Cossun tekniikka välikoppaan?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja magelius » La Syyskuu 27. 21:08:02 2003

Muutamia välikoppia olen nähnyt cossun tekniikalla. Esim. Cosesc:n helvetin siisti välikoppa.<br>Tarkotus ois kaverille laittaa cossun tekniikka(jos mahdollista). Mites sen saa rekisteriin?<br>Vaihteisto/kardaani tunnelia joutuu varmaanki muokkaamaan isommaksi? Entäs koneen kiinnitykset, miten kannattaa tehdä? Entäs akselisto, eli kardaani, perä, vetarit, takajarrut. Sopiiko ne 2wd cossusta, vai voiko käyttää välikopan jotain vahvempia versioita? Jarrut pitää varmaanki olla cossun omat? Jos viisaammat kertoisivat kannattako projektiin ryhtyä ja mitä tulee ottaa huomioon?<br>Ois meinaa härski vehje sen jälkeen!!<br>..niin ja auto on vm.75

Marko_T.
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » La Syyskuu 27. 22:13:15 2003

Nykylainsäädännöllä taitaa olla aika mahdoton saada kilpiin tänäpäivänä. Tätä on pohdittu foorumissa aiemminkin...

Karmann
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Karmann » Su Syyskuu 28. 3:49:03 2003

[quote author=magelius link=board=8;threadid=14900;start=0#111621 date=1064686082]<br>Muutamia välikoppia olen nähnyt cossun tekniikalla. Esim. Cosesc:n helvetin siisti välikoppa.<br>Tarkotus ois kaverille laittaa cossun tekniikka(jos mahdollista). Mites sen saa rekisteriin?<br>Vaihteisto/kardaani tunnelia joutuu varmaanki muokkaamaan isommaksi? Entäs koneen kiinnitykset, miten kannattaa tehdä? Entäs akselisto, eli kardaani, perä, vetarit, takajarrut. Sopiiko ne 2wd cossusta, vai voiko käyttää välikopan jotain vahvempia versioita? Jarrut pitää varmaanki olla cossun omat? Jos viisaammat kertoisivat kannattako projektiin ryhtyä ja mitä tulee ottaa huomioon?<br>Ois meinaa härski vehje sen jälkeen!!<br>..niin ja auto on vm.75 <br>[/quote]<br><br>Ei onnistu. Olet varmaankin lukenut lain säädäntöä ja muutos prosentit.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Syyskuu 28. 14:13:48 2003

Sitä epäilinkin! Suomen laki ku on niin perseestä..<br>Toinen vaihtoehto ois laittaa siihen 2.0 ohc:hen turbo, sen varmaanki sais viel rekisteriin..

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Syyskuu 28. 15:21:05 2003

Mallisarjan tehokkain malli + 20% tehoa. Karua sanomaa. Muu ei oikeen onnistu.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Miku » Su Syyskuu 28. 16:08:02 2003

[quote author=ckolli link=board=8;threadid=14900;start=0#111719 date=1064751665]<br>Mallisarjan tehokkain malli + 20% tehoa. Karua sanomaa. Muu ei oikeen onnistu.<br>[/quote]<br><br>Mites olis Stockmann turbo välikoppaan? Taitaisi mennä vielä tehorajan puitteissa ja olisi helppo laittaa jostakin Sierrasta.. jos sellaisen jostakin löytäisi.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 28. 16:08:28 2003

Pistä se cossun alakerta ja 8v hattu päälle niin kyllä siitäkin tehoa ulos saa aivan tarpeeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Tuikku
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Tuikku » Su Lokakuu 5. 23:04:08 2003

En ole varma mutta mulle on kerrottu että välikoppasta ei anneta oikein kai enää ees turbottaa ??? Näin kuulin eräältä, ite en oo ottanu selvää sen enempää.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Lokakuu 6. 8:46:43 2003

Aika kova homma on saada kilpiin... :'( Hyvällä tuurilla saattaa onnistua tai sitten ei.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Lokakuu 6. 8:47:08 2003

haha..Taas on siis jaettu kunnon MUTU tietoa.<br>Välikoppa on yksi ainoita autoja mitä kannattaa tänäpäivänä turbottaa ja minkä turbotus on helppoakin kaikenlisäksi. Yksi parhaimmista aihioista.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Lokakuu 6. 10:17:16 2003

Ei se cossun kansi ole aina oikotie onneen<br>8v kannellisestakin sitä voimaa saa irti.<br><br>Blizin mielestä kun se on niin helppoa niin tässä eräs pieni muistutus<br><br>Jos lähdetään tekemään esim 1.6 aihoista<br><br>Moottori 12%<br>Vaihteisto 9%<br>Taka-akseli<br>+ jarrut<br>etutolpat<br>vakaajat <br>+ muut tingen tangelit<br><br>Eli saa kyllä mennä kanta-auton tarkastukseen<br>
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 6. 12:30:30 2003

[quote author=Bliz link=board=8;threadid=14900;start=0#113460 date=1065419228]<br>haha..Taas on siis jaettu kunnon MUTU tietoa.<br>Välikoppa on yksi ainoita autoja mitä kannattaa tänäpäivänä turbottaa ja minkä turbotus on helppoakin kaikenlisäksi. Yksi parhaimmista aihioista.<br>[/quote]Mistä tiiät, ootko tehny? eiköhän Cosesc jotain tiedä kyseisestä talkoosta..........

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Lokakuu 6. 12:38:47 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=14900;start=0#113483 date=1065424636]<br>Jos lähdetään tekemään esim 1.6 aihoista<br><br>Moottori 12%<br>Vaihteisto 9%<br>Taka-akseli<br>+ jarrut<br>etutolpat<br>vakaajat <br>+ muut tingen tangelit<br><br>Eli saa kyllä mennä kanta-auton tarkastukseen<br><br>[/quote]<br><br>moottori 12% mikä menee jokatapauksessa, kun ahtimen asentaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon!<br>vaihdelaatikkoa ei perjaatteessa tartte vaihtaa. etuakselisto on 10% taka akselisto on 10% tekee yhteensä 32% elikkäs taitaa mennä just sillee ettei tartte kanta-auto tarkastusta.<br>
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Lokakuu 6. 12:44:43 2003

Kuules tuus kattoo noita räjähtäneitä pikkulaatikoita mun takapihalla ja tuu sitte sanoo että 2.0 turbo ei tarvii parempaa askia ;D<br>Kun menee särki jo 1.6 vaparillaki
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Samil
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Lokakuu 6. 13:08:01 2003

(moottori 12% mikä menee jokatapauksessa, kun ahtimen asentaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon!)<br><br>Prosentteja EI mene ahtimen asennuksesta. Rinnastetaan moottorin vaihtoon teknisessä mielessä, eli tehojen/alustan/jarrujen puolesta. Vaihdettujen osien määrään ahtimen asennus ei vaikuta.<br>

EK
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja EK » Ma Lokakuu 6. 13:08:29 2003

Ahtimen laittamisesta ei mene 12%. Se rinnastetaan moottorin vaihtoon tehon takia, eli ahdetun moottorin tehot = vertailumoottori+20%. Kanta-autoprosentit pysyvät samana.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 6. 13:17:48 2003

eri katsastus konttoreissa on eri käytännöt mutta ohjeiden mukaan kaasujen vaihtotapa rinnastetaan moottorin vaihtoon<br>ja siitä vähenee kanta-auton prosentit<br>laittakaas kysely tonne>http://www.katsastajat.com/<br>ja kokeilkaa mitä ne sanoo siitä että vaikuttaako kanta-auton prosentteihin muutos
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Lokakuu 6. 13:21:21 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=14900;start=0#113541 date=1065433483]<br>Kuules tuus kattoo noita räjähtäneitä pikkulaatikoita mun takapihalla ja tuu sitte sanoo että 2.0 turbo ei tarvii parempaa askia ;D<br>Kun menee särki jo 1.6 vaparillaki<br>[/quote]<br>nii, mutta ei kukaa sitä tajuu jos sielä on isolaatikko..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Lokakuu 6. 13:24:51 2003

[quote author=EK link=board=8;threadid=14900;start=0#113552 date=1065434909]<br>Ahtimen laittamisesta ei mene 12%. Se rinnastetaan moottorin vaihtoon tehon takia, eli ahdetun moottorin tehot = vertailumoottori+20%. Kanta-autoprosentit pysyvät samana.<br>[/quote]<br><br>oho! onko näin?<br>prkl mähän käyn leimaa mun eekkerin ahtimelle ;D<br><br>ei oo prosentteja ja kone on 2litranen :)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 6. 13:31:14 2003

www.katsastajat.com sivulta imuroitua<br>Lähettänyt Kansi 10.07.2003 13:01<br>Jos vaihtaa kannen saman valmistajan toisesta mallisarjasta (tai muun valmistajan, kuten Edelbrock). Ymmärtääkseni rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta meneekö tosiaan 12% vain pelkän kannen vaihdosta? <br>- Ei mene 12 %:a (n. 3-4%) <br><br><br>lppussa 3-4 tarkoittaa ilmeiseti kantaauto prosentteja...vai?<br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

EK
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja EK » Ma Lokakuu 6. 13:32:22 2003

Samassa lauseessa lukee myös: ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon. Monellako on cossusta tai rst:sta otettu prosentit pois virittelyn takia? <br>Parhaitenhan tuo selviää kun menee konttorille kysymään, koska laista ei yksiselitteistä vastausta löydy.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 6. 13:32:56 2003

lisää mielenkiintoista<br>tekstiä vaihdoista<br><br><br><br>Lähettänyt Erno 02.10.2002 20:56<br>Moikka! Auto on muutoskatsastettu '89 2.0 Turbolle. Rekisteriotteessa lukee "...2.0l moottorilla ja Carret merkkisellä pakokaasuahtimella...". Mutta kun tuon (Carret) merkkistä ahdinta ei olekkaan... Eli onko sillä merkitystä minkä merkkinen pakokaasuahdin siellä on? Sitten toinen kysymys, mitä vaaditaan että voin muutoskatsastaa kyseiseen autoon välijäähdyttimen? Kiitos vastauksista. :) <br>- Jos otteessa lukee Carret -merkkinen turbo ja autossasi on jokin muu turbo, tulee se muutoskatsastaa. <br>- Välijäähdyttimen asennusta käsitellään muutoskatsastuksessa kuten moottorin vaihtoa. Muutoskatsastuksessa tulee tietää moottorin uusi teho, päästötaso, vertailumoottori. Huomioi myös mahdollinen lupa AKE:sta. <br>
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 6. 13:37:42 2003

se pit'ää muistaa että käytäntö on eri asia kun todellisuus<br>ei munkaan maahantulokatsastuksessa edes katottu moottorin sarja numeroa tai tyyppiä<br><br>laki pykälät ja säännökset on ne mihin nojataan viimekädessä<br>sekä katsastajan että katsastettavan puolesta<br>kuka estää että holsetin kyljestä poistaa holset sanan ja lisää siihen garret<br>tai sit kun pakopesä onkin holset ja imupesä garret<br>kokeilla saa aina mut takapakkia voi joskus tulla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Lokakuu 6. 14:06:01 2003

Olisko kellään faktatietoa akesta tuosta turbon asennuksen prosenteista<br><br>Mun wauxhall vivassa on Briggs & Stratton aquarium pump G2 ja otteessa lukee että se on varustettu Holosetti merkkisellä turbolla<br>Nimim. pers erkki vähäkyröstä
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Lokakuu 6. 18:24:00 2003

-keskustelua seurattuni ei voi kun todeta että voi v...u tämän maan lainsäätäjiä,ei paljon vaikeampaa voi tehdä >:(<br>-Taitaa olla joku pervo joka laatii näitä pykäliä ja tumputtaa niitä lukiessa-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Lokakuu 6. 22:39:03 2003

[quote author=northwest link=board=8;threadid=14900;start=0#113677 date=1065453840]<br>-keskustelua seurattuni ei voi kun todeta että voi v...u tämän maan lainsäätäjiä,ei paljon vaikeampaa voi tehdä >:(<br>-Taitaa olla joku pervo joka laatii näitä pykäliä ja tumputtaa niitä lukiessa-<br>[/quote]<br><br>Hankalaksi on tosiaan mennyt ja eiku paranee varmaan tulevaisuudessa... >:(<br><br>Itekkin kun kävin vähän kyselemässä konttorilla niin varoittelivat että tarkkana saa olla kun osia vaihtelee tai muuten on syvässä kusessa sen auton kanssa... :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Lokakuu 7. 2:32:20 2003

Jos ne prosentit on ongelmana niin ei tästä maasta 2 litrasiksi leimatut välikopat lopu. Ei muute kun semmonen alle jossei prosentit anna muuten periksi.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Lokakuu 7. 7:36:39 2003

Jokatapauksessa ei ole helppoa suorittaa kyseistä toimenpidettä, itsellä meni reilu 3 kk katsastusmiesten ja AKE:n kanssa taistellessa. :P
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Lokakuu 7. 8:17:33 2003

[quote author=Bliz link=board=8;threadid=14900;start=25#113831 date=1065483140]<br>Jos ne prosentit on ongelmana niin ei tästä maasta 2 litrasiksi leimatut välikopat lopu. Ei muute kun semmonen alle jossei prosentit anna muuten periksi.<br>[/quote]<br><br>Asiat taitaa olla niin että suurin osa hyvista väli & vanha kopista on vedetty tuola ralleissa kattokerhoon
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Ti Lokakuu 7. 9:12:13 2003

[quote author=Cosesc link=board=8;threadid=14900;start=25#113842 date=1065501399]<br>Jokatapauksessa ei ole helppoa suorittaa kyseistä toimenpidettä, itsellä meni reilu 3 kk katsastusmiesten ja AKE:n kanssa taistellessa. :P<br>[/quote]<br><br>Onko eskosi toteutettu uuden lainsäädännön aikana?
jäsen # 315

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Lokakuu 7. 9:29:37 2003

Ja minulla on ko. prosessi parhaillaan menossa, katsotaan mikä on lopputulos...

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Lokakuu 7. 11:50:59 2003

Leimattu vuonna 2001 muistaakseni ::). Jokatapauksessa uuden lain mukaisesti.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Ti Lokakuu 7. 17:41:06 2003

Eli toivoaan ei kannata menettää ;D
jäsen # 315

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Lokakuu 9. 8:36:27 2003

Ei kannata ei. Ja jos (kun) saa kilvet niin siitä se hauskuus sitten alkaakin... ;D
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja magelius » La Lokakuu 11. 15:04:20 2003

[quote author=dudek link=board=8;threadid=14900;start=25#113872 date=1065508177]<br>Ja minulla on ko. prosessi parhaillaan menossa, katsotaan mikä on lopputulos...<br>[/quote]<br><br>dudek, ilmottele miten kävi :P

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 14. 19:26:34 2003

kaveri oli käyny kysymässä katsastus asemalla tosta hommasta niin ne sano täällä vaasas että cossun koneen sais mummo koppaan laitettuu jos laittaa rs2000 jarrut :o sen enempää en siitä tiedä
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 15. 9:20:52 2003

Vaasaan leimalle siis... ;D Tarttisko tehdä vielä toinen samanlainen... ;)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Tuikku
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Tuikku » Ke Lokakuu 15. 20:14:38 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=14900;start=25#113850 date=1065503853]<br><br><br>Asiat taitaa olla niin että suurin osa hyvista väli & vanha kopista on vedetty tuola ralleissa kattokerhoon<br>[/quote]joo no eipä niitä niin paljoo enää ehjänä löydy.. ja siitä taitaa johtua noi hieman korkeet vakuutusmaksutkin??

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 15. 21:33:18 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=14900;start=25#113850 date=1065503853]<br>[quote author=Bliz link=board=8;threadid=14900;start=25#113831 date=1065483140]<br>Jos ne prosentit on ongelmana niin ei tästä maasta 2 litrasiksi leimatut välikopat lopu. Ei muute kun semmonen alle jossei prosentit anna muuten periksi.<br>[/quote]<br><br>Asiat taitaa olla niin että suurin osa hyvista väli & vanha kopista on vedetty tuola ralleissa kattokerhoon<br>[/quote]<br>mutta jäähän niistäkin paperit ja runkolätkät :-X jos kaipailee %free papereita....

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Lokakuu 16. 14:54:32 2003

[quote author=Brenda link=board=8;threadid=14900;start=25#116525 date=1066242798]<br>mutta jäähän niistäkin paperit ja runkolätkät :-X jos kaipailee %free papereita....<br>[/quote]<br><br>Käsittääkseni %vapaalla paperilla ei ole kauheasti arvoa, jos huonosti käy. Jos katsari katsoo, että osia on vaihdettu riittävästi, niin niitä on vaihdettu riittävästi. Eli jos on %vapaat paperit ja tehty 1.1 -> 2.0 tai vaikka 2.0 -> 2.0 ja vaihdettu jousitus, jarrut ja voimansiirto, niin ne on vaihdettu, vaikka papereissa ei puhuttaisi %:sta mitään. Siihen päälle kun muuttaa peltiä ja sisustaa tms. niin jos 50% ylittyy, niin se ylittyy. Autovero napsahtaa sille, joka ylittää sen 50%.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Cossun tekniikka välikoppaan?

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Lokakuu 16. 18:51:05 2003

[quote author=Arto65FB link=board=8;threadid=14900;start=25#116775 date=1066305272]<br>[quote author=Brenda link=board=8;threadid=14900;start=25#116525 date=1066242798]<br>mutta jäähän niistäkin paperit ja runkolätkät :-X jos kaipailee %free papereita....<br>[/quote]<br><br>Käsittääkseni %vapaalla paperilla ei ole kauheasti arvoa, jos huonosti käy. Jos katsari katsoo, että osia on vaihdettu riittävästi, niin niitä on vaihdettu riittävästi. Eli jos on %vapaat paperit ja tehty 1.1 -> 2.0 tai vaikka 2.0 -> 2.0 ja vaihdettu jousitus, jarrut ja voimansiirto, niin ne on vaihdettu, vaikka papereissa ei puhuttaisi %:sta mitään. Siihen päälle kun muuttaa peltiä ja sisustaa tms. niin jos 50% ylittyy, niin se ylittyy. Autovero napsahtaa sille, joka ylittää sen 50%.<br>[/quote]<br>juu 50 on 50, mutta eipähän tartte huolehtia kanta-auto tarkastuksista.

Vastaa Viestiin