ankka
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
ankka
http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar/mycar.asp<br>ei taitais olla suomessa mahdollista mutta siisti paketti kummiski.
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Re:ankka
http://www.anglia105e.co.uk/pages/galle ... asp<br><br> Namu!! Olisi kiva kokeilla kuinka moisella maisema vaihtuu...
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:ankka
[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121453 date=1067592060]
asiallisen näköistä
onko kuvissa käytetty kytkinkoppa jostain vakio foordista vai uustuotantoa?
[/quote]
[mutu]Taitaa olla uustuotantoo, koska kytkinkopan kiinnityksen jako ei ole perinteistä foordia. Mutta toisesta päästä löytyy type 9 sopivajako. Siistiä valua näyttisi olevan[/mutu]
Hieno projekti, Vaikka Escortin sammakkolevikkeet ehkä vähän tökki. Mutta ei pahasti.
asiallisen näköistä

onko kuvissa käytetty kytkinkoppa jostain vakio foordista vai uustuotantoa?
[/quote]
[mutu]Taitaa olla uustuotantoo, koska kytkinkopan kiinnityksen jako ei ole perinteistä foordia. Mutta toisesta päästä löytyy type 9 sopivajako. Siistiä valua näyttisi olevan[/mutu]
Hieno projekti, Vaikka Escortin sammakkolevikkeet ehkä vähän tökki. Mutta ei pahasti.
Jäsen 488
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re:ankka
Tossahan näkyyn hyvin toi sivusta kiinni ruuvattavan startin paikka, eikös zetecissä vielä tuu startti kytkinkoppaan kii.<br>Pitää vissiin ryömiä fucuksen alle kattoon.<br><br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>eix kellään oo mällättyä uudenkarheaa mondeota,<br>jossa on nokkaketju, ei hinna.
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re:ankka
Kytkinkoppa on Racelinen tekemä, 245 puntaa<br>http://www.raceline.co.uk/duratecbell.htm
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]<br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>[/quote]<br>ainakin racelinen sivuilla kaupattiin takavetomuutoksiin zetec tyyppistä vesi putkistoa ja oli maininta kannen takareunasta.<br><br>löytyi tollanen foorumi<br>http://www.duratecperformance.co.uk/for ... <br>siellä on asennuksia, mutta en saanut kuvia näkymään, onkohan mun selaimessa jotain vikaa...
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]<br>Tossahan näkyyn hyvin toi sivusta kiinni ruuvattavan startin paikka, eikös zetecissä vielä tuu startti kytkinkoppaan kii.<br>Pitää vissiin ryömiä fucuksen alle kattoon.<br><br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>eix kellään oo mällättyä uudenkarheaa mondeota,<br>jossa on nokkaketju, ei hinna.<br>[/quote]<br>Itse ratkaisin ko. ongelman omassa härvelissä(CVH takavetona) tekemällä kannen takapäähän teräslevystä laipan johon sijoitin termostaatin ja hitsasin ns.tuubikäyristä 180 asteisen mutkan ja putken joka tulee pakosarjan alta lohkon vieressä koneen eteen.Alunperin piti tehdä kansi sierraversion CVH:sta koska siinä on vedentulo imusarjan puolella kannen takaosassa,mutta se on sillä sydämenmuotoisella palotilalla.-siitä on tarkoitus tehdä joskus ehkä mahdollisesti sellainen "kyläsepän hipo-kansi" johon tehdään uudet imukanavat alumiiniputkesta sorvaamalla ja hitsaamalla,tällöin ne saadaan mahdollisimman suoriksi ja suunnattua yläviistoon ihan venttiilikopan reunaan...<br>-tämä siis joskus ::)-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121968 date=1067714544]<br>Niinpä, vanhakoppa escossa on tuliseinä aika lähellä,<br>ja ainakin zetecissä kansi menee takaa reilusti lohkon yli, eli siis kytkinkopan päälle.<br>Ei jää paljoa tilaa vesi-otoille<br>[/quote]<br>olikohan aikoinaan jossain ford heritagessa juttu zetec asennuksesta. jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla ja kytkinkopan/vaihteiston väliin asennettiin tuuman koroke. joten loota pysyi paikoillaan, mutta kone siirtyi tuuman eteenpäin eikä koria tarvinnut turmella. zetec on lyhempi kuin kentti, joten siirrosta ei ole haittaa. joku voi nyt luennoida painopisteistä ::)
-
- Viestit: 1253
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
- Paikkakunta: Tampere
Re:ankka
[quote author=tanari link=board=8;threadid=16179;start=0#121512 date=1067600621]<br>paljo tollanen ankka painaa?<br>vähemmän varmaan ku 800kg ;D voi olla tehopaino-suhde jo aika kohdallaan jollain pirteellä 1.6litrasella kentilläkin
<br>[/quote]<br><br><br>Joo kyllä kulkee varmasti tolla koneella. Kotiseuduillani oli aikoinaan Ankka 1.3 Stockman turbo sierran tekniikalla meni kun pieni eläin.

MERCEDES BENZ 250D
Ford still ûberautomobile
Ford still ûberautomobile
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:ankka
[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121586 date=1067614291]<br>minun käsitys on että duratec käy takavetolootaan kuten zetec, eli sama kiinnitys jako. onko tuo koppa sitten startin ja/tai kytkimentyösylinterin vuoksi ???<br>onko tuo kuvan työsylinteri kaikissa uusissa mondeoissa?<br>[/quote]<br><br>Tältä sivulta poimittu<br><br>"NOTES: The Ford / Mazda Duratec HE engine does not use the common ford bell housing pattern an adapter plate or a new bell housing is required."<br><br>Vai ymmärsinkö väärin? Minä ku osa vaan spinglisiä. ;D
Jäsen 488
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]
erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.
[/quote]
kuvia
Näyttäisi olevan samanlailla kun Zetecissä. Ja samanlaista muutos sarjaa saa tolle jäähdytysvedelle kuin Zetekkiin. Onkohan toi hukkapuolan alla oleva valuosa pulteilla kiinni? Kyllä on.
erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.
[/quote]
kuvia
Näyttäisi olevan samanlailla kun Zetecissä. Ja samanlaista muutos sarjaa saa tolle jäähdytysvedelle kuin Zetekkiin. Onkohan toi hukkapuolan alla oleva valuosa pulteilla kiinni? Kyllä on.
Jäsen 488
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:ankka
[quote author=potsi link=board=8;threadid=16179;start=0#122197 date=1067839662]<br>[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121586 date=1067614291]<br>minun käsitys on että duratec käy takavetolootaan kuten zetec, eli sama kiinnitys jako. onko tuo koppa sitten startin ja/tai kytkimentyösylinterin vuoksi ???<br>onko tuo kuvan työsylinteri kaikissa uusissa mondeoissa?<br>[/quote]<br><br>Tältä sivulta poimittu<br><br>"NOTES: The Ford / Mazda Duratec HE engine does not use the common ford bell housing pattern an adapter plate or a new bell housing is required."<br><br>Vai ymmärsinkö väärin? Minä ku osa vaan spinglisiä. ;D<br>[/quote]<br>no siinähän se sanotaan harvinaisen selvästi, että ei käy suoraan 

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#122206 date=1067842205]<br>"jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla "<br><br>Tämä on kai jonkun V6 koneen laatikko,<br>onkos niitä ollu Sierroissa, 2.8 caprit ei oo täällä kovin yleisiä.<br>[/quote]<br>tällä sivulla selitetään http://www.domsat.co.uk/pages/gearboxes.htm että v6 laatikot on type9 pitkällä akselilla ja 4-koneen type N on lyhyellä ???
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:ankka
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#122206 date=1067842205]<br>"jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla "<br><br>Tämä on kai jonkun V6 koneen laatikko,<br>onkos niitä ollu Sierroissa, 2.8 caprit ei oo täällä kovin yleisiä.<br>[/quote]<br>Xr4i ja diesel on pitemmällä akselilla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:ankka
<br>classic fordissa se juttu oli.<br>tuolta löytyy skannattuna<br>http://www.classicrsfords.co.uk/zetec.htm<br>olikohan aikoinaan jossain ford heritagessa juttu zetec asennuksesta. jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla ja kytkinkopan/vaihteiston väliin asennettiin tuuman koroke. joten loota pysyi paikoillaan, mutta kone siirtyi tuuman eteenpäin eikä koria tarvinnut turmella. zetec on lyhempi kuin kentti, joten siirrosta ei ole haittaa. joku voi nyt luennoida painopisteistä ::)<br>