Zetec > mk2
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Zetec > mk2
Eli saako leimattua 2.0 zetecin välikoppaan ja jos, niin meneekö muutoskatsastuksella. Jos joku on laittanut niin vois vaikka pistää vihjeitä
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
on pakko mennä läpi muutoskatsastuksella.
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
Vaikuttaako kun auto on alkujaan 1.3>muutoskatsastettu 2.0 ohc
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=BDG link=board=8;threadid=12809;start=0#96973 date=1058884933]<br>Vaikuttaako kun auto on alkujaan 1.3>muutoskatsastettu 2.0 ohc<br>[/quote]<br>ei, sehän on nyt vaan helpompaa, kun autossa on jo (ainakin pitäisi olla) mallisarjan tehokkainta vastaavat jarrut ja alusta.<br>mallisarjan tehokkain on RS1800 115hv(DIN) ja siihen kun ynnätään 20% niin saadaan 138hv(DIN)<br>mondeon 2.0 zetec on 136hv, eli onnistuu muutoskatsastuksella.<br>ootko ajatellut mondeon ruiskuilla, jälkiasennusruiskuilla vai tosimiesten kaasareilla?
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
Läppärungot ois ihan kivat, mut kai mun täytyy tyytyä 45 veebereihin ;D
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
Kyl sen jarrujen puolesta pitäis mennä. Edessä isot bilstein tolpat jäähd.260mm levyillä ja volvon satuloilla, taakse ei oo viel valmista mut ehkä etuveto escortin levyt ja astran satulat vai onko parempia ehdotuksia?
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=BDG link=board=8;threadid=12809;start=0#96986 date=1058888575]<br>Läppärungot ois ihan kivat, mut kai mun täytyy tyytyä 45 veebereihin ;D<br>[/quote]<br>miten ajattelit sytytyspuolen?<br>
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=BDG link=board=8;threadid=12809;start=0#96996 date=1058889555]<br>Jäi kenttiläisestä fireball xr-700<br>[/quote]<br>ja miten ajattelit sen kytkeä zeteciin
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
hyvä kysymys ;D ei vielä mitään tietoo zetecin ohjauksesta<br> :-[
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
fireball xr-700 on katkojan kärjet korvaava elektroninen sytytys virranjakajiin eikä sisällä ennakonsäätöä.<br><br>zetecissä ei ole virranjakajaa, vaan suorasytytysjärjestelmä ja ennakkokäyristä huolehtii ruiskun boxi
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
Onko zetecissä mahdollista ottaa nokka-akselin päästä pyöritystä,vois laittaa hammashinalla jakajan vai tuleeko helpommaks virittää se boxi. koneistushommat ei oo mikään ongelma
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
kaikki on mahdollista, rakentaa suoraan nokkapyörään, siirtää mainitsemallasi hammashihnalla yms.<br>mutta ylivoimaisesti järkevin vaihtoehto on hommata ohjelmoitava suorasytytys, anturi lukee vauhtipyörää tai hihnapyörää.<br>halvin suorasytkä löytyy HCS kaasari koneista (puola, johtosarja, lämpötila anturi, kampiakselin asentotunnistin ja boxi) et tietenkään voi juuri vaikuttaa ennakkokäyrään mutta kyllä sillä jotenkuten pärjää. rajoitin noissa oli muistaakseni 7400rpm
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Zetec > mk2
Kyl se sitten kaatuis siihen ohjelmoitavaan suorasyttyyn kun ei sitä mottia oo tarkotus ihan vakioks jättää.Jos tulee OHC niin siitä kutiteltas n.200 hp,en tiedä mitä zetecistä saa ulos
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
zetekkia olis hyvä virittää mk2 escossa, ku ei oo päästöjä ;D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:Zetec > mk2
[quote author=BDG link=board=8;threadid=12809;start=0#97082 date=1058911604]<br>Kyl se sitten kaatuis siihen ohjelmoitavaan suorasyttyyn kun ei sitä mottia oo tarkotus ihan vakioks jättää.Jos tulee OHC niin siitä kutiteltas n.200 hp,en tiedä mitä zetecistä saa ulos<br>[/quote]<br>Tuttu juttu,kun sovitin takavetofiestaani CVH:n oli pakko laittaa "suorasytytys"(PROSPARK hukkakipinävehje) kunnei virranjakaja sopinut alkuperäiselle paikalle kannen kytkinkopanpuoleiseen päähän...<br>Täällä tampereenseudulla on pariin kilpuriin laitettu HAWK:n sytkä/ruiskusysteemiä,on kuulemma kohtuuhintainen ja siinä olisi ratkaisu kaasareiden tilalle-<br>-tietysti yksi mahdollisuus on tehdä teline virranjakajalle nokka-akselin hihnapyörän kohdalle ja rakentaa jonkinnäköinen kytkin jonka kautta jakaja pyörii-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
[quote author=northwest link=board=8;threadid=12809;start=0#98600 date=1059561046]<br>Tuttu juttu,kun sovitin takavetofiestaani CVH:n oli pakko laittaa "suorasytytys"(PROSPARK hukkakipinävehje) kunnei virranjakaja sopinut alkuperäiselle paikalle kannen kytkinkopanpuoleiseen päähän...<br>Täällä tampereenseudulla on pariin kilpuriin laitettu HAWK:n sytkä/ruiskusysteemiä,on kuulemma kohtuuhintainen ja siinä olisi ratkaisu kaasareiden tilalle-<br>-tietysti yksi mahdollisuus on tehdä teline virranjakajalle nokka-akselin hihnapyörän kohdalle ja rakentaa jonkinnäköinen kytkin jonka<br> kautta jakaja pyörii-<br>[/quote]<br><br>Ei tulipeltiin ois voinut tehdä syvennystä? ;D... Näin oli se yksi 2.0 16v kadett farmarin rakentanut jannu tehnyt...
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:Zetec > mk2
[quote author=teme_l link=board=8;threadid=12809;start=0#98629 date=1059564162]<br>[quote author=northwest link=board=8;threadid=12809;start=0#98600 date=1059561046]<br>Tuttu juttu,kun sovitin takavetofiestaani CVH:n oli pakko laittaa "suorasytytys"(PROSPARK hukkakipinävehje) kunnei virranjakaja sopinut alkuperäiselle paikalle kannen kytkinkopanpuoleiseen päähän...<br>Täällä tampereenseudulla on pariin kilpuriin laitettu HAWK:n sytkä/ruiskusysteemiä,on kuulemma kohtuuhintainen ja siinä olisi ratkaisu kaasareiden tilalle-<br>-tietysti yksi mahdollisuus on tehdä teline virranjakajalle nokka-akselin hihnapyörän kohdalle ja rakentaa jonkinnäköinen kytkin jonka<br> kautta jakaja pyörii-<br>[/quote]<br><br>Ei tulipeltiin ois voinut tehdä syvennystä? ;D... Näin oli se yksi 2.0 16v kadett farmarin rakentanut jannu tehnyt...<br>[/quote]<br>Kyllä toikin kävi mielessä,mutta...Uusien AKK:n sääntöjen mukaan moottorin tulee sijaita alkuperäisessä moottoritilassa kokonaan,eli alkuperäisen rintapellin etupuolella.Siviilivehkeet on eri juttu.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:Zetec > mk2
Kaverin ladassa oli fiuden twincam moottori. Siihen oli rakenneltu remmivetoinen jakaja. Otti voimansa toiselta nokka-akselilta.
Se oli normaali pystymallin jakaja, eli normaalisti saa kunnon voitelun roiske öljystä. Nyt kun se oli sijoitettu toisen nokka-akselin viereen, saman suuntaisesti. Lämpesi pidemmässä ajossa pirusti ja laakerointi otti nopeesti itteensä, välyksiä tuli reilusti. Sivuttaisrasitus oli varmaan myös paljon suurempi. Koska remmi tarvitsi esijännityksen. Ja voiteluhan oli periaatteessa nolla. Paremmatkaan vaseliinit ei kauvaa siellä viihtynyt.
Eli jos tommoseen päätyy niin kuula/neula laakerointi kannattaa jalostaa.
Se oli normaali pystymallin jakaja, eli normaalisti saa kunnon voitelun roiske öljystä. Nyt kun se oli sijoitettu toisen nokka-akselin viereen, saman suuntaisesti. Lämpesi pidemmässä ajossa pirusti ja laakerointi otti nopeesti itteensä, välyksiä tuli reilusti. Sivuttaisrasitus oli varmaan myös paljon suurempi. Koska remmi tarvitsi esijännityksen. Ja voiteluhan oli periaatteessa nolla. Paremmatkaan vaseliinit ei kauvaa siellä viihtynyt.
Eli jos tommoseen päätyy niin kuula/neula laakerointi kannattaa jalostaa.
Jäsen 488
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
jos suorasytkää kaipaa, niin Tampereen seudulta sellaista kokonaisedullista pakettia voi kysellä osoitteesta http://www.vpv-motorracing.com/ Thundersparkista on just tulossa uusittu malli.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
on tämäki ensin yrittää ettii englannin kielisiltä sivuilta tietoo miten onnistuu zetecci m2 escoon ja sit sitä maksaa 15€ ja huomaa ettei o ainut joka suunnittelee zeteciä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
onkohan suomessa liikenteessä zetec-klassikoita minkä verran.
escortinkin muutos zetecille on suhteellisen helppo homma, mutta en ole yhtään suomessa nähnyt.
itsekin ostin 1.8 zetecin jo melkeen 10 vuotta sitten, mutta tuollahan tuo kerää pölyä tallin nurkassa. mutta kaikki johtuu vain siitä että oon saamaton paska ::)
vaihteisto kiinnityksessähän ei ole mitään ongelmaa.
vauhtipyörä menee vaihtoon, jotta saadaan takavetoiseen oikean kokoinen hammaskehä.
moottorinkorvat on helppo tehdä.
tuplien imusarjaa myydään valmisosana.
kuten myös pakosarja, mutta sehän taittuu putkesta.
öljypohja täytyy muuttaa
laturin korvakot, siivapyörät on helppo toteuttaa.
yms.
sitten se suurin ongelma eli sytytys.
voi tietenkin ostaa sikakalliin kyseiseen conversioon suunnitellun järjestelmän englannista, samalla tulis vauhtipyöräkin. tai joku muu ohjelmoitava...
tai käyttää mielikuvitusta...
nimimerkki "mexicon" zetec-projektiin tuli sytytykselle hintaa 500mummon markkaa ja kelvollinen normaali katukäyttöön muuten vakiokoneelle. ei nyt tietenkään ihan optimaaliset ennakkokäyrät mutta ajaa asian. tästäkin on jo aikaa maailman sivu mutta jotain muistikuvia:
eli ensin ostetaan esim. HCS kaasutinmoottorin sytytyslaitteet. järkevä hinta on max 100 euroa.
puola, vauhtipyörän asentotunnistin, jäähdytysnesteen tunnistin, itse boxi ja johtosarja...
alunperin näissä on kolot vauhtipyörässä. mutta mexico tekaisi kampiakselin hihnapyörän taakse ruuvikiinnitteisen hammaskehän.
ennakkokäyrätkin on jossain ylhäällä, pitää penkoa.
ainoa haitta on sisäinen kierrosluvun rajoitin, muistaakseni 7400rpm. mutta ei katuautossa haittaa.
näitä löytyy myös cvh koneesta ja boxeja on monenlaisia, ois kiva tietää kaikkien ennakkokäyrät
tuossa vielä tekemäni kytkentäkaava systeemistä..
KYTKIS
sitten vielä termostaatin siirto joka vaati siirtolaipan koneistuksen.....
valmiita sarjoja esim:
http://www.raceline.co.uk/zetecframes.htm
http://www.dunnell.co.uk/
escortinkin muutos zetecille on suhteellisen helppo homma, mutta en ole yhtään suomessa nähnyt.
itsekin ostin 1.8 zetecin jo melkeen 10 vuotta sitten, mutta tuollahan tuo kerää pölyä tallin nurkassa. mutta kaikki johtuu vain siitä että oon saamaton paska ::)
vaihteisto kiinnityksessähän ei ole mitään ongelmaa.
vauhtipyörä menee vaihtoon, jotta saadaan takavetoiseen oikean kokoinen hammaskehä.
moottorinkorvat on helppo tehdä.
tuplien imusarjaa myydään valmisosana.
kuten myös pakosarja, mutta sehän taittuu putkesta.
öljypohja täytyy muuttaa
laturin korvakot, siivapyörät on helppo toteuttaa.
yms.
sitten se suurin ongelma eli sytytys.
voi tietenkin ostaa sikakalliin kyseiseen conversioon suunnitellun järjestelmän englannista, samalla tulis vauhtipyöräkin. tai joku muu ohjelmoitava...
tai käyttää mielikuvitusta...
nimimerkki "mexicon" zetec-projektiin tuli sytytykselle hintaa 500mummon markkaa ja kelvollinen normaali katukäyttöön muuten vakiokoneelle. ei nyt tietenkään ihan optimaaliset ennakkokäyrät mutta ajaa asian. tästäkin on jo aikaa maailman sivu mutta jotain muistikuvia:
eli ensin ostetaan esim. HCS kaasutinmoottorin sytytyslaitteet. järkevä hinta on max 100 euroa.
puola, vauhtipyörän asentotunnistin, jäähdytysnesteen tunnistin, itse boxi ja johtosarja...
alunperin näissä on kolot vauhtipyörässä. mutta mexico tekaisi kampiakselin hihnapyörän taakse ruuvikiinnitteisen hammaskehän.
ennakkokäyrätkin on jossain ylhäällä, pitää penkoa.
ainoa haitta on sisäinen kierrosluvun rajoitin, muistaakseni 7400rpm. mutta ei katuautossa haittaa.
näitä löytyy myös cvh koneesta ja boxeja on monenlaisia, ois kiva tietää kaikkien ennakkokäyrät
tuossa vielä tekemäni kytkentäkaava systeemistä..
KYTKIS
sitten vielä termostaatin siirto joka vaati siirtolaipan koneistuksen.....
valmiita sarjoja esim:
http://www.raceline.co.uk/zetecframes.htm
http://www.dunnell.co.uk/
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Re:Zetec > mk2
Kertokaas pöllölle miten askin kiinnitys Zeteciin, siis takavetoisessa? Käykö joku valmis loota suoraan vai miten? Jos Sierraan laittais moisen pannun... ?<br><br>Sori OT.. <br>
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
Subaru Forester XT MY06
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:Zetec > mk2
[quote author=Jarkko link=board=8;threadid=12809;start=0#103698 date=1061587134]<br>Kertokaas pöllölle miten askin kiinnitys Zeteciin, siis takavetoisessa? Käykö joku valmis loota suoraan vai miten? Jos Sierraan laittais moisen pannun... ?<br><br>Sori OT.. <br><br>[/quote]<br>Laatikon jako on sama,itsellä kun sovitin CVH:n takavetoeskon laatikkoon laitettiin koneeseen tuttavan tekemä OHC:n kilpavauhtipyörä(3.6kg) johon ei tarvinnut kuin tehdä uusi pulttijako ja siirtää hammaskehä.Tällä yhdistelmällä hammaskehä ja kytkinpaketti osui just oikealle kohtaa.<br>-eli sovittamalla OHC:n tai sierraCVH:n(siinä muuten on sytytyksen anturille hammastus) vauhtipyörä pitäisi paketin mennä suoraan-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
miks ei zetecin omia sytkän hiluja voi laittaa??? ???
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=m_pajula link=board=8;threadid=12809;start=25#104040 date=1061791433]<br>miks ei zetecin omia sytkän hiluja voi laittaa??? ???<br>[/quote]<br>voi laittaa jos laittaa myös omat ruiskut. koska ennakkokäyrät on moottorin ECU:ssa.<br>mutta tosimiehet laittaa classiccoon kaasarit ja kuvittelee että se on BDA ;D<br>kaasareilla sitä paitsi saa zetecistä rutkasti lisätehoa ilman moottorin avausta.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:Zetec > mk2
<br><br>Ja sieran 5-vaihteinen korvaa ZF:n<br>mutta tosimiehet laittaa classiccoon kaasarit ja kuvittelee että se on BDA ;D<br>

Jäsen 488
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
kunhan nyt sais ees vakio zetecin pellin alle... ??? <br>
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
[quote author=m_pajula link=board=8;threadid=12809;start=25#104040 date=1061791433]<br>miks ei zetecin omia sytkän hiluja voi laittaa??? ???<br>[/quote]Hintaeroa ohjelmoitavaan suorasytkään ei tule paljoa, edes purkaamolta hankittaessa. -> ei kannata.<br>Sytkän ohjaus on samassa purkissa muun elektroniikan kanssa. Tuo vpv:n sytkä on siitä hyvä että sen voi valita toimimaan yhdellä tai tuplapuolamoodissa. Pitäisi toimia suoraan Zetecin nokka-akselin asentoanturin avulla.
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
Ja VPV:n sytkä on siitä huono, että siinä ei ole alipaine- eli kuormantunnistusta. Huipputeholle sytkäkäyrä saadaan viritettyä, mutta osakaasulle menee pieleen => kulutus kasvaa ja osakaasuteho on pienempi.
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
[quote author=EK link=board=8;threadid=12809;start=25#104290 date=1061847009]<br>Ja VPV:n sytkä on siitä huono, että siinä ei ole alipaine- eli kuormantunnistusta. Huipputeholle sytkäkäyrä saadaan viritettyä, mutta osakaasulle menee pieleen => kulutus kasvaa ja osakaasuteho on pienempi.<br>[/quote] kohta on ... ::)
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
eikös tohon ykkös koppaseen saa 1.8 zetecille luvat?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=m_pajula link=board=8;threadid=12809;start=25#105556 date=1062396296]<br>eikös tohon ykkös koppaseen saa 1.8 zetecille luvat?<br>[/quote]<br>saa.<br>ja saa 2litraisellekin zetecille jos hyväksyvät mk1 rs1600:sen vertailumalliksi, eli 115hv (din) + 20% = 138hv<br>Mondeo 2.0 = 136hv<br><br>RS1600-moottori (word-asiakirja)
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
eihän ne hyväksy ku maahan tuodut mallit???
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=m_pajula link=board=8;threadid=12809;start=25#105650 date=1062412654]<br>eihän ne hyväksy ku maahan tuodut mallit???<br>[/quote]<br>no sitten rs2000 mk1 100hv (din) + 20% = 120hv<br><br>mutta jos lain mukaan mennään niin vertailumoottoreina voidaan käyttää euroopan ja yhdysvaltain markkina-alueiden malleja. ja rs1600 on pakko hyväksyä. suurin ongelma on vaan siinä, mistä saat katsastus miehelle kelpaavan dokumentin, jolla todistat Escort rs1600:sen yleiseen tieliikennekäyttöön valmistetuksi tuotantomalliksi, mitä se todellisuudessa on, vaikkakin reilun tuhannen kappaleen painoksena......<br><br>yleinen käsitys asiasta mitään tietämättömillä = nehän oli niitä tehtaan ralliautoja.......<br>samanlainen käsitys joillain on myös mk1 rs2000 mallista, ainakin Oulun Viescar:ssa. no eihän merkkiliikkeessäkään kaikki voi olla asiantuntijoita, varsinkin jos "asiantuntija" on nuorempi kuin kyseinen automalli ;D
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
- Paikkakunta: pohjanlahden rannalla
Re:Zetec > mk2
no nythän täällä ollaan asia linjalla!! brendakin on lopettanu ne tojota-jutut ;D ;D
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
[quote author=mexico link=board=8;threadid=12809;start=25#106043 date=1062535393]<br>no nythän täällä ollaan asia linjalla!! brendakin on lopettanu ne tojota-jutut ;D ;D<br>[/quote] ??? ::)
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
tietääkö kukaan sivuja jolta löytys esim kuvia tollasesta projektista??
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re:Zetec > mk2
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
minä voin scannata classic ford-lehdistä kaikki zetec stoorit...menee tovi....
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
tässä ensimmäinen scannaus erä.<br>suht isoja tiedostoja.<br>mulla on tulostin paskana.<br>joku vois tulostaa yhden sivun ja kertoa onko tulostuskelpoisia (scannasin vain 150dpi tarkkuudella, ja siivosin kuvista taustat pois)<br>kuvat pitäis olla A4 suhteella, asettakaa tulostimen reunukset nollille...<br>http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/C ... ut.html<br>
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Re:Zetec > mk2
[quote author=m_pajula link=board=8;threadid=12809;start=25#106169 date=1062594779]<br>saakos tota mondeon 2.5 v6 sierraan??<br>[/quote]<br><br>En mä ainakaan nää sille mitään lakipykälää miksei menis..onnistuu myös ST200/220 kone mutta se on sitten eriasia käykö noihin mihinkään mikään järkevä vaihdelaatikko vai pitääkö tosiaan soveltaa.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
[quote author=Bliz link=board=8;threadid=12809;start=25#106492 date=1062735986]<br>En mä ainakaan nää sille mitään lakipykälää miksei menis..onnistuu myös ST200/220 kone mutta se on sitten eriasia käykö noihin mihinkään mikään järkevä vaihdelaatikko vai pitääkö tosiaan soveltaa.<br>[/quote]Burton Powerilta sopivasti modattu vauhtipyörä, pinton asetelma ja MT75 tai T5. Pitäisi toimia. Sama resepti siis kuin Zeteceillä. Loota kytkin ja muut hilut on hydraulinen kytkin ja sähköinen nopeusanturi pois luettuna sama sekä rivi, että v6 koneisissa mondeoissa. Nelivetoa tuskin saa onnistumaan ihan helposti, mutta takapotkuna toimii.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Re:Zetec > mk2
ei ole. mk1 Zeteceissä -97 on yksiosainen alumiinivalu. 98- kaksiosainen. Modeoissa öljypohjan allas eri päässä kuin escoissa/focuksissa/fiestoissa. Zetec -S en osaa ihan suorilta sanoa, mutta saattaa taas olla erilainen.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Zetec > mk2
sopiiko siihen cvh peltipohja?<br>
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re:Zetec > mk2
Lisää kysymyksiä. Onko kukaan päässyt vertaan ensimmäisen version ja tämän R mallin kansia? Onko kanavissa, venttiileissä, tai muuten geometriassa eroja? Jostain on jäänyt mieleen, että ruiskun suuttimien koloja oltaisiin muutettu.? Ja seuraajat on kiinteät. Mutta onko valuissa mitään radikaalimpaa eroa.
Jäsen 488