RST ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rahkosi
Ylläpitäjä

RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ma Lokakuu 13. 7:15:15 2003

Moi<br><br>Tapahtumaketju: vedätystä kakkosella-moottorijarrutus-nilkkaa uudelleen oikoseksi-ei tapahdu mitään alakierroksilla-vaivoin kierrokset >2000 rpm-taas vetää normaalisti-ajo parkkipaikalle-kytkin pohjaan-sammuu heti-ei käynnisty eikä lupaa<br><br>Muutaman minuutin seisonnan jälkeen lupaa ekalla yrityksellä. Sitten ei enää lupaa. Pyörii muuten nätisti. Sama toistuu hinauksen jälkeen autotallissa. Eli ekalla pyörähtää käyntiin ja sammuu heti, jonka jälkeen ei lupaa. <br><br>Tänään alkaa vian selvitys. Toistaiseksi olen vasta kokeillut toisia tulppia. <br><br>Veikkauksia/tietoa?<br><br>Simo

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ma Lokakuu 13. 7:45:49 2003

[quote author=rahkosi link=board=2;threadid=15445;start=0#115526 date=1066018515]<br>Moi<br><br>Tapahtumaketju: vedätystä kakkosella-moottorijarrutus-nilkkaa uudelleen oikoseksi-ei tapahdu mitään alakierroksilla-vaivoin kierrokset >2000 rpm-taas vetää normaalisti-ajo parkkipaikalle-kytkin pohjaan-sammuu heti-ei käynnisty eikä lupaa<br><br>Muutaman minuutin seisonnan jälkeen lupaa ekalla yrityksellä. Sitten ei enää lupaa. Pyörii muuten nätisti. Sama toistuu hinauksen jälkeen autotallissa. Eli ekalla pyörähtää käyntiin ja sammuu heti, jonka jälkeen ei lupaa. <br><br>Tänään alkaa vian selvitys. Toistaiseksi olen vasta kokeillut toisia tulppia. <br><br>Veikkauksia/tietoa?<br><br>Simo<br>[/quote]<br>Suosittelisin tutkimaan bensansyötön eli rele ja pumppu.<br>Ööh sitten meillä ainakin auto temppuilee, kun bensaa on vahemmän kuin vartti, on vissiin tankissa loiskelevyt tai jotain vähän vinksin vonksin. :-[ :)

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 13. 9:37:03 2003

Tyhjäkäyntiseokset?
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 13. 16:21:45 2003

[quote author=RSmimmu link=board=2;threadid=15445;start=0#115527 date=1066020349]<br>Suosittelisin tutkimaan bensansyötön eli rele ja pumppu.<br>Ööh sitten meillä ainakin auto temppuilee, kun bensaa on vahemmän kuin vartti, on vissiin tankissa loiskelevyt tai jotain vähän vinksin vonksin. :-[ :)<br>[/quote]<br><br>Katos kummaa, sama vika täälläkin eli varttitankillinen gasoa on minimi. pätkii varsinkin oikealle kaarrettaessa ja bensapumppu alkaa ryystää kummasti.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ma Lokakuu 13. 20:14:49 2003

Viallinen lampö/ aikakytkin?... itse kävin koe ajamassa yhtä rst:tä jossa toi anturi oli paskana välillä ajossa pätki kun sai liikaa bensaa eli käynnistys suutin työnti bensaa.... ajattelin vaan kun sanoit että <br><br>"ajo parkkipaikalle-kytkin pohjaan-sammuu heti-ei käynnisty eikä lupaa"<br><br>siis saiskohan se liikaa bensaa kun motti on kuuma....<br>kasteleeko tulppia?

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ti Lokakuu 14. 9:29:34 2003

Katos kummaa, sama vika täälläkin eli varttitankillinen gasoa on minimi. pätkii varsinkin oikealle kaarrettaessa ja bensapumppu alkaa ryystää kummasti.<br>
<br>Eli muistakaamme käydä tankilla tarpeeksi usein! Kerran meinasin saada rekan perseuksiin, kun auto sammu ton takia moottoritien poistumisramppiin. Meinas tulla hätä käteen! :P

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ti Lokakuu 14. 10:38:04 2003

Eilen ehdin puolisen tuntia katselamaan tilannetta.<br><br>Kipinää saa. Bensapumppu pyörii ja bensa tulee ainakin jakajalle asti. Suuttimen otin ja starttailin, niin sieltä ei tullut ulos mitään. <br><br>Kun yrittää startata, niin saatta käydä n. 2 sekunttia normaalisti ja sammuu sitten. Eikä lupaa sen jälkeen. Minuutin odotus ja taas käy pari sekunttia.<br><br>Olen myös huomannut ettei ihan vähiin kannata tankkia ajaa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Lokakuu 14. 11:02:54 2003

Paljonkos pumppu jaksaa tehdä painetta ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ti Lokakuu 14. 12:22:23 2003

Sitten kannattaa tarkistaa kaikki ilmaletkut jakajalta eteenpäin. :P

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Lokakuu 14. 16:42:45 2003

Tarkistuslistan jatkoksi: virranjakajasta HAL-anturi. <br><br>Lämpöaikakytkin vaikuttaa muistaakseni lähinnä kylmäkäynnistykseen, mutta kone kyllä lähtee pitkän sahauksen jälkeen käyntiin (jos vaan akussa riittää virtaa). Anturin tehtävänä on lähinnä kertoa ruiskulle onko koneen jäähdytysvesi kylmää/kuumaa ja annetaanko lisää bensaa startissa vai ei.<br><br>Kylmäkäynnistyssuutin antaa (taas ulkomuistista) aina olipa kylmä tai kuuma 7 sek startista lisää bensaa.<br><br>Onko tyhjäkäyntiseosruuvia kenties ruuvailtu? Jos on liian rikkaalle mennyt, niin käy raskaasti ja saattaa sammua kesken kaiken.<br><br>Tyhjäkäynnillä sammuminen voi myös johtua jostakin vuodosta imupuolen putkistossa.<br>

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ti Lokakuu 14. 23:03:40 2003

Ja jos tyhjäkäyntiseokset liian rikkaalla auto sammuu tyhjäkäynnillä jarrua pumppaamalla.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Micke
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Micke » Ke Lokakuu 15. 21:17:33 2003

[quote author=Tupe link=board=2;threadid=15445;start=0#116178 date=1066161820]
Ja jos tyhjäkäyntiseokset liian rikkaalla auto sammuu tyhjäkäynnillä jarrua pumppaamalla.

[/quote]

Hienoo!! Kiitos Sine ja Tupe!!! mä oon ihmetelly et oonko mä vainoharhanen kun alkaa kone kakoon tyhjäkäynnillä jarrua pumpatessa! löytypä sekin vika sitten... :)
Täytyy vie varmistaa noi ilmavuodot... mulla meinaan auto sammuu kun on käynyt pitkään tyhjäkäyntiä....

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » To Lokakuu 16. 9:37:17 2003

Selvittely jatkuu. Näyttää siltä, että tuo saa bensaakin. Eli sammuu siinä vaiheessa kun tulpat kastuu n. 2 sek. Tulpat antaa nätisti kipinää. Ilmamäärän mitainlevyä käsin painamalla sain auton käymään ihan normaalisti. Kun levystä laski irti, niin se sulkeutui heti ja tulpat kastui eli ei ilmaa koneelle. Jos ei muuta keksi niin täytyy tsekata levyn säädöt kohdalleen.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 16. 10:47:40 2003

Kokeile seossäädin sähkölitin irti. Ja jos ei vaikuttanut, niin kokeile toisella ohjauspaineen säätimellä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ma Lokakuu 20. 7:21:39 2003

Ootko jo kattonu ne ilmaletkut, ettei niissä ole reikiä? Yks vaihtoehto on että määräjakaja on sökö.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 20. 8:58:48 2003

Jos ei pyörivä kone jaksa vetää levyä alas, niin jotakin on pielessä. Muista että koneen huohotus on johdettu imusarjaan, joten tarkasta kaikki huohotusletkut, ja öljytikku, ettei saa ilmaa. Joko kokeilit ilman seossäätimen liitintä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Lokakuu 20. 10:10:16 2003

Ei tarvitse olla kuin esimerkiksi öljytikku mallia ei-pysy-pohjassa, niin auto ei käy tyhjäkäyntiä.<br>

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ma Lokakuu 20. 11:43:19 2003

Letkuja on ihmetelty, mutta ei löydy vuotoa. Kokeilin hyllystä toista virranjakajaa, ei vaikutusta. Seossäädintä testasin. <br><br>Levyä se ei tosiaan jaksa vetää alas. Näyttää siltä, ettei levy ole korjaamokäsikirjan esittämässä paikassa eli on liian korkealla. Painoin käsin levyä oikeaan paikkaan eikä siltikään tapahtunut mitään.Täytyy alkaa ihmettelemään jakajaa tarkemmin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 20. 14:36:48 2003

Ymmärsinkö oikein. Bensanpaineita on ja levyä alas painamalla ei tule bensaa suuttimista?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ma Lokakuu 20. 16:05:39 2003

Bensaa tulee kyllä suuttimesta, kun levyä painaa alaspäin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 20. 16:38:43 2003

Ja joko kokeilit se liitin irroitettuna?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ti Lokakuu 21. 7:33:46 2003

Kokeilin ei vaikutusta.<br><br>Eilen sain koneen käymään. Toisella kädellä kaasuläppää hiukan raolleen, toisella ilmamäärän mittauslevyä ja emäntä käynnistämään. Sopivilla asetuksilla kierrokset sai noin 2500-3000 ja silloin kävi ihan normaalisti, parikin minuuttia käytin. Jos kierroksia yritti pudottaa, niin kone sammui.<br><br>Tänään täytynee kytkeä dumppi pois pelistä.

Marko_T.
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Ti Lokakuu 21. 8:39:28 2003

Oletko yrittänyt lähteekö käyntiin ilman purkkia? Jos siinä on vikaa,palanut ,saanut vääränlaista sähköä ym..Auto käy tyhjäkäyntiä ilman purnukkaakin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 21. 16:31:29 2003

Sen takia juuri ehdotinkin liittimen irroitusta. Ajaa saman asian.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Lokakuu 21. 19:49:19 2003

[quote author=rahkosi link=board=2;threadid=15445;start=0#118218 date=1066710826]<br>Kokeilin ei vaikutusta.<br><br>Eilen sain koneen käymään. Toisella kädellä kaasuläppää hiukan raolleen, toisella ilmamäärän mittauslevyä ja emäntä käynnistämään. Sopivilla asetuksilla kierrokset sai noin 2500-3000 ja silloin kävi ihan normaalisti, parikin minuuttia käytin. Jos kierroksia yritti pudottaa, niin kone sammui.<br><br>Tänään täytynee kytkeä dumppi pois pelistä.<br>[/quote]<br><br>Minkälainen dumppi sulla on? Onko kaks mäntänen?

rahkosi
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja rahkosi » Ke Lokakuu 22. 15:38:55 2003

On kaks mäntä.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 22. 17:26:24 2003

[quote author=rahkosi link=board=2;threadid=15445;start=25#118669 date=1066826335]<br>On kaks mäntä.<br>[/quote]<br><br>hyvä, niin pitääkin! Yks mäntänen temppuilee tyhjäkäynnillä.

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ke Lokakuu 22. 18:04:15 2003

???

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Lokakuu 22. 20:53:41 2003

[quote author=magelius link=board=2;threadid=15445;start=25#118717 date=1066832784]<br>[quote author=rahkosi link=board=2;threadid=15445;start=25#118669 date=1066826335]<br>On kaks mäntä.<br>[/quote]<br><br>hyvä, niin pitääkin! Yks mäntänen temppuilee tyhjäkäynnillä.<br>[/quote]<br><br>Pöh, hyvin ne on toimineet ennekin, ne yksimäntäiset.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Lokakuu 22. 23:29:40 2003

Rally Racessa nimen omaan painotettiin, että rst pitää laittaa kaks mäntänen, kun yks mäntänen ei toimi!<br>Tyhjäkäynnillä seilaa, eikä pysy kiinni.. Näköjään nekin höpöjuttuja, jos muilla kerran toimii.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Lokakuu 23. 4:24:48 2003

[quote author=magelius link=board=2;threadid=15445;start=25#118882 date=1066854580]<br>Rally Racessa nimen omaan painotettiin, että rst pitää laittaa kaks mäntänen, kun yks mäntänen ei toimi!<br>Tyhjäkäynnillä seilaa, eikä pysy kiinni.. Näköjään nekin höpöjuttuja, jos muilla kerran toimii.<br>[/quote]<br><br>Toisilla toimii, toisilla ei... useimmiten ei, ja jos on yksmäntänen niin joutuu säätämään tosi tiukalle sen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja lauri » To Lokakuu 23. 16:43:00 2003

Eipä sen dumpin tarviikkaan normaaliajossa jutella, vasta sitten kun on painetta pelissä.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:RST ongelma

Viesti Kirjoittaja magelius » To Lokakuu 23. 19:02:28 2003

Tarkoitin ei säädettäviä yksmäntäsiä (esim. bailey)

Vastaa Viestiin