Kent, mikä nokka?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Lokakuu 30. 8:18:30 2003

Laitoin koneen aivan atomeiksi, mutta en hölmö tehnyt mitään mittauksia ennen operaatioita. Tietäisikö joku mikä nokka kyseessä ( vakio / vai gt:n )? Nokassa fordin logo ja stanssattu kylkeen MC 25072?<br>Lohko 1500.
S a a b & F o r d

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Lokakuu 30. 10:49:02 2003

[quote author=Tähtisilmä link=board=8;threadid=16137;start=0#121024 date=1067494710]<br>Laitoin koneen aivan atomeiksi, mutta en hölmö tehnyt mitään mittauksia ennen operaatioita. Tietäisikö joku mikä nokka kyseessä ( vakio / vai gt:n )? Nokassa fordin logo ja stanssattu kylkeen MC 25072?<br>Lohko 1500.<br>[/quote]<br><br>Voithan mitata ainakin noston.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Lokakuu 30. 14:00:54 2003

pikkasen hakusessa mulla moottoripuolen osaaminen, mutta miten ihmeessä tiedän alueen nokasta jolloin venttiili on täysin auki? Harjastahan sitä ei voi mitata suoraan vastapuolelle vai olenko aivan sorateillä ???
S a a b & F o r d

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Lokakuu 30. 14:01:29 2003

Onko mitään maali länttiä?<br>Jos on valkoista niin pitäis olla vakio nokka, GT nokassa pitäis olla koodi 116E. <br>

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 30. 22:48:58 2003

[quote author=Tähtisilmä link=board=8;threadid=16137;start=0#121144 date=1067515254]
pikkasen hakusessa mulla moottoripuolen osaaminen, mutta miten ihmeessä tiedän alueen nokasta jolloin venttiili on täysin auki? Harjastahan sitä ei voi mitata suoraan vastapuolelle vai olenko aivan sorateillä ???
[/quote]

otat tönärin ja mittaat sillä paljonko nokka on korkeimmillaan. siitä venttilin välys pois niin tiedät paljonko venttiilin nosto noin suurin piirtein on. parin kympän sisään pitäisi mitta saada tollain hyvinkin. niissä on nostossa kyllä sen verran isot erot että pitäis erottaa, kun joku kertoo vain paljon tavallisessa on nostoa ja paljonko on geeteessä.

edit. siis sitten sun tarttee toki mitata paljonko se nokan ympyrän halkaisija on. eli käännät edellisestä mittaus tavasta 90 astetta ja mittaat kuinka paljon sen nokan sivut on. jaat sen kahdella ja vähennät tuosta nostosta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 15:19:50 2003

Siis se nosto on suoraan noiden kahden mittauksen ero, ei tarvii jakolaskua.<br>Mutta se on nokan nosto, ja jos haluaa verrata nokkien tai moottorin speksiin joss on venttiilin nosto, niin pitää tietää keinuvipusuhde, liekö sama kuin kentissä eli 1.6 jotain ?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 31. 23:26:58 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16137;start=0#121554 date=1067606390]<br>Siis se nosto on suoraan noiden kahden mittauksen ero, ei tarvii jakolaskua.<br>[/quote]<br><br>aivan. niinpäs onkin. ei ole tullut mieleen. taas sitä pääsee ens kerralla helpommalla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Re:Kent, mikä nokka?

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Marraskuu 4. 8:09:54 2003

Kiitos vinkeistä. Lienee vakionokka kyseessä. Uutta kireempää tilalle vaan.
S a a b & F o r d

Vastaa Viestiin