RS Turbon lämpeäminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 27. 14:32:07 2003

Moi,<br>Elikkäs miten ihmisten Escort RS Turbot lämpeää näin kylmällä / talvisin? Itselläni putoaa maantiellä lämmöt ihan kylmälle ja paikallaan seistessä ne nousevat ylös aina punarajan tuntumaan saakka. <br>Oikeastaan kuumaksi auton saa sisältä vasta kun neula näyttää 3/4 osaa maksimista.<br><br>Termari on nyt 88c, olisiko talvea vasten syytä vaihtaa lämpimämpi vai pitäisikö tuon riittää?<br><br>Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 14:57:45 2003

kuullostaa että termari on rikki<br>pari keinoo tarkistaa<br>-osta uusi ja kokeile<br>-laita kattilaan ja keitä<br>stanssatussa arvossa pitää olla kokonaan auki(jos muista oikein)<br>-lopuksi jos mikään ei auta pahvia syylärin eteen (sis aluks 1/4 peitto) ja siitä ylöspäin kunnes löytyy apu<br>joskus kun autoa viritetään ja syyläri vaihdetaan isompaan voi tämä ongelma tulla esiin (oma kokemus celica 2.0 (18rg) turbo ic -75)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jive
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 27. 15:10:21 2003

ite just viikonloppuna kummailin kans lämpöjä CVH:sta. Kesällä ei kaaraa saanut kuin nipin napin normaalilämpötilan rajoille. <br>Tein kaikki osaamani tarkistukset, joita ilman työkaluja pystyy, ja tulin siihen tulokseen että termostaatti on ilmeisesti koko ajan auki, eli siis rikki. <br>Nyt kun jätin koneen käymään reiluksi puoleksi tunniksi paikalleen, lämppäri täysillä ja valot päällä, niin lämmöt oli kivunneet ihan normaaleihin lukemiin. Flektitkin kävivät aina välillä , joten ne todistettavasti toimivat, samoin kuin lämpökytkin ;D Kesällä en kuullut niiden pyörivän koskaan.<br><br>Niin ennekuin joku moittaa tyhmäkäynnistä, sanottakoon, että tämä on ainoa tapa saada syksyn kostuttama kaara sisältä kuivaksi ilman lämmintä tallia :-\ Eiköä tämä tapahtunut ihan lähellä sivistystä ;D

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 27. 15:20:50 2003

Kyllä mulla viime talvena lämpeni ihan kunnolla, oli lämmin sisällä jo lyhyen ajon jälkeen jopa kovilla pakkasilla.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ma Lokakuu 27. 15:25:55 2003

Kapungissa lämpee ihan normaalilämpöiseksi(tosin eihän täällä ole ollutkaan kuin vasta parin asteen pakkasia), mutta tossa yks päivä ajelin maantiellä varmaan 45min ja lämmöt oli koko ajan vain jotain 1/4mittarin asteikosta. sitten pysähdyin ja kävin kusella, sillä aikaa(eli varsin nopeasti tyhjäkäynnillä) lämmöt nousi normaaliksi ja sitten ne jopa pysyivät siinä...
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 27. 16:03:24 2003

Hmm, eli voisi olettaa että termari on rikki (lue, kokoajan auki)... mites ton termarin arvon kanssa, käytättekö talvella kuumempaa kuin kesällä? eli riittääkö toi 88c.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Lokakuu 27. 16:39:17 2003

Se termostaattikotelo, se termostaattikotelo... FAQ
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 27. 17:08:13 2003

[quote author=Ilpo link=board=2;threadid=16028;start=0#120148 date=1067265557]<br>Se termostaattikotelo, se termostaattikotelo... FAQ<br>[/quote]<br><br>Ilpo,<br>yritin kyllä katsella FAQ:sta mutta eihän tällänen puusilmä mitään löydä... Jos viitsin, niin voisit kertoa että mikä sen niin puhutun "muovikuulan" tehtävä on termostaattikotelossa? :-[
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sambe
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Sambe » Ma Lokakuu 27. 17:36:27 2003

mulla oli sama ongelma viime talvena ja syyhän oli sen kuulan puutuminen.. pari kertaa meinasi vilustuu kun ei tullut millään lämmintä autoon

Vieras
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Lokakuu 27. 17:38:55 2003

Niinkuin Ilpo sanoi niin Faq.
Vaihda koko kotelo.

Täähän on jokasyksynen kyssäri.

jive
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Lokakuu 27. 18:02:17 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16028;start=0#120171 date=1067269135]<br>Niinkuin Ilpo sanoi niin Faq.<br>Vaihda koko kotelo.<br><br>Täähän on jokasyksynen kyssäri.<br>[/quote]No en millään jaksais kun vaihtuu koko motti toisen tyyppiseen ;)

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Lokakuu 27. 19:44:26 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=16028;start=0#120176 date=1067270537]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16028;start=0#120171 date=1067269135]<br>Niinkuin Ilpo sanoi niin Faq.<br>Vaihda koko kotelo.<br><br>Täähän on jokasyksynen kyssäri.<br>[/quote]No en millään jaksais kun vaihtuu koko motti toisen tyyppiseen ;)<br>[/quote]<br><br>No palele sitten tai vaihda se moottori, mitäs tuota enempää ihmettelemään? Ettei vaan kävis niin että se moottori on vielä ens talvenakin vaihtamatta...
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Lokakuu 27. 19:47:28 2003

[quote author=Stefa link=board=2;threadid=16028;start=0#120158 date=1067267293]<br>[quote author=Ilpo link=board=2;threadid=16028;start=0#120148 date=1067265557]<br>Se termostaattikotelo, se termostaattikotelo... FAQ<br>[/quote]<br><br>Ilpo,<br>yritin kyllä katsella FAQ:sta mutta eihän tällänen puusilmä mitään löydä... Jos viitsin, niin voisit kertoa että mikä sen niin puhutun "muovikuulan" tehtävä on termostaattikotelossa? :-[<br>[/quote]<br><br>En tarkkaan tiedä mitä varten se siellä on mutta joku tarkoitus sillä varmaan on kun sinne ovat Fordilla moisen laittaneet. Vois liittyä vaikka jäähdytysnesteen vapaakiertoon silloin kun kone on sammutettu.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Lokakuu 27. 21:24:54 2003

Kuulostaa tutulta: termari rikki => auki koko ajan. Maantiellä painuu kovilla pakkasilla NORMin alarajalle, mutta nollakeleillä pitäisi pysyä mittarin puolivälillä. Tarkista myös lohkosta, että johto ei nirhautunut tai menossa poikki. Saattaa tehdä silloin tuotakin.<br><br>Piuha ja mittarinanturi löytyy näiltä seuduin:<br><br>Kuva<br><br>Flektille on vielä oma anturi lohkossa, joten ei hätää mikäli johto on poikki => mittari ei vaan toimi.<br><br>Lyö sinne termarikotelon reikään katkaistu pultti tai osta suosiolla uusi kotelo. Ei se muovikuula siellä turhan takia ole. Selittivät Fordin huollossa joskus, että jos termari jumittaa kiinni niin se sulaa sieltä pois. Tiedä sitten onko lopullinen totuus.<br>

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 27. 22:11:32 2003

Kiitoksia vastanneille! :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jive
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja jive » To Lokakuu 30. 16:35:44 2003

[quote author=Ilpo link=board=2;threadid=16028;start=0#120212 date=1067276666]<br>No palele sitten tai vaihda se moottori, mitäs tuota enempää ihmettelemään? Ettei vaan kävis niin että se moottori on vielä ens talvenakin vaihtamatta...<br>[/quote] Mitämitämitä... eihän sitä nyt ole vielä kun kaksi talvea vaihdettu! Hiljaa hyvä tulee ;D<br>Taidan kuulua siihe enskesänätuleetulpo -kategoriaan ::)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Lokakuu 30. 22:23:00 2003

Termostaatti ja termostaatti kotelo vaihdettu ehjään (lue=kuulalliseen) niin johan lämpeää nopeasti :)<br>
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Lokakuu 31. 23:56:43 2003

[quote author=Stefa link=board=2;threadid=16028;start=0#121313 date=1067545380]<br>Termostaatti ja termostaatti kotelo vaihdettu ehjään (lue=kuulalliseen) niin johan lämpeää nopeasti :)<br><br>[/quote]haitko kotelon foortilta,oliko arvokaskin?omassa autossa samaa vikaa.
Focus ST -06
#289

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Marraskuu 1. 0:06:32 2003

[quote author=ff link=board=2;threadid=16028;start=0#121774 date=1067637403]<br>[quote author=Stefa link=board=2;threadid=16028;start=0#121313 date=1067545380]<br>Termostaatti ja termostaatti kotelo vaihdettu ehjään (lue=kuulalliseen) niin johan lämpeää nopeasti :)<br><br>[/quote]haitko kotelon foortilta,oliko arvokaskin?omassa autossa samaa vikaa.<br>[/quote]<br>ite kattelin motonetin sivulta, ja näytti olevan termostaattikotelo OHV/HCS-moottoreihin 9,90euroa, mutta CVH-moottoireihin 94,90euroa? :o
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja ff » La Marraskuu 1. 10:45:48 2003

ompas kotelolla hintaa.eli alkuperäis osa maksaa varmaan reilusti yli 100e.taidanpa etsiä ehjää purkaamoilta.
Focus ST -06
#289

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 1. 11:48:41 2003

Kai tonne jonkun kuulan voisi itsekin patentoida. Se pakkaspropun näköinen tulppa, joka tukkii sen kulan asennusaukon, on ainakin ihan erikseen saatava varosa.<br>Osaako joku jo kertoa, mikä on tuon kuulan tarkka tarkoitus? Kyselin tästä brittifoorumestakin, niin kokeneimmatkin CVH gurut väitti, että ei siellä mitään kuulaa ole... Britit, britit ::)
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja mauke » La Marraskuu 1. 13:17:04 2003

Itse hain keväällä tuon termostaattikotelon fordilta. Hintaa en muista mut ei se kyllä sataa euroa ollu. Käykää kysymässä, ei se mitään maksa.
RS2000 -96
Fiesta -11

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Marraskuu 1. 18:27:07 2003

[quote author=Hoovee link=board=2;threadid=16028;start=0#121779 date=1067637992]<br>[quote author=ff link=board=2;threadid=16028;start=0#121774 date=1067637403]<br>[quote author=Stefa link=board=2;threadid=16028;start=0#121313 date=1067545380]<br>Termostaatti ja termostaatti kotelo vaihdettu ehjään (lue=kuulalliseen) niin johan lämpeää nopeasti :)<br><br>[/quote]haitko kotelon foortilta,oliko arvokaskin?omassa autossa samaa vikaa.<br>[/quote]<br>ite kattelin motonetin sivulta, ja näytti olevan termostaattikotelo OHV/HCS-moottoreihin 9,90euroa, mutta CVH-moottoireihin 94,90euroa? :o<br>[/quote]<br><br>Hoovee,<br>kattelin samaa motonetissä mutta kaveri on siellä töissä ja katto koneelta ettei enää saatavissa... ja hyllyssä ei tietenkään ollut.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Marraskuu 1. 18:28:00 2003

[quote author=ff link=board=2;threadid=16028;start=0#121774 date=1067637403]<br>[quote author=Stefa link=board=2;threadid=16028;start=0#121313 date=1067545380]<br>Termostaatti ja termostaatti kotelo vaihdettu ehjään (lue=kuulalliseen) niin johan lämpeää nopeasti :)<br><br>[/quote]haitko kotelon foortilta,oliko arvokaskin?omassa autossa samaa vikaa.<br>[/quote]<br><br>ff,<br>en hakenu koteloa foortilta vaan otin sen yhdestä toisesta moottorista.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ma Marraskuu 3. 7:09:39 2003

[quote author=JesseT link=board=2;threadid=16028;start=0#121830 date=1067680121]<br>Kai tonne jonkun kuulan voisi itsekin patentoida. Se pakkaspropun näköinen tulppa, joka tukkii sen kulan asennusaukon, on ainakin ihan erikseen saatava varosa.<br>Osaako joku jo kertoa, mikä on tuon kuulan tarkka tarkoitus? Kyselin tästä brittifoorumestakin, niin kokeneimmatkin CVH gurut väitti, että ei siellä mitään kuulaa ole... Britit, britit ::)<br>[/quote]<br><br>Kuula estää vedenkierron, paitsi silloin kun auto rupee keittämään kuula irtoaa ja nopeuttaa veden kiertoa. Joa kuula ei ole paikallaan vesi kiertää liian nopeasti ja lämmöt ei nouse.

ZAIKKA
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja ZAIKKA » Ma Marraskuu 3. 14:49:42 2003

[quote author=RSmimmu link=board=2;threadid=16028;start=0#122192 date=1067836179]<br>[quote author=JesseT link=board=2;threadid=16028;start=0#121830 date=1067680121]<br>Kai tonne jonkun kuulan voisi itsekin patentoida. Se pakkaspropun näköinen tulppa, joka tukkii sen kulan asennusaukon, on ainakin ihan erikseen saatava varosa.<br>Osaako joku jo kertoa, mikä on tuon kuulan tarkka tarkoitus? Kyselin tästä brittifoorumestakin, niin kokeneimmatkin CVH gurut väitti, että ei siellä mitään kuulaa ole... Britit, britit ::)<br>[/quote]<br><br>Kuula estää vedenkierron, paitsi silloin kun auto rupee keittämään kuula irtoaa ja nopeuttaa veden kiertoa. Joa kuula ei ole paikallaan vesi kiertää liian nopeasti ja lämmöt ei nouse.<br>[/quote]<br>Kyllä se kuula on siellä sitä varten että se toimii ns: varoventtiilinä.Toisinsanoen jos paineita alkaa kertyä liikaa(vesipumppu) antaa kuula periksi ettei tarvitsisi kerätä rojuja pitkin mäkeä

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ti Marraskuu 4. 7:17:42 2003

Kuula estää vedenkierron, paitsi silloin kun auto rupee keittämään kuula irtoaa ja nopeuttaa veden kiertoa. Joa kuula ei ole paikallaan vesi kiertää liian nopeasti ja lämmöt ei nouse.<br>
<br>Kyllä se kuula on siellä sitä varten että se toimii ns: varoventtiilinä.Toisinsanoen jos paineita alkaa kertyä liikaa(vesipumppu) antaa kuula periksi ettei tarvitsisi kerätä rojuja pitkin mäkeä <br>
<br><br>Tota noin, mun mielestä auton keittäessä paine kasvaa ja se kuula sinkoaa pois, aivan kuten ensimmäisessä viestissäni jo totesin. Mun mielestä mun eka vastaus oli aivan sama yksinkertaistettuna.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Marraskuu 19. 0:40:59 2003

Hain edelliseen Fiestaani kotelon Foordilta, Fiestan malli oli hinnaltaan karvan vajaa 100€, Motonetin malli on on taas saatavana, mahtaako olla motorcraftin osa? Kysytty artikkeli näin syksyisin...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ke Marraskuu 19. 10:44:55 2003

tuli itellekkin vaihdettua se 92asteinen termostaatti, mutta ihan samalla tavalla näyttää lämpeävän,eli lämpeää kyllä, muttei järin nopeasti. tosin kotelo on vielä sama. täytyy kattoa miten pärjää kun tulee kunnon pakkaset.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Marraskuu 19. 10:56:25 2003

Hain käytetyn ehjän kotelon hintaan 10e.Nyt tarkenee termostaatti on 88.Eihän siellä vanhassa kotelossa sitä muovi potikkaa ollut,ihmeen paljon vaikuttaa noinkin pieni vesikanava.
Focus ST -06
#289

EK
Ylläpitäjä

Re:RS Turbon lämpeäminen

Viesti Kirjoittaja EK » Ke Marraskuu 19. 13:02:10 2003

Mä pistin sinne sulaneen muovikuulan tilalle hieman väljän muovitulpan. Nyt lämpee ihan eri tavalla.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ma Joulukuu 8. 1:11:11 2003

huomasin että tuolla -> http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1961 on myös juttua aiheesta...

Täytyis varmaan itekkin viritellä siihen joku patentti...? :lol:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 8. 1:30:35 2003

Tuli joskus painittua saman ongelman kanssa: jos ohituskanavan tukki kokonaan, seurauksena oli 1) ilma/ilmausongelmia 2) osittain kohdasta 1 johtuvia lämpöongelmia tyhjäkäynnillä ja liikennevaloissa. Laitoin sopivan laakerikuulan (muistaakseni!) helmeksi.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ma Joulukuu 8. 10:20:27 2003

jjs kirjoitti:Tuli joskus painittua saman ongelman kanssa: jos ohituskanavan tukki kokonaan, seurauksena oli 1) ilma/ilmausongelmia 2) osittain kohdasta 1 johtuvia lämpöongelmia tyhjäkäynnillä ja liikennevaloissa. Laitoin sopivan laakerikuulan (muistaakseni!) helmeksi.
kerroppas vielä että minkä kokoinen on sopiva? kun ei ole mitään hajua minkä kokoinen se alkuperäinen on... eli kuinka tiukassa/löysässä se pitää olla?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 8. 20:07:48 2003

Aukaise se pieni proppu ja katso. En muista enää; yli 10v aikaa :oops:

Vastaa Viestiin