
Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Soitin juuri äsken AKE:n ja tiedustelin seuraavaa asiaa<br><br>Oma escortti on 1.6 kenttiläisellä<br><br>Tarkoitus on laittaa siihen sierrasta 1.6 OHC moottori jonka valmistajan ilmoittama teho on 75hv<br>Tällöin autoon voi ahtimella laittaa 9hv lisää niin että teho säilyy alle 85hv joka on 1.6 escortin teho<br>Tällöin ei tarvitse asentaa autoon 2.0 mallin remmeleitä jollain prosentit nousee taas huikeasti.<br>Tällä vältetään tämä ikävä ongelma prosenteista jos autoa on muuten muutettu<br>Tälle projektille AKE näytti vihreää valoa. Joten ei välttämättä kannata rupea rakentamaan viritettyä kenttiläistä vaan laittaa mielummin ohc turbo<br><br>PS. Suljetulla alueella voi tietty käyttää 0.1 bar enemmän ahtoja jottaa saadaan moottorista 86hv
<br>

Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
??? No hä? Saathan sä ottaa 1.6 kenttiläisen jarruilla yms sen 84-86hv (vuosimallista riippuen) ja siihen +25%tehoa. eikö? Ja onhan mk2 mexicossa 1.6OHC ja 93hv. Eli sun on näytettävä toteen et se on tosiaan sierran nuhanen 1.6OHC jossa se 75hv...
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Lueppas toi vielä kerran läpi ajatuksella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Cleveland link=board=8;threadid=16403;start=0#123284 date=1068129194]<br> ??? No hä? Saathan sä ottaa 1.6 kenttiläisen jarruilla yms sen 84-86hv (vuosimallista riippuen) ja siihen +25%tehoa. eikö? Ja onhan mk2 mexicossa 1.6OHC ja 93hv. Eli sun on näytettävä toteen et se on tosiaan sierran nuhanen 1.6OHC jossa se 75hv...<br>[/quote]<br><br>25% lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimmasta.. 

Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
No joo toi malli sarjan tehokkain voi, tai on.... ::) Mut koneeestahan tulee se 12% ainakin. Vai onko sulla siitä kentista jo se 12%? Ei mun mielestä vaan oo kauhee vaiva niitä 9" rumpuja vaihtaa...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Ensinnäkin se prosenttiluku, mitä auton teho saa lisääntyä on 20%. Toisekseen, on täysin konttorikohtaista, miten tuohon suhtaudutaan. Siis toiset konttorit tulkitsevat lain siten, että autoa saa virittää alkuperäinen teho+20%, toiset taas siten, että mallisarjan tehokkain+20%.<br><br>Moottorin vaihto<br><br>1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen. <br><br>2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: <br><br>a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna; <br><br>b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia; <br><br>c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; <br><br>d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus; <br><br>e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys; <br><br>f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys; <br><br>g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti; <br><br>Moottorin muuttaminen<br><br>1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %. <br><br>2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. <br><br>3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa. <br><br>4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. <br><br>
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Cleveland link=board=8;threadid=16403;start=0#123354 date=1068138587]<br>No joo toi malli sarjan tehokkain voi, tai on.... ::) Mut koneeestahan tulee se 12% ainakin. Vai onko sulla siitä kentista jo se 12%? Ei mun mielestä vaan oo kauhee vaiva niitä 9" rumpuja vaihtaa... <br>[/quote]<br>Mitähän sä ajat takaa?
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#123490 date=1068157585]<br>kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.<br>[/quote]<br><br>Noniin nyt aletaan olla jyvällä<br><br>Siis ideana on että miksi laittaa jotain viriteyä 1.6 kenttiläistä jos ei halua muuttaa 2.0 mallia vastaabvaksi kun samalla rahalla saa laitettua 1.6 OHC turbon<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
ja ei mee muita prosentteja kun se koneen 12% 

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123526 date=1068186473]<br>[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#123490 date=1068157585]<br>kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.<br>[/quote]<br><br>Noniin nyt aletaan olla jyvällä<br><br>Siis ideana on että miksi laittaa jotain viriteyä 1.6 kenttiläistä jos ei halua muuttaa 2.0 mallia vastaabvaksi kun samalla rahalla saa laitettua 1.6 OHC turbon<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!<br>[/quote]<br><br>Vielä kerran. Eli jos vertailumoottorina on mallisarjan tehokkain, niin silloin jarru- ja alustavaatimukset ovat samat kuin tässä mallissa. Jos vertailumoottorina karvalakkimalli, niin alustan pitää olla kuten tässä.<br><br>Jos 1.1 turbolla, niin se voi olla eturumpujarruilla. Mutta melkoisen varmaa on, että muutoskatsastus ei ole ihan läpihuutojuttu vaikka olisi minkälainen dynolappu.<br><br>Tämän idean pointti lienee, että piikkitehosta viis, kunhan keskimääräinen teho 1000-6000rpm olisi mahdollisimman korkea, siten ettei piikkiteho ylitä sallittua. Tällaista minä suunnittelen Riesaan joskus tekeväni, eli XR4 vertailumallina, ei kossu. Koneena on ??? en tiedä vielä.
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Sen ne voivat tehdä että blommaavat ahtopaineen säädön kun penkityspapereiden kanssa konttorille mennään.
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Ahtopaine merkitään jarrulappuun ja konttorilla se merkitään otteeseen.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
- Paikkakunta: Salo
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Yhellä tutulla jonkin aikaa sit rakennetussa fiudessa blommasvat melkein kaikki "ylimääräset osat" , oli veemäinen katsastus setä >:(
Ahistaa ahistaa
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Tuommosessa tilanteessa vaihetaan katsastusasemalla jostä löytyy inssi jolla on maalaisjärki tallella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=ckolli link=board=8;threadid=16403;start=0#123544 date=1068192829]<br>Sen ne voivat tehdä että blommaavat ahtopaineen säädön kun penkityspapereiden kanssa konttorille mennään.<br>[/quote]<br><br>Tämä on hiukan 2 piippunen juttu
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123526 date=1068186473]<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!<br>[/quote]<br>Kuten sanottua, asia ei ole noin yksinkertainen. Useat konttorit hyväksyvät +20%-säännön vertailluksi myös mallisarjan muihin malleihin.<br><br>
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br>
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Mitä tarkoittaa "blommaaminen" ? :-[
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Stefa link=board=8;threadid=16403;start=0#124087 date=1068387964]<br>Mitä tarkoittaa "blommaaminen" ? :-[<br>[/quote]<br><br>Joskohan tarkottas sinetöintiä<br>
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123655 date=1068213080]<br>Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br><br>[/quote]<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
<br>...ja sehän tässä juuri eniten on hanurista.<br> Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br><br><br>
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
siis on olemassa niin erillaisia tulkintoja näistä säännöksistä, että asiasta pitäisi nostaa meteli. koska tosiasia on se että jos ajat laittomalla autolla niin ajat laittomalla autolla. se että leimamies on auton vuosi/muutos katsastuksessa hyväksynyt ei tee autosta laillista, jos asioita ei ole tehty asianmukaisesti. esim, jos sulla on autossa turbo ja sitä ei ole merkattu niin silloin auto on laiton! sama pätee KAIKESSA autoon muutetussa. lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br><br>Se kuinka törkeistä rikkeistä on kysymys on täysin eri asia. se että ajat laittomalla autolla pitää sisällään omanlaisia riskejä, jotka pitäisi tiedostaa vaikka lakia aikoo rikkoakin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Jallu link=board=8;threadid=16403;start=0#124199 date=1068411413]<br>[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123655 date=1068213080]<br>Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br><br>[/quote]<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br>[/quote]<br><br>Silloin kun selkeesti on olemassa lakiteksti ei yksittäinen katsastusmies saa tehdä omia tulkintojaan. Jos tekee niin eikun valitus joka menee läpi jos kaara on muuten lain puitteissa katukelpoinen.
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?
-
- Ylläpitäjä
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
Laki on laki<br><br>Ja loppupeleissä autolija on aina rikollinen ja kriminaali ja ties mikä hulttio
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
[quote author=Samil link=board=8;threadid=16403;start=25#124267 date=1068451359]<br>[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?<br>[/quote] no merkitä ne saatanan prosentit otteeseen.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo
<br><br>joo juuri näin. tossahan on vain sellainen ongelma että tuo lakiteksti on niin suppeasi ja huonosti kirjoitettu että noi tulkinnanvaraisuudet tuottaa ongelmia.<br><br>Silloin kun selkeesti on olemassa lakiteksti ei yksittäinen katsastusmies saa tehdä omia tulkintojaan. Jos tekee niin eikun valitus joka menee läpi jos kaara on muuten lain puitteissa katukelpoinen.<br>ckolli kirjoitti:<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br>
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.