cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 5. 19:25:01 2003

koska moni on kysellyt ja monessa keskustelussa on asia vilahdellut niin vihdoin sain tuonne kuvia omista ratkaisuista.<br>oman kolmituen tein rosterista, mitälie iskarinpäitä olikaan, uniball-niveliä löytyy hydrauliikkaliikeeistä ainakin. siitä ei enempää, kuvista näkyy aika hyvin. (cosesc:iltä kait saa aitojakin..? siis ostaa..)<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... br>alatuki näkyy huonosti mutta hitsasin kulmaraudan pakosarjaan kiinni ja siihen mutteri hitsillä kiinni. pultti paikalle je sen alapään ohensin siten että sopii vähän matkaa ohc venttiililautasen keskireiän sisään. sitten ohc venttiilin jousi väliin ja eikun kiristämään. alapäästä jousi tulee moottorinkorvaa vasten. ottaa EHKÄ?? hieman värinöitä pois ja tukee samalla sarjaa. ruuvilla voi kiristää halutun jännityksen jouseen.<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... 42&page=10
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vieras
Ylläpitäjä

Re:cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Lokakuu 5. 20:02:52 2003

Timolle lähtee tilaus. Oon meinaan nähny ton real.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 6. 1:40:28 2003

Asiasta nyt ei ole minulla mitään käytännön kokemusta, mutta tarvitseeko turboa ja pakosarjaa ylhäältä ja alhaalta tukea?<br>Jos tuki on alta venttiilijousen päällä, joka kantaa kymmeniä kiloja niin miksi rajoittaa liikettä ylöspäin? Antaahan se kolmijalka tietenkin vähän periksi, mutta tarvitaanko sitä kun paino on jo jousen kannatettavana?<br>Kun pakosarja on "peltisarja" ja vähemmän jäykkä kuin valurautainen niin sehän nimen omaan tarvitsee apua hevosen pään kokoisen turbon kannattamiseen ja "ohuet" putket kuumenee ja jäähtyy nopeammin kuin valurautaiset, joten joustoakin pitäisi vähän olla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 6. 9:05:00 2003

foordi ajoilta muistelen että toi kannake pitää olla pakosarjan pinnapulttien takia<br>uusin itseltäni pari pulttia juuri ton kannakkeen puutumisen vuoksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:cossun kolmituki/jousituki pakosarjaan

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 6. 14:09:45 2003

niin siis tein sen kolmituen jotta paino ei lepää pakosarjan pinnapulttien päällä, ne kun meinaa normaalistikin katkeilla ja jopa kantta halkoa (muistaakseni LICE:llä kävi niin..) ja lisäksi laitoin sen jousi-systeemin sinne alle, eihän se tilannetta huononna yhtään vaikka se hieman rauhoittaa värinöitä/tärinöitä.. pelkän jousen varaan en laittaisi ko. pakosarjaa, jousi kun antaa periksi reilummin niin murtumia tulee aika herkästi, luulisin, ehkä, kait,.. ;) <br><br>mut kuten Jahmanin ajatelma kotisivuillaan on "En missään nimessä ole kirjoittanut tätä sivua tyyliin:"tee näin", vaan kerron vain mitä minä olen autolleni tehnyt ja mahdollisesti vieläpä päin helvettiä, joten en ota minkäänlaista vastuuta jos esim. pilaat moottorisi vain siksi, että minäkin tein niin ;o)"<br><br> ;) ;) ;)<br><br>
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin