Cossun "lastut"

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja KtK » To Lokakuu 30. 23:35:14 2003

Noista cossuun vaihdettavista virilastuista on aika vähän tietoa ,mitä ne muuttaa vakioon verrattuna.

Omasta olen huomannut kiekkarajoittimen puuttumisen ja keskialueella on kuulemma seoksia laihennettu.
Ja kylmällä koneella idlekiekat on 1500Rpm vaikka kuinka säätää, vakiolastulla vähemmän.

Dynossa testaaja kyseli ,et eikö oo nykinyt ,kun on pintakaasulla seokset aika laihat,ja ei oo.
Vihreille tarkoitettu on kyseessä.

Ja se kumma homma ,että bensan paineita ei tarvitse nostaa juurikaan ,ainakaan 1bar ahdoilla. Ensi keväänä vois kokeilla jotain toista lastua. Jotenkin olen hiukan epäilevä noitten vaikutukseen verrattuna toiseen samaan tarkoitukseen tehdystä ,mut silti.

Tuntuu vaan siltä ,että jos seokset on ok ja ahdot säädetyssä paineessa ,niin ei eroa huomaa.

Ajelin hetken aikaa vuosi sitten pakon sanelemana vakiolastulla ,2 bar mapilla,vihreillä suuttimilla ja nyt kun paikalla on 3bar map ja vihreiden lastu ,en huomaa kulkupuolessa mitään eroa?

Seosmittaria ei silloin ollut paikalla ,eli niistä en tiedä.

Suositelkaa vihreille toimivaa palikkaa ,josko eroa sittenkin olisi.

Niin ja tää syö bensaakin kumman paljon.

Katsastuksessa ei ole päästöissä ollut pienintäkään ongelmaa.(1988 mallinen) Joskus vaan kuulin vihreitten kanssa olevan ongelmia? Olisko kattipeli kyseessä.

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Lokakuu 31. 8:46:50 2003

Itse olen kokeillut viittä eri lastua.<br><br>Kylmäkäynnistysrundit pitääkin olla korkeammalla. Imuilman lämpötila-anturi yhdessä boxin kanssa hoitaa sen rikastuspuolen.<br><br>Lastuilla on paljonkin eroja nimenomaan syötön suhteen joka alueella.<br>Eniten tehoa/vääntöä/kulkua on antanut Valtosen lastu 580:lle suuttimille. Mulla toimii kuin nakutettu harmailla suuttimilla. Toimii myös vihreitten lastu harmailla.<br><br>Päästöjen suhteen mulla oli pahimmat ongelmat FR1 lastulla vakiosuuttimien kanssa mutta b-paineita pienentämällä niistä selvis katsastuksen ajaksi.<br>Vihreet suuttimet vihreitten lastun eli FR2 kanssa toimi moitteetta.<br><br><br>

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Lokakuu 31. 15:14:44 2003

oliko ckolli sulla se lastu "evo II"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Jake » La Marraskuu 1. 19:05:51 2003

Pitäis äkkiä saada vihreet+niille lastu . Tällä hetkellä tuossa on nahkapöksyn laittama lastu ja on aivan paska . Rajoitin tulee jo 6500rpm , käyttäytyy omtuisesti kylmänä ja bensaa menee perkeleesti >:(<br><br>Tais jos jollain sattuis olemaan stage 1 , esim. Mountinen lastu myytävänä niin laita privaa . Onko T35 escoissa sama L6 boksi kuin 4WD Cossussa ?
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Marraskuu 1. 19:33:21 2003

4wd:ssä käytetty L8 boxia ja escoissa myös.Katti versiossa vihreä tarra ja saaste versiossa punainen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 2. 13:27:25 2003

[quote author=Jake link=board=2;threadid=16168;start=0#121917 date=1067706351]<br>Pitäis äkkiä saada vihreet+niille lastu . Tällä hetkellä tuossa on nahkapöksyn laittama lastu ja on aivan paska . Rajoitin tulee jo 6500rpm , käyttäytyy omtuisesti kylmänä ja bensaa menee perkeleesti >:(<br><br>Tais jos jollain sattuis olemaan stage 1 , esim. Mountinen lastu myytävänä niin laita privaa . Onko T35 escoissa sama L6 boksi kuin 4WD Cossussa ?<br>[/quote]<br>Tuli tuossa mieleen et onko sulla tuossa escossa kiinni L6 vai L8 boxi.Ton 6:sen saa toimimaan kun vaihtaa osia 2wd mallista.<br>Itellä oli tuossa omassa rojektissa aluksi 4wd kamat ja sitä muuttaessa 2wd:n boxille ja muille osille niin tuli ilmi et vasta 2wd: johtosarjalla mulla kääntyi kaasuläpän toiminta oikein päin.Mittaa toimiiko kaasuläpän anturi oikein jos boxi vaihdettu.<br>Mulla teki kylmänä sitä et sai aivan liikaa menovettä kun läppä liikahti ja meinasi tukehtua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Marraskuu 2. 13:51:44 2003

Mitäs se katti siellä putkessa tykkää jos vaihtaa L8:n tilalle L6 boxin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 2. 14:06:21 2003

Luultavasti huonoa jos sen siellä paikallaan pitää,mut tuntuu kovin monella viettävän katit siestaa talli lämmössä katsastusten väliaikoina. ::)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Marraskuu 2. 17:39:57 2003

Juuri niin , kohta ei ole niin väliä vaikka menisi raakaana putkeen kun pitäisi tuo putki vaihtaa .<br><br>Mistä tietää mikä boksi on ? Varmaankin se L8 on , mutta pitää varmistua .
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Cossun "lastut"

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 2. 18:51:37 2003

tuolta löytyy mitä boxeja käytetty cossuissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin