Mexicon madallus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja esko » La Syyskuu 13. 19:47:34 2003

Laitoin 5cm madalluspalat mexicoon. Siitä seurasi se, että taka-akselin tuet ei enään istu paikalleen. Tukien kiinnitysreikä akselin puolella on noin 2cm pielessä. Saiskohan jostain valmiiksi lyhennetyt tuet vai pitääkö alkaa pätkimään noita nykyisiä.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 13. 21:21:24 2003

onko sielä RS-tukitangot? vai mitä tukia meinaat?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja esko » La Syyskuu 13. 21:36:24 2003

Joo kait niitä noinkin voi kutsua. Mexico ja RS2000:nen on alustaltaan sama auto...
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 13. 21:46:51 2003

hyvä että tuli puheeks.. mun pitää itekkin pistää madalluspalikat paikalleen tässä jokupäivä, oon ostanu jo sellaset ;D<br><br>eli linkkitankoja pitää lyhentää?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Syyskuu 14. 14:52:04 2003

Kannattaa ensis laskea auto jousien varaan maahan ja katsoa mikä on kardaanin kulma.<br>Optimissaan se pitää olla normaaliasennossa <br>2-3 astetta enemmän ("nose down")kuin mitä on vaihdelaatikon päässä. Sitten voi tarkastella<br>- oliko jouset oikeat (pituus ja puslat)<br>- oliko tukivarret OK<br>- Oliko sulla esko ite hitsattu ne korvat akseliin;.<br>ja sitten joko tekeen epäkeskopuslia tai<br>koneistamaan pudotuspalaa vinoksi

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja esko » Su Syyskuu 14. 18:28:36 2003

on hitsatut korvat, mutta sovitettu. Sovitus tosin tuli tehtyä ilman madalluspaloja.<br><br>Kait se on vaan lyhennettävä niitä..
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Su Syyskuu 14. 20:35:19 2003

tai sit irrotettava korvat akselista ja sovitettava uudelleen... ;)
jäsen #323

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja esko » Su Syyskuu 14. 22:12:10 2003

Kaikki loksahti paikalleen, ei tarvinnut lyhentää tukia. Akseli ei vaan ollut ihan kohdallaan aluksi. Löysäsin u-kiinnikkeet ihan löysälle ja kampesin hiukka akselia. Kun se sitten meni hyvin paikoilleen niin tuetkin sai pultattua kiinni.<br><br>5cm palat näyttää olevan erittäin sopivan. Laitan kuvia jossain vaiheessa.<br><br>t,esko :)
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Mexicon madallus

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Syyskuu 28. 10:22:57 2003

pistä nyt ees muutama kuva.. ;)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin