Tuplat ja vivusto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Tuplat ja vivusto...
Miten ootte toteuttanut kaasu vivuston tuplien kanssa? Olis yhdistelmä mk2+1600kentti+2xDHLA40! Pistäkää kuvia, linkkejä, kokemuksia ja ideoita jos löytyy.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tuplat ja vivusto...
http://www.tpu.fi/~t2iharto/kuvat/01010 ... r><br>Kuva ei oo ehkä ihan paras mutta kyllä siitä selviää.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:Tuplat ja vivusto...
käynpäs napsimassa parit kuvat.. 

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Tuplat ja vivusto...
Mulla samanlainen kuin Ilkka H:n mutta ite tehty ja kolmiopalan kiinnitys ja vetokulmassa kuulalaakerit,<br>välitangossa M5 uniballit molemmisa päissä ja on kevyt polkee.
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:Tuplat ja vivusto...
http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:Tuplat ja vivusto...
[quote author=[PeXi] link=board=8;threadid=16823;start=0#126217 date=1069102083]<br>http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D<br>[/quote]<br>aika taiteellinen ;D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Ylläpitäjä
Re:Tuplat ja vivusto...
[quote author=[PeXi] link=board=8;threadid=16823;start=0#126217 date=1069102083]<br>http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D<br>[/quote]<br>kiitos julmetusti, tos on jo yks toteutus mikä on ihan varteenotettava. nyt on jo parempi kun tietää hiukan mihin suuntaan lähtee kehittelemään. Lisää saa laittaa jos jollain on jotakin...
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Tuplat ja vivusto...
aikanaan hitsasin suoraan pystylorttojen väliin progressiivisen vaijerikiekon. huonosta kulmasta kuvia ja kuvista puuttuu vaijerin kannatin...<br>progressiivisuus tuo pehmeyttä kaasunkäyttöön kaupunkiajossa, eli pintakaasulla poljin vaatii enemmän liikematkaa....ja läpän avautuminen kiihtyy poljinta syvemmälle vietäessä. kokonaisliikematka pysyy kuitenkin normaalina...<br>ja kaasupolkimen alle toppari ettei vivusto kärsi, ja kaasuvaijerin/polkimen välissä pieni jousto-osa joka alkaa puristumaan just ennen polkimen topparia, näin läpät avautuvat aina varmasti kokonaan eikä niihin kuitenkaan kohdistu liian suurta poljin voimaa....olipa sekavaa selittelyä ???<br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 28.jpeg<br>
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:Tuplat ja vivusto...
Samanlaisia 3kpl tehnyt kuin Brenda. Pidän tätä yksinkertaisempana ja parempana kuin tuota tuplavaijeri ratkaisua... IMO.
Jäsen 488
-
- Ylläpitäjä
Sellaista olisi kysyttävää, että mitenkä ootte istuttanut tuplat tollaiseen välikoppaan missä 2.0l wc-palkilla. Silloin sopisi mainiosti jos pedalboxin hommaisi, mutta eiköhän se tolla vakiotehostajallakin onnistu. Karkeata sovittelua tein noilla 40dhla:lla niin jos jonkun "laipan vaan tekisi kaasuttajan ja kannen väliin? Ainoa mikä pisti silmään niin virranjakajan kansi pahasssa paikassa? Kuinka paljon voi noita vaakaimuja kallistaa ettei vaikuta toimintaan, vapaastihengittävä. Kertokaapas vähän kokemuksia.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kun kysyttiin kokemuksia, valmis vaijerisatsi maksaa 90e, ennen maksoi 50-60 eli noussut melkoisesti mutta itse aikani pelleilin itsetehtyjen vipujen kanssa (saatu eri kaas. mukana) milloin katkeili jousia (menetin eräässä kisassa yleisessä F-ryhmän piikkipaikan ja yksi keskeytys) milloin mitäkin hääräämistä, hommasin vipusatsin vaijeritsivulle Webereitten päälle, tuloksena aivan unelma kaasupoljin tuntuma ja sai unohtaa kaasuvaijeri ropleemat ja keskittyä vaikka ajamiseen. Kai se vituttaa keskeyttää kartsallakin jos vivusto pettää kesken teinikorollan pudotuksen 

-
- Ylläpitäjä
Nostetaans vanha aihe esiin kun on juuri sama onkelma kun ekassa viestissä. eli escort MK2 + DHLA 40:set ja kentti.
Eivät taida nuo vanhat kuvat enään näkyä..
"Hyväksi havaittu" keino on ilmeisesti progressiivinen vaijerikiekko... mistäköhän mahtaisi tuollaisia olla kaupan, jos ois edullisempi ku valmis vaijerisatsi
Eivät taida nuo vanhat kuvat enään näkyä..
"Hyväksi havaittu" keino on ilmeisesti progressiivinen vaijerikiekko... mistäköhän mahtaisi tuollaisia olla kaupan, jos ois edullisempi ku valmis vaijerisatsi

-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jaa ei kuvat enää skulaa, yllätys näin parinvuoden takaa.
Noh autetaanpa setää mäessä.
Elikä tässä sama kuva mikä mulla oli aikaisemminkin esillä.
http://koti.welho.com/iharto/01010020.JPG
http://koti.welho.com/iharto/01010006.JPG
Tuosta puuttuu nyt sitten se ite linkki joka liikuttaa kaasarin akselia.
Noh autetaanpa setää mäessä.
Elikä tässä sama kuva mikä mulla oli aikaisemminkin esillä.
http://koti.welho.com/iharto/01010020.JPG
http://koti.welho.com/iharto/01010006.JPG
Tuosta puuttuu nyt sitten se ite linkki joka liikuttaa kaasarin akselia.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Tuli vähän hakua käytettyä ja tälläinen thread löytyin niin ajattelin kysäistä samaa. Eli mistä löytyy? Moottoripyöräliikkeestä ja tarvikeliikkeestä yleismallisia vivustojen osia jo kyselinkin ja ei löytynyt mitään.Escor_t kirjoitti:"Hyväksi havaittu" keino on ilmeisesti progressiivinen vaijerikiekko... mistäköhän mahtaisi tuollaisia olla kaupan, jos ois edullisempi ku valmis vaijerisatsi
Boxerin tuplat (DRLA) rivikoneen imusarjaan läppärungoiksi, helpointa olisi hitsata akseli kiinteäksi ja veto vain toisesta päästä. Kysymys kuuluu: haittaako paljonkin jos synkronoinnit eivät ole tasan?