Valistakaa tätä ääliötä eskimoneekeriä jolla on vinot viikset.
Is:n urpotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Is:n urpotus
Miten on kun ei ole mulle vielä selvennyt että toimiiko se ohari is ihan omalla boxilla ilman muutoksia jos ahtimen nakkaa kiinni?Tietenkään mikään hyvä se ei siihen hommaan ole mutta siis vörkkiikö se ja kestääkö sillä ajella?
Valistakaa tätä ääliötä eskimoneekeriä jolla on vinot viikset.
Valistakaa tätä ääliötä eskimoneekeriä jolla on vinot viikset.
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Kestää ja ei kestä. Koneen nakkuttaminen on ensisijainen ongelma, koska boxi kääntää sytkän ihan persiilleen noin 3000-3500 kierroksen kohdalla.
Maltilla ajaen VOI kestää vakio kamoilla suunnilleen 0.3 - 0.5 bar (bensanpaineen säädin + seosmittari), kunhan välttää kierrättämistä.
Oma kesti noin 30tkm ennenkuin tod näk suutin sanoi poks ja mäntä suli.
Ja is:n boxi ei tajua paineen nousua piste.
Maltilla ajaen VOI kestää vakio kamoilla suunnilleen 0.3 - 0.5 bar (bensanpaineen säädin + seosmittari), kunhan välttää kierrättämistä.
Oma kesti noin 30tkm ennenkuin tod näk suutin sanoi poks ja mäntä suli.
Ja is:n boxi ei tajua paineen nousua piste.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kyllä mulla ainakin on toiminu reilu barin ahdoilla... Heittää sen nakutunnistimen huitin ....... ni ei väänny sytkä mihinkään...nws kirjoitti:Ja sitkun kerrot, mitä toi ratkaisee nakutusongelmaan? Eli ei mitenkään. Bensaa voi aina vääntää paineensäätimestä lisää jos siltä tuntuu, kulutuksen kustannuksella.
Ja lisärikastuspiirikin löytyy, joten ihan pelkällä riesan boksilla et mitään kilon ahtoja sinne saa...
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Heh, oharin is:n kone ku ei omaa mitään nakutusanturia.
Kumpa omaiskin, niin asiat voisivatkin olla toisin + tietty MAP.
Sepässe kun nakutusta ei välttämättä edes kuule tai osaa kuunnella. Sen takii on olemassa erilliset anturit ja ledit. Esim Saabin APC-boxi, joka säätelee ahtopainetta alaspain, mikäli nakuttaa.
Kumpa omaiskin, niin asiat voisivatkin olla toisin + tietty MAP.
Sepässe kun nakutusta ei välttämättä edes kuule tai osaa kuunnella. Sen takii on olemassa erilliset anturit ja ledit. Esim Saabin APC-boxi, joka säätelee ahtopainetta alaspain, mikäli nakuttaa.
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Is:n urpotus
Jatkoa taas tähän mutta nyt kysynkin dohc version boxista eli onko nakutusanturi ja map vakiona tässä boxissa? 
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Kysästään ekaks tässä vanhassa topicissa muutamaa asiaa tohon IS:n turbotukseen liittyen niin ei tarvii uutta tehä.
Toi sytkä on ensimmäinen asia joka mietityttää eli voisko sen korvata sellaisella jakajalla jossa ois tietty ennakko koko ajan. Silloin alipaineella se olis liian aikasella ja ahdoilla koko ajan tietyn verran. Koneeseen tulee 2wd cossun ahdin ja puristukset noin 8,6. Mutta mitä ton ennakon pitäs olla suurinpiirtein ja onko toi sytkän "irrotus" tuon ruiskunboksin yhteydestä mahdollista.
Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
Toi sytkä on ensimmäinen asia joka mietityttää eli voisko sen korvata sellaisella jakajalla jossa ois tietty ennakko koko ajan. Silloin alipaineella se olis liian aikasella ja ahdoilla koko ajan tietyn verran. Koneeseen tulee 2wd cossun ahdin ja puristukset noin 8,6. Mutta mitä ton ennakon pitäs olla suurinpiirtein ja onko toi sytkän "irrotus" tuon ruiskunboksin yhteydestä mahdollista.
Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Pitäisi toimia ihan OK noin. Jos saat letkun vielä veden pinnan yläpuolelle niin pitäisi kierron toimia itsekseen kunnes turbo jäähtyy sammuttamisen jälkeen.MikkoT kirjoitti: Toinen homma on toi turbon vesikierron toteutus eli toimiiko, jos haarottaa vain tosta lämppärille menevästä letkusta tulon tohon turbolle ja vie paluun suoraan paisuntasäiliöön.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Nelikossa on iso paluuletkun liitos paisuntasäiliössä. Erona vanhaan 2wd versioon paluuletku tulee vesipinnan alapuolelle kun 2wd paisarissa se tuli yläpuolelle. Tuota vanhaan paisuntasäiliötyyppiä ei enää saa ja laitoin entiseen cosaani tuon uudemman. Toki alkuperäinen letku jäi paikoilleen. Toimihan tuo.jjs kirjoitti:Ja kannattaa muistaa kuristaa turbovesiletkun ulostulo kuten cossussa 2-3mm max. reiälle. Muuten sotkeentuu vedenkierto.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mulla on puhallin ihan lämppärille menevän letkun välissä eikä ole mitää onkelmia ollu...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
AkiS, ootko mahdollisesti ollu Urjalassa päin tolla Sierrallas, joka on myynnissä nyt? Ihan saman näkönen, siistikuntonen (mitä nyt vilaukselta näin) ilmesty taakse, ja melkein heti ohi, lähti aika kiukkuseen ainakin se yksilö. Tämä siis joskus ennen joulua, kun oli sulia kelejä vielä. Ihan samanlainen keulakin oli vielä.
Jäsen #606
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Missä helv.. on urjala...
Sielä on joku kopioija prkl... en ollu mä 
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69