Atlas vai Hiace?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kine
Ylläpitäjä

Atlas vai Hiace?

Viesti Kirjoittaja Kine » To Joulukuu 4. 21:02:34 2003

Nyt olis totuuden hetki, tartteis valita Hai-Eissin murikka tahi sit IISO-Atlas. Vanhakoppasen alle laittaisin.. Tojotas olis se lukko valmiina mut sit vanteen jako ei passaa suoraan ja leveyttäkin on rahtunen liikaa. Atlas olis passeli leveyden ja jaon puoleen mut lukkoo uupuu.

Mites noiden tehonkestot ja varaosat ym.. Hiluxin banjon tietty vois hommata ja vetarit, mut mites jaon muuttaminen, onko laillista ja halpa/helppo teettää? Näyttäis hiacen banjo myös vahvemmalta..

Milläs taas erotti ison atlaksen normi-sakuperästä? Faqista katoinkin jo mut oli verraten sekavaa.. Ja millä parhaiten toteaa kunnon. Saako siinä olla paljon välystä kun kardaanin laipasta pyörittää ja pitää vetarista kiinni..? Meinaan omassa pikku sakuperässä tuntuis aika hololta..

Mitä siis suosittelette? Kovaa katukäyttöä meinasin perälle antaa ;)

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » To Joulukuu 4. 21:14:27 2003

Tietysti alle laitetaan ATLAS :P
ja varmaan kestää sen mitä jaappanilainenkin.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Joulukuu 4. 22:26:10 2003

Ehdottomasti Atlas...ralleihin sitte nuo hiiacen kalut
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 4. 22:32:00 2003

Tuo toijjotan perä houkuttelee monasti jo vannoutuneenpaakin fordmiestä; maksaa murto-osan, on "ikuinen", valmiiksi nipussa lukolla ja yli 5:n välityksellä... Kadulle Atlas.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Joulukuu 4. 22:33:51 2003

Atlas ja seuraavana vaihtoehtona Volvo, hiacen akselia en näe vaihtoehtona :?
mikähän perävälitys kysyjällä on suunnitelmissa?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Joulukuu 4. 22:38:36 2003

Täytyy jonkun puolustaa "haisen" perää! Omassa välikopassa on toyon akseli 4.9 välityksellä ja lukolla. Ja oon tyytyväinen! Perä purkaantuu eteenpäin niinkun enkkuperässäkin, mun mielestä helpompi huoltaa kun saa koko murikan irti ja pöydälle. Käsittääkseni atlas purkaantuu taaksepäin niinkuin volvon peräkin? Eihän siellä perässä hirveitä välyksiä saa olla, mutta vähän kuitenkin pitää olla. Kannattaa konsultoida tuossa asiassa ammattilaisia, niin ei tuu sutta! Pulttijako omassa muutettu samaksi kuin foordeissakin, ei oo paha homma.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Perä

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 4. 23:46:21 2003

Ääni Salisburyn puolesta!

Miksi muuten kaikki hinkua jotain nelosen pintaan olevia välityksiä? Ettekö te aja missän muualla kuin kennojen väliä tai kaupunki kieppiä?

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Joulukuu 5. 9:33:53 2003

No johan kirvoitti kieliä. Kyl varmaan kadulle passais semmonen alle nelosen välitys, tai korkeintaan karvan päälle. Olis ostettavissa kokonainen perä 3.8:lla, outo lukema vaiko ihan vakiokamaa? Toi välityksen vaihto olis kyl helpompi japanilaisvalmisteessa. Vaan saiskos sinne sitte sopivaa välitystä? Mitä maksais atlaksen lukko, kenelläkään jouten? Ja watt-linkkiä kans! Nyt kun osais viel päättää.. :roll:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 5. 20:09:30 2003

Pidä Fordisi Fordina.. 8)

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Joulukuu 5. 20:41:26 2003

Nii tarkoitin jotta atlasta olis kaupan. Mitä kannattee maksaa akselista ilman lukkoa? Eikä mitään 4-linkin korvia ole hitsattu..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Joulukuu 6. 12:39:33 2003

Kine kirjoitti:Nii tarkoitin jotta atlasta olis kaupan. Mitä kannattee maksaa akselista ilman lukkoa? Eikä mitään 4-linkin korvia ole hitsattu..
n. 200-250€ ajokuntoisesta akselista...

escortin 68-69 Atlakset taitavat enimmäkseen olla 3,89:1 välityksellä.
itselläni on ollut kahdessa -69 1100 saksan mallissa 3,89 Atlas ja silloin tyyppikilvessä on Axle kohdassa V-kirjain

-69 baby Atlas

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: Perä

Viesti Kirjoittaja paperman » To Joulukuu 11. 23:22:53 2003

MouTine kirjoitti:Ääni Salisburyn puolesta!

Miksi muuten kaikki hinkua jotain nelosen pintaan olevia välityksiä? Ettekö te aja missän muualla kuin kennojen väliä tai kaupunki kieppiä?
Auto on sprintti ekkeri, joten siinä tiheämpi välitys! Katu vehkeeseen laittasin kyllä harvemman. Saa hiacen perää 4.3 välityksellä ainakin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Pe Joulukuu 19. 19:18:00 2003

samiharju kirjoitti:Pidä Fordisi Fordina.. 8)
Nii samaa mieltä et pidä foordi foordina mut täytyy kyl tunnustaa et ittella hiace 4.71 välityksellä ja toiminu ku junan vessa.välitys kyl turhan tihee mut suunnitelmissa "valitettavasti"volvon akseli.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Pe Joulukuu 19. 19:18:30 2003

samiharju kirjoitti:Pidä Fordisi Fordina.. 8)
Nii samaa mieltä et pidä foordi foordina mut täytyy kyl tunnustaa et ittella hiace 4.71 välityksellä ja toiminu ku junan vessa.välitys kyl turhan tihee mut suunnitelmissa "valitettavasti"volvon akseli.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Joulukuu 19. 21:20:37 2003

Lukkoa ei muuten sitten ole kaikissa haisun akseleissa, tuli vakioksi vasta 88' muistaakseni. Muutoinkin noita hiacen periä on olemassa pari eri tyyppiä sisuskaluiltaan; 2 tai 4 pikkuratasta / ja lukko tai ilman. ..tietty hiluxin sisuskalut menee heittämällä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Joulukuu 19. 23:55:51 2003

tuossa joskus kirjoittamani asiakirja:
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/toyaxle.doc

Vastaa Viestiin