. 12:50:37 2007

Eilen tossa vertasin -87 scorpin ja 2wd sedan cossun etuvakaajia. Paksuuksissa on eroa 1,1mm eli scorppi 27,25 ja cossu 28,35 digitönällä mitattuna. Muuten muodot ovat suunnilleen yhtenevät, mutta irrallaan kierteiden päästä katsottuna scorpin vakaaja on 20mm leveämpi, joten menee varmasti sierraankin ilman, että vaikuttaa pyöriin sen enempää kuin toi cossun vakaaja.

Sen verran pitää tässä vielä itsekkin kysästä, että onko joku tutkinut noiden mk1 koristen kutossierrojen vakaajia. Mulla itellä on sellainen käsitys, että ne ois samat kuin IS eli edessä 26mm ja takana 10mm.

PS. Toi scorpin etuvakaaja tilpehööreineen olis edelleen kaupan 50e.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Joulukuu 11. 21:35:32 2007

MikkoT kirjoitti:Sen verran pitää tässä vielä itsekkin kysästä, että onko joku tutkinut noiden mk1 koristen kutossierrojen vakaajia. Mulla itellä on sellainen käsitys, että ne ois samat kuin IS eli edessä 26mm ja takana 10mm.
Eli siis XR4 Sierraa tarkotat?
Tietääkseni mk1 kutos Sierroissa on 26mm ainakin siis XR4, muista ei kokemusta ja XR4 Siepassa ei kyllä tietääkseni oo vakiona taka vakaajaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ke Joulukuu 12. 22:31:28 2007

omasta xr4 sierrasta löytyy kyllä takavakaaja, paksuutta en tiedä. edessä on 26mm.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 12. 22:52:44 2007

Nimellismitta ilmeisesti 14mm XR4i:ssä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » To Joulukuu 13. 16:19:49 2007

10mm oli omassa, tuasta ei paljo hyötyä taida olla. :)
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 19. 22:39:43 2007

Tuossa asentelin cossun vakaajan eteen iskarin ja jousen vaihdon yhteydessä. Kävin nyt koeajolla ja ei se ihan hyvältä tunnu, eli joku on muuttunut. Jarruttaessa puoltaa oikeelle, ei kuitenkaan voimakkaasti, mutta sillai kuitenkin että tuntuu hassulta :lol: Miten päin alatukivarteen tulee ne kumit kiinni joista vakaaja tulee läpitse? Eli toisessa kumissa on pieni olake joka menee tukivarren keskireikään tukien ja toinen menee vain siihen isoon koloon. Oli vanhassa meinaan kummallakin puolella eripäin se :? Ja kiristäessä ei ne kumit uponneet kyllä kokonaan sinne tukivarren sisälle, pitäisikö mennä ihan siististi molemmin puolin sisälle, niin että prikan ja tukivarren väliin jäisi n. 1-2mm rakoa? Nyt jäi meinaan aika reilusti näkyville. Mietin vaan jotta joutuuko irrottaan vielä kerran tuon pirulaisen :x

Edit: Ei tietysti iso homma olis käydä ostaan uudet kumit tukivarsiin motonetistä, ainoo vaan että vituttaa taas irrottaa sitä vakaajaa :evil:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Joulukuu 20. 2:04:07 2007

CossuH kirjoitti:10mm oli omassa, tuasta ei paljo hyötyä taida olla. :)
Itselläkin on tällä hetkellä mk1 sierran takavakaajia pari kappaletta ja niistä on toinen IS:stä 10mm paksu ja toinen xr4:sta myös 10mm paksu, joten tulin nyt siihen tulokseen, että molemmissa samat vakaajat. Sen verran vielä tuosta 10mm vakaajan vaikutuksesta, että se on yllättävän jäykkä vääntää toimintasuunnassaan (tuli joskus Upin kanssa kokeiltua vakaaja irrallaan) ja muutenkin, kun se on leveämpi kuin sedanin/scorpin vakaaja niin vaikuttaa paremmin tukivarren liikkeeseen.

Tosta Sultzi:n ongelmasta eli puollosta jarrutuksessa pitää kysästä sen verran, että onko etuiskarit varmasti molemmat yhtä hyvässä kunnossa? Täällähän oli joku aika sitten topicki, jossa jollakulla oli alkanut auto puoltaa jarrutuksessa etupään palikoiden vaihdon jälkeen ja silloin vika oli iskareissa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Joulukuu 20. 9:18:47 2007

Sultzi kirjoitti:Tuossa asentelin cossun vakaajan eteen iskarin ja jousen vaihdon yhteydessä. Kävin nyt koeajolla ja ei se ihan hyvältä tunnu, eli joku on muuttunut. Jarruttaessa puoltaa oikeelle, ei kuitenkaan voimakkaasti, mutta sillai kuitenkin että tuntuu hassulta :lol: Miten päin alatukivarteen tulee ne kumit kiinni joista vakaaja tulee läpitse? Eli toisessa kumissa on pieni olake joka menee tukivarren keskireikään tukien ja toinen menee vain siihen isoon koloon. Oli vanhassa meinaan kummallakin puolella eripäin se :? Ja kiristäessä ei ne kumit uponneet kyllä kokonaan sinne tukivarren sisälle, pitäisikö mennä ihan siististi molemmin puolin sisälle, niin että prikan ja tukivarren väliin jäisi n. 1-2mm rakoa? Nyt jäi meinaan aika reilusti näkyville. Mietin vaan jotta joutuuko irrottaan vielä kerran tuon pirulaisen :x

Edit: Ei tietysti iso homma olis käydä ostaan uudet kumit tukivarsiin motonetistä, ainoo vaan että vituttaa taas irrottaa sitä vakaajaa :evil:
Kysymys kuuluukin, että joko pyöränkulmat on säädetty tai edes mitattu? :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 20. 10:28:33 2007

Tarvii auraus tänään tarkistaa. Luultavasti vika siinä, ainakin toivottavasti :lol: Mutta miten on noiden vakaajan kumien suhteen jotka on tukivarsissa?

ps. iskarit on ihan uudet.

edit: ainiin, se metalliholkkihan määrää sen kuinka kireelle ne kumit menee siihen tukivarren koloihin :wink:

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 20. 16:18:30 2007

Joskus meni vakaaja/pusla vaihdon jälkeen kaks päivää ajellessa ennen ku osat haki paikkansa, sitte heitti puoltamisen.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 20. 16:22:04 2007

Tuotakin vois tietysti kokeilla, ei vaan paljua viiti ajella kun ei oo katsastettu :lol:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Tammikuu 5. 17:54:09 2008

Kaveri pulttas -86 mk1 farkkuunsa cossun etuvakaajan, kertoi renkaan nyt ottavan loksuun kiinni. Onko mk1 ja mk2 cossun vakaajilla eroa? Itsellä ei niin rajusti tullut rengas eteenpäin kuin kaverilla. Jotkut 17" vanteet sillä on.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 5. 18:20:21 2008

Sultzi kirjoitti:Kaveri pulttas -86 mk1 farkkuunsa cossun etuvakaajan, kertoi renkaan nyt ottavan loksuun kiinni. Onko mk1 ja mk2 cossun vakaajilla eroa? Itsellä ei niin rajusti tullut rengas eteenpäin kuin kaverilla. Jotkut 17" vanteet sillä on.
On eroa. Samaa valitteli muistaakseen "puuhapete" Ahvenistolla silloin kun oli omaansa tuon vakaajan vaihtanut.
puuhapete kirjoitti:Edit: Vakaaja oli ihan hyvä, ei puskenut liikaa/ollenkaan.- kauhe duuni laittaa sedanin vakaaja mk1.n. Pyörät tulee ihan liikaa eteenpäin mahtuakseen kääntymään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Tammikuu 5. 18:38:34 2008

Ourait, täytyy infota kaveria asiasta!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Helmikuu 15. 21:35:33 2008

tumppe kirjoitti:
Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa... :lol:
Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi! :roll:

Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin... :shock:
Hah. Tuli könyttyä tuon 1,6-talvisierran alla, ja silmät osuivat etuvakaajaan, ihmeen paksulta näytti.. Tönäri käteen ja-----28mm! Ja toi on valmistettu jo 90 lokakuussa, käyttöönotto 91 lokakuussa. Eli, joko tuohon muuten orkkikseen sirpaan on joku vaihtanut vakaajan, tai se on ollut jo tehtaalta sellainen..

Ja mitä takavakaajiin tulee, tuohon 2,3:seen oon laittamassa takavakaajaa 86 scorpiosta, se on paksuudeltaan 17mm.. Tuleekohan jo liiankin jäykkä...?
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Helmikuu 16. 12:25:08 2008

Ville K kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Spuler kirjoitti:Mulla oli DOHC 2wd -91 mallissa 28mm vakaaja, joten kansanmallistakin voi löytää jämäkkää osaa... :lol:
Kuulin kans kaverilta että ainakin Sierroissa vm.92-> on kaikissa jo tuo 28mm vakaaja...
Väitän että tuo 27mm vakaajakin on kyllä oikeesti ihan perus 28mm ja jos joku muuta väittää niin laittaa sit vaikka kuvia ja mittatuloksia kummastakin 27mm ja 28mm, ku ite en oo vieläkään vertailu tuloksia saanu vaikka muutamat "huhuilee" kyllä muuta, eli todistakaa väitä 27mm vakaajasta todeksi! :roll:

Ei kai Fordin insinörtitkään niin tyhmiä oo että tekis joka millin välikoon vakaajat ja ja käyttäis kaikkia milloin mihinkin, ihan sekasin... :shock:

Hah. Tuli könyttyä tuon 1,6-talvisierran alla, ja silmät osuivat etuvakaajaan, ihmeen paksulta näytti.. Tönäri käteen ja-----28mm! Ja toi on valmistettu jo 90 lokakuussa, käyttöönotto 91 lokakuussa. Eli, joko tuohon muuten orkkikseen sirpaan on joku vaihtanut vakaajan, tai se on ollut jo tehtaalta sellainen..

Ja mitä takavakaajiin tulee, tuohon 2,3:seen oon laittamassa takavakaajaa 86 scorpiosta, se on paksuudeltaan 17mm.. Tuleekohan jo liiankin jäykkä...?
vm.91 en oo varma, mutta vm.92 taitaa kaikissa Sierroissa olla jo tuo 28mm etu vakaaja, ainakin kaikissa dohc malleissa...
Onko noita takavakaajiakin joka millin kokoa vai, eikös 2wd Cossussa ollut 16mm ja 4wd.ssä 18mm, eli Scropissako taas jotain vammasia välikokoja... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 17. 11:41:16 2008

Kyllä vain, mittasin sen useasta kohdasta, ja sain tuloksia välillä 16,9-17,2mm. Taitaa scorpeissa tosiaan olla ihan omat paksuudet!
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 17. 13:15:17 2008

Ville K kirjoitti:Kyllä vain, mittasin sen useasta kohdasta, ja sain tuloksia välillä 16,9-17,2mm. Taitaa scorpeissa tosiaan olla ihan omat paksuudet!
No, kyl toi jo alkaa mullekin todistelemaan sellasta faktaa, eli nyt tiedetään mihin nää suteen tehdyt Cossun vakaajat on heitetty Fordilla... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin