tuplien säätö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
tuplien säätö
osaako kukaan antaa vinkkejä dellorton dhla tuplien säätämiseen.. ? en oikeen saa millään säätöjä kohdilleen: ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä jne. moottori kent 1600. tarttis saada se ees kunnolla käymään ni vois sitten käydä säädättämässä jollain ammattilaisella
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:tuplien säätö
Tommoset seososat kun pistät paikalleen niin pitäis olla aika liki hehtaarilla (parhaan tehon kierrokset about 6000-6500)<br>Kurkut; 32<br>Pääsuuttimet; 125<br>Lisäilmat; 170<br>Tyhjäkäyntisuuttimet; 45<br>K.pumppuun 35-45<br>Seosputkiksi 6:set<br>Noilla jos ei ole ajettava/toimiva niin vika on muualla.<br><br>Löytyy muuten iso läjä DHLA seososia, jos kiinnostaa niin voisin luopuakin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:tuplien säätö
Kannattaa myös tarkistaa/säätää kaasuttimien synkronointi,eli että kaasuttajan läpät aukeaa mahdollisimman tarkasti samaan tahtiin.<br>-vaikuttaa aika paljon toimintaan-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:tuplien säätö
[quote author=northwest link=board=8;threadid=16345;start=0#123032 date=1068054868]<br>Kannattaa myös tarkistaa/säätää kaasuttimien synkronointi,eli että kaasuttajan läpät aukeaa mahdollisimman tarkasti samaan tahtiin.<br>-vaikuttaa aika paljon toimintaan-<br>[/quote]<br><br>Ja myös täyskaasu-asennossa
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:tuplien säätö
nyt on kaasarit säädetty suht hyvin toimii.. mitenkäs ootte tehneet ton sähköisen bensapumpun kanssa?? mulla on sähköinen missä ei alipainesäätöä, elikkäs käsittääkseni pumppaa täysiä kokoajan, mikä aiheuttaa neulaventtiilien vuotamisen tyhjäkäynnillä--> kone tukehtuu... pitäisikö laittaa joku bensapaineen säädin, vai siirtyä takaisin mekaaniseen pumppuun ???
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:tuplien säätö
Onko kaasarit ollu kokoajan ajossa vai onko mahd. seissy pitkäänkin. Jos on seissy pitkään,niin voi olla myös tukossa. Se on kuin jotain kalkkikivee mitä kaasareihin tulee, jos ne on käyttämättömänä pitkään
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:tuplien säätö
no olihan toi tossa 4kk seisonnassa että sen aikaa on olleet käyttämättä
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:tuplien säätö
Bensanpaineensäädin erittäin suositeltava. Dhla neulat kestää maksimissaan n. 0.25Kg, erittäin isolla todennäköisyydellä pumppusi tuottaa 0.3-0.5Kg painetta.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:tuplien säätö
mitenkäs tuo bensapaineensäädin kannattaisi toteuttaa?? jos sellaisen manuaalisesti säädettävän pistää ja säätää paineen sopivaksi niin että neulat ei vuoda ei taas isoilla kierroksilla välttämättä paineet riitä... eli millainen säädin tarvii laittaa ???
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:tuplien säätö
Semmoinen säädin mikä on tarkoitettu kaasutin moottoreille eikä rusku käytööön koska sielä käytetään paljon isompia paineita
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:tuplien säätö
Kyllä ne paineet riittää. Tuotto ratkaisee.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:tuplien säätö
sitten alku kalibrointi eli synkkaus<br>sulla on imusarjaa lähellä (yksi/kurkku) messinki ruuvi/tulppa<br>avaa tulppa ja huomaat alla neljä tai viisi pientä reikää<br>valo imu putkeen (suodatin pois)<br>ja kato miten valo näkyy sieltä<br>tästä voit alustavasti synkata kaasarit jos epäilet niiden olevan huonossa synkassa<br>vaikuttaa tyhjäkäyntiin toi säätö.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:tuplien säätö
juu kaasarit on jo synkattu. putsarit irti, auto tyhjäkäynnille ja letku kurkkuun... kuunnellaan ja säädetään niin että saman verran suhisee molempien kaasareiden kurkut. noin ton homman teki yks tuttu ketä ton homman osaa.. ja sitte viel seosruuveista säädöt kohilleen.. aika hyvin toimii nyt muuten, mutta vieläkin toi pensapaineen säädin laittamatta.. en oikeen tiedä miten sen tekis niin että paineet säätys kierroksien mukaan
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re:tuplien säätö
[quote author=[PeXi] link=board=8;threadid=16345;start=0#125544 date=1068805734]<br>.. en oikeen tiedä miten sen tekis niin että paineet säätys kierroksien mukaan<br>[/quote]<br>Miksi paineen pitäisi säätyä kierrosten mukaan? ???
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:tuplien säätö
eli meinaat että paine nousee kun kierrosluku kasvaa<br>?<br>miksi<br>eihän se auta kun tulvimista<br>neula venttiilit ja koho sen bensan pinnan säätää /seoksen kans osaksi.<br>onko sulla sellaista säädintä jo ostettuna minkä meinaat laittaa?<br>mulla vois olla jossain varastosssa käyttä'mätön sellainen tuplien ulos otolla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re:tuplien säätö
ongelma pähkinänkuoressa: toi sähkönen pumppu työntää täydellä teholla aina, myös tyhjäkäynnillä mikä just aiheuttaa sen että neulaventtiilit tulvii... eikös se säädin pitäis toteuttaa niin että paine olis sitä isompi mitä isompi on kierrosluku, niin toi tulviminen loppuis ??? ja jos jotenkin muulla lailla niin kertokaa ihmeessä tarkemmin ja rautalangasta kiitos 
edit: niin ja en ole vielä mitään säädintä ostanut

edit: niin ja en ole vielä mitään säädintä ostanut
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:tuplien säätö
Laita CARTER:in HD (272l/h) ja PETROL KING TAI FILTER KING säädin.Säädä paineet 0,25 bar. Ei tarvi mitään kierros-säätöjä.Ei tulvi (jos neulat kunnossa) ja soppaa riittää korkeelle ja kovaa 

RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:tuplien säätö
joo edellinen(BDG) ihan oikein
pidä huoli että sulla on paluu putki tankkiin isompi kun paine putki.
ja jos tulvii niin ostamaan vaan uudet neulat kohokammioon ja takista että kohot ei vuoda (eli kevyet)
ja säädetty oikein.
ja jos joudut ostamaan kärjet niin osta kumikärjet.
ja vaihda vastin mutteri kanssamalla.
et tarvitse mitään erikoista sinne polttoaine säätöihin.
korkeintaan joku ruiskun rele ohjaamaan sitä pumppua
eli virrat päälle niiin pumppu pärähtää (noin 5 sec)
ja käynnistettäessä pyörii ja signaali virranjakajalta pitää sen pyörimässä
eli jos vaikka auto menee ympäri niin pumppu pysähtyy kun autokin sammuu
vanhoissa k-jeteissä löytyy varmaan sopivaa relettä
lisää vielä .
älä missään imessä asenna mitään jännitteen alenninta
pumpun piiriin
pumppu on tehty pyörimään 12v ja tietyllä nopeudella.
pumppu tuho on 50% varma jos annat pienempää jännitettä jatkuvasti ( edes tyhjä käynnin ajan)
pienemmällä jännitteellä kierrosluku pienenee ja nesteen virtaus vastus kasvaa joten virtaa kuluu enemmän...jne
pidä huoli että sulla on paluu putki tankkiin isompi kun paine putki.
ja jos tulvii niin ostamaan vaan uudet neulat kohokammioon ja takista että kohot ei vuoda (eli kevyet)
ja säädetty oikein.
ja jos joudut ostamaan kärjet niin osta kumikärjet.
ja vaihda vastin mutteri kanssamalla.
et tarvitse mitään erikoista sinne polttoaine säätöihin.
korkeintaan joku ruiskun rele ohjaamaan sitä pumppua
eli virrat päälle niiin pumppu pärähtää (noin 5 sec)
ja käynnistettäessä pyörii ja signaali virranjakajalta pitää sen pyörimässä
eli jos vaikka auto menee ympäri niin pumppu pysähtyy kun autokin sammuu
vanhoissa k-jeteissä löytyy varmaan sopivaa relettä
lisää vielä .
älä missään imessä asenna mitään jännitteen alenninta
pumpun piiriin
pumppu on tehty pyörimään 12v ja tietyllä nopeudella.
pumppu tuho on 50% varma jos annat pienempää jännitettä jatkuvasti ( edes tyhjä käynnin ajan)
pienemmällä jännitteellä kierrosluku pienenee ja nesteen virtaus vastus kasvaa joten virtaa kuluu enemmän...jne
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Re:tuplien säätö
[quote author=BDG link=board=8;threadid=16345;start=0#125639 date=1068825915]<br>Laita CARTER:in HD (272l/h) ja PETROL KING TAI FILTER KING säädin.Säädä paineet 0,25 bar. Ei tarvi mitään kierros-säätöjä.Ei tulvi (jos neulat kunnossa) ja soppaa riittää korkeelle ja kovaa
<br>[/quote]<br><br>Itsella juuri samanlainen kokoonpano, ja tyytyväinen olen ollut. Kannattaa haaroittaa ennen kaasareita T-liittimellä vaikka joku muusta projektista ylim. jäänyt painemittari. Siitä on helppo tarkkailla bensanpaineita ja näkee jos homma alkaa jossain tökkimään.

S a a b & F o r d
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:tuplien säätö
Miehet tekee helposta vaikeeta. Rakennetussa koneessa varsinkin tuplien kanssa paineensäädin pakollinen kun pumpun tuotto on riittävä koneelle. Eikä tarvitse mitään paluulinjaa vetää jos ei halua. Esimerkiksi purolatorin perusmalli ilman mittaria tulee suoraan linjaan ja ajaa asiansa. maksaa jotain alle 50e eli ei juuri mitään.<br><br>ELI; Tuplien (ja miksei muutenkin) kanssa aina paineensäädin, maksimi paine aina 0.25 (DHLA, webruissa kai karvan enemmän?) oli kierroksia vaikka 10000rpm. Vapari kaasarikoneessa pumpun paineella ei ole niin väliä kunhan TUOTTOA riittää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti: