4wd/2wd cosworth nokkien erot?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
4wd/2wd cosworth nokkien erot?
Faktatietoa kaipaan eli onko 4wd cossun vakionokissa jotain eroa profiilissa 2wd:n vastaaviin. Nosto on kaiketi sama molemmissa mutta olen joskus kuullut että asteissa olisi eroa....??
-
- Ylläpitäjä
Selailin eilen erinäisiä Cossua käsitteleviä teoksia, ja useimmissa mm. Jeremy Waltonin "RS - The Faster Fords" -kirjassa mainittiin, että takapotkun ja nelikon nokkaprofiilleisssa on eroja. "Revised profiles" on yksi sanamuoto jota käytettiin. Tarkempia specsejä ei ollut...
Mitäs "korjausoppaat" tai korjaamokäsikirjat asiasta sanoo??
Mitäs "korjausoppaat" tai korjaamokäsikirjat asiasta sanoo??
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Täyttä faktaa jota kaivattiin ei täältäkään tule, mutta: olen saanut Cosworthilta lapun jossa kerrotaan kaikki (siis cossun omavalmisteet) 2wd/4wd -nokat, vakio ja viri; esim takavedon nokat on tyypiltään BD8 (nosto 8,454 ) ja nelikossa olisi alkuperäinen versio aiheesta BD10 (8,5mm). BD10:stä on olemassa näemmä useita versioita, ainakin omassa A-ryhmän cossussa oli BD10:t jossa oli nostoa yli 9mm. Tutkitaan lisää...
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Melkein, otetaan puolet pois (=5mm)Mankka kirjoitti:Niissä on myös pieni pituusero. Sovitettaessa 4 wd:n nokkia takapotkuun joutuu laittamaan niihin noin centin pituiset holkit. Ilman holkkeja nokat siirtyvät väärään kohtaan nokkapyöriä kiristetäessä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
JJs jo asiaan viittasikin mutta mitä eroa on sitten A-ryhmän nokilla vakioihin, onko asiasta enempää tietoa? Entäpä WRC? (kysyy ville 5v nimimerkillä nokat täytyis saada..
)
yleensäkin oon pitkään ihmetellyt että lähes kaikesta cossuun liityvästä löytyy ja on tietoa mutta nokat on kyllä sellainen aihe mistä ei löydy. ja tuntuu ettei oikein kukaan tiedä aiheesta; suuttimet, turbot, alakerrat, kannet ja kaikki muu on kyllä spekuloitu näilläkin sivuilla moneen kertaan mutta nokat..
oisko sulla prostreet mitään kattavaa listausta millä asteilla/nostoilla löytyy esim cat cams nokkia? ja sitten jos joku osaa sanoa millä nostoilla menee vakiomännille?

yleensäkin oon pitkään ihmetellyt että lähes kaikesta cossuun liityvästä löytyy ja on tietoa mutta nokat on kyllä sellainen aihe mistä ei löydy. ja tuntuu ettei oikein kukaan tiedä aiheesta; suuttimet, turbot, alakerrat, kannet ja kaikki muu on kyllä spekuloitu näilläkin sivuilla moneen kertaan mutta nokat..
oisko sulla prostreet mitään kattavaa listausta millä asteilla/nostoilla löytyy esim cat cams nokkia? ja sitten jos joku osaa sanoa millä nostoilla menee vakiomännille?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei sinne männän ja venttilin väliin jää vakionokillakaan paljoa tilaa, kolot männissä olisi hyvä olla. Samoin vakio vent.jouset menee ihan kasaan jos nostoa lisätään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Yleisillä nokanvalmistajilla on melko hyvät vaihtoehdot kossuun, mutta "bolt on" vaihtis on yleensä miedoimmat alle 9mm nostavat hytikkamallit, esim kossun BD10 on ilmeisesti tälläinen sekä Burtonin vastaava, kossun BD14 oli vielä muistaakseni hytikkamalli mutta riittääkö tilat. Onko kukaan laittanut kovia seuraajia, millanen homma? ei naputtais hytikat ja sais jo esim 10mm nostavilla jotain henkeä. Itse varauduin virittämiseen laittamalla valmiiksi venakolot, aika monella tuntuu se ruokahalu kasvavan, uusissa kokoonpanoissa kannattaa tämäkin huomioida. Olen jo pitempään ihmetelly kun täällä ei ketään kiinnosta kansi ja nokat tai yleensäkään hengitys ja hyötysuhde vaikka näilläkin "harrasteautoilla" ajellaan melko paljon normaalia ajoa ja satunnaisesti availlaan eli vetoalue on olennainen asia jota hengitys käsittäkseni tukee......"ahdin ei herää", ei kai jos on päänkokoinen pakopesä ja missään ei mitään kaasua liiku.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ei taida mennä kun vakiossa nostoa jotain 8mm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Vähän offtopicina, mutta mielenkiinnosta kyselisin josko kyseessä on ihan tavallinen cossun nokka vai onko joku muu. Ford siinä lukee, sekä Tällainen teksti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti: